2008-09-11, 08:50
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Ja, sju år har gått. Inga bevis för en konspiration såvitt jag kan se.

Eftersom det inte finns några bevis på vilka som konspirerade så är det hög tid att tillsätta en utredning som är oberoende av Bush-admin.

Jag lägger till en lista över frågor som är obesvarade:

9/11: All In One Chunk

http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/9-11BasicQuestions.html
Senast redigerad av sten.b 2008-09-11 kl. 08:59.
Citera
2008-09-11, 09:00
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Eftersom det inte finns några bevis på vilka som konspirerade så är det hög tid att tillsätta en utredning som är oberoende av Bush-admin.
Ja hur gick det med min idé om att ni gör en egen insamling för det ändamålet. Bestämde ni er för att istället fortsätta vänta på att staten skall betala er utredning?
Citera
2008-09-11, 09:09
Medlem
Citat:

Jag lägger till en lista över frågor som är obesvarade:

9/11: All In One Chunk

http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/9-11BasicQuestions.html

Då ställer jag samma fråga som SLOB gjorde för någon dag sen, den frågan du vägrade att svara på

"24. Why did none of the 19 hijackers appear on the passenger lists?"

Vilka listor? Har vi inte gått igenom ett flertal av dessa frågor (alla?) tidigare?
Citera
2008-09-11, 09:17
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Då ställer jag samma fråga som SLOB gjorde för någon dag sen, den frågan du vägrade att svara på

"24. Why did none of the 19 hijackers appear on the passenger lists?"

Vilka listor? Har vi inte gått igenom ett flertal av dessa frågor (alla?) tidigare?

Jag har svarat. Det är ingen viktig fråga och jag har inte satt mig in i den. Kanske nå'n som vet kan svara på den.
Citera
2008-09-11, 09:31
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ja hur gick det med min idé om att ni gör en egen insamling för det ändamålet. Bestämde ni er för att istället fortsätta vänta på att staten skall betala er utredning?

Det kommer en utredning. Var så säker.
Citera
2008-09-11, 09:49
Medlem
Citat:
Jag har svarat. Det är ingen viktig fråga och jag har inte satt mig in i den. Kanske nå'n som vet kan svara på den.

Innan vi fortsätter, kan du upplysa mig/oss om vilka andra punkter som inte är viktiga på din lista?
Citera
2008-09-11, 09:51
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jag har svarat. Det är ingen viktig fråga och jag har inte satt mig in i den.

Om det inte var en viktig fråga, varför postade du den då som en sådan (listan var ju till och med "uppdaterad"!)?

Om frågan inte är viktig, varför tog du upp den? Om frågan inte är viktig, varför envisas ni "sanningssökare" med att rapa upp den hela tiden?

Och varför postar du påståenden som du alltså inte satt dig in i?

/S
Citera
2008-09-11, 09:58
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Om det inte var en viktig fråga, varför postade du den då som en sådan (listan var ju till och med "uppdaterad"!)?

Om frågan inte är viktig, varför tog du upp den? Om frågan inte är viktig, varför envisas ni "sanningssökare" med att rapa upp den hela tiden?

Och varför postar du påståenden som du alltså inte satt dig in i?

/S

Men det är väl lätt att förstå att jag är inget orakel som kan sätta mig in i alla dessa frågor som ställs i dessa listor.
Du kanske kan upplysa mig om varför denna fråga kommer upp.
Var dom med på listorna?

Är dessa uppgifter oriktiga.

Citat:
Fortunately, people in the US started to create net site to honor those lost on the planes. On those sites, people were invited to make contributions to those who perished.

With that information, I succeeded in assembling the complete lists.

As I said, the numbers were given straight away by United Airlines and American Airlines:

Flight 11: 81 passengers, 9 flight attendants, 2 pilots TOTAL - 92 persons.

Flight 175 : 56 passengers, 7 flight attendants, 2 pilots TOTAL - 65 persons.

Flight 77: 58 passengers, 4 flight attendants, 2 pilots TOTAL - 64 persons.

Flight 93: 37 passengers, 5 flight attendants, 2 pilots TOTAL - 44 persons.

On the 11th of september, United Airlines gave a total number of 45 persons. This was corrected the 12th after UA learned that one passenger had purchased 2 tickets.This led the airline initially to report that there were 45 people onboard, when there were, in fact, 44 people onboard.Very strange! See their site below.

http://www.google.com/search?q=cache:PqglzgtpHM4C:
www.ual.com/site/primaryPR/0,1 0026,1528_885,00.html+
Flight+93+%2B+numbers&hl=en

Those numbers were later never disputed, not by the FAA or the FBI. So, we suppose those numbers are CORRECT.

