2007-05-12, 14:17
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag skrev "lite plan" precis som ett recept där du blandar.

Ta lite plan, lite mattor och lite datorer så får du metallen vi såg rinna ut från tornet.

Planet i sig räcker för att ha grunden till en stor pöl smält aluminium, om det var så.

ca 25 000 personer jobbade i vart och ett av husen. Om varje person hade en kontorsstol så har du en massa metall i dessa.
Om varje våningsplan hade 3 kopiatorer så blir det många kopiatorer.

Om varje person hade ett skrivbord så finns det minst 4 bordsben i metall. Många ben blir det ju.

Fast och andra sidan så säger ju Loose Change att det fanns bara rester efter WTC 1o2 som var max 2 foot stora.
Citera
2007-05-12, 14:19
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Planet i sig räcker för att ha grunden till en stor pöl smält aluminium, om det var så.

ca 25 000 personer jobbade i vart och ett av husen. Om varje person hade en kontorsstol så har du en massa metall i dessa.

Om varje person hade ett skrivbord så finns det minst 4 bordsben i metall. Många ben blir det ju.

Fast och andra sidan så säger ju Loose Change att det fanns bara rester efter WTC 1o2 som var max 2 foot stora.
Smält metall och aluminium är inte samma som smält stål (om nu brandmännen sett skillnad och kan definiera det dom såg som stål från WTC vilket de hävdar)
Citera
2007-05-12, 14:25
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag har aldrig någonsin hävdat att WTC tornen skulle innehålla utplacerade laddningar därför att vittnen säger sig ha hört explosioner. Men jag utesluter inte det helt och hållet heller, än. Det kan mycket väl ha varit ljudet från vad som helst som exploderade inuti byggnaden. Det var många vittnen inklusive brandmän som hörde NÅT som small i alla fall. Så jag viftar inte bort möjligheten.
Det var inte frågan. Och som jag skrev så visste jag att du inte skulle svara på den.
Du avskriver lavateorin för att de tyckte det såg ut som lava. Många vittnen rapporterar att det lät som bomber. Kan du nu officiellt erkänna att vi måste stryka alla dessa vittnesutsagor då de inte säger att de såg bomber.

Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Kul att du gillade mitt inlägg då. Om vi bortser från lava efterssom det inte har med konspiration att göra så vi hamnar på rätt tema igen. Så är det smält stål vi ska prata om. Vem skall undersöka det ?? NIST gav inget svar mer en undanflykt..
Nej vi stannar kvar. Varför anser du att brandmän har ofelbara kunskaper om metaller i smält form men inte korrekt kan bedöma sten i flytande form.
Citera
2007-05-12, 14:26
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det sades att NIST skulle ge oss alla svar. Enligt din debatt taktik använder jag icke jämförbara scenarion som visar att jag inte är öppen för sådant som kastar omkull min teori. Jag har aldrig hävdat att branden 1975 är något klart bevis.. Jag har sagt att det är en tankeställare om hurvida stålet bör påverkats under branden i de 6 våningarna. Du har dock inte svarat på mig fråga än om vem som skall undersöka vad de funnit som typ smält stål. Om du känner till vem som skall göra det. Eller det kanske inga sådana uppgifter finns

Du har ju inte visat upp dessa skador som du påstår att stålet fick 1975 så det blir nog att klassa den som en fantasi då?

Ditt vetenskapliga inlägg tedde sig så här.

Citat:
Föresten det brann ju 1975 också i WTC rätt rejält men då höll stålet..

Det är helt ok för mig, men då hör den inte hemma här i tråden. Snarare i filosofi trådarna.

Jag har ingen aning om vem som skal undersöka OM det fanns smällt metall under eller i WTC. Och vad har det med vad att göra?

