2010-02-16, 12:47
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Nu var det ju inte bara MITT inlägg jag tänkte på. Du fixar ju faktiskt EXTREMT sällan att svara på frågor från någon.

Dessutom jämförde jag inte min riddarrustning med påståenden i en vetenskaplig rapport, jag visade hur ett engelskt ord används i engelska språket med hjälp av ett flertal exempel. Jag vill också minnas att du till sist var tvungen att medge att du hade fel och vi hade rätt om vad ordet betydde, så mina exempel var ju faktiskt korrekta (även om du absolut inte ville medge det). Men tack för att du återigen visade hur urusel läsförmåga du faktiskt har.
Förlåt mig igen för att jag inte vill diskutera triviala saker. DU har en förmåga att skriva ungefär 5 gånger så mycket text som faktiskt krävs för att debattera.

Om du ska lägga ut nåt motargument på min enrads fråga så kommer det ett långt utlägg på minst 10 rader där du gör en massa antaganden som länkar ihop och sen i slutet så har du skapat en lång länk av en massa antaganden som du försöker kalla fråga?

Ditt sätt att argumentera är som att bygga ett hus ovanpå ett korthus.
Citera
2010-02-16, 12:48
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Att man inte blir förvånad. Du saknar ju läsförståelse för fem öre, tenor skrev ju väldigt lättförstått, hur kan du missuppfatta? Förstår du inte att du länkar till skit?

Återigen bländar du med din förståelse, argumentet som lyder frifall måste innebära CD kan ju enkelt styrkas av att visa en CD som faller i frifall. Så när du kommer med tomma påståenden och jag frågar efter styrkande menar jag precis det jag skriver inte det du gör om det i huvudet till.
Jaså saknar jag läsförståelse?

Och jag länkar till skit eftersom?
Citera
2010-02-16, 12:57
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ljuger?
Vänligen ge exempel eller ta tillbaka det där.

Fascinerande att du uttalar dig om vakthundar och bevis och inte har läst något av NIST.
Du säkert få en länk av Thaddeus om din Google gått sönder.

Det börjar också klarna hur din värld ser ut då du är förvånad (!) att NIST utrett konsekvenserna av alternativa förklaringar, i detta fall CD i WTC7. Det är för mig självklart att NIST tittade på andra tänkbara förklaringar. Om du använde den läsförståelse du saknar hos "vakthundarna" till något vettigt till att läsa NIST eller Bazant så skulle kanske ett och annat klarna; i det här fallet att CD i WTC7 inte var möjligt med mindre än att det skulle hörts i många kvarter.

Till sist:
kan du ge ett (1) vittne som hört explosioner i WTC7?
http://www.youtube.com/watch?v=dzUNvEfYDEQ

Kolla från 6:00

Att ni håller på så här är sjukt.

Hur kan ni inte ens ifrågasätta LITE?

Jag umgås med folk som är extremt kapitalistiska och pro USA. Och inte ens de är så jävla avfärdande som ni. Vad är det som driver er?
Citera
2010-02-16, 12:57
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Thaddeus svarar: Sluta spela dum.

Tycker det ger en klockren bild över hur denna diskussion är, som att prata i en burk, det kommer aldrig något vettigt tillbaka.
Du menar som detta inlägget?
Citera
2010-02-16, 12:59
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Nej du vet inte mycket, och det är OK.

Vad som inte är OK är att:
a) inte läsa relavanta rapporter i ämnet som t.ex. förklarar varför det är helt j-a orimligt att "sätta ut explosiva ämnen små nog för att inte märkas" (dvs höras och synas) och
b) kalla andra för pajas när de påpekar de uppenbara bristerna i ens alternativa förklaring.

Till sist: släpp den tröttsamma "jag-har-ingen-egen-förklaring-men-NIST-har-fel"-valsen.
Förkastar man deras förklaring så har man med automatik tagit ställning för något annat, t.ex. CD, UFO eller kanske "act of God"?
Vi har visst en förklaring. Men den är tyvärr inte uppbackad av NIST som är en del av department of commerce och därigenom direkt under regeringen (jäviga så in i helvete).

http://www.youtube.com/watch?v=dzUNvEfYDEQ

Här har du en massa vittnen. Till och med nyhetsankare.

