2008-01-07, 05:12
Medlem
DWOYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Klart att jag funderat pà det men i slutändan tycker jag socialservices observationer är värda att diskutera. Själv hade jag ju bara sett snuttrepriser, säkerligen redigerade, pà eländet live och det verkade ju ganska övertygande vid första titten.
Men resten - 19 araber som lurar hela USA:s luftförsvar och som lärt sig flyga i simulatörer, etc. Làngsökt, sà att stinker om det.
Och nu finns det 1000:tals hemsidor med, tycker jag, rimliga uppgifter att 9/11 Commission report är rena fantasier och dà är det nödvändigt att diskutera alternativ. Om nu inte 19 araber gjorde det, vilka andra kunde ha gjort det, och hur? Jag tycker det är fascinerande.

De som stödjer 9/11 Commission report kan väl, istället för att sprida oförskämdheter, peka pà riktiga fakta för den!

Varför är det så omöjligt för 19 välutbildade och smarta araber att lyckas med det dom gjorde? Tror det var ganska så svårt för den amerikanska försvarsmakten och resten av världen att gissa att dom skulle krascha in i WTC. Det har ju aldrig gjorts nåt liknande förut av terrorister. Det som förmodligen är terroristernas starkaste sida är att dom är nytänkade. Precis som en knarklangare är på gatan. Man hittar alltid sätt att kringå föremål som är där för att stoppa en.
Citera
2008-01-07, 05:16
Medlem
DWOYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Kolla följande hemsidor till att börja med: sätt ett www. före, etc.

911Truth.org
patriotsquestion911.com
scholarsfor911truth.org
journalof911studies.com
theultimateconspiracy.com
Pilots For 9/11 Truth
Justicefor911.org
911independentcommission.org
septembereleventh.org
911inquiry.org
911ea.org
wtceo.org
911initiative.org
william911.com
www.whodidit.org/

ny911truth.org
dc911truth.org
sf911truth.org
911truthla.us
vt911.org
v911truth.org
911truthualbany.org
northtexansfor911truth.com
pocono911truth.com
9-11.meetup.com
philly911truth.org
atlanta911truth.org
houston911truth.org
9/11 Related Sites
cooperativeresearch.org
911Research.WTC7.net
911review.com
911proof.com
truthmove.org
911pressfortruth.com
911weknow.com
911revisited.com
william911.com
mujca.com
truthaction.org
911readingroom.org
911busters.com
9eleven.info
tyrannyalert.com
universalseed.org
deceptiondollar.com
questioning911.com
911truthnow.org
legitgov.org
911omissionreport.com
911truthseekers.org
timetowakeup.net
8thestate.com
911source.org
911think.com
911tv.org
911.clubivy.org
globalconspiracyvideos.com
whokilledjohnoneill.com
grandtheftcountry.com
Youth for 9/11 Truth
truth911.net
justacitizen.com
MartialLaw911.info
911truestory.com
911sharethetruth.com
wanttoknow.info
bush911video.com
Flight77.info
explosive911analysis.com
flight93crash.com
unansweredquestions.org
emergencynow.info
911bookshelf.com
summeroftruth.org
911truthradio.com
supportthetruth.com
mime11.com
oilempire.us
physics911.net
physics911.ca
jonhs.net/911/
nw0.info
comcast.net/~skydrifter
investigate911.com
www.timetowakeup.net
9/11 International Sites
v911truth.org
stoplying.ca
911truth.eu
911truthpeterborough.com
luogocomune.net
911physics.co.nr
911info.se
1192001.dk
terrorize.dk
11syyskuu.org
20010911.se
serendipity.li
eqgen.nl/aanslagen911
onderzoek911.nl
waarheid911.nl
zapruder.nl
911truthbristol.com
911truthtotnes.com
september11.se
vaken.se
911oz.com
911dossier.co.uk
nineeleven.co.uk
hintergrund.de
broeckers.com
thecoop.tv
operation911.de
medienanalyse-international.de
911komplott.de
deepjournal.com
dknwz.net
scottishinternationalist.com
truth4peace.co.uk
www.vgb.no
911truthskipton.com
wytruth.org.uk
reopen911.info
editionsdemilune.com
cremationofcare.com
Swedes for 911 Truth
9/11 Truth Europe
Toronto 9/11 Truth
911.yweb.sk

