Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Men det är väl lätt att förstå att jag är inget orakel som kan sätta mig in i alla dessa frågor som ställs i dessa listor.
Du kanske kan upplysa mig om varför denna fråga kommer upp.
Var dom med på listorna?
Så vad du menar är alltså att du argumenterar med saker du inte satt dig in i? Varför posta en lista alls om du inte ens vet vad som står i den eller hur relevant den är? Hur gjorde du för att bedöma källans trovärdighet? Om de uppenbarligen inte hade koll på det där med pasagerarlistorn, hur många andra frågor kan man gissa också bygger på felaktigheter? Har du någon aning om det? Finns det NÅGOT som inte gör det logist att helt enkelt förpassa din lista till skräphögen? Den är ett skolexempel på tekniken "släng skit på väggen och se om något fastnar", och får väl sägas vara ett av lågvattenmärkena rent debattmässigt. Extra pinsamt att du sen bara viftar bort följdfrågor om din lista och att du gör det så enkelt att i efterhand avgöra vilka frågor som är intressanta eller relevanta.
Du är pinsam sten, och om du var det minsta lilla intresserad av att komma framåt på ett konstruktivt sätt så skulle du exempelvis ta tag i dett LASS med argument som jag vräkte över dig i mitt senaste inlägg (och tro mig, det var mina egna ord och inte en inklistrad lista, och jag står för allt i det inlägget). Särskilt sista stycket om konstruktiv debatt skulle jag gärna få lite svar på, eftersom det är uppenbart att du inte vill ha kontruktivitet, du vill ha en skyddad verkstad där foliehattar kan lalla såsiga teorier utan att bli ifrågasatta.
Dessutom, det faktum att du faktiskt avslutar med att ÅTERIGEN fråga om de var med på listorna var ju det sista beviset vi behövde på att du faktiskt inte klickade på länken jag satte under näsan på dig och läste själv. Då hade du vetat svaret på frågan, nu vet vi att du AKTIVT undviker saker som kan störa din blinda tro.
Det vet jag inte. Man kunde kanske ha förväntat sig att du skulle ha kollat upp det, men listan vi just pratade om har ju med all önskvärd tydlighet visat att källgranskning inte är din paradgren.
Det är första gången jag hör om korrigerade siffror angående antalet passagerare, och med tanke på att du länkar till rense så skulle jag titta vääääääldigt skeptiskt på det tills det konfirmerades av en källa som inte blivit beslagen med felaktigheter stup i kvarten. Kort sagt, rense har noll i förtroendekapital hos mig på goda grunder.
Var skulle alla 92 passagerarnamn ha kommit ifrån?