2008-08-01, 23:18
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jin83
Folk som ber en att bevisa all information man tagit del av och hänvisa till källor. Vilka källor har ni att stå på, media och politiker? Jag kommer med information som jag hittat som kan vara intressant då media nuförtiden och kanske i alla tider bara varit ren propaganda.
Vad säger att dina källor är rätt?
Har dom rätt för att dom pratar emot dom officiella?

Citat:
Ni måste väl ha hört att det dött folk i New York, var tror ni hände om ni bortser från vad media och politiker säger, om ni lyssnar på dem som var där och vetenskapligt analyserar byggnadskollapserna och tittar på bild och videobevis från Pentagon, New York och Pennsylvania. Skulle vara intressant att höra slutsatser från de som tror på vad massmedia påstår hände.
Jag tror det hände som den officiella versionen säger, inget annat har en bättre bevisning än så länge, och eran oförmåga att lägga fram nåt gör inte saken bättre.

Citat:
Jag är inte med i någon truther-rörelser, jag har bara tagit del av bild, videobevis, vetenskapliga bevis och dragit slutsatsen att sagan som berättades av media inte håller. Man kan ju också dra slutsatsen att det var 19 flygkapare och Usama Bin Laden som gjorde det hela, lättare kanske, mindre jobbigt och man slipper leta efter egna bevis utan kan bara slå på tv:n, läsa tidning eller lyssna på politikerna. Man kan inte veta allt om allt men att hänvisa till någon slags allmän kunskap som media och politiker fört fram känns vagt, analysera istället det hela själva.
Ok.
Så alltså är slutsatsen av de du säger är

* Allt på internet är sant så länge de talar emot staten och myndigheter
* Bilder/filmer kan inte förfalskas
* Bara vissa personer kan göra hemsidor
Citera
2008-08-01, 23:41
Bannlyst
Okej, om du tror på den officiella versionen så måste jag säga att tyvärr, Usama Bin Laden är inte efterlyst för någon attack i USA. Många av de påstådda flygkaparna lever fortfarande. De beskyddades av CIA bland annat och kom in i landet med hjälp av CIA från Saudiarabien. Det finns inga bildbevis på att någon av de 19 flygkaparna gick på de fyra planet som kapades den dagen.

Tornen sprängdes och även en tredje byggnad sprängdes. Bin laden-banden är fejk.

Bekvämt att tro på vad media och plitiker serverar en, men om du inte har något bättre att komma med varför attackera dem som faktiskt försöker sätta sig in i vad som hände den dagen?
Senast redigerad av jin83 2008-08-01 kl. 23:44.
Citera
2008-08-01, 23:44
Medlem
Citat:
Okej, om du tror på den officiella versionen så måste jag säga att tyvärr, Usama Bin Laden är inte efterlyst för någon attack i USA. Många av de påstådda flygkaparna lever fortfarande. De beskyddades av CIA bland annnat och kom in i landet med hjälp av CIA från Saudiarabien.

Tornen sprängdes och även en tredje byggnad kollapsade. Bin laden-banden är fejk.
Så inget flygplan flög in i tornen?
Citera
2008-08-01, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Så inget flygplan flög in i tornen?

Tornen var byggda för att klara flera flygplanskrascher, en byggnad förvandlas inte till pulver på 10 sekunder med de skadorna och begränsade bränder, folk stod levde på samma plan där planet åkte in så kan inte vara varmt nog att smälta stål och betong. Lätt att bortse från hundratals vittnesmål från personer som hörde explosioner i källare och överallt i tornen långt innan det föll samman. Samma sak med byggnad sju som inte träffades av ett flygplan.

Du kunde kört in 10 jumbojets i tornen och de hade inte sprängts till smulor som de gjorde. Även om du kört ett par Jumbojets in i byggnad nummer sju så hade inte den förvandlats till damm och småbitar.
Senast redigerad av jin83 2008-08-01 kl. 23:49.
Citera
2008-08-02, 00:02
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Tornen var byggda för att klara flera flygplanskrascher, en byggnad förvandlas inte till pulver på 10 sekunder med de skadorna och begränsade bränder, folk stod levde på samma plan där planet åkte in så kan inte vara varmt nog att smälta stål och betong. Lätt att bortse från hundratals vittnesmål från personer som hörde explosioner i källare och överallt i tornen långt innan det föll samman. Samma sak med byggnad sju som inte träffades av ett flygplan.

