2008-06-13, 14:55
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Och för övrigt,
Tycker du mina eventuellt konspiratoriska förslag till teorier är ens i närheten av ditt exempel? Håll dig snälla till sakfrågan istället för att ta upp exempel som inte överensstämmer med verkligheten!

Men med all information och bilder som du fått ta del av sedan du förde fram din frågeställning och dina funderingar, tycker du nu att det verkar rätt rimligt att det var flygplan som kraschade ner i marken och in i Pentagon t.ex.?
Citera
2008-06-13, 15:32
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag har lite bråttom så jag hinner inte läsa den just nu. Men han menar alltså att det här skulle ha skett i samband med bygget av WTC? Då är ju frågan vilket ämne han tror att det rör sig om?

Sitter och försöker smygläsa på jobbet, så det går lite långsamt, men jag tror att han menar att det skedde under renoveringsarbeten vid pass 1996 framåt.
Citera
2008-06-13, 15:40
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Men med all information och bilder som du fått ta del av sedan du förde fram din frågeställning och dina funderingar, tycker du nu att det verkar rätt rimligt att det var flygplan som kraschade ner i marken och in i Pentagon t.ex.?
Absolut!

Vad det gäller WTC 1, 2 och 7 så skulle jag inte vilja gå så långt som att säga att jag är helt övertygad om att allt stämmer enligt haverikommisionen, men det är väl hittils den mest troliga förklaringen!
Citera
2008-06-13, 15:47
Medlem
Citat:
Och för övrigt,
Tycker du mina eventuellt konspiratoriska förslag till teorier är ens i närheten av ditt exempel? Håll dig snälla till sakfrågan istället för att ta upp exempel som inte överensstämmer med verkligheten!

Man kan aldrig veta i förväg vilka idiotiska saker som folk tror på. Tro mig, det finns typer i detta forum som tror på värre grejer än mitt exempel.
Citera
2008-06-13, 15:54
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Man kan aldrig veta i förväg vilka idiotiska saker som folk tror på. Tro mig, det finns typer i detta forum som tror på värre grejer än mitt exempel.
Jo men nu var väl ditt förra inlägg riktat mot mig, så håll då nivån därefter! Jag har aldrig pratat om giriga judar, utomjordingar eller magi!
Citera
2008-06-13, 15:55
Medlem
Citat:
Jag kan köpa ditt argument att om man inte orkar svara någon som frågar något som redan tagits upp, så svarar man bara, "svaren finns i tråden, läs!".
Skillnaden är att debattörer som tex ElGiganten går på så fruktansvärt hårt och börjar idiotförklara folk. Det hjälper ingenting, och det tar minst lika lång tid att skriva de hatiska inläggen som att faktiskt svara på frågan, så vad är poängen?
Om man blir sååå fruktansvärt störd av frågan så behöver man ju inte svara!? Nu har vi tjafsat om detta i snart 2 sidor, vilket inte hade behövts om frågorna jag ställde istället hade blivit besvarade direkt!

Dessutom var det faktist du som började kalla för för skitnödiga när allt de hade gjort var att säga till dig att du lika gärna kan läsa tråden för att få svaren. Där kom din dåliga attityd fram då du vill ha all levererat på silverfat och blir upprörd när någon säger åt dig att du faktist kan ta reda på dina funderingar jävligt enkelt. Tycker du inte det? Du fick även svar på vart flygplanen som träffade Pentagon och det som kraschade tog vägen ganska omgående men det hindrade dig inte från att börja kräva bilder där man ser pentagon och flygplanet istället för att enkelt ställa frågan "Kan ett flygplan verkligen mer eller mindre pulvriseras?". Så du ser, det mesta i ditt sätt att ställa dina frågor tydde på att du var en klassisk foliehatt och inget annat. Tack och hej.
Citera
2008-06-13, 16:01
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Dags att introducera en ny teori, som faktiskt är rätt intressant, om hur eventuell CD av WTC1 och 2 skulle kunna ha gått till. Det är Frank Greening, Apollo20 på Jref, som fört fram den. Hans tanke är att själva brandisoleringen blandats upp ("spiked") med något brännbart på ett sådant sätt att isoleringen när planen träffade verkade tvärtom, dvs bidrog till att öka hettan snarare än minska den. Greening menar att inte särskilt många skulle ha behövt involveras i den och att den är helt överenstämmande med NISTs rapport - förutom att man kunnat bortse från att isoleringen slogs bort.

Motargument kan ju vara att ett ännu bättre sätt hade varit att spraya på dålig brandisolering - eftersom det hade varit mycket svårare att avslöja.

Men jag tycker det är intressant när nya idéer kommer upp. Tråden hittar ni här
Ah det är åtminstonde en idé. Mina första funderingar är hur man kan beräkna att branden från flygbränslet med säkerhet skulle nå tillräckligt många bärande pelare.
Nu är det osäkert vad det här ämnet skulle bestå av. Men ett ämne som antänds av öppen eld torde onekligen vara ostabilt. Riskerna för att en eld inte uppstod under de här åren ämnet rimligtvis funnits på plats torde vara enorm. Kortslutning, mindre brand eller liknande skulle antända brandisoleringen i förtid.
Så det känns ju osannolikt. Men inte lika omöjligt som sprängmedel.