okej nu ska jag ställa en fråga till dig. du påstår att den amerikanska regeringen ljuger för oss och säger att dom var terrorister som orsakade all skada den 11 september. Hur kan du garantera mig att alla ansvariga personer på hemsidorna inte ljuger för mig? Hur kan jag veta att dom inte manipulerat all information som finns där? Om jag ska vara ärlig så litar jag mer på en regering vars skyldighet är att betjäna folket och dess välstånd, än en massa paranoida människor som inte tål sanningen? Och njuter för mycket av uppmärksamheten. Sanningen är den att sanningen förmodligen aldrig kommer att bekräftas av någon. Det enda vi kan göra är att acceptera att det som hänt har hänt. Och sörja de som gått bort. Och se till att det aldrig händer igen.
Citera
2008-01-07, 07:15
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DWOY
Sanningen är den att sanningen förmodligen aldrig kommer att bekräftas av någon.

Citat:
Det enda vi kan göra är att acceptera att det som hänt har hänt. Och sörja de som gått bort. Och se till att det aldrig händer igen.

Nej. sanningen är den att det inte finns en sanning bara olika perspektiv..

fucking wörd! men för att kunna göra det måste vi ju lokalisera hjärnorna bakom dådet för att det inte ska hända igen, inte sant?
Även om det innebär att vända vapnen mot amerikas och europas ledare lika väl som att sluta lådsas kriget på massförstörelse vapen i irak och gå in med fler än antalet poliser som det finns på manhattan i soldater i afghanistan och kanske börja bomba opium fällten som al quida finanserar sin organisation på men som amerika lämnar orörda[förutom dom fåtal inslagg på cnn där dom slår ner nått enstaka hektar och man får se massa grinande bönder som säjer att det är enda sättet att få mat och pengar på när den amerikanska regeringen skulle kunna bistå med vete frön och annat mumsmums som skulle mätta det afghanska folket]
Citera
2008-01-07, 07:24
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Diskutera då som vuxna och inte på småbarnsnivå
Men jag vill inte se mej som vuxen. jag har filosofin att livet knullar oss alla, oavsett ålder och kön och sen är det upp till individen hur den väljer att se på saken.
Citat:
Nej men kanske för att ta reda på vad som sagts och vad som redan avhandlats, men det är väl de bästa man kan göra att komma med gammal skåpmat.
jag tänker inte läsa igenom alla 650 sidor för att veta vad som irriterar herrn eller inte nej.

Citat:
Vem har sagt något om det amerikanska folket, du och jag har haft samma tillgång till dokumenten.
men det är väl ändå dem som bor i landet det fyller mest intresse för.?
Citat:
Men alltså, du kan ju inte ens se dom små felen teorierna har.
jo
Citat:
När ska du då se dom stora.
förklara gärna
Citat:
Och att polisen "Råkade" säga det, är väl lika sant som att Rumsfeldt råkade försäga sig....
jo kanske. men endå. det är rätt starkt att påstå att en byggnad ska rasa
Citat:
Tänk själv en stund, jag lovar de gör inte ont....
varje dag, vajre sekund, varje minut kära du..

Citat:
Vart har du bevisen för detta då?
Det är väldigt lätt att säga att det är så, men bevisa är en annan sak.
jag letar..
Citat:
Samma sak som med frimurarna, folk skyller på dom , men kan inte bevisa något vilket gör det hela till en fantasi.
läs om the round table
Citera
2008-01-07, 09:01
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
jag tänker inte läsa igenom alla 650 sidor för att veta vad som irriterar herrn eller inte nej.
Som sagt var, vore kanske smart att kolla vad som avhandlats och klarats upp innan man ger sig in i en diskuss

Citat:
men det är väl ändå dem som bor i landet det fyller mest intresse för.?
Självklart, men givetvis använde Bush & co en plan som vilken amerikan som helst kunnat begära ut både före och efter 9/11.
Snacka om att dom ville åka fast.

