2008-09-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vilka. Passagerarlistor. Är. Det. Du. Menar?

/S

Som jag förstod det så uppstod den här diskussion efter att man började publicera listor på offren (victims) från flygplanen. Självklart är inte kaparna med där då det inte ses som offer, utan förövare, och därför tas de inte upp när man listar vilka som dödades. En del korkade foliehattar förstod inte det, eller så greppar de vilt efter allting som kan användas i debatten (antagligen är detta fallet för till exemempel stenb).

På de riktiga passagerarlistorna är så klart kaparna med, de då befann sig på planet. Eller tror stenb att den mäktiga bush-regimen som lyckades planera och dölja denna väldiga attack mot den egna nationen missade en sådan enkel sak som att skriva in kaparnamn på planen?
Citera
2008-09-11, 14:10
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Som jag förstod det så uppstod den här diskussion efter att man började publicera listor på offren (victims) från flygplanen. Självklart är inte kaparna med där då det inte ses som offer, utan förövare, och därför tas de inte upp när man listar vilka som dödades. En del korkade foliehattar förstod inte det, eller så greppar de vilt efter allting som kan användas i debatten (antagligen är detta fallet för till exemempel stenb).

Japp, jag vet det - särskilt efter Pads tidigare genomtröskningar av det här. Poängen var att sten.b inte hade en aning om det. Och det är symtomatiskt för stora delar av nätets truthers - de är blixtsnabba att acceptera sådant som stämmer överens med vad de redan själva tycker - och lika pigga på att snabbt sprida det vidare. Och jag tycker det är problematiskt, när folk inte tänker själva och inte klarar av att vara källkritiska så missas riktiga skandaler, riktiga missbruk av makt och riktiga konspirationer. Jag kan tänka mig att de verkliga maktmissbrukarna är rätt nöjda över att nätet är fullt av folk som sten.b - just därför. De är alldeles oavlönade "disinfoagenter" för att prata på foliehattsvenska.

/S
Citera
2008-09-11, 17:18
Medlem
Och jag kan inte ens förstå hur det här med passagerarlistorna kunde bli en sak i debatten. Det är ju helt logiskt att kaparna inte räknas som offer, de var ju för tusan förövare.
Citera
2008-09-11, 18:37
Medlem
sten.bs avatar
Här är det frågan om att det finns olika uppgifter.
FBI säger en sak och (i det här fallet) så säger Ron de Wit en annan.
Jag förstår att ni vakthundar tror på big brother.
Ron de Wit menar dock att han kan bevisa att hans listor från United Airlines and American Airlines är de kompletta.

Citat:
With that information, I succeeded in assembling the complete lists.

As I said, the numbers were given straight away by United Airlines and American Airlines:
http://www.rense.com/general21/pass.htm

Tyvärr funkar inte de länkar om infon från flygbolagen längre men jag har ingen anledning att betvivla att dom har funkat.

Men, detta är inte den viktigaste frågan att ställa. Det är bara en droppe av all desinformation och alla lögner som måste utredas.
Citera
2008-09-11, 19:05
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Här är det frågan om att det finns olika uppgifter.
FBI säger en sak och (i det här fallet) så säger Ron de Wit en annan.
Jag förstår att ni vakthundar tror på big brother.
Ron de Wit menar dock att han kan bevisa att hans listor från United Airlines and American Airlines är de kompletta.

http://www.rense.com/general21/pass.htm

Tyvärr funkar inte de länkar om infon från flygbolagen längre men jag har ingen anledning att betvivla att dom har funkat.

Men, detta är inte den viktigaste frågan att ställa. Det är bara en droppe av all desinformation och alla lögner som måste utredas.

Vänta nu här. Du påstår att "passagerarlistorna" inte har med kaparna. Jag vill ha reda på VILKA passagerarlistor. Jag har inte sett några publicerade passagerarlistor som utger sig för att vara det kompletta passagerarmanifestet men som saknar kaparna. Jag har sett offerlistor som saknar kaparna - helt enkelt eftersom de inte var några offer. De var förövare.

Nu, alltså, igen, var publicerades listor på passagerare som utgav sig för att vara de kompletta, dvs inkluderande samtliga passagerare ombord, som alltså inte innehöll kaparna?

Och jag hoppar vidare i din "uppdaterade" lista:

Citat:
15. Why was no plane seen at the Pentagon?

Menar du att inga vittnen såg ett plan vid Pentagon?

Citat:
30. Why did the hijackers force passengers to call
relatives?

Gjorde de? Närdå?

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-09-11 kl. 19:37.
Citera
2008-09-11, 19:50
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Vänta nu här. Du påstår att "passagerarlistorna" inte har med kaparna. Jag vill ha reda på VILKA passagerarlistor. Jag har inte sett några publicerade passagerarlistor som utger sig för att vara det kompletta passagerarmanifestet men som saknar kaparna. Jag har sett offerlistor som saknar kaparna - helt enkelt eftersom de inte var några offer. De var förövare.

