Citat:
Vad säger att dina källor är rätt?
Ursprungligen postat av jin83
Folk som ber en att bevisa all information man tagit del av och hänvisa till källor. Vilka källor har ni att stå på, media och politiker? Jag kommer med information som jag hittat som kan vara intressant då media nuförtiden och kanske i alla tider bara varit ren propaganda.
Har dom rätt för att dom pratar emot dom officiella?
Citat:
Jag tror det hände som den officiella versionen säger, inget annat har en bättre bevisning än så länge, och eran oförmåga att lägga fram nåt gör inte saken bättre.
Ni måste väl ha hört att det dött folk i New York, var tror ni hände om ni bortser från vad media och politiker säger, om ni lyssnar på dem som var där och vetenskapligt analyserar byggnadskollapserna och tittar på bild och videobevis från Pentagon, New York och Pennsylvania. Skulle vara intressant att höra slutsatser från de som tror på vad massmedia påstår hände.
Citat:
Ok.
Jag är inte med i någon truther-rörelser, jag har bara tagit del av bild, videobevis, vetenskapliga bevis och dragit slutsatsen att sagan som berättades av media inte håller. Man kan ju också dra slutsatsen att det var 19 flygkapare och Usama Bin Laden som gjorde det hela, lättare kanske, mindre jobbigt och man slipper leta efter egna bevis utan kan bara slå på tv:n, läsa tidning eller lyssna på politikerna. Man kan inte veta allt om allt men att hänvisa till någon slags allmän kunskap som media och politiker fört fram känns vagt, analysera istället det hela själva.
Så alltså är slutsatsen av de du säger är
* Allt på internet är sant så länge de talar emot staten och myndigheter
* Bilder/filmer kan inte förfalskas
* Bara vissa personer kan göra hemsidor