2008-10-30, 15:45
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Hela citatet ovan är luddigt. Det är heller inte helt klart vad det har med 911 att göra.

Vem arbetar de för då? Räcker det? Vad är deras uppgifter?
Citera
2008-10-30, 15:46
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Vem arbetar de för då? Räcker det? Vad är deras uppgifter?

Citat:
We are the nation’s first line of defense. We accomplish what others cannot accomplish and go where others cannot go. We carry out our mission by:

Collecting information that reveals the plans, intentions and capabilities of our adversaries and provides the basis for decision and action.

Producing timely analysis that provides insight, warning and opportunity to the President and decisionmakers charged with protecting and advancing America’s interests.

Conducting covert action at the direction of the President to preempt threats or achieve US policy objectives.

https://www.cia.gov/about-cia/cia-vision-mission-values/index.html
Citera
2008-10-30, 15:50
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
https://www.cia.gov/about-cia/cia-vision-mission-values/index.html

Hur ställer du dig då till att de utfört tester på hur människor reagerar då de utsätts för chock? Och vad har det i så fall med det uppdrag som du beskriver att göra? Bara ett exempel på att deras uppdrag kanske inte är detsamma som det som står på ders hemsida. Den lilla filmen "Shock doctrine" finns någonstans på Naomi Kleins hemsida.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-30 kl. 16:03.
Citera
2008-10-30, 16:02
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Hur ställer du dig då till att de utfört tester på hur människor reagerar då de utsätts för chock? Och vad har det i så fall med det uppdrag som du beskriver att göra? Bara ett exempel på att deras uppdrag kanske inte är detsamma som det som står på ders hemsida.

Med all respekt, ger du nu goddagyxskaftsvar. Och ställer goddagyxskaft frågor. Och skälet är att du skriver luddigt. Jag svarade dig med något som innehöll exakt det du frågade efter. Varken mer eller mindre. Och hitills har du inte lyckats härleda det till 911, vilket strikt taget gör det OT.

Luddigt.
Citera
2008-10-30, 16:08
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Med all respekt, ger du nu goddagyxskaftsvar. Och ställer goddagyxskaft frågor. Och skälet är att du skriver luddigt. Jag svarade dig med något som innehöll exakt det du frågade efter. Varken mer eller mindre.

Luddigt.

I know, men jag tyckte bla.. du nonchalerade den kritik som kommissionärer hade och jag kanske klistrade in fel länkar, men kritiken fanns. Ämnet CIA hamnade jag i för att jag råkade klistra in länkar där kanske endast CIA fick kritik. Sen anser jag väl CIA vara en del av administrationen och kritik emot dem är kritik mot administrationen i viss mån.

Ursäkta min fula ovana att redigera in nya meningar under tiden. Jag fungerar så och det kan kanske uppfattats störande.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-30 kl. 16:15.
Citera
2008-10-30, 16:24
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
I know, men jag tyckte bla.. du nonchalerade den kritik som kommissionärer hade och jag kanske klistrade in fel länkar, men kritiken fanns. Ämnet CIA hamnade jag i för att jag råkade klistra in länkar där kanske endast CIA fick kritik. Sen anser jag väl CIA vara en del av administrationen och kritik emot dem är kritik mot administrationen i viss mån.

Ursäkta min fula ovana att redigera in nya meningar under tiden. Jag fungerar så och det kan kanske uppfattats störande.

Jag nonchalerar inte kritik - jag instämmer helt i att det är fel att använda tortyr som förhörsmetod, jag gillar inte Guantanamo- och Abu Graib-hanteringen, jag tycker inte att CIA har rätt att avrätta främmande länders stadsöverhuvuden eller att det är okej att de har hemliga fångläger i Europa. Men det ändrar inte det faktum att den kritik som kommissionärerna riktade mot CIA inte handlade om huruvida GWB låg bakom 911 eller inte.
Citera
2008-10-30, 16:57
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jag nonchalerar inte kritik - jag instämmer helt i att det är fel att använda tortyr som förhörsmetod, jag gillar inte Guantanamo- och Abu Graib-hanteringen, jag tycker inte att CIA har rätt att avrätta främmande länders stadsöverhuvuden eller att det är okej att de har hemliga fångläger i Europa. Men det ändrar inte det faktum att den kritik som kommissionärerna riktade mot CIA inte handlade om huruvida GWB låg bakom 911 eller inte.

Precis. Det slås in rätt många öppna dörrar här. Vi är ganska många som flera gånger uttalat oss tämligen kritiskt till USAs utrikespolitik, förhörsmetoder, Guantanamo osv.

Men det är inte samma sak som att de ligger bakom 911. Man kan liksom inte klumpa ihop allting i en stor gröt och ge exempel på A när man diskuterar B och tro att det har särskilt stor relevans.

