2008-10-29, 21:08
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Nope, vill bara ha svar på denna fråga, Finns ingen logik i att befodra klåpare och det vore trevligt om någon kunde gå mig till mötes.

Kan du inte bara svara på min fråga? Vilka skulle du vilja se i den nya komission som ska ta fram denna nya rapport? Du lär väl ha tankar och åsikter kring detta?
Citera
2008-10-29, 21:12
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Kan du inte bara svara på min fråga? Vilka skulle du vilja se i den nya komission som ska ta fram denna nya rapport? Du lär väl ha tankar och åsikter kring detta?

Hur ska jag kunna bedömma detta? De som kan svara på folkets frågor, NIST kunde det inte eftersom de kvarstår en massa frågor som de inte ens fick i uppdrag att utreda om.
Citera
2008-10-29, 21:15
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Hur ska jag kunna bedömma detta? De som kan svara på folkets frågor, NIST kunde det inte eftersom de kvarstår en massa frågor som de inte ens fick i uppdrag att utreda om.

Men nu hamnar vi ju i det läge som vi alltid hamnar i när det handlar om folk som ifrågasätter den offentliga versionen.

Vilket är alternativet? Det enda som erbjuds är ju en massa frågetecken. Räta ut dessa frågetecken då? Det minsta man kan begära är väl att ni som påstår att sanningen inte kommit fram är en metod för att nå denna dolda sanning?

Kan du inte se problemen med den typ av resonemang som du och andra framför?
Citera
2008-10-29, 21:36
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Men nu hamnar vi ju i det läge som vi alltid hamnar i när det handlar om folk som ifrågasätter den offentliga versionen.

Vilket är alternativet? Det enda som erbjuds är ju en massa frågetecken. Räta ut dessa frågetecken då? Det minsta man kan begära är väl att ni som påstår att sanningen inte kommit fram är en metod för att nå denna dolda sanning?

Kan du inte se problemen med den typ av resonemang som du och andra framför?

Det finns ju dolda sanningar, det finns frågor som inte fått svar. NIST uppdrag dög inte, om NIST själva dög till sin uppgift råder det också delade meningar om. Eftersom Bush och co valde att blunda för förhandstips om 911 så är det inte mer än rätt att kräva svaren ur dessa själva. Varför ljög de om att de inte kunde ana något sådant här? Svaren bör komma ifrån deras munnar och en utredning bör givetvis ställa dem till svars.
Citera
2008-10-29, 21:40
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Inte alls säkert att Bush och Co på något sett är inblandade men de hade högsta ansvaret och borde ställas till svars för de lögner och alla de tillkortakommanden som hela dett korrupta etablissemang hela tiden påvisar i allt de företar sig. Det gäller inte bara 911, det gäller även deras agerende vid orkanen Katarina mm.

Alltså utredarna måste ifrågasätta USAs regim. De har gjort fel inte bara i detta ärende utan i det mesta de företar sig, utan detta så blir inte en utredning komplett.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-29 kl. 21:44.
Citera
2008-10-29, 21:43
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Ok jag lägger ner. Men om någon orkar länka till sidor som anses vara trovärdiga (som talar mot konspirationerna) så skulle det vara trevligt. Är det mycket text så är jag bara intresserad om det finns på svenska då jag läser väldigt långsamt på engelska. Sen när vi alla har samma information så får vi se om jag känner mig övertygad eller om jag återkommer med nytt.

Är det omöjligt att svara på inlägget trevligt så svara inte alls tack.

Är det något speciellt område du är intresserad av, som du vill börja läsa på om först? För det är väldigt svårt att hitta en text som täcker alla aspekter som inte drar iväg och blir hundratals sidor långa.
Citera
2008-10-29, 21:44
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Det finns ju dolda sanningar, det finns frågor som inte fått svar. NIST uppdrag dög inte, om NIST själva dög till sin uppgift råder det också delade meningar om. Eftersom Bush och co valde att blunda för förhandstips om 911 så är det inte mer än rätt att kräva svaren ur dessa själva. Varför ljög de om att de inte kunde ana något sådant här? Svaren bör komma ifrån deras munnar och en utredning bör givetvis ställa dem till svars.

Men! Nu frågar jag DIG! Vilka vill DU se ansvara för en opartisk rapport?

Hur svårt ska det vara att svara på?
Citera
2008-10-29, 21:46
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Men! Nu frågar jag DIG! Vilka vill DU se ansvara för en opartisk rapport?

Hur svårt ska det vara att svara på?

De som törs ställa sin regering till svars och få dem att vittna under ed.
Citera
2008-10-29, 21:47
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
De som törs ställa sin regering till svars och få dem att vittna under ed.

Vad får dig att tro att de skulle tala sanning under ed? Eller om jag ställer frågan såhär: Om de under ed säger att de inte hade någon rimlig aning om att attackerna skulle ske, skulle du tro dem?
Citera
2008-10-29, 21:53
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det är bara "debunkare" som tror på att saker händer av en slump och att regeringar är dumma fån som bara står och tittar på när saker och ting händer.
What? Du menar på allvar att slumpen är icke-existerande eller vad?
Tja om du tror att Newtons lagar var av juridisk art förvånar det mig inte. Ni måste rekrytera massor med människor med så kevlarhårda argument som "slumpen existerar inte", "GWB bestämde gravitationens inverkan på Manhattan 9/11".

Edit:

Edit: Jag tror inte du svarat på min fråga.
"Anser du att fysikaliska lagar, säg jordens dragningskraft, går att förändra genom en politisk agenda?
För att ta två exempel:
Är det möjligt att via fascism bestämma hur stark jordens dragningkraft skall vara?
Kan GWB bestämma att entropins fyra lagar skall agera annorlunda genom ett kongressbeslut?"

Som sagt, det du skrivit hittills implicerar att du tror att svaret på ovanstående är "ja".

Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vad får dig att tro att de skulle tala sanning under ed? Eller om jag ställer frågan såhär: Om de under ed säger att de inte hade någon rimlig aning om att attackerna skulle ske, skulle du tro dem?

Det där är en av truthersarnas roligaste argument. "Alla presidenter/professorer/brandmän/poliser/osv ljuger medvetet om 9/11. Men hamnar de under ed kommer de automatiskt tala sanning". Riktigt hur det skulle gå till har aldrig framkommit
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-10-29 kl. 21:56.
Citera
2008-10-29, 21:54
Medlem
Pads avatar
Citat:
Kanske NIST då fick fel uppdrag?

Jaså? Bättre vore om vi satte ingenjörerna att leta DNA-spår eller? Antingen trollar du bara eller också är du genuint okunnig om vilka NIST är och vilka utredningar som gjorts och varför.

Jag tycker personligen att det verkar rimligt att ha en utredning som skall verka för bättre byggnormer i framtiden, ett sätt att lära av de kollapser som inträffar. Och vilka vore bättre att utföra en sådan utredning än NIST?
Citera
2008-10-29, 21:55
Medlem
Pads avatar
Citat:
Den officiell första utredning är redan starkt ifrågasatt även av kommissionärer. Slöseri med skattepengar var det dummast jag hört, för att skydda oss mot korruption, fascism och annat skit är inget pris för högt.

Shit vad luddig du blev helt plötsligt. Kom igen nu, lägg fram KONKRETA och verifierbara uppgifter, inte svepande generaliseringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in