2008-04-16, 22:03
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Nej, "två oberoende seismologer" från olika ställen påstår inte samma sak. Antingen är din engelska inte tillräckligt bra, eller så är det något annat som gör att du missförstår din egen källa. Thorne Lay pratar överhuvudtaget inte om WTC vad jag kan förstå, han pratar om hur en underjordisk atombombsexplosion vanligt vis ter sig i ett seismiskt diagram:

Hur den ter sig i ett diagram ja, och enligt diagrammet gör dom mätningar som är likgiltiga med atombombexplosion. Vilket kan förklara att en explosion av något slag gjorde att tornen rasade.

Nej. Det är återigen amatören Bollyn som snöar in på att bara för att han tycker att något liknar en seismologisk "spik" så är det samma sak. Men seismologerna påstår inte att det är en atombombsexplosion. Återigen, ingen av dessa experter stödjer Bollyns vilda spekulerande. Tvärtom uttalar de sig precis tvärtemot. Vilket borde få dig, som alltså försökt etablera dessa som experter som vi ska lita på, att omedelbart tro dem och därmed förkasta bomb-teorin. Men det gör du inte, eftersom de inte håller med dig.

Citat:
Det är det seismologerna inte förstår och då spånar Bolly om det. Och eftersom seismologerna inte förstår så är frågan vad är det som gör utslagen?

Nej, seismologerna förstår vad deras diagram visar. Det är återigen amatören Bollyn som spekulerar, genom att quotemine:a saker som olika seismologer sagt i olika sammanhang. Seismologerna i fråga stödjer inte det han påstår, tvärtom de säger uttryckligen att han tagit deras forskning ur sitt sammanhang - något som också framgår om man läser den toksida du länkar till.

Det finns en artikel från Columbia Universitys hemsida som beskriver rätt tydligt exakt hur de tolkade "spikarna", samma artikel som det tycks som om Bollyn tog flera av sina citat:

http://www.earthinstitute.columbia.edu/news/story11_16_01.html

Citat:
Men hur kan dom veta om det inte var en explosion när inga tester har gjorts efter en explosion av en bomb?

Tja, det var du som påstod att de stödde din teori om en bomb, vilket alltså visat sig vara helt uppåt väggarna.

Nu börjar jag bli lite trött på att förklara dina egna "källor" för dig, så jag nöjer mig så. Och återigen, om du verkligen vill ha svar på frågan så har jag postat kontaktuppgifter till en av forskarna ovan. Här har du en kontaktuppgift till:

Citat:
To speak with any of the researchers listed above, please contact Stacey Gander, Administrative Assistant, at Columbia’s Center for Hazards and Risk Research: (845) 365-8909 or staceyv@ldeo.columbia.edu.

Från källan ovan.

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-04-16 kl. 22:13.
Citera
2008-04-16, 22:31
Medlem
Pads avatar
Citat:
Varför undvek du vissa av mina frågor som jag postade 16:29

Du kanske inte är rätt person att klaga på att andra inte svarat på dina frågor med tanke på hur många du själv ignorerat.

Om du tar dig an våra obesvarade frågor i kronologisk ordning så tror jag säkert att ElGiganten tar dina frågor när vi passerar 16:29.

Frågor på det?
Citera
2008-04-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Du kanske inte är rätt person att klaga på att andra inte svarat på dina frågor med tanke på hur många du själv ignorerat.

Om du tar dig an våra obesvarade frågor i kronologisk ordning så tror jag säkert att ElGiganten tar dina frågor när vi passerar 16:29.

Frågor på det?

Eller så hade han helt enkelt inga förklaringar.
Citera
2008-04-16, 22:43
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Humor på hög nivå, du har fått förklaringar så det räcker och blir över, sen om du vill förstå är en annan sak.

Hur var det nu med Atombomben.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10844125&postcount=8957
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10846985&postcount=8962
Citera
2008-04-16, 22:44
Medlem
nollans avatar
Socialbidraget,

Jag besitter inte samma detaljkunskap om händelserna som många andra här, men jag kan med gott fog säga att du ger dig ut på jävligt hal is när du presenterar ekonomiska motiv nu för andra gången.

Jag kan garantera dig att spekulationer i nedgångar och då inkluderat aktierna du nämnde sker på kontinuerlig basis. Om du kunde peka på att hela marknaden utan någon uppenbar anledning tog dessa aktiepositioner hade man utan att veta bättre kunnat misstänka något.

Om vi utgår från att din förvirrade utsaga stämmer om att dessa 2,5 miljoner dollar i vinst gjordes utan att någon "hämtade ut" (du vet, nu för tiden använder vi kontokort och elektronisk behandling av pengar) dessa är väl den rimligaste förklaringen att personen dog?

