2010-02-24, 08:32
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag brukar ju onekligen kalla araber för kamelfösare, men det är mest för att jag tycker att det är ett så roligt ord och för att jag försöker vara mindre PK. Jag skulle dock aldrig få för mig att kalla dem sandnegrer eller kamelknullare. Det är bara plumpt.

På samma sätt tycker jag att det är rätt charmigt att vi blir kallade för vakthundar av foliehattarna.
Men aldrig för att bevisa att de är kapabla till att lära sig att styra ett flygplan
Citera
2010-02-24, 12:22
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
En fråga gällande sprängmedels mängd i WTC 1,2 och 7.

Efter att Niels Harrit uttalat att det förmodligen skulle krävas 10-tals till 100-talls ton av dessa sprängmedel, för att utföra de kontrollerade demoleringarna, så har detta uttalande använts som ett argument mot demoleringsteorin.

Är detta verkligen ett korrekt resonemang om man sätter det i förhållande till den enorma storleken på tvillingtornen samt wtc7. I dessa mastodont byggnader skulle man volymmässigt kunna få plats med flera av de största byggnaderna som finns i Sverige, flera gånger om. Det fanns stora garage där lastbilar nattetid lätt skulle kunnat leverera pallar till de våningsplan som var av intresse, och vad jag har förstått så var även stora delar av wtc1 och wtc2 outhyrt vid detta tillfälle, vilket även skulle underlättat operationen ytterligare. Dessutom hade tornen en egen tunnelbanestation samt en helt egen zip-kod, precis som en liten stad i staden så att säga. Om man därför sätter några hundra pallar i detta förhållande så tycker jag inte att det är en speciellt stor mängd material, faktiskt en rätt liten mängd i förhållandet.

Är det bara jag som har denna åsikt?
Den största invändningen tror jag inte direkt har med volymen att göra - det är väl kanske snarare att det krävs en enorm mängd människor för att lösa logistiken. Jag kan inget om demolering, men jag tror inte man kan ställa in knallskotten i några portföljer på väl valda ställen, utan det lär innefatta att man frilägger bärande element som man kan aptera. En så pass stor riggning, av 10-100 tals ton sprängämnen, borde rimligtvis lämnat några spår efter sig.

Förresten, det påminner mig om en gammal lögn(?) angående bombhundarna som fanns(?) i husen. Hur löste man den biten om det var så att man proppade kåken full med sprängämnen? Mutade man hundarna (med ben t.ex.) eller bytte man helt enkelt ut dem mot vanliga sällskapshundar?

Sen har vi ju det där med att man mig veterligen inte kunnat bevisa någon förekomst av sprängning och om man inte kan göra det tycker jag resonemang kring anbringandet av sprängmedel är en smula trivialt.
Citera
2010-02-24, 12:24
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
På vilket sätt skulle begreppet ”judar” vara nedsättande?

Det beror på kontexten, men jag tror att du förstår precis vad Kim menar. Det räcker ju med att studera dina egna inlägg för att få lite praktiska exempel.
Citera
2010-02-24, 12:26
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Men aldrig för att bevisa att de är kapabla till att lära sig att styra ett flygplan

Nej självklart inte. Jag är ju inte någon rasisttomte som tror att araber är mindre kapabla att lära sig flyga än andra. Det är förvånande hur ofta det där kommer upp.
Citera
2010-02-24, 12:42
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
En fråga gällande sprängmedels mängd i WTC 1,2 och 7.

Efter att Niels Harrit uttalat att det förmodligen skulle krävas 10-tals till 100-talls ton av dessa sprängmedel, för att utföra de kontrollerade demoleringarna, så har detta uttalande använts som ett argument mot demoleringsteorin.

Är detta verkligen ett korrekt resonemang om man sätter det i förhållande till den enorma storleken på tvillingtornen samt wtc7. I dessa mastodont byggnader skulle man volymmässigt kunna få plats med flera av de största byggnaderna som finns i Sverige, flera gånger om. Det fanns stora garage där lastbilar nattetid lätt skulle kunnat leverera pallar till de våningsplan som var av intresse, och vad jag har förstått så var även stora delar av wtc1 och wtc2 outhyrt vid detta tillfälle, vilket även skulle underlättat operationen ytterligare. Dessutom hade tornen en egen tunnelbanestation samt en helt egen zip-kod, precis som en liten stad i staden så att säga. Om man därför sätter några hundra pallar i detta förhållande så tycker jag inte att det är en speciellt stor mängd material, faktiskt en rätt liten mängd i förhållandet.

