2008-05-24, 01:19
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkaa^
Hmm. Då fick jag de från felaktiga källor. Hur väl uthyrt var de egentligen då ? Enligt samma källa som tidigare var de rätt dåligt.Och varit så en längre tid.
( en film som jag nu inte kommer ihåg namnet på ska leta upp och posta senare)

Efter vad jag hört så var det rätt skaplig uthyrningsprocent, men jag har ingen källa sådär rakt av. Om jag orkar kan jag försöka hitta någon senare.
Citera
2008-05-24, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Självklart kan det ha försvagats, men det hjälper ändå inte, Hur ska du få omkull ett hus om du inte rubbar grunden? eller påstår du nu att det är en liten fisbomb bara för att det var försvagat?

När det har varit försvagat vilket det till 99% har varit så har dom placerat någon form av explosionsmedel, kan va bomb och det kan vara något annat. Det rör sig om välriktade saker som har sprängts för att sedan skyllas på diverse olika saker. Dessa välriktade sprängämnena har antagligen sprängts i olika omgångar för att inte smälla på en rejäl som smäller rätt rejält.

Citat:
Satt just och kollade på bilderna via google..

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11350085&postcount=9561

visserligen talar Slob om Wtc byggnaderna

http://xibo.com/gallery/wtc7.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/WTC_Building_Arrangement_and_Site_Plan_(building_7 _highlighted).jpg

Där har du andra bilder som du kan titta på. Varför skulle dom andra inte ha rasat? Hur uppbyggnaden ser ut så är dom andra antagligen stabilare eftersom dom är bredare nertill, fast har ni några ritningar som tynger det påståendet? Och även om dom faktiskt är stabilare eftersom dom är bredare nertill så en skyskarpa som är hög har faktiskt också en väldigt stabil grund för att inte rasera. Så enligt mig jämnar det ut sig.

Citat:
Borde ju kunna vara samma sak där, jag har inte sett några bilder på dessa två hus efter attacken där man kunnat se om dom står kvar eller har blivit demolerade. Har du några får du gärna länka.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/WTC_Building_Arrangement_and_Site_Plan_(building_7 _highlighted).jpg

Där har du några igen.

Citat:
Så det du påstår nu är alltså att om ett klipp visas upp i rätten kommer alla säga bomber och sedan blir de fällande dom?
Tyvärr så räcker inte det på långa vägar....det finns en sak till som måste bevisas innan någon fälls för att ha bomba WTC och det är just bomben/bomberna eller rester av den.

Vittnesmål som bekräftar explosioner som kom från bomber. Vittnesmål + video där smällar hörs. Det talar för en dom som inte gynnar bl.a Larry.
Citera
2008-05-24, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Om man googlar lite på WTC 7 så hittar man detta.

http://911review.org/Wiki/Building7Collapse.shtml

Om nu en bränslereserv exploderat så borde ju även huset fått skador på grund av detta.

Lite humor , eller va man nu ska kalla det.
http://funkybluesmusic.com/911truthnc.org/foxtrot_WTC7.jpg

Citat:
The Official Story in the press is that diesel fuel reservoirs for backup power generators at Guilliani's Emergency Command Center in the building exploded and brought the resulting fire brought the building down, even though there has never been a case [WWW] on recordof fire-induced collapse of large fire-protected steel buildings, and that there were only sept 11th very small fires in progresswhen the building "collapsed."

Vad är det som säger att det Diesel behållarna till generatorn som sprängdes? Kan det ha varit en bomb där som försvinner tack vare dess placering då det lätt kan skyllas på behållarna?
Citera
2008-05-24, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Jag har en annan åsikt. Men jag är villig att ändra mig. VIlka experter kan du visa mig som förklarar hur man räknar ut ett så kaotiskt händelseförlopp i förhand? SÅ det är omöjligt att inåtbucklingarna orsakats av kollisionen och branden gemensamt? Vilka uträkningar stödjer du dig på?

Jag stödjer mig själv. Eftersom det ändå aldrig kommer att göras ordentliga uträknar m.m angående 9/11 då detta är för känsligt.

Inåtbucklingarna har jag sagt att det har orsakats av kollisionen och branden, men det var inte tillräckligt för att tornen skulle rasera och där kommer sprängämnena in som är riggade i källaren på grunden där det antagligen har smällts av flera välriktade sprängningar som har gjort tornen ur balans. När tornen har blivit ur balans så krävs det inte mycket för att det ska rasera.

Citat:
Ok, vi säger att det i förhand gick att räkna ut exakt hur stor skada planen skulle göra samt att det var möjligt att räkna ut exakt hur bränslet skulle sprida sig efter kraschen och därmed hur exakt vilka detaljer, ned till minsta papperskorg, som skulle fatta eld och därmed orsaka att stålkonstruktionen försvagades.
Då vill jag bara att du definierar "ingen större kraft". Vad pratar vi om i energimängd? Fem kilo krut, ett ton TNT, mininukes, vad?

