2008-04-17, 01:15
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
NIST verkar inte vara mycket pålitligare.

Nej jösses mössa... det är ju ingen skillnad på en anonym tipsare och ett fett gäng sakkunniga som skriver tusentals sidor efter långt arbete, rapporter som dessutom granskats av kollegor världen över utan att några mer än foliehattarna hittat något att ifrågasätta...

(tar av mig ironimössan nu om någon undrar)
Citera
2008-04-17, 01:17
Medlem
Pads avatar
Citat:
Men typiskt att strömavbrottet kommer innan attackerna och varar i 36 timmar.

Du vet om att det här inte var det enda strömavbrottet va? Det pågick underhåll i tornen på daglig basis, det var inte särskilt märkligt.

Citat:
Och om man tittar på videon när tornen rasar så ser man att toppen kröks och lutar lite åt sidan och stålgrejer flyger ut med en rejäl fart. Och Strömavbrottet var från ungefär 50:e våningen och uppåt.

Nej, tittar man på videos från kollapsen så ser man att tornen kollapsar där planen kraschade. Ett av tornen får mer slagsida än det andra innan resten av konstruktionen ger vika och gravitationen står för resten.
Citera
2008-04-17, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Nej jösses mössa... det är ju ingen skillnad på en anonym tipsare och ett fett gäng sakkunniga som skriver tusentals sidor efter långt arbete, rapporter som dessutom granskats av kollegor världen över utan att några mer än foliehattarna hittat något att ifrågasätta...

(tar av mig ironimössan nu om någon undrar)

oj, där var du rolig.

Förklaringen till varför building 7 kommer här...

Citat:
In February of 2002 Silverstein Properties won $861 million from Industrial Risk Insurers to rebuild on the site of WTC 7. Silverstein Properties' estimated investment in WTC 7 was $386 million. So: This building's collapse resulted in a profit of about $500 million!

http://www.prisonplanet.com/011904wtc7.html

Det kan även förklara hans uttalande som "pull it"
Citera
2008-04-17, 01:30
Medlem
Pads avatar
Citat:
oj, där var du rolig.

Tyvärr tycker jag mest att det är tragiskt att du ens kan komma på tanken att jämföra trovärdigheten mellan de två. Dagens skola...

Citat:
Förklaringen till varför building 7 kommer här...

http://www.prisonplanet.com/011904wtc7.html

Det kan även förklara hans uttalande som "pull it"

Är du HELT säker på att du vill dra fram ekonomi fler gånger i den här tråden... Just nu är jag på väg till sängs, men om du verkligen vill bli ollad ännu en gång så kan jag upplysa dig om att 9/11 var en synnerligen dålig affär för Larry. Prisonplanet har inte med alla siffrorna. Om ingen annan hinner före så kan jag skicka det imorgon, men BARA på villkor att du lovar att gå tillbaka och snällt svara på några av frågorna som du lämnat. Det här är ett diskussionsforum, och just nu ägnar du dig åt det som kallas för cherry-picking (vilket för övrigt är jättevanligt i just de trutherkretsar du inte vill bekänna dig till).
Citera
2008-04-17, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Tyvärr tycker jag mest att det är tragiskt att du ens kan komma på tanken att jämföra trovärdigheten mellan de två. Dagens skola...

Är du HELT säker på att du vill dra fram ekonomi fler gånger i den här tråden... Just nu är jag på väg till sängs, men om du verkligen vill bli ollad ännu en gång så kan jag upplysa dig om att 9/11 var en synnerligen dålig affär för Larry. Prisonplanet har inte med alla siffrorna. Om ingen annan hinner före så kan jag skicka det imorgon, men BARA på villkor att du lovar att gå tillbaka och snällt svara på några av frågorna som du lämnat. Det här är ett diskussionsforum, och just nu ägnar du dig åt det som kallas för cherry-picking (vilket för övrigt är jättevanligt i just de trutherkretsar du inte vill bekänna dig till).

Lite smygbög och gillar att olla andra män?

Han fick 861 miljoner dollar mot att han skulle börja återuppbyggandet inom 2 år.

Kostanden av den nya byggnaden skulle blir ca 700 miljoner dollar. Vilket gör att han har 161 miljoner dollar i vinst fortfarande, eller hur?

Men han hade ett lån på 489 miljoner dollar som Larry betalade av med försäkringspengarna och han hamnar på minus 328 miljoner dollar med ett krav på återuppbyggnad på byggnaden. New York ville desperat se återuppbyggnaden och finansierade Larry med över 400 miljoner dollar i tax-bonds.

I slutet av 2004 efter en 35 dagars rättegång vann han att han skulle få det dubbla från försäkringen vilket gjorde att han gick med vinst i slutet.

När Larry begärde 3.35 billion dollar i tax-exmpt Liberty Bonds för att finansiera Freedom Tower och hans andra byggnader i området, vilket han fick.

Detta utökades sedan till 4.6 billion dollar och kostanden för återuppbyggnaden av byggnaderna kostade 2,89 billion dollar.

Sedan hade han ett lån på ca 700 miljoner dollar till GMAC och hans partners.

Kom ihåg att det är CIRKA summor och inte den exakta.