Och vad skulle förresten detta peka på? Var planen från Bush & co att man skulle göra ett börsklipp genom historiens mest spektakulära kupp? 2,5 MUSD är peanuts...
Citera
2008-04-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Humor på hög nivå, du har fått förklaringar så det räcker och blir över, sen om du vill förstå är en annan sak.

Hur var det nu med Atombomben.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10844125&postcount=8957
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10846985&postcount=8962

Jag har inte sagt att en atombomb har smällt av om du inte har förstått det? Men brukar väll bli så när man inte kan komma med ett vettigt svar. Läs ordentligt så du slipper göra om detta misstaget
Citera
2008-04-16, 22:52
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Jag har inte sagt att en atombomb har smällt av om du inte har förstått det? Men brukar väll bli så när man inte kan komma med ett vettigt svar. Läs ordentligt så du slipper göra om detta misstaget

Alltså, läser du ens det jag länkar till?

Ska ge dig en chans till.

Citat:
Nej, det har jag inte påstått.

Citat:
Hur den ter sig i ett diagram ja, och enligt diagrammet gör dom mätningar som är likgiltiga med atombombexplosion. Vilket kan förklara att en explosion av något slag gjorde att tornen rasade.

Citat:
Och hur ska man då uppfatta det där?

"Mätningarna som är likgiltiga med atombombsexplosion"

Alltså har dom kollat på något som liknar en atombombsexplotion?
Citera
2008-04-16, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Socialbidraget,

Jag besitter inte samma detaljkunskap om händelserna som många andra här, men jag kan med gott fog säga att du ger dig ut på jävligt hal is när du presenterar ekonomiska motiv nu för andra gången.

Jag kan garantera dig att spekulationer i nedgångar och då inkluderat aktierna du nämnde sker på kontinuerlig basis. Om du kunde peka på att hela marknaden utan någon uppenbar anledning tog dessa aktiepositioner hade man utan att veta bättre kunnat misstänka något.

Om du inte har mycket detaljkunskap eller något annat om ämnet så uttala dig inte såhär där du försöker komma med motförklaringar som lätt skjuts åt sidan med andra förklaringar som är mer vettiga.

Citat:
Om vi utgår från att din förvirrade utsaga stämmer om att dessa 2,5 miljoner dollar i vinst gjordes utan att någon "hämtade ut" (du vet, nu för tiden använder vi kontokort och elektronisk behandling av pengar) dessa är väl den rimligaste förklaringen att personen dog?

Hämtade ut, tror du att dom går och hämtar ut 2,5 miljoner dollar på banken? Har du handlat med stora mängder aktier? Det låg antagligen på en elketronisk överföring som väntades på att accepteras för att kunna skicka pengarna.

Citat:
Och vad skulle förresten detta peka på? Var planen från Bush & co att man skulle göra ett börsklipp genom historiens mest spektakulära kupp? 2,5 MUSD är peanuts...

Att personer som har varit inblandade i detta har satsat på att aktierna skulle rasa och har därmed planerat att dom kommer att gå med vinst och tjäna en rejäl slant genom en lätt sak. Men vad dom inte tänkte på var att spekulationerna kring detta och att förmodligen högtuppsatta personer inom riskzonerna för en rejäl granskning och därmed åka dit. Vilket resulterade i att dom inte "hämtade ut" pengarna. Bush behöver inte vara inblandad men andra högtuppsatta personer.

Läs länken jag postade
Citera
2008-04-16, 22:54
Medlem
Citat:
Alltså, läser du ens det jag länkar till?

Ska ge dig en chans till.

"Mätningarna som är likgiltiga med atombombsexplosion"

Alltså har dom kollat på något som liknar en atombombsexplotion?

Som du själv ser så har jag skrivit: VILKET FÖRKLARAR EN EXPLOSION AV NÅGOT SLAG GJORDE ATT TORNEN RASADE. Jag skriver INTE att en atombomb gjorde det
Citera
2008-04-16, 22:55
Medlem
läs En Sida Bakåt Och Försök Förklara Dessa Grejerna, Läs Igenom Sidorna Noggrant Också.
Citera
2008-04-16, 22:57
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Som du själv ser så har jag skrivit: VILKET FÖRKLARAR EN EXPLOSION AV NÅGOT SLAG GJORDE ATT TORNEN RASADE. Jag skriver INTE att en atombomb gjorde det

Nej du skriver inte att en atombomb fällde tornen, men du skriver att dom har jämfört det med en atombomb.
en atombomb är rätt så kraftig så hade något sådant smällt, så hade nog inte många varit så frågande idag.

Men tack för kvällens skratt

Snacka om perfekt konspiration, hur många rejäla missar som helst , snacka om att dom ville åka fast.
Citera
2008-04-16, 23:03
Medlem
Pads avatar
Citat:

Men du har inga planer på att ta tag i DIN hög med obesvarade frågor då alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in