Du kunde kört in 10 jumbojets i tornen och de hade inte sprängts till smulor som de gjorde. Även om du kört ett par Jumbojets in i byggnad nummer sju så hade inte den förvandlats till damm och småbitar.

Nej det vet ju du? För du har en stor erfarenhet om arkitektur och ingenjörskonst?

Förresten...har du läst NIST rapporten?
Citera
2008-08-02, 00:39
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Okej, om du tror på den officiella versionen så måste jag säga att tyvärr, Usama Bin Laden är inte efterlyst för någon attack i USA. Många av de påstådda flygkaparna lever fortfarande. De beskyddades av CIA bland annat och kom in i landet med hjälp av CIA från Saudiarabien. Det finns inga bildbevis på att någon av de 19 flygkaparna gick på de fyra planet som kapades den dagen.

Tornen sprängdes och även en tredje byggnad sprängdes. Bin laden-banden är fejk.

Bekvämt att tro på vad media och plitiker serverar en, men om du inte har något bättre att komma med varför attackera dem som faktiskt försöker sätta sig in i vad som hände den dagen?

Hur vore de om du tog tag i de som sägs till dig istället för att slänga ur dig mer dynga?
Ingen kommer ta dig på allvar så länge du inte reder ut begreppen i de som blir sagt till dig.
Citera
2008-08-02, 00:51
Medlem
Citat:
Tornen var byggda för att klara flera flygplanskrascher

Kort sagt; nej.

World Trade Center ritades under det tidigare 1960-talet. Vid den tiden fanns det inte datorsimulationer som det finns idag. Därmed fanns det inte heller särskilt stora möjligheter för att beräkna sådant. NIST har inte kunnat hitta några dokument som styrker detta argument, att WTC aktivt konstruerades med flygplan i tanken. Däremot har man hittat antydningen i dokument om att man tänkte på Boeing 707, och att husen skulle klara att bli träffade utav ett sådant plan. Boeing 767, den planmodell som flögs in i WTC, är 20 % större än Boeing 707, och i de dokument som NIST hittar nämns bara själva planet, ingenting om flygplansbränsle och eldhärdar.

Krasst sagt kan man alltså säga att World Trade Center-tornen enligt vissa av de tusentals som var involverade i bygget, skulle ha klarat av en träff utav en Boeing 707 med tomma bränsletankar.

Citat:
en byggnad förvandlas inte till pulver på 10 sekunder med de skadorna och begränsade bränder

Jag antar att du har en vetenskaplig grund för detta? Vad har du för utbildning och expertkunskap?

Citat:
folk stod levde på samma plan där planet åkte in så kan inte vara varmt nog att smälta stål och betong.

Antagligen handlade det om folk som var på väg ned eller av andra skäl var fast på de våningsplanen och sökte sig till öppningarna för att få luft, helt enkelt. Det brann ju. Stålet smälte inte, det mjuknade och tappade styrka, vilket stål gör vid förhållandevis låga temperaturer. Seriöst, detta "bevis" dök upp för flera år sedan, att du kommer farande med det nu är egentligen chockerande.

Citat:
Lätt att bortse från hundratals vittnesmål från personer som hörde explosioner i källare och överallt i tornen

Att man har en hög ljudknall ("explosion") betyder inte att man hör en bomb. Till exempel är det väl känt att hissar brakade ned i entréplan och källare. Det är också känt att elgeneratorer exploderade och att brandgasexplosioner ägde rum i hisschakten.

Citat:
Samma sak med byggnad sju som inte träffades av ett flygplan.

Byggnad nummer sju träffades av rasmassor från tornen vilka skadade husets strukturer och gav upphov till bränder.

Citat:
Du kunde kört in 10 jumbojets i tornen och de hade inte sprängts till smulor som de gjorde.

Vilka vetenskapliga belägg grundar du detta på? Du har ju uppenbarligen sett någonting som ingenjörer och experter över hela världen missat!