4 600 000 000 - 700 000 000 = 390 000 000

2 890 000 000 + 390 000 000 = 3 280 000 000

4 210 000 000 - 3 280 000 000 = 930 000 000

930 000 000 - 100 000 000 som skulle betalas till advokaterna = 830 000 000

Han har alltså gått ut med en vinst på ca ca.830 000 000

I länken jag postade stod att han gick ut med en vinst på 861 000 000.
Senast redigerad av Socialbidraget 2008-04-17 kl. 03:22.
Citera
2008-04-17, 07:26
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Vad är eran förklaring till strömavbrottet som skedde ett tag innan 9/11? Möjligheter att placera ut riktade sprängämnen under tiden som strömmen var nere?

Källor: En person som arbetade i tornet då och säger att det var nog från 50:e våningen och upp. http://killtown.blogspot.com/2005/12/scott-forbes-interview.html
Scott Forbes. Också den enda personen av alla som arbetade i WTC som, mig veterligen, rapporterat om ett något kraftigare strömavbrott.
Men vad har ett strömavbrott från 50:e våningen och upp i ena tornet med två bomber i källaren på WTC 1&2 samt demoleringen av WTC 7 att göra? Kan du utveckla?
Eller blir det här ett till ämne där du backar undan med orden: ja jag tror inte på den där teorin?

Citat:
För att de är amerikaner? Eller för att de pratar om saker på ett sätt som ger dig huvudvärk?
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-04-17 kl. 07:30.
Citera
2008-04-17, 07:48
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Varför undvek du vissa av mina frågor som jag postade 16:29

Du har fått svar.

Att man CENSURERAR FAKTA är nog för att vilken normal begåvad människa skall dra åt sig öronen och säga stopp.

Det var DU som tog upp dessa seismiska mätningarna som "bevis" för bomber i WTC. Jag har med all tydlighet visat dig att inte så är fallet, att du nu mera för en "vem skaljag lita på" debatt visar bara dittt tysta erkännande att jag har rätt.
Hade du något att komma med i SAK hade du lagt fram detta. Nu snackar du skit. Men jag har full förståelse för att du gör det, för vad skulle du skriva då????? En tekniska förklaring över kurvorna i seismiska diagrammet???

Det lär aldrig hända, din okunniga sopa.
Citera
2008-04-17, 08:02
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Men hur kan dom veta om det inte var en explosion när inga tester har gjorts efter en explosion av en bomb?

JASSÅ, det har det inte!!!!!

Steven Jones har ju undersökt stålet. Hittade han något då?
Ja, han hittade grundämnet Fe (järn) vilken fantastisk bedrift.

Vad står det i rapporterna från myndigheterna då?
Har du läst dessa, eller förlitar du dig på andra idioter som fantiserar ihop historier?????

NIST har till och med Stevens Jones papper i pdf-format på sin sida.
http://wtc.nist.gov/media/JonesWTC911SciMethod.pdf

Inte någon vacker läsning direkt.

Här tar NIST upp det du påstår att dom INTE gjort.

http://www.nist.gov/public_affairs/factsheet/nist_investigation_911.htm

Du sitter med arselet i brevlådan grabben.

Ta och skärp till dig för i helvete och läs på lite innan du häver ur dig lögner till höger och vänster.
Citera
2008-04-17, 08:08
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ingen som har sagt det utan dom sade att det gav mer utslag innan tornen rasade än när tornen slog i marken.

Nej det gjorde det INTE.
Titta på den uppförstorade skalan, den som foliehattarna har tagit bort.

http://www.popularmechanics.com/technology/military_law/1227842.html?page=5

Nu har du visserligen 2 faktorer som talar emot ditt svar redan innan, 1 du vill inte att det skall vara så, 2, du kan inte läsa av ett sådant diagram.

Men om någon annan hittar en större "pik" på diagrammen i början av raset så räck upp en hand och motbevisa min teori.
Citera
2008-04-17, 08:14
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Bra kritik, du har ju inte ens läst NIST-rapporterna. Men du vet att dom inte går att lita på.

Som en sann foliehatt.....
Citera
2008-04-17, 08:37
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Vad är eran förklaring till strömavbrottet som skedde ett tag innan 9/11? Möjligheter att placera ut riktade sprängämnen under tiden som strömmen var nere?

Källor: En person som arbetade i tornet då och säger att det var nog från 50:e våningen och upp. http://killtown.blogspot.com/2005/12/scott-forbes-interview.html

Jag har pratat med Scott Forbes som rapporterade det - han är fö den ende som sagt något om ett strömavbrott och det gällde delar av ena tornet, inte båda.

Så här sa han till mig:
Citat:
We were told by the PANYNJ that the power down was necessary for recabling. I have no more information other than that.

och han verkar vara en vettig kille. Men ett elavbrott i delar av ena tornet ger inte access till samtliga byggnader som truthers har påstått var apterade med bomber. Dessutom var det ju bomber i källaren och WTC7 du pratade om tidigare - där hjälper inget strömavbrott i toppen av ett av tornen.

Och frågan är varför ingen av truthersarna frågat PANYNJ om det på plats i NY. Den enda intervju med Forbes jag sett är den av Killtown.

Citat:

Och ändå hojtade du för några inlägg sedan om hur extra trovärdig en av deras experter var. Tills dess att du fick förklarat för dig att han inte alls höll med dig...

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-04-17 kl. 08:45.
Citera
2008-04-17, 08:40
Medlem
SLOBs avatar
Fler uteslutande länkposter raderade

Och Socialbidraget får härmed en tillsägelse för att återigen postat uteslutande länkar.

Skärpning.

/S
mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in