2010-01-28, 21:26
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Fundera lite själv på hur det skulle se ut om man försökte fälla 1 och 2 genom att ta bort alla pelare underifrån samtidigt.

Att ni var så här dumma visste jag faktiskt inte

Hur korkad är man om man inte inser att bästa sättet att få WTC 7 att se ut som en naturlig kollaps är att spränga byggnaden i samband med att något av tornen rasade? Är du verkligen så ointelligent?

Citat:
Men då måste du ju kunna ha en förklaring till det han upplevde?

Citerar artikeln från bron som kollapsade (inlägget jag postade tidigare som du undvek att svara på) :
Citat:
Electrical worker Juan Padilla and his partner were taking a break from doing work under the bridge at the time of the collapse.

"It sounded like an explosion," said Padilla.

Sprängdes bron?
Citera
2010-01-28, 21:26
Medlem
Pads avatar
Citat:
Har du en bättre teori, när det hördes en stor "åskknall" alla fönstren slogs ut, shockvåg igenom byggnaden? En sekund efter började kollapsen.

Menar du att man måste se själva bomberna för att fatta att det var bomber???
Tror du att de skulle placera bomberna mitt i lobbyn eller?

En teori är ju att de tre husen kollapsade som de gjorde för att det var där de tagit stryk... Ettan och tvåan där resp flygplan kraschat och sjuan där det brunnit mycket och inte kunde hålla uppe ovandelen.

Hela ditt resonemang får mig att tänka på SLOBs signaturcitat om ljudet av hovar...
Citera
2010-01-28, 21:31
Bannlyst
Citat:
Men då måste du ju kunna ha en förklaring till det han upplevde?

Öhm, Nej, du ska bevisa att den förklaring han kommer med(bomber) stämmer, med bevis.

För att hindra missförstånd i framtiden så funker det såhär: Kommer man med en teori, så ska man kunna backa upp den med bevis, inte att vi ska motbevisa din teori, inte fören du lagt upp bevis.
Senast redigerad av Grizly 2010-01-28 kl. 21:42. Anledning: gg
Citera
2010-01-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Hur korkad är man om man inte inser att bästa sättet att få WTC 7 att se ut som en naturlig kollaps är att spränga byggnaden i samband med att något av tornen rasade? Är du verkligen så ointelligent?

Citerar artikeln från bron som kollapsade (inlägget jag postade tidigare som du undvek att svara på) :

Sprängdes bron?

Vad fan har den där jävla bron med nåt att göra? Vi pratar om ett specifikt vittne som har upplevt en specifik sak, nämligen det jag skrev i mitt inlägg. Så jävla typiskt att ni ska komma dragandes med nåt som inte har ett skit med det vi diskuterar att göra.
Citera
2010-01-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
En teori är ju att de tre husen kollapsade som de gjorde för att det var där de tagit stryk... Ettan och tvåan där resp flygplan kraschat och sjuan där det brunnit mycket och inte kunde hålla uppe ovandelen.

Hela ditt resonemang får mig att tänka på SLOBs signaturcitat om ljudet av hovar...

Läs vad jag skrivit. Jag undrar om han har en bättre teori till varför ett vittne hör en stor åskknall, fönstren slås ut, det går en shockvåg genom byggnaden. INNAN tornet ens har börjat kollapsa.

Det där med hovar passar ju betydligt bättre in på er. Vad är det som ser ut som en kontrollerad rivning och låter som en kontrollerad rivning? "Enhörningsvaret" är i detta fall en byggnad som för första gången i stålramsbyggnadernas historia kollapsar pga eld. Inte nog med det, den kollapsar i fritt fall.
Citera
2010-01-28, 21:53
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Vad fan har den där jävla bron med nåt att göra? Vi pratar om ett specifikt vittne som har upplevt en specifik sak, nämligen det jag skrev i mitt inlägg. Så jävla typiskt att ni ska komma dragandes med nåt som inte har ett skit med det vi diskuterar att göra.

Han hörde en explosion! Ett specifikt namngivet vittne! Det är ju tydligen jävligt viktigt i såna här sammanhang. Sprängdes bron eller inte?
Citera
2010-01-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
Öhm, Nej, du ska bevisa att den förklaring han kommer med(bomber) stämmer, med bevis.

För att hindra missförstånd i framtiden så funker det såhär: Kommer man med en teori, så ska man kunna backa upp den med bevis, inte att vi ska motbevisa din teori, inte fören du lagt upp bevis.

Men inga bevis har ju lagts upp för den officiella teorin. Det är det ni har så svårt att förstå. Det finns inte ett enda hållbart bevis för er teori.
Citera
2010-01-28, 21:55
Medlem
Citat:
Han hörde en explosion! Ett specifikt namngivet vittne! Det är ju tydligen jävligt viktigt i såna här sammanhang. Sprängdes bron eller inte?

Lässvårigheter:

WTC7- "The bottom floors of the building where on fire and we heard this sound that sounded like a clap of thunder ...It looked like there was a shockwave ripping through the building and the windows all busted out. About a second later the bottom floor caved out and the building followed after that."
Citera
2010-01-28, 22:01
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Lässvårigheter:

WTC7- "The bottom floors of the building where on fire and we heard this sound that sounded like a clap of thunder ...It looked like there was a shockwave ripping through the building and the windows all busted out. About a second later the bottom floor caved out and the building followed after that."

Så vittnet som hörde bron explodera har fel medan ditt vittne har helt rätt? Ok.
Citera
2010-01-28, 22:05
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Fast det brukar påstås - jag minns inte exakt vilken eller vilka ståndpunkter du har i frågan - att tornen föll "symmetriskt" eller " i sina egna fotspår". Och det påståendet finns också runt 7:an. Om bara ett av tornen "kastar" iväg stålbalkar som väger flera ton och det är så vi ser att det finns sprängmedel med i bilden, innebär det att det bara fanns sprängmedel i det tornet och inte de andra som inte vräkte iväg en massa rester. Eller hade man olika sorters sprängmedel i 1:an och 2:an samt 7:an?
Anledningen till att tornen spred var för att de sprängdes uppifrån och ner, till skillnad från 7an som utfördes som en vanlig hederlig CD.

Var snäll och bygg inte ditt argument på utelämnandet av fakta.
Citera
2010-01-28, 22:06
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Allt. Som. Exploderar. Är. Inte. Sprängämnen. Tatuera in det på ögonlocken så du slipper ta upp det i fortsättningen.
vad är det då?
Citera
2010-01-28, 22:09
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Att vittnen hör ljud som låter som explosioner innebär inte alltid att något exploderar. Eller tror du att någon faktiskt sprängde den här bron. Jag menar vittnen hörde ju en explosion!

http://www.cbsatlanta.com/news/18316220/detail.html

Och allt som exploderar är inte bomber:

Transformatorbrand med efterföljande explosion:

http://video.google.com/videoplay?docid=-2674646408572574875#

En s.k. "Bleve"-explosion:

http://www.youtube.com/watch?v=Xf3WKTwHpIU

Fast du kanske tror att det var någon som var där med sprängämnen vid dessa två tillfällen också?
http://www.youtube.com/watch?v=SXD3bAbZCow
Vad kallas den explosionen som brandmännen diskuterar här då? "smällande bomber uppifrån och ner explosioner" eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in