2008-05-23, 18:08
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Enligt vad då, JREF forum? Finns det någon som tror att "amerikanska" statens popularitet har ökat? Då måste man fan vara helt slut i huvet när ammunitionsförsäljningen har ökat med 15000 % det senaste 4 åren. (källa: BATF, Bureau of Alchohol, Tobacco and Firearms should be a convenience store, not a fed agency)

Vad har amerikanska statens popularitet och ökad ammunitionsförsäljning med det här att göra? Är det ytterligare en extremt långsökt koppling bland foliehattarna för att stärka deras argumentation?
Citera
2008-05-23, 18:11
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Enligt vad då, JREF forum? Finns det någon som tror att "amerikanska" statens popularitet har ökat? Då måste man fan vara helt slut i huvet när ammunitionsförsäljningen har ökat med 15000 % det senaste 4 åren. (källa: BATF, Bureau of Alchohol, Tobacco and Firearms should be a convenience store, not a fed agency)

Som jag känner det (och säkerligen många andra) så ger dessa konspirationsteorier bara mer "status" (hittade inte rätt ord) till en president som dom allra flesta avskyr och hatar, dessutom så är säkert många thruters för dom hatar Bush och låter sina känslor styra.
Jag är långt i från någon som hyser popularitet för USAs regering snarare tvärtom, men jag tar inte ut min ilska genom att hitta på "bevis", ska dom fällas så ska dom fällas på rätt sätt med riktiga bevis.
Citera
2008-05-23, 18:20
Bannlyst
Hmm, som väntat bara blah blah blah, aldrig om hur Tim Osman fick WTC 7 och rasa ifrån sin grotta i södra Afghanistan eller var han på sjukan i Saudi Arabien och träffade en CIA direktör (google it!) och innan slöddret skriver halsen av sig, kan ni ställa er frågan hurvida London Times är foliehattar eller inte. Tim Osman (google it) måste ju vara en superhjälte med övernaturliga förmågor eftersom han combade hans påstådda saker med en stor NORAD övning som just handlande om att kvadda aluminium/titan plan i stora hus.

Tim Osman rymmer alltid ifrån amerikanska militären med sin dialysmaskin, skulle du fiffla med 200 spänn på deras skatt så skulle de hitta dig mitt i Antarktis.
Senast redigerad av al-ciada 2008-05-23 kl. 18:23.
Citera
2008-05-23, 18:23
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Hmm, som väntat bara blah blah blah, aldrig om hur Tim Osman fick WTC 7 och rasa ifrån sin grotta i södra Afghanistan
Nu var det inte från en grotta i Afghanistan, utan till och med du borde ju kunna se att två plan flög in i tornen för att sen orsaka skada på närliggande byggnader.
Men visst fantasier är alltid roligare
Citat:
eller var han på sjukan i Saudi Arabien och träffade en CIA direktör (google it!)
Inget jag har förnekat.
Citat:
och innan slöddret skriver halsen av sig, kan ni ställa er frågan hurvida London Times är foliehattar eller inte. Tim Osman (google it) måste ju vara en superhjälte med övernaturliga förmågor eftersom han combade hans påstådda saker med en stor NORAD övning som just handlande om att kvadda aluminium/titan plan i stora hus.
Det förekommer ofta övningar, så vad är det för speciellt med detta?
Citera
2008-05-23, 18:36
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Hej då och gott slut.

Take your time och låt inte oss hindra.

Edit: det måste kännas bra för socialbidraget, sweden4911truth m.f.l att ha en vapendragare som AQ vid sin sida.
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-05-23 kl. 18:41.
Citera
2008-05-23, 18:36
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Nej, det är helt normalt. Jag beklagar och bekänner mig till en ny bullshit religion. Får jag slicka Rumsfelds skor nu eller. Det här är totalt meningslöst, i synnerhet när du vitsordar att Bin Laden träffar CIA direktörer efter 9/11 enligt London Times så finns det inget mer att säga eller ens att diskutera.

Hej då och gott slut.

