2008-09-16, 22:22
Medlem
Kuvolskis avatar
För mig som inte är speciellt uppdaterad; finns det några progressiva teorier som "foliehattarna" arbetar med?
Citera
2008-09-17, 00:59
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrColon
Judy Wood påstår att det var laser som sköt ner byggnaderna, som jag sa så är texten ointressant. Det är bara det att han/hon har samlat alla bilder på en sida vilket är relevant till denna diskussion om skador på kringliggande byggnader. Som sagt, skit i den urlöjliga texten, jag fick mig ett gott skratt då jag läste om laser. ja.

Oj, då har hon bytt teori... Ja ja, lika stolligt i alla fall. Senast jag hörde något från henne var att hon samarbetade med John Hutchison, mannen bakom den minst sagt tvivelaktiga hutchisoneffekten.

Och för att vara tydlig, jag menade aldrig att du trodde på judy Wood, jag tyckte mest det var festligt att du hittade bilderna på just hennes sida.
Citera
2008-09-17, 01:24
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
För mig som inte är speciellt uppdaterad; finns det några progressiva teorier som "foliehattarna" arbetar med?

Med "arbete" menar du kanske dammsugar nätetefter jootjoobfilmer...

Nej, det har varit pinsamt skralt på sista tiden, och det märks ju också på "sannings"rörelsen som får färre och färre volontärer att ställa sig vid ground zero eller åka på twoofer conventions.

Det allra senaste är väl att rapporten om kollapsen av WTC7 kommit ut, så det snackas det ju en del om.

Stephen Jones har snackat en del om sina små fina chips på sisat tiden, men det kom väl av sifg en skvätt när det visade sig att dessa kunde ha skapats av röjningsarbetet vid GZ och omkringliggande trafik.

Förutom det så är väl det senaste HÄR på forumet att göra som man alltid gjort, gräva upp gamla döda teorier och posta dem som om de hade något värde (exempelvis "tornen föll i fritt fall", "inga kapare på passagerarlistorna", "kaparna lever" osv.) och sen bli knäpptyst när folk påpekar att de där sakerna debunkades för flera år sen. Jag kan rekommendera en stidie av jin83 och hans minst sagt skiftande intresse för att prata om saker han själv tagit upp initialt. Nu har han blivit så ollad att han inte fått ur sig en enda grej på flera dagar i tråden.

Så det är väl vad som händer...
Citera
2008-09-17, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Med "arbete" menar du kanske dammsugar nätetefter jootjoobfilmer...

Nej, det har varit pinsamt skralt på sista tiden, och det märks ju också på "sannings"rörelsen som får färre och färre volontärer att ställa sig vid ground zero eller åka på twoofer conventions.

Det allra senaste är väl att rapporten om kollapsen av WTC7 kommit ut, så det snackas det ju en del om.

Stephen Jones har snackat en del om sina små fina chips på sisat tiden, men det kom väl av sifg en skvätt när det visade sig att dessa kunde ha skapats av röjningsarbetet vid GZ och omkringliggande trafik.

Förutom det så är väl det senaste HÄR på forumet att göra som man alltid gjort, gräva upp gamla döda teorier och posta dem som om de hade något värde (exempelvis "tornen föll i fritt fall", "inga kapare på passagerarlistorna", "kaparna lever" osv.) och sen bli knäpptyst när folk påpekar att de där sakerna debunkades för flera år sen. Jag kan rekommendera en stidie av jin83 och hans minst sagt skiftande intresse för att prata om saker han själv tagit upp initialt. Nu har han blivit så ollad att han inte fått ur sig en enda grej på flera dagar i tråden.

Så det är väl vad som händer...

Så har ju tråden sett ut nästan hela tiden. Mycket lite nytt har tillkommit från de så kallade "foliehattarna". Nu är tråden mer eller mindre död, men lita på mig, inom ett par veckor har någon författat ett inlägg av följande snitt...

"Jag såg just på Loose Change, och jävlar vad USAs regering ljuger! Men ser ju klart och tydligt massa små explosioner, och inget hus har ju tidigare fallit av eld, och husen var dessutom byggda för att klara av flygplan!!".

Och sen är det upp till dig, mig, SLOB och flera andra att sakta börja förklara allt. Det är tröttsamt, själv har jag dock en stor FAQ-fil på skrivbordet så nästa gång någon skriver att kaparna lever kommer jag klistra in en förklaring ifrån den.

Jin83, inte för att vara elak, men tror du verkligen på allt du postar här på forumet? Jag menar du far ju far fram som en ivrig bäver och postar inlägg om allt mellan himmel och jord...
Citera
2008-09-17, 11:07
Medlem
muppenwtfs avatar
Min polare snackade om någon dokumentär som gått för runt två veckor sen som handlade om tower 7 och någon eventuell bombkonspirationsteori där, någon som vet vad den dokumentären kan ha hetat?
Citera
2008-09-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Min polare snackade om någon dokumentär som gått för runt två veckor sen som handlade om tower 7 och någon eventuell bombkonspirationsteori där, någon som vet vad den dokumentären kan ha hetat?

Kollar du två veckor tillbaka i tråden ser du att det var "Conspiracy Files" från BBC som sändes på SVT. Nej, det fanns inga bomber i WTC7. Om han drog slutsatsen att det fanns det efter att ha sett filmen bör han kontrollera syn och hörsel.
Citera
2008-09-17, 16:37
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Kollar du två veckor tillbaka i tråden ser du att det var "Conspiracy Files" från BBC som sändes på SVT. Nej, det fanns inga bomber i WTC7. Om han drog slutsatsen att det fanns det efter att ha sett filmen bör han kontrollera syn och hörsel.
Om han ändå har doktorer i sin närhet så passa på att undersöka det som finns emellan ögonen och öronen.
Citera
2008-09-18, 11:50
Medlem
RonPaul2008s avatar
Barry Jennings DÖD

Barry Jennings har dött, 53 år gammal.
Han var den som sa att det var explosioner i WTF 7 och blivit allmänt hotad efter sina uttalanden. Hmm....
Citera
2008-09-18, 13:49
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Han var den som sa att det var explosioner i WTF 7 och blivit allmänt hotad efter sina uttalanden. Hmm....

WTF7? What the fuck?

Var blev han "allmänt" hotad?

/S
Citera
2008-09-18, 16:16
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
WTF7? What the fuck?

Var blev han "allmänt" hotad?

/S

Sorry, hade brottom ut. WTC 7 var menat att det skulle stå.

Hotad om att bli stämd för yttrande, bli av med pension et.c.
Kommer snart mycket info om det.
Citera
2008-09-18, 16:25
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Sorry, hade brottom ut. WTC 7 var menat att det skulle stå.

Hotad om att bli stämd för yttrande, bli av med pension et.c.
Kommer snart mycket info om det.

Jag är övertygad om att han dog en naturlig död, det händer faktiskt att folk dör på det viset.
Citera
2008-09-18, 16:42
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Finns det några bevis för att han är död. Har någon sett hans kropp. Är obduktionsprotokollet granskat av oberoende experter. Har man tagit ett DNA-test på liket och jämfört med DNA man vet kommer från Barry Jennings.
Innan du vet detta med säkerhet vore det väldigt godtroget att blint tro på uppgifterna om hans död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in