2010-02-21, 20:43
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Ge dig pad. Inse vad det är som händer i världen.

Om amatörer kan kapa vertikalt med thermit så kan CIA göra det.

Vad är ditt problem?

Mitt problem är att du snackar om cutter charges för nanothermite utan att du verkar ens ha sett en sådan konstruktion. SAMTIDIGT som du tycker att vi är naiva som litar på NIST (som ju faktiskt presterat 12 000 sidor rapporter som kunnat granskas av andra fackfolk). Det min bäste herre, är att använda dubbla måttstockar.
Citera
2010-02-21, 20:44
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Fortfarande jävighet.
Men hur skulle man annars gjort? Vilket annat organ i USA skulle kunnat före en så omfattande haveriutredning som denna?

Dessutom blir förlängningen av ditt argument helt orimligt:
om man skulle åtalat Silverstein (stavning?) för allmänfarlig ödeläggelse så skulle ju åklagare och domare varit " betalda av Bush" de också...
Citera
2010-02-21, 20:47
Medlem
Pads avatar
Citat:
Och dessa byggnormer bygger på?
Det finns ju ingen data om vad som hänt med byggnaderna.

Visst finns det data. För tornen har de dessutom lämnats ut till folk som efterfrågat dem. Hur det ligger till med rådatat för sjuan är ju en smula oklart i dagsläget, inte helt oväntat har du skrikit dig blå att de hemlighåller det, men vad baserar du det på? Har du fått nåpgot svar från någon snubbe som jobbar flör NIST att de absolut inte tänker lämna ut det? Eller är det en hastig slutsats du drog eftersom du själv inte sett det och ingen serverade dig med silversked?

Men tror du att byggingenjörer regelmässigt själv kollar gamla huskollapser eller litar de på att byggnormerna tar hand om det?
Citera
2010-02-21, 21:03
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Det är ju bara ord och inga visor från din sida, ....

1. Fortfarande så sade du att "inga fysiska bevis i form av spår av sprängämnen, vittnen eller folk som hör explosioner finns" något i den stilen, det stämmer ju givetvis inte och det vet du.. så du ljög.

2. Nej, du tolkar mina inlägg fel.. eller snarare som du vill tolka dem och därför blir en diskussion med dig omöjlig. Det är enligt mig ett löjligt och fegt sätt att argumentera på.

3. Nej, jag har inte läst den.. var fick du det ifrån? Är jag diskvalificerad att ställa frågor nu, är det verkligen "eran" bibel? Jag tror ändå att jag ska läsa den då jag inte tror att du är personen att ge mig en helhetsbild av det. WTC7 föll ju i fritt fall en del av fallet, där är alltså den rörelseenergin ganska obetydlig, vi kommer ju inte bort ifrån att alla bärande delar måste ha släppt nästan precis samtidigt överallt i hela huset eftersom det fallet symmetriskt. Eller sitter det något jättestark sammanbindande nät inom hela huset som gör att allt dras med samtidigt? ...
Dina inlägg är lite kul ibland; jag kommer att tänka på lakritstrollet i Nile City med sina orginella ordspråk. Jag inser nu att du faktiskt inte förstod alls vad jag menade med " fan och hans moster" (= vem som helst/många personer i en negativ mening).

Till ämnet:
1) du kör på med anklagelser om lögn i varje inlägg så inkonsekvent är du inte. Det vore förstås ännu bättre för alla om du kunde plocka fram ett (1) av de bevis för sprängämnen som förvandlar mig till lögnare. Kan vi få ett sådant?

2) om jag nu tolkat dina inlägg om det borttransporterade och otillgängliga stålet fel, varför förklarar du inte bara vad du menar i stället för att dra till med dina favoriter "löjligt och fegt". Vidare, om dina exempel inte leder till slutsatsen om "inside job", vad är då relevansen?