Du är bara patetisk. Lägg fram något som håller och inte kan betyda flera olika saker, dessutom. Jag har inte vitsorda att Bin Laden träffat CIA direktörer, jag sa att jag inte förnekade det. Stor skillnad.
Men visst fortsätt ha tungan ute för LC gänget så länge som du bara orkar
Citera
2008-05-23, 18:57
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Det finns ingen som tror på dig, åk till USA och kör dina strawmen shit så kan ju du hoppas att du hittar till SAS planet på JFK utan 70 kulhål i huvet.
Frågan är inte vem som tror på vem utan vad som håller för att eventuellt få till en oberoende utredning.
Frågan är ju om inte du redan har 70 hål i huvet.
Citat:
Landa på JFK och starta din resedagbok och åk runt och påstå ditt shit, så kan vi slå vad på Betson om det tar två eller fyra dagar innan vi inte får se något mer.
Tror nog jag klarar mig betydligt mer och längre, frågan är ju hur långt du skulle klara dig du kan ju inte ens styrka det du säger eller ens lägga fram vettig bevisning för det du säger.

Vilket kan räknas som förtal och vilket är brottsligt (även om det troligen bara ger böter).

Nej du, börja posta något som har med tråden att göra och diskutera än att slänga ur dig en massa dynga. Men som vanligt, när "bevisen" tar slut och foliehattarna inte får medhåll så går dom över till en massa trams.

Citat:
Idiotens sista ord skulle vara: Men det sa dom inte på Faux News.
Snarare skulle det vara , "Men det sa dom ju på LC" alternativt "Men så står det på internet"
Citera
2008-05-23, 19:07
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Utredningen är avslutad, ni blev fällda i rätten av allmän uppfattning. (I USA) fast här i Sverige, vem bryr sig, enda man får höra är en massa bs i allafall.
Jo just det ja, Bush och co är ju fällda, tänk att man missat den nyheten.
Citat:
Humph Humph: Käka strawman argument varje dag med Fox och Fox friends.
Blow it out of your ass.
Dags att prestera något hållbart?
Citat:
PS. Kan ja pröjsa din biljett till USA..... nej skit i det, vill inte bli åtalad för medhjälp till mord. DS.
Inte ens det fick du rätt, Men vad hade man förväntat sig.
Citera
2008-05-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Som fick tornen att rasa uppifrån först. Intressant bomb

Nu svarar du på foliehattsmaner med motfrågor istället för med svar, så kom igen svara på frågorna ja ställde.

Skadorna uppe i tornet var så pass stora att enbart en smäll nere i källaren i grunden där tornen har sin balans räckte, eftersom det kröktes först där uppe genom inåtbucklingen vilket resulterade sedan i pannkakanden uppifrån och rakt ner.

Citat:
Dom andra byggnaderna tog inte så mycket stryck så dom rasade , däremot rev man väl någon/några byggnader efteråt.

Vilket sammanträffande att det enbart var WTC byggnaderna som raserade och byggnaderna precis utanför området stod med lite skråmor bara?

Citat:
Intilligenta frågor, svara på mina frågor istället.

Kommer inte ihåg frågorna längre

Pga brand och skador tillsammans inte enbart pga brand.
Men visst fortsätt drömma om bomber som får byggnader att falla med toppen först och som klarar stora skakningar samt kraftiga smällar.

Hur kom elden in där? Varför raserade inte U.S Post office som ligger precis bredvid wtc 7 eller Verizon som också ligger bredvid wtc 7?

Citat:
Självklart kan man klippa och klistra i det mesta ,även bilder, men eftersom man inte kan styrka en videofil så är den värdelös som bevis.
Hade du tänkt visa upp youtubefilmer i en eventuell rättegång?
Sen är ju också frågan, varför tror du så bestämt på dessa filmer du länkat in?
För dom pratar om bomber?
Och varför är då andra filmer "falska"?

Men faktum är att en videofilm godtas som bevisning i en rättegång vilket NIST rapporten inte gör.
Citera
2008-05-23, 19:17
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Whatever take your strawmen and blow them out of your ass.
Och det har att göra med WTC på vilket sätt?
Citat:
Och grattis att ni sänkte FB till noll ungefär som Al Gore sänkte nobelpriset till noll när tempraturen steg på Triton. Ha det så kul med de korkade slöddren du har betalt för att få att inte ens titta på officiella dokument.
Vad vill du ha sagt?
Ta nu och lägg fram något som håller och något som är värt att diskutera.
Citat:
Ha det så kul i eran moderna MDFS sekt.
Lycka till i sekten Thruters, Börja fundera på att läsa lite om källkritik.

Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Skadorna uppe i tornet var så pass stora att enbart en smäll nere i källaren i grunden där tornen har sin balans räckte, eftersom det kröktes först där uppe genom inåtbucklingen vilket resulterade sedan i pannkakanden uppifrån och rakt ner.
Men borde inte en smäll i källaren rycka undan den nedre delen först?

