Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Det är bara "debunkare" som tror på att saker händer av en slump och att regeringar är dumma fån som bara står och tittar på när saker och ting händer.
What? Du menar på allvar att slumpen är icke-existerande eller vad?
Tja om du tror att Newtons lagar var av juridisk art förvånar det mig inte. Ni måste rekrytera massor med människor med så kevlarhårda argument som "slumpen existerar inte", "GWB bestämde gravitationens inverkan på Manhattan 9/11".
Edit:
Edit: Jag tror inte du svarat på min fråga.
"Anser du att fysikaliska lagar, säg jordens dragningskraft, går att förändra genom en politisk agenda?
För att ta två exempel:
Är det möjligt att via fascism bestämma hur stark jordens dragningkraft skall vara?
Kan GWB bestämma att entropins fyra lagar skall agera annorlunda genom ett kongressbeslut?"
Som sagt, det du skrivit hittills implicerar att du tror att svaret på ovanstående är "ja".
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vad får dig att tro att de skulle tala sanning under ed? Eller om jag ställer frågan såhär: Om de under ed säger att de inte hade någon rimlig aning om att attackerna skulle ske, skulle du tro dem?
Det där är en av truthersarnas roligaste argument. "Alla presidenter/professorer/brandmän/poliser/osv ljuger medvetet om 9/11. Men hamnar de under ed kommer de automatiskt tala sanning". Riktigt hur det skulle gå till har aldrig framkommit