2008-08-07, 17:22
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Zero; a investigation to 911. Italiensk film som släppts för ett tag sen. Fann den ganska trovärdig.

OK... men du har fortfarande inte lyckats klämma ur dig VAD som skulle varit så fantastiskt med manövern innan Pentagonkraschen? Jag vill minnas att jag påpekat detta fler gånger än jag borde ha behövt? Och du kan ju fundera på varför din film inte tog upp att svarta lådan återfunnits, det verkar väl rimligt att inkludera?

Vad var det som fick dig att tycka att filmen var trovärdig?
Citera
2008-08-07, 17:34
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
OK... men du har fortfarande inte lyckats klämma ur dig VAD som skulle varit så fantastiskt med manövern innan Pentagonkraschen? Jag vill minnas att jag påpekat detta fler gånger än jag borde ha behövt? Och du kan ju fundera på varför din film inte tog upp att svarta lådan återfunnits, det verkar väl rimligt att inkludera?

Vad var det som fick dig att tycka att filmen var trovärdig?

Det medverkade en hel människor med insideinfo. Pentagonfolk, CIA-agenter har jag för mig.

Men återkommer.
Citera
2008-08-07, 17:37
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Zero; a investigation to 911. Italiensk film som släppts för ett tag sen. Fann den ganska trovärdig.

Sen kan jag inte komma ifrån att det ser ut som två totalt polariserade grupper som håller bergfast fast vid sin egen övertygelse. Så svartvitt som båda sidor beskriver dådet kan jag inte bara inte köpa. Vanlig media har beskrivit detta objektivare än vad "debunkarna" eller "konspirationsteoretikerna" gjort. Var är det som motsäger teserna, för det måste helt enkelt finnas sådant på båda sidor.

JO tjena.. En film som använder Steven Jones som något sanningsvittne är INTE trovärdig, vad Steven Jones hittat på för lögner kan du läsa direkt i denna tråd.
Att använda en författare som expert på byggnader saknar ALL trovärdighet. Dario Fo... jisses
Undra varför dom inte skriver vilket Nobelpris han har vunnit????

Nu har jag gett dig exempel på hur man INTE skall få trovärdighet i en film. Att ljuga är INTE ett bra sätt att vara OBEROENDE.
Citera
2008-08-07, 17:43
Medlem
Pads avatar
Citat:
Det medverkade en hel människor med insideinfo. Pentagonfolk, CIA-agenter har jag för mig.

Men återkommer.

What? Men vänta nu... jag frågade inte VILKA som medverkade, jag frågade VAD SOM VAR SÅ MÄRKLIGT MED PLANETS EXTRASVÄNG?

EDIT: Eller var det svaret på varför du tyckte den var trovärdig? Och du bara struntade i min första fråga en gång till?

(och när det gäller trovärdighet så måste jag ånyo repetera att granskade arbeten alltid övertrumfar fina titlar)
Citera
2008-08-07, 17:50
Medlem
ElGigantens avatar
Jag tittar nu på Zero filmen som skall vara "trovärdig".

För varje minut som går så blir det bara fler lögner.
Oberoende..

ja du. Zero tar upp Kevin Ryan också.. Vi som varit i detta träsk i ett antal år kommer i håg denna Kevin Ryans bla. så här.

Från mitt inlägg 4301.

Jo tex detta:

"Kevin Ryan. Underwriters Laboratories, the company that certified the steel that was used in the World Trade Center

Vad är sanningen då?

Ja ett klargörande från UL (Underwriters Laboratories) säger följande:

"U.L.'s Fire Protection Division has assisted NIST in its investigations regarding the collapse of the WTC towers. However, Mr. Ryan was not involved in that work and was not associated in any way with U.L.'s Fire Protection Division, which conducted testing at NIST's request. Rather, Mr. Ryan was employed in U.L.'s water testing business, Environmental Health Laboratory, in South Bend, Indiana.

"...Mr. Ryan wrote the letter without UL's knowledge or authorization. Mr. Ryan was neither qualified nor authorized to speak on UL's behalf regarding this issue. The opinions he expressed in the letter are his own and do not reflect those of Underwriters Laboratories Inc..."

Så det blir lit märkligt att man går ut och hävdar saker fast man inte är kvalificerad för detta!
Men detta är ett mycket vanligt förekommande fenomen bland foliehattar."

Så kan vi ta bort Kevin som något sanningsvittne.

