2008-05-20, 23:25
Medlem
Dolphins avatar
Kan ni inte svara på en enkel fråga. Vem tjänade på det?
Citera
2008-05-20, 23:26
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Men 911 användes som anledning att gå in i Afghanistan, inte i Irak. I Irak handlade det om två saker, massförstörelsevapen och vad jag förstår Dubyas känsla av att pappa Bush inte avslutade vad han påbörjade.
Men SLOB, vi vet ju sedan länge att det där bara var lögner. De red vidare på den amerikanska masspsykosen för att kunna få bort Saddam, vilket var ett av deras viktigaste mål. SLOB, varför tror du just Saddam var så himla viktig att få bort?
Citera
2008-05-20, 23:29
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Så alltså planerades 9/11 1998 menar du?
Det var ett svar på din fråga. Förklara dock för mig hur du kunde komma fram till din slutsats här ovan. Jag är inte riktigt med på logiken tror jag.
Citera
2008-05-20, 23:30
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin

Du har fått svar på frågan, det spelar ingen roll hur mycket du frågar.

Det blev enligt mig som AQ ville kaos och förödelse mitt i USA
Och nej jag anser fortfarande inte Silversteian vann något på detta.
Citera
2008-05-20, 23:31
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Det finns några olika svar här ovan om du tar dig tid att läsa.
Citera
2008-05-20, 23:32
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
De som tjänade på det var utan tvekan PNAC, de fick ju precis så som de ville. Det nya Pearl Harbor som skulle ge en orsak till att ta bort Saddam från makten. Jag tror det var 1998 som de skrev så till Bill Clinton, och påpassligt får de det tre år senare när de själva sitter i regeringen

Däremot oklart vad AQ skulle ha tjänat på det.

Citat:
Det var ett svar på din fråga. Förklara dock för mig hur du kunde komma fram till din slutsats här ovan. Jag är inte riktigt med på logiken tror jag.

Vad skrev dom till Bill Clinton 1998? Om dom föreslog ett nytt Pearl Harbour så borde ju även det varit på planeringstadiumet vid den tiden, bara det att dom inte fick möjligheten att genomföra de förrän 2001.
Citera
2008-05-20, 23:39
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Vad skrev dom till Bill Clinton 1998? Om dom föreslog ett nytt Pearl Harbour så borde ju även det varit på planeringstadiumet vid den tiden, bara det att dom inte fick möjligheten att genomföra de förrän 2001.
Jag tänkte mig väl något sådant. Du frågade mig dock om jag menade att det planerades 1998. En dum slutsats. Om jag menade det hade du redan fått se bevisen och tråden hade kunnat ligga i Politik Utrikes. Min förklaring var snarare tänkt att associera fritt till än att bevisa den eventuella konspirationen
Citera
2008-05-20, 23:42
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Jag tänkte mig väl något sådant. Du frågade mig dock om jag menade att det planerades 1998. En dum slutsats. Om jag menade det hade du redan fått se bevisen och tråden hade kunnat ligga i Politik Utrikes. Min förklaring var snarare tänkt att associera fritt till än att bevisa den eventuella konspirationen

På sätt och vis en dum slutsats ja men med tanke på folket i denna tråd får man vara beredd på det mesta. Visst det är fullt möjligt att planeringen började 1998 om USA hade ett finger (eller hela handen) med i spelet så gjorde dom säkert inte planerna på några dagar.
Men jag förstår vad du menar
Citera
2008-05-20, 23:50
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Men SLOB, vi vet ju sedan länge att det där bara var lögner.

Jaha, och det baserar du på vad?

Citat:
SLOB, varför tror du just Saddam var så himla viktig att få bort?

Olja och hämnd. Jag tror inte det handlar om så mycket mer komplicerade saker än så. Varför tror du det var så otroligt viktigt att skydda ett litet rike som Kuweit 1991? För dess framstående demokratiska strävanden?

/S
Citera
2008-05-20, 23:52
Medlem
Pads avatar
Citat:

Problem med läsförståelsen?

Men jag kontrar raskt med en följdmotfråga:

Är det alltid så att den som tjänar på något också är ansvarig för det de tjänade på?
Senast redigerad av Pad 2008-05-20 kl. 23:55.
Citera
2008-05-21, 00:03
Medlem
Dolphins avatar
Citat:
Du har fått svar på frågan, det spelar ingen roll hur mycket du frågar.

Det blev enligt mig som AQ ville kaos och förödelse mitt i USA
Och nej jag anser fortfarande inte Silversteian vann något på detta.

Varför skulle detta CIA-spöke vilja skapa kaos i USA?
När det gäller Larry Silverstein så sug på denna karamell:

Citat:
Among the participants at the dinner were World Trade Center insurance beneficiary Larry Silverstein.
A reporter asked Silverstein on his way out if Sharon had thanked him for his donation. Silverstein replied, "No. But it's not necessary; we're here to support the man."

It's simply a God-awful world for Jews and those who know our history is divine. It's even worse because anti-semites can have a field day and not have a clue how dumb they are. Silverstein can call himself as Jew, but he is working for the Sabbataian/Frankist fold. They hate Judaism and use all their power to make it disappear into the worship of the anti-Jewish fiend, Shabbtai Tzvi.

For, this they created Israel.

Dessa människor är gränslösa. Dom har ingen nationalitet. Men dom har dubbla pass och dom hatar de Bibeltrogna judarna.

Frågan kvarstår. Vilka tjänade på det?
Citera
2008-05-21, 00:14
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jaha, och det baserar du på vad?
Jaså, jag trodde alla numera var av uppfattningen att massförstörelsevapnen var lögner. Tydligen hade jag fel
Citat:
Olja och hämnd. Jag tror inte det handlar om så mycket mer komplicerade saker än så. Varför tror du det var så otroligt viktigt att skydda ett litet rike som Kuweit 1991? För dess framstående demokratiska strävanden?
Jag ger dig ett rätt för oljan. Eller kanske ska man säga oljeflödet. Det är i mina ögon det de åsyftade 1998. Att de även önskade sig ett nytt Pearl Harbor får man väl som sagt mer associera fritt runt.

Hämnden däremot, jag vet inte.. Skulle det vara för Saddams påstådda mordförsök på GB Sr? Hade de något annat att hämnas för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in