Truthersrörelsen börjar med att påstå att det var squibs och explosioner som vi ser på bilderna. När de insett att det faktiskt är helt omöjligt att det var sprängmedel letar de efter något som inte exploderar men ändå kan ta ned tornen. Då har de alltså accepterat att det som först var explosioner enligt dem, faktiskt är luft som trycks ut av rasmassorna. Och då har de också tagit åt sig den mer rimliga förklaring som NIST mfl föreslagit. Nu har de alltså hittat något som inte syns på någon bild eller kan bevisas på något annat sätt. Man kan inte undå att fascineras över exakt hur många sköldpaddor det är hela vägen ner.
Ok jag medger det är en teori som svårligen låter sig motbevisas och jag kommer att följa debatten med intresse.
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-06-13 kl. 16:06.
Citera
2008-06-13, 17:31
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Dessutom var det faktist du som började kalla för för skitnödiga när allt de hade gjort var att säga till dig att du lika gärna kan läsa tråden för att få svaren. Där kom din dåliga attityd fram då du vill ha all levererat på silverfat och blir upprörd när någon säger åt dig att du faktist kan ta reda på dina funderingar jävligt enkelt. Tycker du inte det? Du fick även svar på vart flygplanen som träffade Pentagon och det som kraschade tog vägen ganska omgående men det hindrade dig inte från att börja kräva bilder där man ser pentagon och flygplanet istället för att enkelt ställa frågan "Kan ett flygplan verkligen mer eller mindre pulvriseras?". Så du ser, det mesta i ditt sätt att ställa dina frågor tydde på att du var en klassisk foliehatt och inget annat. Tack och hej.
Jo, jag står för mitt val att använda uttrycket skitnödig när personen jag riktade inlägget åt skrev ett typ 10 rader lång inlägg om att jag borde läsa mer osv osv, istället för att ge ett svar på mina frågor! I det fallet tyckte jag han/hon var skitnödig, i betydelsen att personen ifråga hellre började tjafsa istället för att försöka svara på mina frågor. Energin och tiden att skriva tjafset borde kunna ersättas med konstruktiva svar istället, det är min åsikt i alla fall!

Vadå få allt serverat på ett silverfat? Jag bad personer som är betydligt mer insatta att svara på några frågor, thats all!? Är det din åsikt att man aldrig får fråga något förräns man läst allt inom ämnet?

Börjar störa mig på det här med foliehattar nu! Ser man konspirationer vart man än vänder sig så visst, då kanske man är vad ni kallar för en foliehatt. Men att vara kritisk på enstaka punkter är snarare något man bör uppmuntra mer folk att vara! Man måste våga ställa frågor, och inte bara tro på allt som står i Aftonbladet!
Citera
2008-06-13, 17:54
Bannlyst
Intressant, nu kan visst asbestos brinna på ett helt nytt sätt. (med hjälp av New Age, Soul Travel, Cold Reading och Crystal Healing??) Men klart det är endast på JREF forum man kan hitta sådana teorier för att inte ens NIST skulle vilja påstå något sådant. Det är inte lätt när det är svårt.
Citera
2008-06-13, 18:22
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Intressant, nu kan visst asbestos brinna på ett helt nytt sätt. (med hjälp av New Age, Soul Travel, Cold Reading och Crystal Healing??) Men klart det är endast på JREF forum man kan hitta sådana teorier för att inte ens NIST skulle vilja påstå något sådant. Det är inte lätt när det är svårt.
Tja, om du inte visste det är det Frank Greening som lagt fram förslaget. Frank är en av de mer namnkunniga foliehattarna. En av de dina alltså.
Citera
2008-06-13, 18:41
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Tja, om du inte visste det är det Frank Greening som lagt fram förslaget. Frank är en av de mer namnkunniga foliehattarna. En av de dina alltså.

Dina argument är löjliga.
Du försöker att klassificera människor i stället för de åsikter dom framställer.

Ditt tunnelseende påminner om Bush's när han menar att den som inte är med mig är emot mig.

För den som kan tänka själv kan ta del av Frank Greening's teorier och sen kan ni själv ta ställning om ni kan avfärda honom lika lätt som KimNeilJung gör. Foliehatt?

http://www.journalof911studies.com/articles/Article_2_Greening.pdf
Citera
2008-06-13, 18:50
Medlem
Citat:

Vadå få allt serverat på ett silverfat? Jag bad personer som är betydligt mer insatta att svara på några frågor, thats all!? Är det din åsikt att man aldrig får fråga något förräns man läst allt inom ämnet?

Det är skillnad på att som du, fråga vart planet tog vägen då det inte syntes några vrakdelar och att fråga varför det inte syns några vrakdelar. Den första formuleringen implicerar att du inte tror att flygplanet är där medans det andra implicerar att du inte har kunskapen om vad som sker då ett flygplan i hög hastighet dundrar ner i backen. Hurvida dina formuleringar bara var illa valda eller ej tänker jag inte spekulera i men med tanke på hur folk i allmänhet beter sig i denna tråd (foliehattarna) så förstår man varför dina ilägg vart bryskt bemötta.

Sen får man fråga om allt, däremot är man en idiot om man ifrågasätter sådant man inte förstår eller sådant man inte vet något om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in