3) eftersom du tidigare skrev att du tvivlade på att jag läst NIST-rapporten så gjorde jag misstaget att anta att du faktiskt läste rekevant information i ett ämne du skriver dussintals inlägg i.
Felet är givetvis mitt.
Senast redigerad av farbror_barbro 2010-02-21 kl. 21:09. Anledning: Stavning och förtydligande.
Citera
2010-02-21, 22:17
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Jo självklart, men regeringen är ett ganska stort "företag" i USA. Men jag förstår ju din poäng och vi båda gör inte mycket mer än ger våra egna åsikter och vad vi tror hände så vi kommer nog inte mycket längre där.

Något som vore intressant är ju mer detaljer, är det väldigt ovanligt att stål säljes billigare? Vad var ens priset det året? Är det billigare om stålet har använts i säg 30år? Osv osv

Citat:
Ja, penthouse-delen.. men den är ju inte fast i resten av strukturen på samma sätt som allt annat hänger ihop. När den första pelaren brister, var det nu var, så bör raset precis där och det som pelaren burit falla rakt ned och inte dra med sig hela våningsplanen nästan exakt samtidigt. Men i detta fallet föll det ju såhär, precis som vi redan sagt.. vad du får ut av det och vad jag får ut av det är uppenbarligen inte samma saker.

Om det sker sakta skulle man få en slags tippande effekt ja. Kolla på simlueringarna så får du ju en väldigt bra bild på vad som händer. Tänk även på att vi endast ser en utsida på de videos som finns, och att veta vad som hände inne är inget något kan veta till 100%, men som man kan se på de simuleringar som finns verkar det som det yttre skalet står kvar medans innuti rensas det, vilket är mycket logiskt då första raset antagligen börjar skapa oreda inne i huset.

Längst ner till höger eller ovanför, ganska bra illustrerat.
http://www.nist.gov/public_affairs/releases/wtc_videos/wtc_videos.html
Citera
2010-02-21, 22:25
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ja, den sista frågan var där du uppfattade mig rätt.. bör inte denna också förstöras? Slutade pannkakseffekten precis där?

Som sagt, materialet måste ta vägen någonstans. Det är mycket enklare att ta sönder något med mycket luft i än något som innehåller material rakt igenom. Ta en papperskorg som liknelse, det går oftast bra att packa ihop innehållet i en papperskorg rätt ordentligt, för det tenderar att vara mycket luft (folk brukar inte släng papper i fina välordnade högar). Gör vi det så får vi en mer solid klump i botten på papperskorgen, och DEN är mycket svår att göra mindre.

På samma sätt så måste allt material som utgjorde tornen bli av någonstans i samband med kollapsen. Givetvis kan enskilda prylar i den där högen (inventarier, betongblock osv.) gå sönder mer när det rasr ner ytterligare grejor från ovan, men de försvinner inte. De är bara mindre delar av samma sak. Så hur vi än vänder på det så kommer inte kollapsen sluta med att taket når marken, för då ligger det redan för mycket material i vägen.

Förstår du nu hur jag menar?
Senast redigerad av Pad 2010-02-21 kl. 22:37.
Citera
2010-02-22, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Vad jag tror söder.b menar är att ni påstår att det vore orimligt att nitton araber klarar av att kapa fyra flygplan och flyga in dem i jättestora byggnader. Men ni påstår att det är fullt rimligt att hundratals ton sprängmedel (Harrit) kan apteras i tre byggnader utan att någon, någonsin märker något. Det är en paradox. Ni hävdar att något som gjorts massor med gånger (PLO på sjuttiotalet t ex) är fullständigt orimligt men det helt orimliga (sprängmedel, missiler och nedskjutna plan) är en kakbit som vilken barnunge som helst måste förstå var så det gick till.

Att ni för det mesta leker "hitta juden" när det gäller jakten på de skyldiga har nog inte gått någon förbi.

Förstår inte hur detta är ett svar på någonting...

Vad har judar med mitt tidigare inlägg att göra?

