Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Om du inte har mycket detaljkunskap eller något annat om ämnet så uttala dig inte såhär där du försöker komma med motförklaringar som lätt skjuts åt sidan med andra förklaringar som är mer vettiga.
Den punkt jag adresserade i ditt utlägg kräver inga kunskaper om exempelvis fysik eller hållfasthet vilket de övriga sakerna som diskuteras här ofta kan kokas ned till.
Handlar det inte om naturvetenskap fungerar även sunt förnuft och källkritik ganska långt. (rekommenderas)
Citat:
Hämtade ut, tror du att dom går och hämtar ut 2,5 miljoner dollar på banken? Har du handlat med stora mängder aktier? Det låg antagligen på en elketronisk överföring som väntades på att accepteras för att kunna skicka pengarna.
God dag, Yxskaft! Vem använde uttrycket "hämta ut" först av oss två. Du eller jag? Om vi antar att en person tjänade dessa pengar på sin position i aktierna - vad är det som länkar detta till terrordådet/konspirationen? Innan man kan uttala sig om det bör man kanske försäkra sig om i fall handelsvolymerna innan händelserna var annorlunda än normalt - vilket du skitit i fullständigt.
Som sagt går man kort (= spekulerar nedgång) i marknaden på grund av andra orsaker än att man råkar sitta på information om att man ska smälla halva Manhattan i luften.
Citat:
Att personer som har varit inblandade i detta har satsat på att aktierna skulle rasa och har därmed planerat att dom kommer att gå med vinst och tjäna en rejäl slant genom en lätt sak.
Men vad dom inte tänkte på var att spekulationerna kring detta och att förmodligen högtuppsatta personer inom riskzonerna för en rejäl granskning och därmed åka dit. Vilket resulterade i att dom inte "hämtade ut" pengarna. Bush behöver inte vara inblandad men andra högtuppsatta personer.
Läs länken jag postade
Insiderhandel, dvs handla med information övriga inte känner till, är en sjukt granskad och allvarlig företeelse i alla händelser terrordåd eller ej.
"Men vad dom inte tänkte på" skriver du...åter igen är det ju så försmädligt att jänkarna sjösätter denna enorma plan men låter sig klanta till det på såna här uppenbara punkter.