Citat:
Hur den ter sig i ett diagram ja, och enligt diagrammet gör dom mätningar som är likgiltiga med atombombexplosion. Vilket kan förklara att en explosion av något slag gjorde att tornen rasade.
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Nej, "två oberoende seismologer" från olika ställen påstår inte samma sak. Antingen är din engelska inte tillräckligt bra, eller så är det något annat som gör att du missförstår din egen källa. Thorne Lay pratar överhuvudtaget inte om WTC vad jag kan förstå, han pratar om hur en underjordisk atombombsexplosion vanligt vis ter sig i ett seismiskt diagram:
Hur den ter sig i ett diagram ja, och enligt diagrammet gör dom mätningar som är likgiltiga med atombombexplosion. Vilket kan förklara att en explosion av något slag gjorde att tornen rasade.
Nej. Det är återigen amatören Bollyn som snöar in på att bara för att han tycker att något liknar en seismologisk "spik" så är det samma sak. Men seismologerna påstår inte att det är en atombombsexplosion. Återigen, ingen av dessa experter stödjer Bollyns vilda spekulerande. Tvärtom uttalar de sig precis tvärtemot. Vilket borde få dig, som alltså försökt etablera dessa som experter som vi ska lita på, att omedelbart tro dem och därmed förkasta bomb-teorin. Men det gör du inte, eftersom de inte håller med dig.
Citat:
Det är det seismologerna inte förstår och då spånar Bolly om det. Och eftersom seismologerna inte förstår så är frågan vad är det som gör utslagen?
Nej, seismologerna förstår vad deras diagram visar. Det är återigen amatören Bollyn som spekulerar, genom att quotemine:a saker som olika seismologer sagt i olika sammanhang. Seismologerna i fråga stödjer inte det han påstår, tvärtom de säger uttryckligen att han tagit deras forskning ur sitt sammanhang - något som också framgår om man läser den toksida du länkar till.
Det finns en artikel från Columbia Universitys hemsida som beskriver rätt tydligt exakt hur de tolkade "spikarna", samma artikel som det tycks som om Bollyn tog flera av sina citat:
http://www.earthinstitute.columbia.edu/news/story11_16_01.html
Citat:
Men hur kan dom veta om det inte var en explosion när inga tester har gjorts efter en explosion av en bomb?
Tja, det var du som påstod att de stödde din teori om en bomb, vilket alltså visat sig vara helt uppåt väggarna.
Nu börjar jag bli lite trött på att förklara dina egna "källor" för dig, så jag nöjer mig så. Och återigen, om du verkligen vill ha svar på frågan så har jag postat kontaktuppgifter till en av forskarna ovan. Här har du en kontaktuppgift till:
Citat:
To speak with any of the researchers listed above, please contact Stacey Gander, Administrative Assistant, at Columbia’s Center for Hazards and Risk Research: (845) 365-8909 or staceyv@ldeo.columbia.edu.
Från källan ovan.
/S
Senast redigerad av SLOB 2008-04-16 kl. 22:13.
Senast redigerad av SLOB 2008-04-16 kl. 22:13.