Dom har räknat på ett ungefär antagligen, eftersom uträkningarna som dom påstår stämmer inte är helt 100%-iga heller och därför godtas dom inte i en eventuell rättegång som bevisning. Hur stor kraften har varit som behövts har inte behövt vara mycket, inte lika mycket som när dom gör en riktig kontrollerad demolering på en annan byggnad. Dom har antagligen i detta fallet använt sig av flera välriktade sprängämnen för att inte smälla en stor, dessa välriktade sprängningarna har låtit men har gått att skylla på något annat eftersom dom inte är riktigt stora som många förväntar sig av en kontrollad demolering.

Citat:
Jag vill ändå understryka att det det händelseförlopp du påstår är uträknat i efterhand skulle kräva en icke-linjär ekvation av hittills aldrig skådat slag.
Låt mig exemplifiera: I en hink med två liter vatten lägger du i två st olikfärgade golfbollar. Vattnet, tillsammans med bollarna, häller du i en tratt som är kopplad till ett lodrätt, 1 meter långt, rör. Säg en stupränna. Vi kan genom matematik beräkna att bollarna och vattnet, genom gravitationens inverkan, kommer att nå änden av röret. Vi kan, genom att vi känner till en konstant, gravitationen, räkna ut vad som händer med bollarna och vattnet. De rinner ut i den nedre änden.
Däremot är det idag fullständigt omöjligt att räkna ut den exakta banan varje boll kommer att ha under fallet. Fullständigt omöjligt. Det är så otroligt många variabler som spelar in från det att bollarna lämnar hinkens mynning tills dess de runnit ut. Och då pratar vi om två golfbollar som faller genom ett rör på 1 meter. Försök sedan räkna ut varje vattenmolekyls bana under samma resa.
Med detta vill jag visa att din teori om att det är möjligt att räkna ut exakt vad som kommer att hända genom att föra in rörelseenergin från två flygplan samt tusentals liter bränsle som sedan fattar eld, den är faktiskt helt omöjlig.

Detta är helt oväsentligt enligt mig eftersom jag har sagt att dom har räknat ut på ett ungefär eftersom dom inte kan räkna ut exakt, varken i förhand eller efterhand.
Citera
2008-05-24, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Dom lägger sprängämnet i källaren och detta ger ett moln vid toppen?

Du lyckas säga emot dig själv i samma inlägg.
Kan tas en funderare där.

Genom hisschakt och ventilationer m.m, eftersom det är i källaren så har det ingenstans att ta vägen mer än uppåt.

Sedan skrev jag jag bara att det kunde tas en funderare. Vi har alla olika teorier.
Citera
2008-05-24, 02:59
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Genom hisschakt och ventilationer m.m, eftersom det är i källaren så har det ingenstans att ta vägen mer än uppåt.

Sedan skrev jag jag bara att det kunde tas en funderare. Vi har alla olika teorier.
Om du menar att molnet ovanför WTC vid kollapsen är ett resultat av..

Citat:
Dom har antagligen i detta fallet använt sig av flera välriktade sprängämnen för att inte smälla en stor, dessa välriktade sprängningarna har låtit men har gått att skylla på något annat eftersom dom inte är riktigt stora som många förväntar sig av en kontrollad demolering.
...

så kommer vi förmodligen inte längre i den här tråden.
Citera
2008-05-24, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Om du menar att molnet ovanför WTC vid kollapsen är ett resultat av..

...

så kommer vi förmodligen inte längre i den här tråden.[/quote]

Det va ett exempel på var molnet kan ha kommit ifrån. Det kan ha kommit från något annat också, varken du eller jag vet.
Citera
2008-05-24, 09:10
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag stödjer mig själv. Eftersom det ändå aldrig kommer att göras ordentliga uträknar m.m angående 9/11 då detta är för känsligt.
I den riktigta världen räcker det dock inte alla gånger med att hävda att det man säger är sant bara för att man sagt det. Man blir ibland ombedd att backa upp sina påståenden. Jag kan t ex inte gå till min chef och säga att jag behöver anställa två extra personer och räkna med att han tar mig på orden. För att få igenom en sådan sak måste jag visa vad vi skulle tjäna på att öka våra kostnader. Dvs jag måste visa upp någon form av beräkning. Samma gäller här.

Citat:
Inåtbucklingarna har jag sagt att det har orsakats av kollisionen och branden, men det var inte tillräckligt för att tornen skulle rasera och där kommer sprängämnena in som är riggade i källaren på grunden där det antagligen har smällts av flera välriktade sprängningar som har gjort tornen ur balans. När tornen har blivit ur balans så krävs det inte mycket för att det ska rasera.
Som sagt. Det här är något du påstår är sant och vi skall nöja oss med ditt ord. Tyvärr.