Du skriver återigen "smält stål" det spelar ingen roll hur ofta du skriver det, det kommer inte att bli en sanning utan att du kan styrka detta.
Citera
2007-05-12, 14:28
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nej vi stannar kvar. Varför anser du att brandmän har ofelbara kunskaper om metaller i smält form men inte korrekt kan bedöma sten i flytande form.
Så du vill gå Off-Topic. Ok.. Jag har inte hävdat detta. Lava är något man ofta sett på tv till skillnad mot smält stål. Men som brandman bör man lättare kunna avgöra vad som är vad. Faktum är att de bör tagit det med förvåning. Inga andra bränder efter hus har resulterar i smält stål i husgrunden.
Citera
2007-05-12, 14:31
Medlem
Billows avatar
Citat:
Du har ju inte visat upp dessa skador som du påstår att stålet fick 1975 så det blir nog att klassa den som en fantasi då?
Ditt vetenskapliga inlägg tedde sig så här.
Det är helt ok för mig, men då hör den inte hemma här i tråden. Snarare i filosofi trådarna.
Jag har ingen aning om vem som skal undersöka OM det fanns smällt metall under eller i WTC. Och vad har det med vad att göra?

Du skriver återigen "smält stål" det spelar ingen roll hur ofta du skriver det, det kommer inte att bli en sanning utan att du kan styrka detta.
Branden 1975 är ingen fantasi. Den finns vetenskapligt bevisad på Wikipedia. Att stålet måste ha blivit utsatt kan vem som hellst med sunt bondförnuft förstå. Hur mycket stålet skadats har jag aldrig tagit upp. Det lär finns information om det också om man vill söka. Jag drog en jämförelse efterssom vanlig eld inte brukar få stål att droppa.... Ok du vet inte vem som skulle undersöka fallet smält stål i GZ,,,,, Ändå pratades det om att NIST skulle ta upp allt detta i sin handling. Det blir till att söka mer om man skall få svar på temat smält stål.
Citera
2007-05-12, 14:33
Medlem
Billows avatar
Citat:

Faktum är att inget sådant har hittats efter någon annan brand i historien. Endast WTC har gett oss anspel på smält stål. Intresant min vän
Citera
2007-05-12, 14:38
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Faktum är att inget sådant har hittats efter någon annan brand i historien. Endast WTC har gett oss anspel på smält stål. Intresant min vän

Du kan inte bevisa att det var stål!!!!
Citera
2007-05-12, 14:40
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ok du vet inte vem som skulle undersöka fallet smält stål i GZ,,,,, Ändå pratades det om att NIST skulle ta upp allt detta i sin handling. Det blir till att söka mer om man skall få svar på temat smält stål.

Generaliseringar utan att veta vad du skriver om.

NIST har ett statligt uppdrag att utreda vad som hände detta har man presenterat i olika skrifter. När du lät dessa skrifter tycker jag att vi tar upp den här debatten, för nu sitter du och andra bevisligen och kritiserar saker ni inte läst.
Citera
2007-05-12, 14:40
Medlem
Billows avatar
Citat:
Du kan inte bevisa att det var stål!!!!
Nej vi får ju aldrig något svar från vetenskaplig synvinkel heller. Problemet är att vi inte kan få reda på hurvida brandmännens uppgifter stämmer överens med vetenskaplig fakta eller inte så länge vi ej fått nån officiel undersökning av expertis gjord.
Citera
2007-05-12, 14:42
Medlem
Billows avatar
Citat:
Generaliseringar utan att veta vad du skriver om.

NIST har ett statligt uppdrag att utreda vad som hände detta har man presenterat i olika skrifter. När du lät dessa skrifter tycker jag att vi tar upp den här debatten, för nu sitter du och andra bevisligen och kritiserar saker ni inte läst.
Om mitt minne inte är fullständigt förvridet lovade några att NIST rapporten skulle genomgå all form av metall, stål information om fallet 911... Nu när vi ännu inte vet hur det ligger till med smält stål så får man söka fakta om det från annat håll.
Citera
2007-05-12, 14:44
Medlem
ElGigantens avatar
Jag kan inte se skillnad på dessa 2 bilder och avgöra vilket som är smält stål och vilket som är smält aluminium. Det kan tänkas att brandmännen har samma problem.

http://www.world-aluminium.org/media/molten.jpg

http://www.learnz.org.nz/steelmaking/images-big/b-cruciblesx2.jpg

Men du Billow kan kanske förklara vad som är skillnaden på dessa 2?

Sen kan du gärna förklara vad som gör att brandmän är skickliga på just detta?
Jag känner en brandman och här i Sverige får dom inte någon sådan utbildning. Men du kanske kan ta fram bevis på att dom har detta i sin utbildning i USA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in