Jag tittar vidare på Zero.....
Citera
2008-08-07, 17:54
Medlem
Pads avatar
Och FORTFARANDE inga bemötanden eller medgivanden från Jin. Någon förvånad över att det är enklare att ignorera en tråd än att medge att man hade praktfel?

Fahrenheit, där har du ett skolexempel på beteende som renderar epitetet foliehatt, studera gärna Jins aktivitet den senaste veckan och oförmågan att svara på frågor eller bemöta argument.
Citera
2008-08-07, 18:03
Medlem
ElGigantens avatar
Dario Fo.. Den enligt Zero skall kunna detta om flygplan och hållfasthetslära.

Redan här borde varje sansad person dra åt sig öronen. Men si detta är just en god indikation att man låter politiken gå före logiken och kunskapen.

Dario Fo står upp i filmen och påstår att motorerna på ett Boeing 757 är gjorda av titan. "This engines are made of titanium-steel"

Vilket är en lögn.
Hade man då kunskapen om detta så är man väl inte så jävla korkad att man köper detta vad den författaren säger. Denna film (Zero) får ju Loose Change att se ut som en riktigt seriös dokumentär. Nä, jag tänker inte se mer i dag av denna skit film, fy fan vilka idioter som gör detta skit.
Oberoende.. jag kommer garva länge åt just detta.....
Citera
2008-08-07, 18:04
Medlem
Rå-Gregerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
En massa text

När jag såg bilderna på det skadade hörnet på hus 7 kan jag förstå hur det rasade på detta sätt.
Jag har aldrig sett det innan. Vad som hände med 7an är vad som har övertygat mig om hur rasen kunde ske, men nu har jag ändrat åsikt.
Tornens ras är för mig fortfarande svåra att förklara men jag får resonera som jag gör gällande religion:
Jag bör fylla den ovetande luckan med bevis, inte logiska alternativ som skulle kunna förklara allt med lite god vilja.

Jag lever dock fortfarande i ovisshet gällande vem som ligger bakom det hela och kommer nog fortsätta att göra det.

Tack för mot-väggen-ställningen.
Citera
2008-08-07, 18:57
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rå-Gregern
När jag såg bilderna på det skadade hörnet på hus 7 kan jag förstå hur det rasade på detta sätt.
Jag har aldrig sett det innan. Vad som hände med 7an är vad som har övertygat mig om hur rasen kunde ske, men nu har jag ändrat åsikt.
Tornens ras är för mig fortfarande svåra att förklara men jag får resonera som jag gör gällande religion:
Jag bör fylla den ovetande luckan med bevis, inte logiska alternativ som skulle kunna förklara allt med lite god vilja.

Jag lever dock fortfarande i ovisshet gällande vem som ligger bakom det hela och kommer nog fortsätta att göra det.

Tack för mot-väggen-ställningen.

Varsågod! Och du skall veta att jag ger dig feta cred för att du kan ta till dig och ändra åsikt i frågan. Det är tyvärr ovanligt i den här forumdelen, all respekt för det.

Och även om jag personligen är ganska bergis på att Al-Qaida låg bakom så kan man väl säga att OM det skulle rört sig om ett insiderjob så vore väl det enklaste och effektivaste att göra precis så, skaffa ett gäng fanatiker som var redo att dö för sin sak och köra allting precis som det hände. Inga bomber, missilier, nukes eller annat skräp, bara kapade flygplan som kraschade.
Citera
2008-08-07, 19:31
Bannlyst
Det finns många pusselbiter, folk tyckts angripa en person eller en detalj och med väldigt tveksamma motbevis.

Några av de största bevisen som är svåra att bortse från.

Byggnad nummer sju rasar på några sekunder trots väldigt små bränder, andra skyskrapor har brunnit brunnit kraftigt i mer än ett dygn och fortfarande stått kvar, byggnad sju blev den tredje moderna skyskrapan att förvandlas till pulver efter brandskador om man skall tro massmedia. Alla vittnesmål om explosioner, smält metall och spår av sprängämnen i från alla tre byggnader säger mig att de sprängdes.

Penagon, ingen plan hittades i pentagon, inte ens motererna eller landninsstället, allt skulle enligt de som tror på att det var ett plan förångats. Inga bilder på ett flygplan hittades, planet sköts inte ned trots att det är så det ska gå till, antingen militär flygplan eller missilförsvaret. Piloten var tvungen att utföra fantastiska manövrar vilken en erfaren pilot skulle haft mycket svårt att genomföra.

