Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du vet inte ett skit om kameror och fotogrefering va....?
Du har ingen aning om hur bevakningskameror är beskaffade?
Och du vet inte ett skit om hur mycket en skymt av ett flygplan skulle betyda för den här debatten ?
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Om de ska kontrollera fotgängare eller bilar som passerar en port eller hålla koll på en husfasad så har de sällan ens 25 bilder per sekund, utan lägre för det räcker gott och väl för att bevaka och kunna identifiera bilar och fotgängare som filmas fotas. Man ställer ofta in videokameror för att ta stillbilder med kanske 1-5 i sekunden, allt för att inte få ohanterbara mängder material att arkivera.
Minns nu att Planet som krashade mot Pentagon höll så hög fart att det flyttade sig ca 200 m/s, och hur fan ska då en kamera som tar 1-5 bilder per sekund kunna få en klar bild av planet? Det är ren tur om man ens får med en suddig fläck på någon bild.
Med den vetskapen och faktan så blir även detta argument från dig inget annat än trams.
Dr Tinnitus
Jag säger inte att jag är ute efter en nödvändigtvis "klar" bild av flygplanet,
en suddig och otydlig bild på ett flygplan räcker för mig och det är ju bättre än ingen bild på ett flygplan alls.
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic
Haha, ja den kameran är placerad precis som bevakningskameror brukar vara. Den filmar snett ner mot marken och bevakar en ingång. Hur skulle en kamera placerad så få med ett flygplan som kraschar in i byggnaded i enorm hastighet?
Är det verkligen så jävla svårt att tänka sig ?
Citat:
- Om planet träffar i närheten av kameran hade man eventuellt kunnat få med en suddig bild på flyplansnosen innan allt exploderar. Själva kameran skulle då gå förlorad i explosionen.
Exakt ! Och att kameran går förlorad spelar ju ingen roll, jag tvivlar på att det är en sån kamera som det sitter ett videoband i som måste bytas varannan timma.
Citat:
- Om planet träffar byggnaden längre bort så överlever kameran, men den får heller inte med något av krasschen. Som du ser så bevakar den ett väldigt begränsad del av marken.
Ja, kameran i min exempelfilm sitter riktad så ja.
Citat:
Tror du:
- Att man hade kameror riktade ut genom fönstren? Vad filmade dom? Marken eller hela gräsmattan?
Nej.
Citat:
- Att man hade kameror utanför själva byggnaden som filmade mot fasaden?
Ja, som jag sagt tidigare vid ett flertal tillfällen.