2007-05-06, 20:17
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
1.Om vi har tur så kanske vi kan hitta nån som var med och utförde det?
Hur länge skall ni vänta?
Citat:
2.Precis, det skulle vara första gången Thermite användes i det syftet
Och det känns logiskt att man tar den risken? Planterar thermite x antal år innan man spränger skiten utan att veta om det kommer att räcka
Citat:
3.Det låter inte speciellt övertygande, och det är därför som man får söka en mer logisk förklaring.
Men det är ju bara vad du tror? Du famlar efter halmstrån. Jag tycker inte att det räcker. Alltså måste jag leta efter andra, helt otroliga, förklaringar.
Men om det inte finns någon annan förklaring. Vad gör du då?
Citera
2007-05-06, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Hur länge skall ni vänta?
Och det känns logiskt att man tar den risken? Planterar thermite x antal år innan man spränger skiten utan att veta om det kommer att räcka
Men det är ju bara vad du tror? Du famlar efter halmstrån. Jag tycker inte att det räcker. Alltså måste jag leta efter andra, helt otroliga, förklaringar.
Men om det inte finns någon annan förklaring. Vad gör du då?

1.Det beror på när någon är villig att träda fram och berätta vad som verkligen hände.
2.Det är inte säkert att det gick till så, det vet vi inte än
3.Precis som du

4.När nån verkligen visar att det gick till på det "officiella" viset så kommer jag att acceptera det, men tills dess så är jag ytterst tveksam till att 2 plan och jetbränsle sänker byggnader av WTC tornens kaliber, på det sättet.

(flashar och explosioner, rinnande metal, oehörda hettor, inräknat)

Citera
2007-05-06, 20:22
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag förstår inte varför man inte skulle se pulveriserad betong. Betong är väldigt starkt för tryck men väldigt ömtåligt för slag (jag kan leta upp siffror på det där om ni inte tror mig). Det är därför man armerar betong. Vid WTC så värmdes armeringen upp och expanderade vilket gjorde att betongen sprack. När den sen föll är det verkligen inte konstigt att den föll i minimala bitar. Det räcker att släppa ett betongblock från några meters höjd för att se exakt samma effekt.

OMG... Vilket skitsnack..!

OMG...

"Expanderades" ??? Du är rolig du... men ok... för det första ska du bevisa att det verkligen gjorde det i WTC... 2:a Det brinner i ca 1 timma före ras, kan du ge exempel på liknade händelser där armeringen har "expanderat" efter en timma av brand...? 3:e, Hur expanderar armeringsjärn? Jag har själv arbetat och utbildat mig till svetsare där vi värmde stål för att forma det, jag kan inte minnas att det expanderade... Men ok, låt oss säga att det gjorde det, lol... 4:e, Hur kan det ha expanderat från, låt oss säga, våning 65 och neråt? De golven pulveriserades väl också? Menar du att de han expandera under rasets gång?

Man kan bara pulverisera betong genom sprägning... There is no other way of doing that... Expandera... lol.. mycket ska man höra innan öronen trillar av... Var det inte du som snackade något om trovärdighet innan? ja du, vad ska man säga...? OMG...
Citera
2007-05-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Aha så det vet du??. gillar du att prata rakt ut i luften utan veta vad du pratar om?. kolla upp saker och historia så ser du att du har fel. det är fakta. och allt jag sa är fakta, pratar inte om 9-11 nu, utan det jag skrev nånsida bak att al-qaida är skapade av america, och att banker i london fonda hitler och att ett kriminellt nätvärk äger bankerna i america och att nästan all media är styrt av cia och myndigheterna.

Fakta ska ju vara någonting som är allmänt sant och känt, och som man kan bevisa. Att Al-qaida skulle vara skapat av amerikanerarna själva, att kriminella äger USAs banker och att USA anföll sig själva den 9/11 uppfyller inte de kriterierna.
Citera
2007-05-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Man kan bara pulverisera betong genom sprägning... There is no other way of doing that... Expandera... lol.. mycket ska man höra innan öronen trillar av... Var det inte du som snackade något om trovärdighet innan? ja du, vad ska man säga...? OMG...

Hur vet du att betong inte kan pulveriseras på det sättet som skedde vid World Trade Center-tornes kollaps?

