Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Jag har en annan åsikt. Men jag är villig att ändra mig. VIlka experter kan du visa mig som förklarar hur man räknar ut ett så kaotiskt händelseförlopp i förhand? SÅ det är omöjligt att inåtbucklingarna orsakats av kollisionen och branden gemensamt? Vilka uträkningar stödjer du dig på?
Jag stödjer mig själv. Eftersom det ändå aldrig kommer att göras ordentliga uträknar m.m angående 9/11 då detta är för känsligt.
Inåtbucklingarna har jag sagt att det har orsakats av kollisionen och branden, men det var inte tillräckligt för att tornen skulle rasera och där kommer sprängämnena in som är riggade i källaren på grunden där det antagligen har smällts av flera välriktade sprängningar som har gjort tornen ur balans. När tornen har blivit ur balans så krävs det inte mycket för att det ska rasera.
Citat:
Ok, vi säger att det i förhand gick att räkna ut exakt hur stor skada planen skulle göra samt att det var möjligt att räkna ut exakt hur bränslet skulle sprida sig efter kraschen och därmed hur exakt vilka detaljer, ned till minsta papperskorg, som skulle fatta eld och därmed orsaka att stålkonstruktionen försvagades.
Då vill jag bara att du definierar "ingen större kraft". Vad pratar vi om i energimängd? Fem kilo krut, ett ton TNT, mininukes, vad?
Dom har räknat på ett ungefär antagligen, eftersom uträkningarna som dom påstår stämmer inte är helt 100%-iga heller och därför godtas dom inte i en eventuell rättegång som bevisning. Hur stor kraften har varit som behövts har inte behövt vara mycket, inte lika mycket som när dom gör en riktig kontrollerad demolering på en annan byggnad. Dom har antagligen i detta fallet använt sig av flera välriktade sprängämnen för att inte smälla en stor, dessa välriktade sprängningarna har låtit men har gått att skylla på något annat eftersom dom inte är riktigt stora som många förväntar sig av en kontrollad demolering.
Citat:
Jag vill ändå understryka att det det händelseförlopp du påstår är uträknat i efterhand skulle kräva en icke-linjär ekvation av hittills aldrig skådat slag.
Låt mig exemplifiera: I en hink med två liter vatten lägger du i två st olikfärgade golfbollar. Vattnet, tillsammans med bollarna, häller du i en tratt som är kopplad till ett lodrätt, 1 meter långt, rör. Säg en stupränna. Vi kan genom matematik beräkna att bollarna och vattnet, genom gravitationens inverkan, kommer att nå änden av röret. Vi kan, genom att vi känner till en konstant, gravitationen, räkna ut vad som händer med bollarna och vattnet. De rinner ut i den nedre änden.
Däremot är det idag fullständigt omöjligt att räkna ut den exakta banan varje boll kommer att ha under fallet. Fullständigt omöjligt. Det är så otroligt många variabler som spelar in från det att bollarna lämnar hinkens mynning tills dess de runnit ut. Och då pratar vi om två golfbollar som faller genom ett rör på 1 meter. Försök sedan räkna ut varje vattenmolekyls bana under samma resa.
Med detta vill jag visa att din teori om att det är möjligt att räkna ut exakt vad som kommer att hända genom att föra in rörelseenergin från två flygplan samt tusentals liter bränsle som sedan fattar eld, den är faktiskt helt omöjlig.
Detta är helt oväsentligt enligt mig eftersom jag har sagt att dom har räknat ut på ett ungefär eftersom dom inte kan räkna ut exakt, varken i förhand eller efterhand.