Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Kul att du frågar, jag anser att det är en konspiration, vilket de flesta torde vara överens om, men vet inte vilken av dem. Sen har jag inte kommit längre utan tittar och läser allt i ämnet. Sen lyssnar jag naturligtvis inte för mycket på de som redan positionerat ut sig och ställt sig på den ena eller andra sidan för de kan inte ha ett uns objektivitet kvar. De skyddar det de har och rädda för att förlora det. Som borde framgå av mitt tidigare inlägg är det inte ens lönt att lyssna på de som kallar andra sidan vid namn. Inte heller är det lönt att lyssna på de som med bestämdhet positionerat ut sig på den motsatta sidan. Jag anser om man ska ha någon trovärdighet kvar så bör man inte säga sig vara förmer än någon annan. För det är ren och skär lögn.
Tror inte alla håller med om att det var en konspiration. Rent tekniskt sett är ju Al-Qaida en konspiratorisk sammanslutning, och attacken därmed en konspiration. Men om man säger "911 var en konspiration" så tolkas det av alla som att man menar att något annat än den officiella versionen låg bakom. Så du kan ju börja med att förtydliga vad du menar med att "det är en konspiration". Räknas Al-Qaida och den officiella versionen (utan medvetna provokationer från USA) som en konspiration av dig?
Sen kan du ju svara på vad du menade med
Citat:
Motiven anser jag hur tydliga som helst och det räcker för att förstå vem eller vad som drog nytta utav dådet.
Vad var motiven och vem drog nytta av det? Du anser ju att det är hur tydligt som helst, så varför inte berätta vad det är då?
Sen är det en dålig taktik att inte lyssna på någon bara för att denna valt sida. Ta del av
argumenten istället. Du vet, sätter man sig in i något ordentligt, läser och värderar argument så
kommer man att välja sida.
Ex: Galileo satte sig in i Kopernikus system och
valde sida. Han kunde också
argumentera för varför han trodde att jorden kretsar kring solen.
Läs i tråden. Här finns gott om folk som valt sida och som har gett drivor med väl underbyggda argument. Ingen truther finns med i denna grupp dock, det säger en del.