Om det nu var helt omöjligt för betong att pulveriseras så, borde inte någon mer insatt och kunnig ha märkt detta?
Citera
2007-05-06, 20:30
Bannlyst
lord of helmet. Allt jag sa precis ÄR allmänt känt. bara för man inte hör mycket om det i skolan betyder det inte att det inte är allmänt känt så sluta säga bäää. " uppfyller inte de kriterierna" gillar du att prata om saker du inte vet något om rakt ut i luften?. får mig att undra hur mycket du bara slänger ur dig om 9-11 utan att förstå det själv. BBC hade en dokumentär som gick på tv för inte så länge sen som berätta att Al-qaida är fake till och med. Se filmen jag länka till precis så vet du att kriminella äger bankerna, finns bra böcker att läsa oxå som "The complete banking money power history of the u.s from 1776 to 1899" America håller på att bygga upp en polis stad just nu, och det har varit deras mål ända sen hitler att ta över allt. Vet du vad the patriot act är som kom efter 9-11? isf vad tycker du om det???

Seriöst se denna filmen när du får tid: http://video.google.com/videoplay?docid=5355374476580235299&q=aaron+russo+ american+freedom+to+fascism

Och jag gav dig alla länkar till nist rapporten du fråga om nån sida bak. du borde förstå det är ett jobb från insidan nu om du kollat dom.
Citera
2007-05-06, 20:32
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Hur vet du att betong inte kan pulveriseras på det sättet som skedde vid World Trade Center-tornes kollaps?

Om det nu var helt omöjligt för betong att pulveriseras så, borde inte någon mer insatt och kunnig ha märkt detta?

Jag har arbetat/arbetar väldigt mycket med betong...
Men för att få en oberoende syn av det så talade jag med en ingenjör inom betong som konstaterade fakta. Han undrade vad jag skulle göra varpå jag svarade med att WTC pulveriserades.. Då ville han inte diskutera längre...
Citera
2007-05-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
tenor302. Lär dig att läsa så ser du att det är quotes från olika personer som såg smält stål. och det finns vittnen och nasa bilder om mycket höga temperaturer efter kollapsen som inte kunde ha varit där.

Jag läser den igen, och hittar ändå inga förstahandsvittnesmål.
Det är många quotes, det medges, men det är quotes av folk som hört någon annan berätta om sina iakttagelser.
Duger inte!

Jag vill läsa åtminstone ett bra förstahandsvittnesmål från någon som själv verkligen sett större mängder smält stål i rasmassorna efter WTC.
Måste väl finnas??

/T
Citera
2007-05-06, 20:38
Bannlyst
Tittar man på bilderna, är det här ett ras, verkligen?

Har aldrig ens sett något liknade, ser ut som en stor explosion.

http://www.arsenalofhypocrisy.com/911/9-11_Truth_files/image023.jpg

http://cayankee.blogs.com/cayankee/images/wtc_collapse2.jpg

http://9eleven.info/wtc_collapse1B.jpg
Citera
2007-05-06, 20:41
Medlem
Billows avatar
otroligt

Man kan knappt tro att nått sånt hänt när man ser bilderna. Ser mäktigt ut.
Citera
2007-05-06, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag läser den igen, och hittar ändå inga förstahandsvittnesmål.
Det är många quotes, det medges, men det är quotes av folk som hört någon annan berätta om sina iakttagelser.
Duger inte!

Jag vill läsa åtminstone ett bra förstahandsvittnesmål från någon som själv verkligen sett större mängder smält stål i rasmassorna efter WTC.
Måste väl finnas??

/T

Kolla min länk, jag har för mig det fanns lite intressanta saker där.

http://www.whatreallyhappened.com/thermite.htm
Citera
2007-05-06, 20:53
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
OMG... Vilket skitsnack..!

OMG...

"Expanderades" ??? Du är rolig du... men ok... för det första ska du bevisa att det verkligen gjorde det i WTC... 2:a Det brinner i ca 1 timma före ras, kan du ge exempel på liknade händelser där armeringen har "expanderat" efter en timma av brand...? 3:e, Hur expanderar armeringsjärn? Jag har själv arbetat och utbildat mig till svetsare där vi värmde stål för att forma det, jag kan inte minnas att det expanderade... Men ok, låt oss säga att det gjorde det, lol... 4:e, Hur kan det ha expanderat från, låt oss säga, våning 65 och neråt? De golven pulveriserades väl också? Menar du att de han expandera under rasets gång?

Alla ämnen expanderar när de blir varma. Det är något man får lära sig i gymnasiet, konstigt att du inte får veta det. Har du utbildat dig till svetsare borde du dessutom känna till ståls höga värmekonduktivitet och veta vilka problem det orsakar.
Sen så ber jag dig göra samma sak som jag bad Xcore göra: ta ett betongblock, gå upp fem våningar i ett hus, släpp betongblocket i marken och titta vad som händer. Blocket kommer gå sönder och det kommer bli jäkligt dammigt. Precis vad som hände på WTC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in