2008-05-24, 12:38
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Vad är det som säger att det Diesel behållarna till generatorn som sprängdes?
Vad är det som säger att det var bomber?
Alltid roligt att diskutera med folk som har saken "klar" för sig och tror dom sitter på sanningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Kan det ha varit en bomb där som försvinner tack vare dess placering då det lätt kan skyllas på behållarna?
Nej, största sannolikheten är än då Diesel behållarna om man jämför med bomber.
Man har ju ännu inte hittat någon form av bombrest ännu heller.
Citera
2008-05-24, 13:54
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
http://video.google.com/videoplay?docid=1146773943958672828

Jag är lite skeptisk till alla teorier gällande 911 men kan någon förklara för mig varför betongen pulvriserades och gick över hela Manhattan?
Allt damm var inte heller enbart betong. WTC innehöll även gipsväggar en grosse.
Citera
2008-05-24, 15:01
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det är väl inte så konstigt? Betong är ett poröst material som pulveriseras om det utsätts för kraftiga smällar. Det är väldigt starkt för tryck, men inte alls lika starkt för drag-krafter. Det är därför man armerar betong.

Har du något videobevis för det? Jag vill inte verka spydig, bara se med egna ögon .
Citera
2008-05-24, 15:07
Medlem
RonPaul2008s avatar
Sen några andra frågor:

1. Hur förklaras att det hittades flytande metall inder all bröte veckor efter incidenten?

2. Hör förklaras det att spår av thermate hittats på metallbitar?

3. Hur förklaras de " explosioner" på sidan av WTC 7 precis när den faller?

Tänkte att det kanske var rivet med laddningar i wtc 7 för det var väl rätt så hemligt där inne? Kanske gjorde så för att säkra så ingen information kommer ut? Who knows, speclation ^_^.
Citera
2008-05-24, 15:13
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Sen några andra frågor:
Finns svar på dessa i tråden

Citat:
1. Hur förklaras att det hittades flytande metall inder all bröte veckor efter incidenten?
Inget kan hålla flytande smält metal flytande i veckor, men det mest troliga är att det kom dit under uppresningen.
Citat:
2. Hör förklaras det att spår av thermate hittats på metallbitar?
Även där upprensningen, när man fick kapa metallen för att kunna flytta den.
Citat:
3. Hur förklaras de " explosioner" på sidan av WTC 7 precis när den faller?
En byggnad faller inte ljudlöst, sen var den också skaddad vilket kan innebära att den delen gav vika och därmed skapade ljudet.
Enligt den officiella rapporten (som jag skrev i ett inlägg) så ska Diesel behållare ha exploderat dock var det troligtvis då bränderna utbröt, men det kan även vara något sådant som small då sjuan rasade.

Tänkte att det kanske var rivet med laddningar i wtc 7 för det var väl rätt så hemligt där inne? Kanske gjorde så för att säkra så ingen information kommer ut? Who knows, speclation ^_^.[/quote]
Citera
2008-05-24, 15:18
Medlem
RonPaul2008s avatar
Här såg man att det pulvriseras
http://www.youtube.com/watch?v=-1X8j53U1So

Om någon annan kan "svaren" på de andra frågorna så...
Citera
2008-05-24, 15:24
Medlem
RonPaul2008s avatar
[quote=Targenor]Finns svar på dessa i tråden

Inget kan hålla flytande smält metal flytande i veckor, men det mest troliga är att det kom dit under uppresningen.

En byggnad faller inte ljudlöst, sen var den också skaddad vilket kan innebära att den delen gav vika och därmed skapade ljudet.
Enligt den officiella rapporten (som jag skrev i ett inlägg) så ska Diesel behållare ha exploderat dock var det troligtvis då bränderna utbröt, men det kan även vara något sådant som small då sjuan rasade.
[/QUOTE=Targenor]

1. Trodde det låg under vraket (flytande metall)?

2. Kapade de metallen med thermate?

3. Tänkte inte så mycket på ljudet utan visuellt.
Citera
2008-05-24, 15:26
Medlem
RonPaul2008s avatar
Sen så innehöll båda tornen två förstärkningar (om ni kolla den mörka remsan från botten och 1/3 upp sen 1/3 upp från den, där var det förstärkning) men likaväl så gick all igenom som smör? Man ser ju på bilderna att betongen skjuts utåt så varifrån kommer massan då?
Citera
2008-05-24, 15:33
Medlem
Targenors avatar
[quote=RonPaul2008]
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Finns svar på dessa i tråden

[/QUOTE=Targenor]

om jag har förstått detta rätt så är det under här ditt svar?
Du behöver inte ha med mitt nick i [ /quote]
Så här quotar man
[ quote=nick]
text
[ /quote] Utan mellanslag

Citat:
1. Trodde det låg under vraket (flytande metall)?
Så alltså låg det flytande metall i flera veckor, vad finns det som isåfall kan hålla metall flytande?
Och ja, om man rensar i toppen så hamnar sånna saker under alltihopa också.
Citat:
2. Kapade de metallen med thermate?
Om jag minns rätt av diskussionen som var tidigare, så ja, varför skulle dom inte kunna använda thermate till det?
Citat:
3. Tänkte inte så mycket på ljudet utan visuellt.
Så du hörde smällar visuellt?
Citera
2008-05-24, 15:39
Medlem
RonPaul2008s avatar
[quote=Targenor]
Citat:

om jag har förstått detta rätt så är det under här ditt svar?
Du behöver inte ha med mitt nick i [ /quote]
Så här quotar man
[ quote=nick]
text
[ /quote] Utan mellanslag

Så alltså låg det flytande metall i flera veckor, vad finns det som isåfall kan hålla metall flytande?
Och ja, om man rensar i toppen så hamnar sånna saker under alltihopa också.

Om jag minns rätt av diskussionen som var tidigare, så ja, varför skulle dom inte kunna använda thermate till det?

Så du hörde smällar visuellt?

1. Men vad kunde omvandla metall till flytande, det är det jag inte fattar. Finns bilder på när grävskopor får upp stora t-profiler som glöder och metall rinner av dem.

2. Visste inte att de användt thermate men då vet jag.

3. Om du ser på högra sidan av WTC 7 precis innan det faller så ser du vad jag menar.
Citera
2008-05-24, 15:44
Medlem
Targenors avatar
[quote=RonPaul2008]
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor

1. Men vad kunde omvandla metall till flytande, det är det jag inte fattar. Finns bilder på när grävskopor får upp stora t-profiler som glöder och metall rinner av dem.

2. Visste inte att de användt thermate men då vet jag.

3. Om du ser på högra sidan av WTC 7 precis innan det faller så ser du vad jag menar.

1 Precis vad jag också funderat på, och dessutom kunnat hålla den flytande i veckor, det känns som en omöjlighet om det inte något skedde under uppresningen

3) Aha, nu tror jag förstår, du tänker på att det ser ut som det kommer luft/damm ur fönstren på högra sidan?

Hittade en animerad bild på fallet
http://www.waronfreedom.org/pix/wtc7-demolition.gif
Citera
2008-05-24, 15:46
Medlem
Erkaa^s avatar
Här var filmen som jag tidigare tänkte på... http://flimmr.se/2007/02/26/911-var-en-bluff/ Har säkerligen postats tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in