Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag förstår inte varför man inte skulle se pulveriserad betong. Betong är väldigt starkt för tryck men väldigt ömtåligt för slag (jag kan leta upp siffror på det där om ni inte tror mig). Det är därför man armerar betong. Vid WTC så värmdes armeringen upp och expanderade vilket gjorde att betongen sprack. När den sen föll är det verkligen inte konstigt att den föll i minimala bitar. Det räcker att släppa ett betongblock från några meters höjd för att se exakt samma effekt.
OMG... Vilket skitsnack..!
OMG...
"Expanderades" ??? Du är rolig du... men ok... för det första ska du bevisa att det verkligen gjorde det i WTC... 2:a Det brinner i ca 1 timma före ras, kan du ge exempel på liknade händelser där armeringen har "expanderat" efter en timma av brand...? 3:e, Hur expanderar armeringsjärn? Jag har själv arbetat och utbildat mig till svetsare där vi värmde stål för att forma det, jag kan inte minnas att det expanderade... Men ok, låt oss säga att det gjorde det, lol... 4:e, Hur kan det ha expanderat från, låt oss säga, våning 65 och neråt? De golven pulveriserades väl också? Menar du att de han expandera under rasets gång?
Man kan bara pulverisera betong genom sprägning... There is no other way of doing that... Expandera... lol.. mycket ska man höra innan öronen trillar av... Var det inte du som snackade något om trovärdighet innan? ja du, vad ska man säga...? OMG...