2010-02-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JewD
Har kollat igenom flertalet dokumentärer om 9/11 och läst en del i den här tråden.
Skiter i om ni vill ifrågasätta min kunskap osv.

Tror ni det kommer att komma en oberoende utredning eller att Obama tar tag i saken och försöker motbevisa allt som 9/11 konspiratörer "bevisat"?

Nej. Detta för att inga "konspiratörer" försöker göra något med alla sina "bevis".
Citera
2010-02-16, 15:25
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Grejen är att det krävs bomber av en viss storlek för att kunna göra skada. Men visst, balkar skulle kunna blivit kapade men för att kapa tillräckligt många balkar, tillräckligt mycket i två av världens största byggnader utan att märkas så måste arbetet skett över flera års tid. Att då ingen skulle upptäcka något samt att inga spår skulle hittas efteråt är och förblir orimligt.

Det som jag ändå finner mest underligt är att allt skulle kunna vara ett inside job utan att händelserna skedde på något annat sätt. Man skulle kunna tänka sig att USA genom kontakter och stort inflytande inom Al Quaida hjälpte till med allt så att säga. Men nej, istället ska händelser som kräver tusentals människor, okända tekniker och material ha används och detta ska dessutom vara "uppenbart" och man är "blind" om man inte ser det.

Det är din åsikt, inte något som övertygar mig faktiskt.

Självklart skulle det kunna vara så, förutom att du inte tjänar något på att spekulera i hur många personer det bör ha krävts.

SMA, ditt snack om inga seismiska aktiviteter.. var kom det ifrån?

Citat:
Citat:
On 9/11 the seismic stations grouped around New York City recorded seismic events from the WTC site
, two of which occurred immediately prior to the aircraft impacts upon the Twin Towers. Because these seismic events preceded the collisions, it is clear they were not associated with the impacts and must therefore be associated with some other occurrence. None of the authorities charged with the responsibility for the investigation of the events of 9/11 have proposed a source for these seismic events, nor have they given a valid reason for the difference in times between the seismic events and the aircraft impacts.
Senast redigerad av Kuvolski 2010-02-16 kl. 15:28.
Citera
2010-02-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Det är din åsikt, inte något som övertygar mig faktiskt.
Jag förväntar mig inte att en truther ska kunna bli övertygad. Det hör liksom till att även om någon mulade er med bevis så skulle ni inte acceptera något annat än era egna sagor.

Citat:
Självklart skulle det kunna vara så, förutom att du inte tjänar något på att spekulera i hur många personer det bör ha krävts.

Spekulerar man i hur många som det bör ha krävts kommer man ju fram till att det krävs skitmånga vilket inte passar sagan så jag förstår att spekulationer inte är önskvärda.

Citat:
SMA, ditt snack om inga seismiska aktiviteter.. var kom det ifrån?

jag har aldrig hävdat att det inte förekom seismisk aktivitet. jag hävdar att det inte förekom seismisk aktivitet som härstammade från bombexplosioner.
Citera
2010-02-16, 17:24
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Förlåt mig igen för att jag inte vill diskutera triviala saker. DU har en förmåga att skriva ungefär 5 gånger så mycket text som faktiskt krävs för att debattera.

Om du ska lägga ut nåt motargument på min enrads fråga så kommer det ett långt utlägg på minst 10 rader där du gör en massa antaganden som länkar ihop och sen i slutet så har du skapat en lång länk av en massa antaganden som du försöker kalla fråga?

Ditt sätt att argumentera är som att bygga ett hus ovanpå ett korthus.

Ha ha, ytterligare ett raljerande inlägg som inte gav svar på några ställda frågor eller ens innehöll några argument. Vad förvånad jag inte blir.

Och anledningen till att jag skriver en hel del text är för att jag till skillnad från dig faktiskt försöker bemöda mig att bemöta det folk skriver till mig, till skillnad från din ovana att försöka plocka russinen ur kakan och hoppas att folk inte märker det som du saknar några vettiga svar på. Det händer onekligen att jag också buntar ihop flera textstycken och svarar kollektivt på, men vi kan ju kolla historiken vilken dag som helst vem som duckat regelmässigt.

