2007-05-10, 20:37
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Det kan de vara. Och varför skulle man helt utesluta det ?? Man kan aldrig vara säker iallafall

Du skall ha 5 + för att DU svara på frågan, tydligen blir vissa lite spaka då dom är rädda att få ollonet i ögat igen.

Offtopic??????????????????

Jag frågar om Loose Change och WTC 1,2 och 7. Sist jag kollade i trådens ämne så står det så här:
" 911 - Den ENDA tråden om WTC (1-7)"

Tycker du fortfarande att jag är offtopic?

Vittnesmålen i Loose Change är helt värdelösa för vi får ALDRIG höra frågan dom svara på. Detta medvetna sätt att klippa för att få fram sitt budskap är ALDRIG försvarbart, inte i något sammanhang. Men Loose Change gör ju samma sak med vittnet till Pentagon kraschen så vi börjar se en tendens här.

Vittnena i Loose Change säger ju att dom hör explosioner.

Men dom kan svara på flera olika frågor; Hur lät det när planet flög in i huset?
Eller dom kan svara på; Hörde ni några fler ljud efter det att planet flugit in i husen?

Så samma svar kan betyda totalt olika saker helt beroende på vilken fråga dom fick, detta undanhålles av Loose Change.
Citera
2007-05-10, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du skall ha 5 + för att DU svara på frågan, tydligen blir vissa lite spaka då dom är rädda att få ollonet i ögat igen.

Jag frågar om Loose Change och WTC 1,2 och 7. Sist jag kollade i trådens ämne så står det så här:

Vittnesmålen i Loose Change är helt värdelösa för vi får ALDRIG höra frågan dom svara på. Detta medvetna sätt att klippa för att få fram sitt budskap är ALDRIG försvarbart, inte i något sammanhang. Men Loose Change gör ju samma sak med vittnet till Pentagon kraschen så vi börjar se en tendens här.

Men dom kan svara på flera olika frågor; Hur lät det när planet flög in i huset?
Eller dom kan svara på; Hörde ni några fler ljud efter det att planet flugit in i husen?

Så samma svar kan betyda totalt olika saker helt beroende på vilken fråga dom fick, detta undanhålles av Loose Change.

Var det en mörkläggning kanske?

Visste de om attacken i förväg men lät bli att ingripa?

En del saker talar för det, titta själv.

Läs stycket "Advanced knowledge of attacks" på den här sidan.

http://www.americanchronicle.com/articles/viewArticle.asp?articleID=12137
Citera
2007-05-10, 20:40
Medlem
Billows avatar
Citat:

Off-topic. Jadu husen är ju egentligen kärnpunkten men men vi kör vidare.
Jadu detta kan också bli ett långt ämne att diskutera. Tack för berömet föresten. Loose change har fått mycket kritik från de som håller på med den officiela teorin. Inte konstigt så de är emot konspirationsteorin. Vissa hävdar att Hitler körde samma konspirations teori som Bush. Föresten kolla vad denne man säger.
What if Loose Change is true?
I hate to say it and scare all you conservatives out there, but if you actually watched Loose Change, as well as some other credible conspiracy movies out there on You Tube and/or Google Video, you might learn something.

The fact of the matter is we have something in this country called the Military Industrial Complex -- businesses that spends billions of dollars on defense. The problem is that without a war there is no need for weapons and defense spending. Is it impossible to fathom that we might need an excuse to go to war -- A "New Pearl Harbor" that the Neo-conservatives actually wrote about needing before having Bush elected. Look up "Project for a New American Century" on Google.

Money makes the world go around. If you watch the video, you might learn something. There's far more questions than answers surrounding 911. Yes, the truth may hurt very much and may seem completely absurd, especially to some of you conservatives who are truly good religious people and have faith in its so-called God-loving leaders, but that's exactly how the government has succeeded in pulling the wool over your eyes. They claim to play for your team and be on your and God's side, but it's a lie.

Hitler did the same thing--a false flag attack against the Reichtag building to scare the people into making him Fuhrer out of fear. Hitler operated by the motto that if you tell a big enough lie, no one could possibly fathom that you might be lying. Look up "The Big Lie" on Google. The same thing could very well be at play here. They haven't fooled me.

Don't be so quick to have faith in Bush and his administration and the media that conceals the truth.

If Mark Cuban really doesn't believe what Loose Change says and he is sincere in his effort to distribute the movie and not squash it, be prepared for a lot of unanswered questions and an uproar. Inevitably, there will be those that never even watch the film or consider or question the official story because they have already made up your mind and the truth might hurt too much to even consider. Ignorance is bliss.

http://www.google.se/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Asv-
SE%3Aofficial&channel=s&hl=sv&q=%22Loose+Change+is +true%22&meta
=&btnG=Google-s%C3%B6kning
Citera
2007-05-10, 20:41
Bannlyst
Elgiganten!

Tror du fortfarande att jag tror helt och hållet på att regeringen själva utförde attentatet och att det var något skumt med tornen?

Möjligheten finns ju förstås, men jag är på ett annat spår.
Citera
2007-05-10, 20:42
Bannlyst
Elgiganten!

Värst vad du blev tyst?
Citera
2007-05-10, 20:44
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Dra inte upp enstaka personer ur konspirationsteorin som ändrat åsikt. Finns fortfarande mängder av anhängare.
Du är långt ifrån den förste som ointresserat går iväg när konspirationsdskussionen går ifrån prat om thermite och missilförsedda Boeings. Det får mig dessvärre att tro att ni inte är så intresserade av konspirationen som sådan. Det måste ha krävts thermite. Det måste ha funnits ett superduperhemligt energivapen. Det måste vara Skulls & Bones osv osv.
Konspirationsanhängarna förefaller oftast mest ute efter att få bevisat att det är en spännande värld vi lever i. Plain vanilla flygkapningar - fast med extra krokant den 9/11 - är inte speciellt intressant.
Är det inte spännande och mystiskt ser vi det inte.
Citera
2007-05-10, 20:46
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
ElGiganten. Ingen här säger det är vittnena i loose change som är bevis på att wtc sprängdes???