Citat:
jo kanske. men endå. det är rätt starkt att påstå att en byggnad ska rasa
Varför är det ett rätt starkt påstående i just den situatuionen?
Citera
2008-01-07, 11:03
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
okej nu ska jag ställa en fråga till dig. du påstår att den amerikanska regeringen ljuger för oss och säger att dom var terrorister som orsakade all skada den 11 september. Hur kan du garantera mig att alla ansvariga personer på hemsidorna inte ljuger för mig? Hur kan jag veta att dom inte manipulerat all information som finns där? Om jag ska vara ärlig så litar jag mer på en regering vars skyldighet är att betjäna folket och dess välstånd, än en massa paranoida människor som inte tål sanningen? Och njuter för mycket av uppmärksamheten. Sanningen är den att sanningen förmodligen aldrig kommer att bekräftas av någon. Det enda vi kan göra är att acceptera att det som hänt har hänt. Och sörja de som gått bort. Och se till att det aldrig händer igen.
Vad du i praktiken väljer är alltså att lita på en massa människor som redan fastslagits som lögnare. Eftersom du litar på lögnare blir väl då alla som kritiserar dessa lögnare själva lögnare i dina ögon. Vad är det som får dig att upphöja ljugande mördare och krigshetsare till sanningssägande riddare som bara vill väl?
Citera
2008-01-07, 12:29
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Vad du i praktiken väljer är alltså att lita på en massa människor som redan fastslagits som lögnare. Eftersom du litar på lögnare blir väl då alla som kritiserar dessa lögnare själva lögnare i dina ögon. Vad är det som får dig att upphöja ljugande mördare och krigshetsare till sanningssägande riddare som bara vill väl?

Och bara för att den Amerikanska regeringen ljugit förut så har hemsidorna rätt?
Citera
2008-01-07, 12:56
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Och bara för att den Amerikanska regeringen ljugit förut så har hemsidorna rätt?
Vad får dig att tro det?
Citera
2008-01-07, 15:49
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Vad får dig att tro det?

Vad menar du annars med

Citat:
Citera
2008-01-07, 18:01
Bannlyst
Citat:
Varför är det så omöjligt för 19 välutbildade och smarta araber att lyckas med det dom gjorde? Tror det var ganska så svårt för den amerikanska försvarsmakten och resten av världen att gissa att dom skulle krascha in i WTC. Det har ju aldrig gjorts nåt liknande förut av terrorister. Det som förmodligen är terroristernas starkaste sida är att dom är nytänkade. Precis som en knarklangare är på gatan. Man hittar alltid sätt att kringå föremål som är där för att stoppa en.

DWOY citerar ett gammalt inlägg och ställer en bra fràga. Min fortsatta uppfattning att välutbildade och smarta araber inte/aldrig är/blir självmordskandidater ... eller ens tvingades att bli det som t.ex. väluppfostrade japanska stackars kamikazepojkar 1945 under andra, helt annorlunda omständigheter.
Om jag fattar rätt var CIA helt underrättad om planerna innan de sattes i verket! CIA hade ju förhört, med rätt brutala metoder (waterboarding kallar dom det) nàgra personer som meddelat allt làngt innan 911. Det var ju därför CIA/FBI kunde meddela namn, adress, personnummer, blodtyp, skonummer, etc. pà alla 19 nàgra dagar efter 911. Smart attack? Enligt min uppfattning helt orealistisk, utan nàgra som helst möjligheter, osv, dvs en Hollywoodproduktion av sämsta sort.
Tack för fràgan.
Citera
2008-01-07, 18:02
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Vad menar du annars med
Om du läser inlägget jag besvarade och försöker se ett samband mellan dessa så kanske det går upp ett ljus för dig, vem vet?
Citera
2008-01-07, 18:12
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:

Personligen väljer jag att lita på all världens i ämnet aktuella expertis.

Foliehattarna väljer att lita på Loose-change-gänget, språkvetare, präster, rymdvapen och gud vet vad.

Att tro att dom är köpta är för mig lika dumt som att tro att LC-gänget inte tjänat en krona på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in