USA och CIA har gjort liknande saker innan. Dock inte av den här skalan. LÄS PÅ FOLK!
Citera
2010-02-16, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Jaså du menar bevis och uträkningar i stil med NISTs? JUSTE DE! de har inte lämnat ut dem....

Idiot.

Nej, jag menade dom bevisen du har för att bomber använts... Var snäll och visa dom.

Hittills verkar du undvika att visa oss några av dina "överväldigande bevis"
Citera
2010-02-16, 13:06
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Det krävs tydligen inte mycket yttre press för att dina pubertetsvätskor skall läcka ur teknologkostymen.

Låt oss gå tillbaka till ämnet:

Vad du tycks vilja säga är att fritt fall-tiden för WTC (1 eller 2?) skulle varit 11s och att det observerade förloppet tog ganska precis 11s.
Om du syftar på WTC1-2 så är 11s väsentligt längre än fritt fall-tiden på 7-8s ( se e.g. Bazant 2008). Det vore att föredra att du förklarar vad du menar snarare än att jag gissar.

Till sist, vad har fritt fall-tiden med "bevarandet av rörelsemängd" att göra? Du har undvikit den frågan i ett antal inlägg nu. Vill du ha en räknare?
Moget! hahaha vem är det som beter sig som en snorunge här egentligen?

Du spelar dum men visst.

Om man endast tar hänsyn till bevarandet av rörelsemängden (man bortser alltså från allt struktuell motstånd i tornen) och byggnaden kollapsar uppifrån och ner (byggnaden krossar sig själv) så kommer falltiden att bli ungefär 11 sekunder.

Hur förklarar du att tornen inte hade något struktuellt motstånd?
Citera
2010-02-16, 13:08
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Hittade den rätta länken (?) i Thaddeus WTC7-tråd:

http://wtc.nist.gov/NCSTAR1/PDF/NCSTAR%201A.pdf

OBS: den är seeeeg.
och du slänger fram din bibel som i princip säger att man kan göra vatten till vin. Men inte HUR man gör vatten till vin.
Citera
2010-02-16, 13:10
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Thaddeus fick ju slut på sak-argument i stort sett från första stund, men eftersom han ändå känner att han måste skriva ett tjog inlägg per dag så blir det ju så här...

Det finns ju andra debattörer som har lite stilistisk ådra, och som kan vara elaka på ett begåvat sätt. Dom är det ju lite kul att tampas med, men Th....

/T
Ska du försöka smutskasta mig nu? ja man får ju ta till alla knep man kan om man måste.

Ni har fortfarande inte kommit med nån bra anledning till att fallet av wtc7 tog längre tid i NISTs rapport än det gjorde i verkligheten.

Ni har heller inte kommit med nån bra anledning till att NIST inte vill lämna ut sina beräkningar och sin in-data till sin simulering.

Och ni har heller inte kommit på nåt bra svar till varför NISTs simuleringar inte ENS LIKNAR VERKLIGHETEN!
Citera
2010-02-16, 13:11
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
Nej, jag menade dom bevisen du har för att bomber använts... Var snäll och visa dom.

Hittills verkar du undvika att visa oss några av dina "överväldigande bevis"
Så du erkänner (lol vad finns det att erkänna det finns ju svart på vitt..) att NIST inte behöver redovisa sina "bevis" men vi ska behöva det?
Citera
2010-02-16, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Så du erkänner (lol vad finns det att erkänna det finns ju svart på vitt..) att NIST inte behöver redovisa sina "bevis" men vi ska behöva det?

erkänner du att du inte behöver bevisa något?

BTW: jag frågan än en gång, varför länka du inte dina "överväldigande bevis" om du nu har dom, känns som det borde gå ganska fort att knäppa till truten på många här.
Senast redigerad av Grizly 2010-02-16 kl. 13:34. Anledning: g
Citera
2010-02-16, 14:30
Medlem
Har kollat igenom flertalet dokumentärer om 9/11 och läst en del i den här tråden.
Skiter i om ni vill ifrågasätta min kunskap osv.

Tror ni det kommer att komma en oberoende utredning eller att Obama tar tag i saken och försöker motbevisa allt som 9/11 konspiratörer "bevisat"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in