Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Men han kan väl inte varit helt grön heller väl?
>> Steven Earl Jones is an American physicist. For most of his career, Jones was known mainly for his work on muon-catalyzed cold fusion. <<
Absolut inte, det är det jag menar. Det är märkligt att han vräker ur sig uppenbara lögner, för det är faktiskt lögner. Det exemplet jag tog finns det GOTT om, de fakto är att hela hans utredning är full av lösryckta citat som i och för sig inte alltid är felaktiga. Som t.ex. står det i NIST (vet inte om det var i den slutliga rapporten) att skadorna efter flygplanet inte fick tornet att rasa. Och det var det inte heller! Inte heller branden i sig fick tornet att rasa, utan en kombination. Detta säger NIST själva, men vad S. Jones gör är att plockar varje påstående från sitt sammanhang, och då blir det falskt. Det är EXAKT efter denna princip som D. Avery gjorde LC. Exemplet med Mike Walters uttalande om
like a cruise missile är slående likt hur S. Jones jobbar.
Därför tror jag han bara är ute efter sina 15 minuter i rampljuset, jag kan inte se någon annan förklaring då han rimligtvis borde vara ganska slipad.