/S
Du har lite problem att förstå att Ron de Wit hade inget problem att få ut originalen från flygbolagen. Du fortsätter tjata om FBI's manipulerade listor. Dett är frågan om desinformation. Tror du verkligen att FBI skulle låta bli att publicera listorna med kaparnas namn om dom fanns? Det skull ju vara ett bevis på att dom fanns med på planen.

Citat:
15. Why was no plane seen at the Pentagon?
Menar du att inga vittnen såg ett plan vid Pentagon?

Citat:
30. Why did the hijackers force passengers to call
relatives?
Gjorde de? Närdå?

Det glädjer mig att du som jag är intresserad att få svar på dessa hundratals frågor som cirkulerar men det är mycket begärt att jag här skall svara på alla.
Citera
2008-09-11, 20:03
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Du har lite problem att förstå att Ron de Wit hade inget problem att få ut originalen från flygbolagen.

Dåså, får jag se originalen på passagerarmanifestet som alltså saknar kaparna.

Citat:
Det glädjer mig att du som jag är intresserad att få svar på dessa hundratals frågor som cirkulerar men det är mycket begärt att jag här skall svara på alla.

Nej, du är inte intresserad av att få svar på dem. Du är intresserad av att återcirkulera gammal skåpmat, vars innehåll och ursprung du inte har någon aning om.

Du påstod i din post att kaparna tvingade passagerarna att ringa sina anhöriga. Närdå? Det är helt nytt för mig.

Och flera vittnen, varav ett jag länkade till därovan, såg planet vid Pentagon.

/S
Citera
2008-09-11, 20:20
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Dåså, får jag se originalen på passagerarmanifestet som alltså saknar kaparna.

Detta är länken han hänvisade till www.ual.com/site/primaryPR/0,1 0026,1528_885,00.html+
Flight+93+%2B+numbers&hl=en

Jag har ingen anledning att inte lita på att den fungerade när artikeln publicerades.

Citat:
Nej, du är inte intresserad av att få svar på dem. Du är intresserad av att återcirkulera gammal skåpmat, vars innehåll och ursprung du inte har någon aning om.

Varför tror jag kämpar för en utredning värt namnet och vilka är det som återcirkulerar gammal skåpmat.
Citera
2008-09-11, 20:27
Medlem
Citat:

Jag tror han syftade på att vissa av frågorna är helt tagna ur luften. Varför hade kaparna kalsonger som hade USAs flagga som tryck?
Citera
2008-09-11, 20:33
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Detta är länken han hänvisade till www.ual.com/site/primaryPR/0,1 0026,1528_885,00.html+
Flight+93+%2B+numbers&hl=en

Jag har ingen anledning att inte lita på att den fungerade när artikeln publicerades.

Varför tror jag kämpar för en utredning värt namnet och vilka är det som återcirkulerar gammal skåpmat.

Jag noterar att du återigen inte svarade på frågan.

Alltså: Var publicerades påstådda kompletta passagerarlistor, som alltså saknade kaparna? Inte offerlistor alltså.

Och varifrån har du fått att kaparna tvingade passagerare att ringa sina anhöriga?

Och varför påstår du att ingen sett ett plan vid Pentagon, när vittensmål säger precis tvärtom?

Du påstår det. Du.

/S
Citera
2008-09-11, 20:43
Moderator
Citat:
Du har lite problem att förstå att Ron de Wit hade inget problem att få ut originalen från flygbolagen. Du fortsätter tjata om FBI's manipulerade listor. Dett är frågan om desinformation. Tror du verkligen att FBI skulle låta bli att publicera listorna med kaparnas namn om dom fanns? Det skull ju vara ett bevis på att dom fanns med på planen.
[...]
Nu skriver iofs Ron de Wit så här.
Citat:
Ursprungligen postat av Ron de Wit
I started to search on the internet for those passenger lists. Practically all news agencies copied the lists published initially by the Associated Press. This list was updated several times but it still contained many mistakes, double-counting, etc. But with help of some VICTIM sites, made by the friends of the victims themselves, I managed to get all the names.
Det låter inte som att han har fått tag på några originallistor. Efter mycket letande på internet har han tydligen satt ihop egna listor.
Citera
2008-09-11, 20:55
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Nu skriver iofs Ron de Wit så här.

Det låter inte som att han har fått tag på några originallistor. Efter mycket letande på internet har han tydligen satt ihop egna listor.

Han grundad sig på de första uppgifterna från Associated Press och att han fortsatte att forska var för att "it still contained many mistakes, double-counting, etc."

Att påstå att han satt ihop egna listor är ren lögn.
Kaparna fanns inte på AP's listor och inte på några andra heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in