Inget plan eller kroppar fanns att finna i Shankesville, Pennsylvania. Vittnen talade om en grop med en del metallskrot. Obducenten kunde inte hitta en droppa blod eller spår efter människor.

Usama Bin Laden är inte efterlyst för attackerna då det enligt myndigheterna saknas bevis.

Många av anklagade flygkaparna lever fortfarande. De som användes togs in via Saudiarabien med hjälp av CIA. Många av männen på listan hade använts av USA i kosovokriget.

Al-qaida skapades av USA, det var en lista på muhajedinner, araber och islamister som de kunde använda sig av.

Bin-laden banden är fejk.

Kan säkert nämna 2000 punkter till.

Om jag skulle ställa mig på andra sidan så kan jag bara säga att propagandan har varit effektiv även om det mesta som diskuterats här nämns av massmedia långt bak i tidningarna, i notiser och ibland även på TV. Det är obehagligt att media, politiker, myndigheter ljuger, så det är inte alla som klarar av att gräva fram sanningen själv.
Senast redigerad av jin83 2008-08-07 kl. 19:34.
Citera
2008-08-07, 19:35
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jin83
- snip! -

Mmm, ännu ett skolexempel. Den här gången är det isflakshoppning som presenteras på detta galanta sätt av Jin83. Notera den totala avsaknaden av passagerarlistor, istället lägger man i femmans växel, på med skygglapparna och kastar in ännu en hög gammal smörja som redan gåtts igenom många gånger (kom ihåg att man ALLTID kan damma av "sanningen" även om den blivit motbevisad).

Jag sträcker mig så långt att jag är nästan bergis på att Jin i andra sammanhang fortfarande kommer påstå att inga kapare fanns med på poassagerarlistorna. Det är nämligen det vanliga foliehattsbeteendet.

EDIT: Notera också den totala avsaknaden av källor som kan kontrolleras, allt i bästa foliehattsstil. Och som grädden på moset kom också ännu en gång hänvisningen till flygmanövern vid Pentagon, givetvis utan någon som helst förklaring till exakt vad som skulle vara så svårt med att svänga ett plan.
Senast redigerad av Pad 2008-08-07 kl. 19:40.
Citera
2008-08-07, 19:37
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jin83
Det finns många pusselbiter, folk tyckts angripa en person eller en detalj och med väldigt tveksamma motbevis.

Några av de största bevisen som är svåra att bortse från.

Byggnad nummer sju rasar på några sekunder trots väldigt små bränder, andra skyskrapor har brunnit brunnit kraftigt i mer än ett dygn och fortfarande stått kvar, byggnad sju blev den tredje moderna skyskrapan att förvandlas till pulver efter brandskador om man skall tro massmedia. Alla vittnesmål om explosioner, smält metall och spår av sprängämnen i från alla tre byggnader säger mig att de sprängdes.

Penagon, ingen plan hittades i pentagon, inte ens motererna eller landninsstället, allt skulle enligt de som tror på att det var ett plan förångats. Inga bilder på ett flygplan hittades, planet sköts inte ned trots att det är så det ska gå till, antingen militär flygplan eller missilförsvaret. Piloten var tvungen att utföra fantastiska manövrar vilken en erfaren pilot skulle haft mycket svårt att genomföra.

Inget plan eller kroppar fanns att finna i Shankesville, Pennsylvania. Vittnen talade om en grop med en del metallskrot. Obducenten kunde inte hitta en droppa blod eller spår efter människor.

Usama Bin Laden är inte efterlyst för attackerna då det enligt myndigheterna saknas bevis.

Många av anklagade flygkaparna lever fortfarande. De som användes togs in via Saudiarabien med hjälp av CIA. Många av männen på listan hade använts av USA i kosovokriget.

Al-qaida skapades av USA, det var en lista på muhajedinner, araber och islamister som de kunde använda sig av.

Bin-laden banden är fejk.

Kan säkert nämna 2000 punkter till.

Om jag skulle ställa mig på andra sidan så kan jag bara säga att propagandan har varit effektiv även om det mesta som diskuterats här nämns av massmedia långt bak i tidningarna, i notiser och ibland även på TV. Det är obehagligt att media, politiker, myndigheter ljuger, så det är inte alla som klarar av att gräva fram sanningen själv.

-Hejhej jag heter Jin83. Eftersom alla media ljuger och Dylan Avery inte är media måste Dylan Avery tala sanning.

Du skall inte ta och besvara de frågor du fått innan du dram fram resten av all gammal skåpmat du har kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in