Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
"hitta juden" är ett vanligt förekommande fenomen i trutherskretsar. Titta runt bland dina åsiktskamrater så ser du dåligt dolt judehat både här och där.
Är du så ung att du inte känner till PLO:s favoritsysselsättning under 70-talet? De kapade flygplan nästan var och varannan vecka. Att kapa ett flygplan var under många år standardförfarande för vissa organisationer. Man kapade planet, landade någonstans fick i bästa fall några kamrater frigivna ur fängelse. I värsta fall avrättade de några ur gisslan. Men det slutade vanligtvis med att polisen övermannade kaparna och räddade större delen av gisslan.
Att kapa ett plan var således inget nytt. 9/11 bestämde man sig för att inte landa planen och inleda gisslanförhandlingar. Ser du några svårigheter, förutom det kallblodiga, i att kapa ett plan?
Det kanske inte är några problem. För mig låter det jättekonstigt. Men visa oss en ritning över husen där ni anser att det fanns sprängmedel, vilken sort det var och apteringsmetod så kan vi ju se hur svårt det kan vara. Med tanke på alla experter som stödjer era teorier finns det säkert flera som är villiga att göra en skiss utifrån sina relevanta kunskaper.
Visst finns det en jävla massa sionister som är inblandade/ligger bakom bl.a 9/11, liksom det finns amerikaner. Lite problematiskt att det är så många med dubbelt medborgarskap på högt uppsatta positioner. Därför har man ju inte ens sett åt mossads håll i undersökningen trots att väldigt mycket tyder på deras inblandning. Mycket tyder på att det är ett jobb av amerikanska, Israeliska, kanske pakistanska och arabiska element. Varför blir du sur för att man nämner de Israeliska? Jag brukar då aldrig säga att det är "judarna" som ligger bakom. Ok detta var ett sidospår, skapat av dig. Nu vore det ju lite intressant att veta varför du skrev om detta i ett svar till ett inlägg som inte hade något med det att göra.
Varför ska jag visa dig nån jävla ritning på var det fanns sprängmedel? Allt jag säger är att det inte hade varit några problem om man har tillgång till byggnaderna dygnet runt.
På vilket sätt har deras kapningar något att göra med 9/11? Var det lika lätt att kapa plan 30 år senare? Svårigheterna ligger väl i att lyckas kapa 4 plan samma dag och lyckas flyga in dem ett efter ett i byggnaderna, bl.a världens säkraste byggnad, med långt mellanrum i tid utan att någon ens skickar upp ett jagande plan. Dessutom hade man ju fått reda på vad som hänt i de andra planen osv.
Om man sedan tittar på kaparnas bakgrund, så är det ju så mycket som inte stämmer, att man blir mörkrädd. Men det är ju inte så konstigt att inget plan skickades upp då vi har fått vittnesmål om en stand down order, från försvarsministern.