Ditt sätt att argumentera är att slänga ut ett påstående i luften och hoppas att det flyger själv helt utan stöd, bevis eller argument.
Citera
2010-02-16, 19:22
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Jag förväntar mig inte att en truther ska kunna bli övertygad. Det hör liksom till att även om någon mulade er med bevis så skulle ni inte acceptera något annat än era egna sagor.

Spekulerar man i hur många som det bör ha krävts kommer man ju fram till att det krävs skitmånga vilket inte passar sagan så jag förstår att spekulationer inte är önskvärda.

Tänker du på vad du skriver ens?

Det är bra, för dina värdelösa spekulationer lägger som sagt ingen tyngd.

Nej "man" kommer inte fram till det, du kommer fram till det och dina spekulationer är enligt >mig< helt värdelösa.

Citat:
jag har aldrig hävdat att det inte förekom seismisk aktivitet. jag hävdar att det inte förekom seismisk aktivitet som härstammade från bombexplosioner.
Haha du är ju för rolig.. hur menar du att du menade? Ditt påstående var väl ändå att det skulle märkts seismisk aktivitet på 9/11 ifall bomber var inblandade, nu har det framkommit att det var två stora seismiska aktiviteter precis innan planen kraschade därför öppnar väl det för en möjlighet? Sedan om det berodde på vad du nu tror eller explosioner återstår att se, klantigt skrivet av dig i vilket fall.
Citera
2010-02-16, 19:47
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
nu har det framkommit att det var två stora seismiska aktiviteter precis innan planen kraschade därför öppnar väl det för en möjlighet? Sedan om det berodde på vad du nu tror eller explosioner återstår att se, klantigt skrivet av dig i vilket fall.

Fast de var väl inte innan? Det var ju något som dök upp tidigt efter 911 och som sedan bemötts ett antal gånger.

Citat:
A columnist on Prisonplanet.com, a Web site run by radio talk show host Alex Jones, claims the seismic spikes (boxed area on Graph 1) are "indisputable proof that massive explosions brought down" the towers. The Web site says its findings are supported by two seismologists at the observatory, Won-Young Kim and Arthur Lerner-Lam.

men:

Citat:
"There is no scientific basis for the conclusion that explosions brought down the towers," Lerner-Lam tells PM. "That representation of our work is categorically incorrect and not in context."

http://www.popularmechanics.com/technology/military_law/1227842.html?page=5

Seismologerna själva håller alltså inte med. Eller var det en annan mätning du avsåg?
Citera
2010-02-16, 20:00
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Fast de var väl inte innan? Det var ju något som dök upp tidigt efter 911 och som sedan bemötts ett antal gånger.

Seismologerna själva håller alltså inte med. Eller var det en annan mätning du avsåg?

Citat:
Ursprungligen postat av 911 Truth Scholars
On 9/11 the seismic stations grouped around New York City recorded seismic events from the WTC site, two of which occurred immediately prior to the aircraft impacts upon the Twin Towers.

Citat:

Det dem hävdar är väl att det inte finns något vetenskaplig bas för att det skulle vara explosioner som tog ned WTC? Något som jag heller aldrig påstått.

Citat:
"There is no scientific basis for the conclusion that explosions brought down the towers," Lerner-Lam tells PM. "That representation of our work is categorically incorrect and not in context."
Citera
2010-02-16, 20:04
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Det dem hävdar är väl att det inte finns något vetenskaplig bas för att det skulle vara explosioner som tog ned WTC? Något som jag heller aldrig påstått.

Nej, det där härstammar från en artikel som Christopher Bollyn skrev inledningsvis. Vad jag förstår har också truthersidor rättat honom sedan dess, tex:

http://911review.com/errors/wtc/seismic.html

EDIT: Vänta, jag läste fel. Nej de hävdar att den seismologiska aktiviteten överenstämmer med rasen. De påstår heller inte att den seismiska aktiviteten skedde innan planen träffade.