Vad har gjorts massor med gånger? Har man kapat fyra flygplan och lyckats flyga in dem ett efter ett, i skyskrapor och världens säkraste byggnad utan att de ens skickat upp något plan?

Varför skulle det vara problem att aptera sprängladdningar i byggnaderna om man har tillgång till dem dygnet runt och dessutom utför diverse reparationer mm? Vem skulle misstänka något tror du?
Skulle du ha misstänkt något? Du som fortfarande inte kan få in att det rör sig om CD, trots alla solklara bevis som du har matats med.
Citera
2010-02-22, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno

Vad har gjorts massor med gånger?

Flygplan har kapats. Tidigare när flygplan kapats så har man inte använt dem som vapen så ingen väntade sig något annat än en massa krav från kaparna.

Citat:
Varför skulle det vara problem att aptera sprängladdningar i byggnaderna om man har tillgång till dem dygnet runt och dessutom utför diverse reparationer mm? Vem skulle misstänka något tror du?
Skulle du ha misstänkt något? Du som fortfarande inte kan få in att det rör sig om CD, trots alla solklara bevis som du har matats med.

Det finns inga solklara bevis. Hade det funnits det hade det stått på förstasidorna i alla tidningar i hela världen. Istället för att en handfull snubbar gråter på internet.
Citera
2010-02-22, 12:05
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Något som vore intressant är ju mer detaljer, är det väldigt ovanligt att stål säljes billigare? Vad var ens priset det året? Är det billigare om stålet har använts i säg 30år? Osv osv
Det känns knappast som en reguljär transaktion i några avseenden - jag vet inte exakt vem som var säljande part (George W Bush antagligen, om vi frågar Thaddeus) här men förmodligen satt någon statlig instans med en enorm hög stålskrot i knäet, vilket inte hör till de dagliga rutinerna. En försäljning härvidlag handlade antagligen inte om att maximera vinsten utan sågs rimligen som den logistiskt smidigaste lösningen.

Rimligtvis betingar metallskrot ett lägre pris än för den raffinerade råvaran och dessutom behöver man konkretisera vad för sorts stål det rörde sig om. Den mesta handeln med råvaror sker ju dessutom genom futures-kontrakt på särskilda råvarubörser (t.ex. NYMEX och Euronext för den som är intresserad), och tar inte vanligen omvägen att bli använd och demolerad. Nå väl, om man har klart för sig vilken typ av stål det var och i vilket skick den var torde det vara ganska lätt att undersöka vad ett snittpris för tidpunkten var.

Men, vore det inte mer lurt om samtliga rasmassor tagits om hand av de amerikanska myndigheterna? Jag menar, om jag ville dölja mitt krutstänkta (ni förstår) stål hade jag ju inte sålt iväg det till någon som potentiellt skulle vara intresserad av att avslöja mig. Fast det så klart, köparna var väl köpta de också
Senast redigerad av nollan 2010-02-22 kl. 12:11.
Citera
2010-02-22, 14:48
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Förstår inte hur detta är ett svar på någonting...

Vad har judar med mitt tidigare inlägg att göra?
"hitta juden" är ett vanligt förekommande fenomen i trutherskretsar. Titta runt bland dina åsiktskamrater så ser du dåligt dolt judehat både här och där.

Citat:
Vad har gjorts massor med gånger? Har man kapat fyra flygplan och lyckats flyga in dem ett efter ett, i skyskrapor och världens säkraste byggnad utan att de ens skickat upp något plan?
Är du så ung att du inte känner till PLO:s favoritsysselsättning under 70-talet? De kapade flygplan nästan var och varannan vecka. Att kapa ett flygplan var under många år standardförfarande för vissa organisationer. Man kapade planet, landade någonstans fick i bästa fall några kamrater frigivna ur fängelse. I värsta fall avrättade de några ur gisslan. Men det slutade vanligtvis med att polisen övermannade kaparna och räddade större delen av gisslan.
Att kapa ett plan var således inget nytt. 9/11 bestämde man sig för att inte landa planen och inleda gisslanförhandlingar. Ser du några svårigheter, förutom det kallblodiga, i att kapa ett plan?