Så jag ställer väl min favoritfråga, har du eller har du inte några som helst konkreta bevis för att USA själva skulle ligga bakom 911? Eller är det bara ett luddigt misstänkliggörande du ägnar dig åt? Hur går det i så fall ihop med allt ditt snack om att vara öppen? Jag menar, jag väljer att tro på det som kan bevisas och som stöds av olika källor. Planen som träffade tornen sågs av vittnen, lämnade vrakdelar efter sig och har fångats på film, därför tror jag på dem. Inga hårda bevis tyder på kontrollerade sprängladdningar, och därför tror jag inte på dem. Skitenkelt.
Citera
2008-10-30, 19:31
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag försöker svara på det jag kan svara på. Det jag inte kan svara på låter jag bli att svara på.
Ett hett tips är att isåfall säga att man inte vet. Så du menar på allvar att du inte vet om Newtons lagar är av juridisk art eller om de används inom fysik?

Citat:
Tycker du det är fel att ställa de som hade det högsta anvaret denna dag inför skranket och vittna?
Innan någon kan specificera vilka frågor det är de skall vittna om så är det ganska onödigt, ja. Det är ju inte så att alla truthers i hela världen får maila in vilka frågor de vill ställa eller att de skulle få förhöra dem i en chat på Aftonbladet. Då ni, dvs truthers, inte ens kan enas om vad som egentligen hände 9/11 tror jag att det skulle vara slöseri med allas tid.
Citera
2008-10-30, 20:13
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ett hett tips är att isåfall säga att man inte vet. Så du menar på allvar att du inte vet om Newtons lagar är av juridisk art eller om de används inom fysik?

Innan någon kan specificera vilka frågor det är de skall vittna om så är det ganska onödigt, ja. Det är ju inte så att alla truthers i hela världen får maila in vilka frågor de vill ställa eller att de skulle få förhöra dem i en chat på Aftonbladet. Då ni, dvs truthers, inte ens kan enas om vad som egentligen hände 9/11 tror jag att det skulle vara slöseri med allas tid.

Även Newtons lagar kan sluta att gälla då en korrupt regim sitter vid rodret. Missförstå inte, men då t.ex. nazister hade makten på vissa platser i Europa så var allt ganska så anpassad till deras politik. Skulle de ha sagt att Newton är bogus så skulle det också gälla som norm och andra skulle då förkasta Newton.

Jag definierar USA som en fascistisk nation. Oljeindustri, krigsindustri, säkerhetsindustri mm är de som jag anser bestämmer deras "foreign policy" och stora delar av inrikespolitiken och det är i min värld fascism.

Jag anser helt klart att de ansvariga denna dag ska vittna och att detta ska komma till ällmänhetens kännedom. Lögner ska ingen kunna gå i land med och främst inte statschefer eller liknande. Bush, Cheney osv hade högsta ansvar för detta misslyckade och ska förklara för oss vad som gick fel och hur detta kunde ske.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-30 kl. 20:40.
Citera
2008-10-30, 20:24
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:

I min egen spekulutation så är jag övertygad om att administrationen visste om vad som skulle hända. De blundade för info, de valde att titta bort osv.. Direkt inblandning, kanske. När man sen ser hur de befodrade de som misslyckats inom bl.a. NORAD, med sina upprag så är den enda logiska slutsatsen att de ville att detta skulle ske och detta misslyckande fick lön för sitt misslyckande genom att bli befodrade. Militärer tro jag dessutom ser mycket hårdare på misslyckanden och det stämmer definitivt inte med min bild av det militära att man befodrar någon som misslyckats så kapitalt.

Det går inte in mitt huvud att militärer som misslyckats med sina uppdrag blir befodrade och den enda logiska och självklara slutsats man kan dra av detta är att någon ville att de skulle misslyckas.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-30 kl. 20:26.
Citera
2008-10-30, 20:35
Medlem
Citat:
I min egen spekulutation så är jag övertygad om att administrationen visste om vad som skulle hända. De blundade för info, de valde att titta bort osv.. Direkt inblandning, kanske. När man sen ser hur de befodrade de som misslyckats inom bl.a. NORAD, med sina upprag så är den enda logiska slutsatsen att de ville att detta skulle ske och detta misslyckande fick lön för sitt misslyckande genom att bli befodrade. Militärer tro jag dessutom ser mycket hårdare på misslyckanden och det stämmer definitivt inte med min bild av det militära att man befodrar någon som misslyckats så kapitalt.

Det går inte in mitt huvud att militärer som misslyckats med sina uppdrag blir befodrade och den enda logiska och självklara slutsats man kan dra av detta är att någon ville att de skulle misslyckas.

Vad hade NORAD för uppdrag den 11e september 2001?

En annan slutsats är att de lyckades bra med förutsättningarna som fanns.
Citera
2008-10-30, 20:42
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Vad hade NORAD för uppdrag den 11e september 2001?

En annan slutsats är att de lyckades bra med förutsättningarna som fanns.

Vad snackar du om, det är väl erkänt av alla att det rör sig om horribla misslyckanden på alla fronter och med i stort sett samtliga inblandade.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-30 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in