Är det bara jag som har denna åsikt?
Tunnelbanestationen låg under WTC 5 vill jag minnas, inte 1, 2 eller 7.
Citera
2010-02-24, 12:47
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Det beror på kontexten, men jag tror att du förstår precis vad Kim menar. Det räcker ju med att studera dina egna inlägg för att få lite praktiska exempel.
Nu riktade jag ju frågan till hästens mun, vars utsaga jag finner oförståelig, därav frågan, men du tycks också ha problem med en resonabel förklaring. Men jag är inte förvånad.

https://www.flashback.org/sp21644374
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Visa mig en av mina "kollegor" som klassar inblandade som "sandnegrer", "judar" eller liknande nedsättande för att driva fram en poäng till försvar för den "officiella versionen" så får jag ju omvärdera vad jag sagt.
Nå?
Citera
2010-02-24, 13:59
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Nu riktade jag ju frågan till hästens mun, vars utsaga jag finner oförståelig, därav frågan, men du tycks också ha problem med en resonabel förklaring. Men jag är inte förvånad.

https://www.flashback.org/sp21644374

Nå?
Bollocks du förstår precis vad jag menade.

Men för att svara väldigt tydligt på din fråga. När begreppet används för att tillskriva, eller avskriva en egenskap eller kunskap en eller flera personer kan ha eller sakna med hänvisning till deras födelseland, religion eller hudfärg.
Som Pad så vacker beskrev det, vill du ha exempel så läs dina egna inlägg.
Citera
2010-02-24, 20:48
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Se där... Ena stunden så är nanothermite zuperhemligt och bara något som militären kan pyssla med, ingen vet riktigt vad det förväntas innehålla (utom Harrit och Jones då såklart), i nästa stund är det bara mer finmalet.

Hur ska ni har det?

Och även OM det vore så att det är samma materialsammansättning med finare partiklar så är det inte på något sätt en garant för att det skulle funka i anordningen på filmen, den kanske skulle falla sönder under en häftigare reaktion. För övrigt var det DU som specificerade att det skulle vara en cutter charge för nanothermite, så frågan kvarstår. Jag kommer inte att släppa det här innan vi är klara.

Frågan är alltså hur olika måttstockar du har för vad som är att betrakta som bevis. När vi är klara med det tänker jag ta dina frågor.
Ge dig Pad, det här börjar bli löjligt....

Jag vet inte om de använde termit eller nanotermit eller en blandning. Men det går att kapa vertikalt UPPENBARLIGEN.

Svara nu på mina frågor, eller iaf försök.
Citera
2010-02-24, 21:25
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Jag vet inte om de använde termit eller nanotermit eller en blandning. Men det går att kapa vertikalt UPPENBARLIGEN.

Varför tror du då ens på något av dessa? Antingen har du ju bevis för något utav dem eller så har du inte det. Har du bevis för nanothermite ska du även visa att du kan använda den reaktionen horisontellt inte att du kan använda den andra. Bevis är det som krävs här inte vad du tycker
Citera
2010-02-24, 21:37
Medlem
Pads avatar
Citat:

Men jag kommer inte att släppa det här innan vi rett ut det ordentligt, de spelar faktiskt ingen roll hur många gånger du försöker ducka frågan. Det löjliga är väl att du uppenbarligen har milsvid skillnad i dina krav på bevis beroende på vilken sida som försöker lägga fram dem.

Det är ditt val, men det ser ju lite patetiskt ut att du inte kan få det här bakom dig på ett rakryggat och ärligt sätt utan bara vill flumma bort det.

Självklart spelar det roll om det var termit eller nanotermit, särskilt om reaktionen är så olika i intensitet. För övrigt svarade du inte på den frågan heller, alltså om nanotermit är zuperhemlig militärutruztning eller om det bara är finfördelad termit. Jag är faktiskt lite nyfiken på svaret.
Citera
2010-02-24, 22:16
Medlem
Citat:

Syftar du på den där sekundkorta videon där man med någon manick smälter av ett armeringsjärn?

/T
Citera
2010-02-24, 22:59
Medlem
Pads avatar
Citat:

Och för att vara tydlig här, ingen har ifrågasatt att man kan kapa vertikalt. Det är liksom det vanliga sättet för termit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in