2009-10-30, 14:53
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Penthousedelen var en del av byggnaden och det var den del som rasade först. Det blir ju ganska bisarrt om du blundar helt för detta enkla faktum.

Det är fullständigt uppenbart för alla som tittar på filmen att raset börjar med penthousedelen:

http://www.youtube.com/watch?v=OUkvnfV606w
Nu räknas fallet från taklinjen, inte från när en spricka uppstår.

Om vi bortser från detta och säger att penhousedelen buktar in pga av att kolumn 79 kapas så vad spelar det för roll? Resten av byggnaden står klart och tydligt kvar.
http://www.youtube.com/watch?v=Ml_n5gJgQ_U
Citera
2009-10-30, 15:04
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Nu räknas fallet från taklinjen, inte från när en spricka uppstår.

Så att hela jävla penthousedelen faller bort har i din värld nu förvandlats till "en spricka"! Haha....

Jag menar herrejävlar, du ser ju själv att raset startar med penthousedelen. Hur ska du annars förklara det faktum att den delen rasar först? Sprängdes den bort separat - och i såfall, varför då????
Citera
2009-10-30, 15:15
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Så att hela jävla penthousedelen faller bort har i din värld nu förvandlats till "en spricka"! Haha....

Det är i princip samma sak när man ser på byggnaden i helhet ja.
Citat:
Hur ska du annars förklara det faktum att den delen rasar först? Sprängdes den bort separat - och i såfall, varför då????
Bra ide, det kan jag gå med på att den rasar separat från byggnaden, och delen motsvarar inte mer än någon procent av byggnaden ändå så det är relativt betydelselöst agående frifallet av 2.5 sek som startar när taklinjen faller.

Varför den faller skulle jag tippa är pga av att balkarna som håller den uppe kapats. Detta är mindre intressant dock.

Vad som är intressant är hur byggnaden kan falla 30m+ utan minsta tecken på friktion.
Citera
2009-10-30, 15:17
Medlem
Pads avatar
Citat:
Videon där en byggnad faller i frifall från enbart brand. En stålstruktur som gör detta.

Jag förväntar mig inte att ni folihattsskeptiker kommer lyckas.
Jag har redan postat min film med snarlikt fall.

Eran tur och LYCKA TILL!! Ni lär behöva det

Du inser att resten av mitt inlägg inte försvinner bara för att du kapade bort det? Du vet, resten av inlägget som förklarar varför du är helt galet ute och varför det inte räcker med din "snarlika" video.
Citera
2009-10-30, 15:35
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Det är i princip samma sak när man ser på byggnaden i helhet ja.
Bra ide, det kan jag gå med på att den rasar separat från byggnaden, och delen motsvarar inte mer än någon procent av byggnaden ändå så det är relativt betydelselöst agående frifallet av 2.5 sek som startar när taklinjen faller.

Varför den faller skulle jag tippa är pga av att balkarna som håller den uppe kapats. Detta är mindre intressant dock.

Vad som är intressant är hur byggnaden kan falla 30m+ utan minsta tecken på friktion.

Eftersom raset startade med penthousedelen så blir ju dina 2.5 sekunder helt felaktiga. Du kan ju inte bara blunda för fakta eftersom det inte går ihop med din teori?! Hur du än vrider och vänder på det hela så finns penthouseraset kvar och punkterar hela din hypotes.
Citera
2009-10-30, 16:56
Medlem
Citat:
haha ok
du kanske ska titta på när taklinjen faller nästa gång. Så ser du att den faller omedelbart rakt ner i 2.5 sek frifall utan friktion trots solid stålstruktur. 30 meter byggnad faller i frifall med 0 friktion från strukturen.

Men ditt NÖT!

Orsaken till att det faller är ju för att den där stålstrukturen INTE LÄNGRE ÄR SÅ SOLID, DÄRFÖR ATT DEN SKADATS ALLVARLIGT AV TORNENS RAS, BRÄNDERNA OCH DE RAS INNE I SJUAN SOM SKEDDE FÖRE HELA HUSET RASADE, T EX JUST RASET AV PENTHOUSET!!!

Sen spelar det ingen roll att det "liknar" en CD, det är ändå ingen CD då det är OMÖJLIGT att genomföra en CD av en så stor och massiv byggnat utan att en enda kotte upptäcker att man förberett en CD. Fan, när dce helt lovligt preparerar en CD av mycket minde byggnader/strukturer, så tar det ju för helvete VECKOR och de river väggar pelare borrar rensar skärbränner och fan vet allt bara för att försvaga strukturen som de önskar. SEN börjar man att pula in hundratals eller tusentals laddningar på strategiska platser och kopplar samman dessa med ofta flera kilometer tändkabel.

När det sen fyras av så rasar INTE EN CD I FRITT FALL HELA VÄGEN NER, UTAN BARA ETT LITET ÖGONBLICK JUST I BÖRJAN. CD bygger ju för helvete på att strukturen försvagas på olika sätt, på strategiska punkter, så att kollapsen startar och sen krossar strukturen sig själv, mot sin själv, på vägen ner av sin egen massa och den kinetiska energin den får på vägen ner.

Fan ett lobotomerat cykelstyre fattar detta, men inte MaxDL....