Håkan Sundquist, professor på KTH vid institutionen för byggnadsvetenskap ser till exempel inget anmärkningsvärt med förloppet. Inte Tim Wilkinson, lektor i "civil engineering" vid Sidneys Universitet heller.

http://www.nyteknik.se/art/17356

http://www.civil.usyd.edu.au/wtc.shtml

Jag antar att din förklaring är att antingen så är Håkan och Tim köpta av USA, eller så är bägge idioter som inte har sett det här fantastiska som forumdebattören Jin83 har sett?
Senast redigerad av ThisIsSparta 2008-08-02 kl. 01:03.
Citera
2008-08-02, 00:56
Medlem
Citat:
Okej, om du tror på den officiella versionen så måste jag säga att tyvärr, Usama Bin Laden är inte efterlyst för någon attack i USA. Många av de påstådda flygkaparna lever fortfarande.

Nej, det gör dem inte. Samtliga kapare är döda. Däremot skedde en rad identitetsförväxlingar dagarna efter dåden, en av kaparna delade till exempel namn med en annan terrorist i mellanöstern. Att du, trots din stora övertygelse, inte har kollat upp detta tyder på att du antingen är minderårig eller inte har något intresse av en seriös debatt.

Citat:
Det finns inga bildbevis på att någon av de 19 flygkaparna gick på de fyra planet som kapades den dagen.

Sedan när är frånvaron av bevis ett bevis på frånvaro? Det finns inga bilder som när Olof Palme blir mördad heller, betyder det att han inte blev mördad?

Citat:

Du har inte satt dig in i ett jävla skit, du sitter här och rapar upp årsgamla så kallade "bevis" (antagligen bekvämt hämtade direkt på Loose Change) som redan har ältats och bemötts tiotals gånger enbart i den här tråden.

Helt patetiskt, som Gunvald säger.

Snälla, scrolla upp tills du ser knappen "logga ut". Gå till adressfältet och skriv www.fragbite.se. Stanna kvar på den sidan.
Senast redigerad av ThisIsSparta 2008-08-02 kl. 01:01.
Citera
2008-08-02, 01:13
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Hmm.
Här sitter man nu och läser precis samma klychor som man gjorde för några år sedan.
Sicken patetisk skapelse jag är.

jin83, malmoesoldier goes repris?
Citera
2008-08-02, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Hmm.
Här sitter man nu och läser precis samma klychor som man gjorde för några år sedan.

Tycker jag sett någon som kallat sig malmoesoldier på något forum, inte på flashback dock. Kanske populärt kille men känner inte honom.
Citera
2008-08-02, 01:30
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Hmm.

Näst intill repris, dock kan jin83 i alla fall stava.

Jin83, jag hoppas du vet att du blir utskrattad av alla seriösa personer som läser dina inlägg. Det du påstår är för det första inte uppbackat med några som helst källor(nej, att länka till en Alex Jones-film är inte en bra källa). För det andra har allt du säger redan blivit motbevisat gång på gång genom åren. Som andra användare har sagt, antingen är du inte intresserad av en debbat, eller är du helt enkelt för korkad för att undersöka om dina teorier har belägg.
Citera
2008-08-02, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pingeh
Näst intill repris, dock kan jin83 i alla fall stava.

Jin83, jag hoppas du vet att du blir utskrattad av alla seriösa personer som läser dina inlägg. Det du påstår är för det första inte uppbackat med några som helst källor(nej, att länka till en Alex Jones-film är inte en bra källa). För det andra har allt du säger redan blivit motbevisat gång på gång genom åren. Som andra användare har sagt, antingen är du inte intresserad av en debbat, eller är du helt enkelt för korkad för att undersöka om dina teorier har belägg.

Det finns fler än Alex Jones, uppbackning kan komma från allt från tusentals arkitekter, forskare, militärer till politiker. En medlem i Japans parlament måste då också gjort bort sig. Även alla hundratals personer som varit inblandade i olika spelfilmer och dokumentärer där den officiella sagan motbevisas. Sanningen är svår att motbevisa, jag försöker motbevisa en saga som dock många personer gillar att höra om och om igen. 19 flygkapare med knivar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in