Citat:
Det kanske inte är några problem. För mig låter det jättekonstigt. Men visa oss en ritning över husen där ni anser att det fanns sprängmedel, vilken sort det var och apteringsmetod så kan vi ju se hur svårt det kan vara. Med tanke på alla experter som stödjer era teorier finns det säkert flera som är villiga att göra en skiss utifrån sina relevanta kunskaper.
Citera
2010-02-22, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
"hitta juden" är ett vanligt förekommande fenomen i trutherskretsar. Titta runt bland dina åsiktskamrater så ser du dåligt dolt judehat både här och där.

Är du så ung att du inte känner till PLO:s favoritsysselsättning under 70-talet? De kapade flygplan nästan var och varannan vecka. Att kapa ett flygplan var under många år standardförfarande för vissa organisationer. Man kapade planet, landade någonstans fick i bästa fall några kamrater frigivna ur fängelse. I värsta fall avrättade de några ur gisslan. Men det slutade vanligtvis med att polisen övermannade kaparna och räddade större delen av gisslan.
Att kapa ett plan var således inget nytt. 9/11 bestämde man sig för att inte landa planen och inleda gisslanförhandlingar. Ser du några svårigheter, förutom det kallblodiga, i att kapa ett plan?

Det kanske inte är några problem. För mig låter det jättekonstigt. Men visa oss en ritning över husen där ni anser att det fanns sprängmedel, vilken sort det var och apteringsmetod så kan vi ju se hur svårt det kan vara. Med tanke på alla experter som stödjer era teorier finns det säkert flera som är villiga att göra en skiss utifrån sina relevanta kunskaper.

Visst finns det en jävla massa sionister som är inblandade/ligger bakom bl.a 9/11, liksom det finns amerikaner. Lite problematiskt att det är så många med dubbelt medborgarskap på högt uppsatta positioner. Därför har man ju inte ens sett åt mossads håll i undersökningen trots att väldigt mycket tyder på deras inblandning. Mycket tyder på att det är ett jobb av amerikanska, Israeliska, kanske pakistanska och arabiska element. Varför blir du sur för att man nämner de Israeliska? Jag brukar då aldrig säga att det är "judarna" som ligger bakom. Ok detta var ett sidospår, skapat av dig. Nu vore det ju lite intressant att veta varför du skrev om detta i ett svar till ett inlägg som inte hade något med det att göra.

Varför ska jag visa dig nån jävla ritning på var det fanns sprängmedel? Allt jag säger är att det inte hade varit några problem om man har tillgång till byggnaderna dygnet runt.

På vilket sätt har deras kapningar något att göra med 9/11? Var det lika lätt att kapa plan 30 år senare? Svårigheterna ligger väl i att lyckas kapa 4 plan samma dag och lyckas flyga in dem ett efter ett i byggnaderna, bl.a världens säkraste byggnad, med långt mellanrum i tid utan att någon ens skickar upp ett jagande plan. Dessutom hade man ju fått reda på vad som hänt i de andra planen osv.

Om man sedan tittar på kaparnas bakgrund, så är det ju så mycket som inte stämmer, att man blir mörkrädd. Men det är ju inte så konstigt att inget plan skickades upp då vi har fått vittnesmål om en stand down order, från försvarsministern.
Citera
2010-02-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Flygplan har kapats. Tidigare när flygplan kapats så har man inte använt dem som vapen så ingen väntade sig något annat än en massa krav från kaparna.

Det finns inga solklara bevis. Hade det funnits det hade det stått på förstasidorna i alla tidningar i hela världen. Istället för att en handfull snubbar gråter på internet.

Hahaha, vilken naiv tillit till tidningarna. Nästan så man får tårar i ögonen. Skulle kunna rabbla upp 100-tals grejer som borde stå på första-sidan men som istället aldrig nämns av tidningarna. Lilla gubben...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in