Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag nonchalerar inte kritik - jag instämmer helt i att det är fel att använda tortyr som förhörsmetod, jag gillar inte Guantanamo- och Abu Graib-hanteringen, jag tycker inte att CIA har rätt att avrätta främmande länders stadsöverhuvuden eller att det är okej att de har hemliga fångläger i Europa. Men det ändrar inte det faktum att den kritik som kommissionärerna riktade mot CIA inte handlade om huruvida GWB låg bakom 911 eller inte.
Precis. Det slås in rätt många öppna dörrar här. Vi är ganska många som flera gånger uttalat oss tämligen kritiskt till USAs utrikespolitik, förhörsmetoder, Guantanamo osv.
Men det är inte samma sak som att de ligger bakom 911. Man kan liksom inte klumpa ihop allting i en stor gröt och ge exempel på A när man diskuterar B och tro att det har särskilt stor relevans.
Så jag ställer väl min favoritfråga, har du eller har du inte några som helst konkreta bevis för att USA själva skulle ligga bakom 911? Eller är det bara ett luddigt misstänkliggörande du ägnar dig åt? Hur går det i så fall ihop med allt ditt snack om att vara öppen? Jag menar, jag väljer att tro på det som kan bevisas och som stöds av olika källor. Planen som träffade tornen sågs av vittnen, lämnade vrakdelar efter sig och har fångats på film, därför tror jag på dem. Inga hårda bevis tyder på kontrollerade sprängladdningar, och därför tror jag inte på dem. Skitenkelt.