Citat:
Tack.
Ursprungligen postat av Pad
CompuTerror!
Välkommen till forumet. Och jag tycker nog att du gled in och deklarerade ganska tydligt din ställning. All heder åt det.
Välkommen till forumet. Och jag tycker nog att du gled in och deklarerade ganska tydligt din ställning. All heder åt det.
Citat:
Ja, det är ju just såna saker. Man får ju inte glömma att både talibanerna och Saddam Hussein är forna samarbetspartner till USA. Som jag ser det är det ett flerstegsprogram där de först tillsätter folk för att det till slut händer någonting som ger USA skäl att ta makten ifrån dom i demokratins tjänst.
För att svara på din ursprungsfrågeställnig så tycker jag inte att det är särskilt märkligt. Stora länder har planer klara för i princip vad som helst, allt annat vore tjänstefel. Det var ju inte som att de behövde uppfinna hjulet innan de kunde invadera Afghanistan.
Sen tycker jag förvisso att de utnyttjade situationen på ett ganska vidirgt sätt för att få sina krig. Men det är ett annat ämne och historien kommer att ge GWB sin dom...
Sen tycker jag förvisso att de utnyttjade situationen på ett ganska vidirgt sätt för att få sina krig. Men det är ett annat ämne och historien kommer att ge GWB sin dom...
Nu är jag förstås ingen fan av Saddam Hussein eller talibanerna, men faktum kvarstår ju att USA använde 11/9-attackerna som skäl att gå in i dessa länder för att avsätta dessa styren. Då FN inte tyckte dessa skäl var nog och talibanerna erbjöd sig ju faktist att utlämna Usama bin Laden om USA kunde komma med konkreta bevis.
Terrorister har ju dessutom i alla tider 'stolt' tagit på sig sina illdåd eftersom annars tjänar dem ju inte sitt syfte. Detta har mig inte veterligen inte gjorts med 11/9-attackerna eller en del andra dåd som al-quaida hållits till svars för.
Visst att det finns en video som är översatt och används för att visa bin Ladens skuld.
Citat:
Nej, kaos går inte att simulera ännu.
Angående modellförsöken så är ju inte alla paramterar kända, därför kan man inte göra en perfekt simulering. Men man känner till slutresultatet, dvs global kollaps av hela husstrukturen och då kan man prova att putta in olika värden för att se vilka indata som genererar detta resultat.
Nåja. Jag tycker jag nått fram ganska bra med det jag ville ha sagt, men diskuterar gärna detta mer, bara jag inte ses som ett troll...
Hade dessutom jag haft bevis för mina 'argument' hade jag varit den enda i världen så att säga.
De flesta spekulerar tycker jag angående detta, men jag erkänner det iallafall.