Dr Tinnitus
Citera
2009-10-30, 16:59
Medlem
Pads avatar
Citat:
När taklinjen faller är den bärande strukturen inte intakt.

Den var inte intakt innan dess heller, annars skulle Penthouset (härlig svengelska) inte ha kollapsat.
Citera
2009-10-30, 17:14
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Den var inte intakt innan dess heller, annars skulle Penthouset (härlig svengelska) inte ha kollapsat.

Jag tror han är inne på spåret att de som sprängde byggnaden av någon anledning först sprängde bort penthousedelen för att kort därefter spränga resten av huset. Det måste pusslas och knåpas för att teorin ska gå ihop vettu!
Citera
2009-10-30, 22:05
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Precis som grenen på trädet inte var intakt.

Nu pratar vi dock om frifallet 2.5 sek rakt ner=30m+ höjd av byggnad elimineras samtidigt=0 friktion= Controlled Demolitions
Citera
2009-10-30, 22:17
Medlem
Citat:

Nu pratar vi dock om frifallet 2.5 sek rakt ner=30m+ höjd av byggnad elimineras samtidigt=0 friktion= Controlled Demolitions
Och då är kanske tiden inne för dig att tala om för oss:
Hur riggades denna CD på ett brandsäkert sätt?
(Hur demolerades stålet? Hur triggades demoleringarna?)

Håll oss inte i ovisshet längre!

/T
Citera
2009-10-30, 23:31
Medlem
Pads avatar
Citat:

Nej, din jämförelse haltar betänkligt. Stammen kan vara intakt även om en gren går av, däremot är det svårt för ett Penthouse som befinner sig på taket och faller IN i huset att göra det utan att bärnade element under har kollapsat. helt ärligt, det måste du också inse?
Citera
2009-10-31, 00:23
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Nej, din jämförelse haltar betänkligt. Stammen kan vara intakt även om en gren går av, däremot är det svårt för ett Penthouse som befinner sig på taket och faller IN i huset att göra det utan att bärnade element under har kollapsat. helt ärligt, det måste du också inse?
Du måste väl ändå inse att fallet räknas från när hela byggnaden faller vilket man ser när taklinjen faller?

edt: Här är vad jag skrev

"
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Det som händer är att 7h okontrollerat brand försvagar huset, egentligen spelare det inte roll om det gör det på 1ställe eller 100 sålängde det är på rätt/fel ställe. Tex i detta fall hade wtc7 3bärande stortrossar, en av dessa gav vika under branden och då rasade sidan av wtc7 ner, 8sekunder senare när de återstående trossarna inte längre kan hålla vikten som #1 gjort innan rasar även dessa.
Okej nu går vi igenom dina påståenden.

Först säger du att det inte spelar någon roll om det brinner en kontorsbrand på ett ställe i byggnaden, eller på hundra? Ehhm okej...... Se nedan.

Din andra punkt om att WTC 7 har 3 bärande stortrossar. I själva verket hade WTC 7 inte mindre än 81 stål kolumner som bar upp hela byggnaden.
Fallet skulle alltså ha behövt:
"which required all 81 steel columns to miraculously fail simultaneously". Alltså skulle branden behövt förstöra alla dessa kolumner samtidigt för att kunna sätta byggnaden i frifall. Dessa kolumner skulle inte bara behöva ha eliminerats samtidigt, utan på ett område som motsvarar 2.5 sekunder dessutom.

Ditt sista påstående:
Som man kan se i denna videon faller byggnaden helt plötsligt i frifall. Ena stunden håller den, andra kollapsar den i frifallshastighet och fortsätter ner utan friktion under 2.5 sek.

http://www.youtube.com/watch?v=rP9Qp5QWRMQ

Som man kan se i videon så accelererar fallet enligt frifall till drygt 3 sekunder. Efter denna punkt saktar fallet in, vilket indikerar att friktion uppstår i fallet. Innan denna punkt fanns ingen friktion och det enda som skulle kunna förklara detta frifalls scenario utan CD vore kontorsbränder som samtidigt kapar SAMTLIGA 81 stål kolumner Exakt Samtidigt.

Dessutom skulle kontorsbränderna ha behövt kapa dessa samtidigt över ett område motsvarande ca 30 meter av byggnadens höjd!!

Detta enbart genom lite kontorsbränder som brann under några timmar.
Folk får naturligtvis dra sina egna åsikter och med lite logiskt tänkande blir denna kontorsbrandsförklaring mer och mer genomskinlig. Allt som krävs är att man tittar lite närmre på vad som faktiskt skedde och vad som förutsätter (vad som hade behövts existera för) att det som skedde skulle kunna ske i detta fri-fall. Efter man gjort detta kan man lätt börja se att någonting lite mer sofistikerat
borde ha hänt bakom dessa kontorsbränder, då denna förklaring minst sagt befinner sig på djupt djupt vatten (av ovanstående skäl)."

Jag tycker det sammanfattar det viktigaste riktigt bra och jag väntar än på att få höra en logisk förklaring för hur dessa 30m+ höjd av byggnaden kan falla i frifall i 2.5 sek utan friktion.
Nå ?
Förklara det gärna så att det håller denna gång. Lycka till!
När ni ändå håller på, hosta upp videon av frifallet av en stålstruktur som brinner nu!
Det är eran tur..
Senast redigerad av MaxDL 2009-10-31 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in