The FBI gave the names of 19 hijackers:

5 of them were onboard flight 11 5 onboard flight 175 5 onboard flight 77 4 onboard flight 93

As I said, those names were never on any PUBLISHED passenger list. Of course, they must be on the ORIGINAL passenger manifests, as the FBI knows.

http://www.rense.com/general21/pass.htm
Senast redigerad av sten.b 2008-09-11 kl. 10:08.
Citera
2008-09-11, 10:52
Medlem
Pads avatar
Citat:
Men det är väl lätt att förstå att jag är inget orakel som kan sätta mig in i alla dessa frågor som ställs i dessa listor.
Du kanske kan upplysa mig om varför denna fråga kommer upp.
Var dom med på listorna?

Så vad du menar är alltså att du argumenterar med saker du inte satt dig in i? Varför posta en lista alls om du inte ens vet vad som står i den eller hur relevant den är? Hur gjorde du för att bedöma källans trovärdighet? Om de uppenbarligen inte hade koll på det där med pasagerarlistorn, hur många andra frågor kan man gissa också bygger på felaktigheter? Har du någon aning om det? Finns det NÅGOT som inte gör det logist att helt enkelt förpassa din lista till skräphögen? Den är ett skolexempel på tekniken "släng skit på väggen och se om något fastnar", och får väl sägas vara ett av lågvattenmärkena rent debattmässigt. Extra pinsamt att du sen bara viftar bort följdfrågor om din lista och att du gör det så enkelt att i efterhand avgöra vilka frågor som är intressanta eller relevanta.

Du är pinsam sten, och om du var det minsta lilla intresserad av att komma framåt på ett konstruktivt sätt så skulle du exempelvis ta tag i dett LASS med argument som jag vräkte över dig i mitt senaste inlägg (och tro mig, det var mina egna ord och inte en inklistrad lista, och jag står för allt i det inlägget). Särskilt sista stycket om konstruktiv debatt skulle jag gärna få lite svar på, eftersom det är uppenbart att du inte vill ha kontruktivitet, du vill ha en skyddad verkstad där foliehattar kan lalla såsiga teorier utan att bli ifrågasatta.

Dessutom, det faktum att du faktiskt avslutar med att ÅTERIGEN fråga om de var med på listorna var ju det sista beviset vi behövde på att du faktiskt inte klickade på länken jag satte under näsan på dig och läste själv. Då hade du vetat svaret på frågan, nu vet vi att du AKTIVT undviker saker som kan störa din blinda tro.

Citat:
Är dessa uppgifter oriktiga.

http://www.rense.com/general21/pass.htm

Det vet jag inte. Man kunde kanske ha förväntat sig att du skulle ha kollat upp det, men listan vi just pratade om har ju med all önskvärd tydlighet visat att källgranskning inte är din paradgren.

Det är första gången jag hör om korrigerade siffror angående antalet passagerare, och med tanke på att du länkar till rense så skulle jag titta vääääääldigt skeptiskt på det tills det konfirmerades av en källa som inte blivit beslagen med felaktigheter stup i kvarten. Kort sagt, rense har noll i förtroendekapital hos mig på goda grunder.

Var skulle alla 92 passagerarnamn ha kommit ifrån?
Senast redigerad av Pad 2008-09-11 kl. 10:59.
Citera
2008-09-11, 12:19
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad

Det vet jag inte. Man kunde kanske ha förväntat sig att du skulle ha kollat upp det, men listan vi just pratade om har ju med all önskvärd tydlighet visat att källgranskning inte är din paradgren.

Det är första gången jag hör om korrigerade siffror angående antalet passagerare, och med tanke på att du länkar till rense så skulle jag titta vääääääldigt skeptiskt på det tills det konfirmerades av en källa som inte blivit beslagen med felaktigheter stup i kvarten. Kort sagt, rense har noll i förtroendekapital hos mig på goda grunder.

Var skulle alla 92 passagerarnamn ha kommit ifrån?

Jag vet vilka källor ni skeptiker har tilltro till.
I det här fallet kommer siffrorna från United Airlines and American Airlines. Det låter väl tillräckligt auktoritärt för att din PK-infekterade hjärna skall kunna godkänna uppgifterna.
Citera
2008-09-11, 13:13
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Kan man följa er insamling på någon hemsida eller så?
Citera
2008-09-11, 13:53
Medlem
SLOBs avatar
EDIT: sten.b, varför postar du ytterligare en sida, vars innehåll du inte vet något om?

Jag tänker inte göra din källkritik åt dig (även om gudarna ska veta att du behöver hjälp på den avdelningen).

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in