Citat:
Dom har räknat på ett ungefär antagligen, eftersom uträkningarna som dom påstår stämmer inte är helt 100%-iga heller och därför godtas dom inte i en eventuell rättegång som bevisning. Hur stor kraften har varit som behövts har inte behövt vara mycket, inte lika mycket som när dom gör en riktig kontrollerad demolering på en annan byggnad. Dom har antagligen i detta fallet använt sig av flera välriktade sprängämnen för att inte smälla en stor, dessa välriktade sprängningarna har låtit men har gått att skylla på något annat eftersom dom inte är riktigt stora som många förväntar sig av en kontrollad demolering.
Vilka är "dom" och vad har juridisk status med matematik att göra?

Vilken energimängd krävs sade du? Tio ton dynamit eller vad har du kommit fram till? Eller är det här en till "jag bara gissar för att fylla ut luckorna jag upptäckt. Eftersom det passar måste det vara sant" av dig

Och beräkningarna måste vara så exakta att de vet att tornen kommer att rasa och piloterna måste träffa exakt på rätt ställe för att beräkningarna skall stämma.

Citat:
Detta är helt oväsentligt enligt mig eftersom jag har sagt att dom har räknat ut på ett ungefär eftersom dom inte kan räkna ut exakt, varken i förhand eller efterhand.
Det är oväsentligt för dig eftersom du inte kan hitta på ett svar. För oss andra är det bara ännu ett bevis på att du fantiserar.

You fail.
Citera
2008-05-24, 11:16
Medlem
RonPaul2008s avatar
http://video.google.com/videoplay?docid=1146773943958672828

Jag är lite skeptisk till alla teorier gällande 911 men kan någon förklara för mig varför betongen pulvriserades och gick över hela Manhattan?
Citera
2008-05-24, 12:10
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
http://video.google.com/videoplay?docid=1146773943958672828

Jag är lite skeptisk till alla teorier gällande 911 men kan någon förklara för mig varför betongen pulvriserades och gick över hela Manhattan?

Det är väl inte så konstigt? Betong är ett poröst material som pulveriseras om det utsätts för kraftiga smällar. Det är väldigt starkt för tryck, men inte alls lika starkt för drag-krafter. Det är därför man armerar betong.
Citera
2008-05-24, 12:17
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det är väl inte så konstigt? Betong är ett poröst material som pulveriseras om det utsätts för kraftiga smällar. Det är väldigt starkt för tryck, men inte alls lika starkt för drag-krafter. Det är därför man armerar betong.

Jag gissar att det var en invitation till det gamla "all-betong-blev-damm-spåret", vilket givetvis är så fånigt så det finns inte (en titt på foton från ground zero motbevisar ju raskt det). Att en del av betongen blev till damm förstår jag inte hur någon kan tycka är märkligt, ta en vanlig slägga och dräm till valfri betongvägg med den och se om damm frigörs. Om svaret på den frågan är ja så kan man ju fundera på om det blir mer eller mindre damm av en kollaps av WTC:s magnitud.
Citera
2008-05-24, 12:36
Medlem
Targenors avatar
Citat:
När det har varit försvagat vilket det till 99% har varit så har dom placerat någon form av explosionsmedel, kan va bomb och det kan vara något annat. Det rör sig om välriktade saker som har sprängts för att sedan skyllas på diverse olika saker. Dessa välriktade sprängämnena har antagligen sprängts i olika omgångar för att inte smälla på en rejäl som smäller rätt rejält.
Och vart har du bevisen för detta?
Att tornen faller med toppen före går ju kraftigt emot detta.

[quote=Socialbidraget]

[quote=Socialbidraget]
Nu frågade jag efter bilder Efter attacken, inte före

Citat:
Där har du andra bilder som du kan titta på. Varför skulle dom andra inte ha rasat? Hur uppbyggnaden ser ut så är dom andra antagligen stabilare eftersom dom är bredare nertill, fast har ni några ritningar som tynger det påståendet? Och även om dom faktiskt är stabilare eftersom dom är bredare nertill så en skyskarpa som är hög har faktiskt också en väldigt stabil grund för att inte rasera. Så enligt mig jämnar det ut sig.
Jag vill se hur dom såg ut efter attacken, inte före.
först då kan man säga om dom rasat/blivit förstörda osv.

Citat:

Samma bilder som ovan i inlägget

Citat:
Vittnesmål som bekräftar explosioner som kom från bomber. Vittnesmål + video där smällar hörs. Det talar för en dom som inte gynnar bl.a Larry.
Du vet väl om, som ja sa tidigare att en video på en byggnad där de smäller sen faller byggnaden inte är ett bra bevismaterial, då det inte finns något att gå på, man har smällarna? Men det smäller rätt mycket i en brand också.
Och nej det blir inte så enkelt som du tror, varför inte annars samla ihop vittnena samt några youtube filmer och fara till USA och lägga fram åtalet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in