Citat:
Lerner-Lam explained what happened once the planes hit the World Trade Center, and how they resulted in relatively small seismographic readings.
"The energy contained in the amount of fuel combusted was the equivalent to the energy released by 240 tons of TNT," said Lerner-Lam. "This energy was absorbed by the buildings and produced the observed fireballs, but did not immediately cause the collapse. During the collapse, most of the energy of the falling debris was absorbed by the towers and the neighboring structures, converting them into rubble and dust or causing other damage– but not causing significant ground shaking."

och

Citat:
Seismographic recordings of the tower collapses were recorded in five states, as far away as 428 kilometers [266 miles] in Lisbon, New Hampshire. Lamont’s home station, in Palisades, New York, is located above the Hudson River, 34 kilometers [21 miles] from downtown Manhattan, where the towers stood. The aircraft impacts registered local magnitude (ML) 0.9 and 0.7, indicating minimal earth shaking as a result. The subsequent collapse of the towers, on the contrary, registered magnitudes of 2.1 and 2.3, comparable to the small earthquake that occurred beneath the east side of Manhattan on January 17, 2001.

http://www.earth.columbia.edu/news/story11_16_01.html
Senast redigerad av SLOB 2010-02-16 kl. 20:12.
Citera
2010-02-16, 20:30
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
erkänner du att du inte behöver bevisa något?

BTW: jag frågan än en gång, varför länka du inte dina "överväldigande bevis" om du nu har dom, känns som det borde gå ganska fort att knäppa till truten på många här.
Du frågade mig om jag hade några beräknginar eller data för att backa upp mina antaganden.

Och då svarar jag med att fråga vart NIST har sina beräkningar och antaganden för att hävda sina teorier.
Citera
2010-02-16, 20:32
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Nej. Detta för att inga "konspiratörer" försöker göra något med alla sina "bevis".
När fler och fler börjar ifrågasätta kan inte mainstream ignorera oss. Och när det kommer på nyheterna om att det finns stora mängder "tvivlare" så kommer detta trigga ett flockbeteende, där folk blir intresserade, och börjar ta reda för sig själva.
Citera
2010-02-16, 20:35
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Ha ha, ytterligare ett raljerande inlägg som inte gav svar på några ställda frågor eller ens innehöll några argument. Vad förvånad jag inte blir.

Och anledningen till att jag skriver en hel del text är för att jag till skillnad från dig faktiskt försöker bemöda mig att bemöta det folk skriver till mig, till skillnad från din ovana att försöka plocka russinen ur kakan och hoppas att folk inte märker det som du saknar några vettiga svar på. Det händer onekligen att jag också buntar ihop flera textstycken och svarar kollektivt på, men vi kan ju kolla historiken vilken dag som helst vem som duckat regelmässigt.

Ditt sätt att argumentera är att slänga ut ett påstående i luften och hoppas att det flyger själv helt utan stöd, bevis eller argument.
Att skriva en massa onödig självbekräftande text är inget mer än en rökridå.

Ge mig ett bra svar på varför NIST skriver att wtc7 föll långsammare än den gjorde i verkligheten.

Sen ge mig en bra anledning till varför NISTs simuleringar inte liknar verkligheten det minsta.

Sen kan du ge mig en bra anledning till varför NIST inte vill lämna ut beräkningar antaganden och in-data till sina simuleringar.

Det finns en massa andra "loose-ends" men du kan väl börja med dessa?
Citera
2010-02-16, 20:37
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Nej, det där härstammar från en artikel som Christopher Bollyn skrev inledningsvis. Vad jag förstår har också truthersidor rättat honom sedan dess, tex:

http://911review.com/errors/wtc/seismic.html

EDIT: Vänta, jag läste fel. Nej de hävdar att den seismologiska aktiviteten överenstämmer med rasen. De påstår heller inte att den seismiska aktiviteten skedde innan planen träffade.

och

http://www.earth.columbia.edu/news/story11_16_01.html

Okej, tack för svaret. Överrenstämmer den seismologiska aktiviteten med där rasen inträffade eller den skakningen som det borde gett utslag för i mängd? Är det omöjligt att det skulle kunnat vara explosioner i kombination med raset som gett utslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in