Citat:
Vilket sammanträffande att det enbart var WTC byggnaderna som raserade och byggnaderna precis utanför området stod med lite skråmor bara?
Ja dom stog väl som du säger utanför området där delarna föll.

Citat:
Pga brand och skador tillsammans inte enbart pga brand.
Men visst fortsätt drömma om bomber som får byggnader att falla med toppen först och som klarar stora skakningar samt kraftiga smällar.

Citat:
Hur kom elden in där? Varför raserade inte U.S Post office som ligger precis bredvid wtc 7 eller Verizon som också ligger bredvid wtc 7?
Eftersom den enda orsaken som brukar nämnas bland "sanningsökare" är att det brann i Wtc 7 och att den ska ha rasat pågrund av den. Så du tror alltså inte att elden inte gjorde någon skada alls?

Citat:
Men faktum är att en videofilm godtas som bevisning i en rättegång vilket NIST rapporten inte gör.
Så en utredning gjord av experter godtas inte men en youtubefilm som vem som helst kan ha ändrat godkänns menar du?
Visserligen är världen ordentligt vriden, men ja tycker de där låter alldeles för otroligt.
Citera
2008-05-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Så kaparna visste precis hur de skulle träffa WTC för att skadorna orsakade av planen skulle få tornen att rasa uppifrån efter att man sprängde bomberna i källaren?

Edit: jag vill bara se att jag förstår dig rätt. Planen orsakade allltså, enligt dig, all den brand och förstörelse vi ser i byggnaderna. Dvs ovanför källarplanet fanns inga bomber eller något annat hemligt. Eventuella sprängladdningar fanns enbart i källaren. Det är så du menar?

Eftersom man kan räkna ut att det just var den exakta värmen i tornen m.m så kan man väll räkna ut på ett ungefär hur skadorna kommer att se ut? Det borde inte vara så svårt för ett par extperter. Eftersom tornen hade inåtbucklingar m.m så krävdes en liten rubbning i grunden nere i källaren där tornen har sin balans, när tornen kom ur balans så gjorde inåtbucklingen att ovandelen började falla med en lutning åt sidan/framåt/bakåt hur man nu vill ha det och sedan blev det för mkt tyngd på ena sidan och då blev det pannkakshändelsen.

svar på din edit:

Planen orsakade stor skada på tornen med brand o.s.v men inte tillräckligt för att rasera det eftersom tornen skulle kunna klara av att flygplan kraschar in i dom. Därav hade det placerats ut bomber av något slag i grunden i källaren som är försvagat sedan 1993 och därmed behövdes ingen större kraft. Bomber ovanför källarplan tror jag inte har funnits eftersom då hade explosionerna synts och det hela hade avslöjats.
Citera
2008-05-23, 19:24
Medlem
Citat:
Men borde inte en smäll i källaren rycka undan den nedre delen först?

Nej, explosionen i källaren är UNDER marken och "instängd" och inte ovanför och därför slits inte undre delen undan först.

Citat:
Ja dom stog väl som du säger utanför området där delarna föll.

Vilket även 7:an gjorde, som stod mellan Verizon och U.S Post Office.

Citat:
Eftersom den enda orsaken som brukar nämnas bland "sanningsökare" är att det brann i Wtc 7 och att den ska ha rasat pågrund av den. Så du tror alltså inte att elden inte gjorde någon skada alls?

Elden har gjort skada men inte tillräckligt för att rasera en sådan byggnad. "Eldskyddet" (kommer inte på namnet just nu) borde ha skyddat balkarna m.m i ca. 3 timmar, tog längre än tre timmar för byggnaden att rasa så jag tror inte ett dugg på att elden har gjort så att byggnaden rasade. Kollar man på videofilmer ser man tydligt hur det raset börjar längst ner i byggnaden.

Citat:
Så en utredning gjord av experter godtas inte men en youtubefilm som vem som helst kan ha ändrat godkänns menar du?
Visserligen är världen ordentligt vriden, men ja tycker de där låter alldeles för otroligt.

Faktiskt är det sant att NIST rapporterna inte godtas i en rättegång. Självklart ska man vara kritisk mot youtube filmer, men var ska du annars lägga upp filmer. Youtube är faktiskt den största sajten i världen där du kan lägga upp filmer så de flesta filmer ni ser på internet kommer just från youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in