Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
Majava: Det finns många plygplans crasher dokumenterade runt om i världen och alla(oavsett hastighet och höjd) har haft större partier material lämnat efter sej. Att det här skulle vara det första av sitt slag gör det unikt, lika unikt som jordens tre första byggander rasar pågrund av bränder. Det är lite för mycke unika saker som händer under denna tid enligt mitt tycke.
Tillfälligheter? förmodligen...
Tillfälligheter? förmodligen...
Ehhh, var har du fått det ifrån? Nu har jag inte videon här, men det finns en alldeles ypperlig video där de kör in ett jaktplan i en betongvägg för att illustrera vad som finns kvar: svaret är njet och nada. Om du tittar på dessa "många flygplanskrasher" så handlar 99% av dem om någon form av nödlandning, och dessutom om betydligt lägre hastigheter än 9/11. Det förvånar mig väldigt mycket hur så många kan tro att flygplan är helt oförstörbara.
Exempel: en bil som körs i 100km/h in i en vägg totalkvaddas, eller hur? Inga större partier intakta där inte, utan en enda hög med mos. Bilen är byggd för att tåla krockar och har massor av stötuppfångande system i sig för att skydda föraren så långt som möjligt. Ett flygplan består, förenklat, av ett rör med vingar. Planet är starkt mot tryck, på grund av den välvda formen, men är inte alls byggt för att klara kollisioner. På det ska du ta i beaktning att planen på 9/11 körde 800km/h! Det enda som har en riktigt stor massa och är solidt i ett flygplan är motorn och vad var det man hittade vid pentagon och shanksville? En flygplansstol? Ett fönster? Eller kanske en... *andningspaus* motor!
Om du på allvar tror att WTC rasade på grund av bränder så är du mer än nådigt dum. Har du glömt bort att det dundrade in två jumbojets i dem? Oavsett hur bra man bygger stålbalkar så är de alltid bättre på att tåla laster uppifrån än från sidan...
du kan ju kolla runt här. Uppenbarligen finns det en massa plankrasher som är fejkade av regeringen. Eller är det kanske så att plan inte är byggda av olösium?...

jamenar 2-3 stora delar av en flera meter lång jumbojet bara "försvinner" till centimeter små miljon delar