Host, harkel, pust och stön.

Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Och om du tittar på WTC när tornen faller så pulvriseras de och det konstiga är att man kan faktiskt se explosion för explosion som knäcker alla bultar och balkar i våningen under.I alla fall i loose change 911. eller, om man tittar efter ordentligt.

Citat:
Man ser röken, tryckvågen och flammorna av varje explosion när tornet faller.

Se loose change och avgör själv.

Men det vill du ju inte, för då får du plötlsigt svårt att förklara vad det är vi ser.

Citat:
Visst exploderade det vid varje våning, titta på Loose Change. Har du sett den?

Citat:
Tack för tipset.
Jag antar att de flesta av er sett den här, det är Loose Change 2nd Edition Recut.
http://video.google.com/videoplay?do...q=loose+change
Det var mycket filmen Loose Change som fick mig att börja att undra hur det egentligen låg till med WTC katastrofen, sedan dess har jag tagit hem en massa dokumentärer i ämnet.
Min fetstil för att alla med ollonet i ögat skall se.

Jag har INTE selekterat ur något, utan bara kopierat in vad Xcroe har skrivit. Står han inte bakom dessa uttalanden så är jag den första att grattulera till detta, men innan han har gjort det så är det hans åsikt. Då har jag rätt som medlem på FB i fråga sätta detta. Eller vill du ha censur här på FB?
Citera
2007-05-10, 20:48
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
...Hitler....
På vilket sätt bevisade det att LC är sann? Hitler använde propagandatricks. Det gör LC också. Din poäng var?
(Men jag tror inte skaparna bakom LC är nazister även om det med samma resonemang som du för är klart bevisat. Hitler använde propaganda. Det gör LC också. LC hatar alltså judar.)
Citera
Bannlyst
Citat:
Host, harkel, pust och stön.

Min fetstil för att alla med ollonet i ögat skall se.

Jag har INTE selekterat ur något, utan bara kopierat in vad Xcroe har skrivit. Står han inte bakom dessa uttalanden så är jag den första att grattulera till detta, men innan han har gjort det så är det hans åsikt. Då har jag rätt som medlem på FB i fråga sätta detta. Eller vill du ha censur här på FB?

Poster du valde att kopiera ja. Och vad kallas det?

Tror du det kan ha varit en mörkläggning?

Det gör regeringen lika skyldig som om det hade utfört det själva, eller hur?

Läs stycket "Advanced knowledge of attacks" på den här sidan.

http://www.americanchronicle.com/articles/viewArticle.asp?articleID=12137
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du är långt ifrån den förste som ointresserat går iväg när konspirationsdskussionen går ifrån prat om thermite och missilförsedda Boeings. Det får mig dessvärre att tro att ni inte är så intresserade av konspirationen som sådan. Det måste ha krävts thermite. Det måste ha funnits ett superduperhemligt energivapen. Det måste vara Skulls & Bones osv osv.
Konspirationsanhängarna förefaller oftast mest ute efter att få bevisat att det är en spännande värld vi lever i. Plain vanilla flygkapningar - fast med extra krokant den 9/11 - är inte speciellt intressant.
Är det inte spännande och mystiskt ser vi det inte.
Det finns olika åsikter av anhängarna till konspirationsteorin. Om vissa drar mer extrema grejjer än andra så ska du inte dra alla över en kant. Killen jag postade om förut sa ju en tänkvärd sak.

The fact of the matter is we have something in this country called the Military Industrial Complex -- businesses that spends billions of dollars on defense. The problem is that without a war there is no need for weapons and defense spending. Is it impossible to fathom that we might need an excuse to go to war -- A "New Pearl Harbor" that the Neo-conservatives actually wrote about needing before having Bush elected. Look up "Project for a New American Century" on Google.

Och du vill gärna få oss att verka förvirrade och söka efter en spännande värld. Men vi ser det som något som verkligen har hänt
Citera
2007-05-10, 20:49
Medlem
Billows avatar
Hitler did the same thing--a false flag attack against the Reichtag building to scare the people into making him Fuhrer out of fear. Hitler operated by the motto that if you tell a big enough lie, no one could possibly fathom that you might be lying. Look up "The Big Lie" on Google. The same thing could very well be at play here. They haven't fooled me.

Don't be so quick to have faith in Bush and his administration and the media that conceals the truth.
Citera
2007-05-10, 20:53
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det finns olika åsikter av anhängarna till konspirationsteorin. Om vissa drar mer extrema grejjer än andra så ska du inte dra alla över en kant.
Gör jag inte heller. Så länge man inte drar fram Judy Woods energivapen är man inte helt förlorad
Citat:
Jodå, NWC känner jag till sedan tidigare. Nej det där är inte fel. Jag håller med om det han skriver. Men var i detta fanns bevisen för att det var en konspiration bakom 9/11?

Citat:
Och du vill gärna få oss att verka förvirrade och söka efter en spännande värld. Men vi ser det som något som verkligen har hänt
Ja det står jag kvar vid. Stora händelser måste ha en stor orsak. Att ett fyllo skjuter Palme är för vissa konspiratörer helt oacceptabelt. Det måste vara en konspiration. Som exempel, jag vill nu inte diskutera palmemordet.
Extraordinary claims require extraordinary proof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in