2008-01-23, 23:24
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Här har vi en till som inte smälter som en pannkaka i flygfotogen. Riktiga tuffingar.

http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/wtc1_man.jpg
Jag begriper inte vad du vill påskina. Menar du att bränderna var så små att man lugnt kunde promenera ner, och de i fönstren bara vill visa upp sig på TV? Eller har du en annan poäng?
Citera
2008-01-24, 07:40
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Jag begriper inte vad du vill påskina. Menar du att bränderna var så små att man lugnt kunde promenera ner, och de i fönstren bara vill visa upp sig på TV? Eller har du en annan poäng?

Yup, han menar att det var soft däruppe och att vem som helst gärna ställer sig på hundradevåningen och lite causal sådär tittar ner. Eller varför inte hoppa, nu när tillfälle ges?

Vad annat kan ha mena? Vi får ju tolka här, för han vågar ju inte själv svara vad det verkar, han hit-and-run postar ju bara.

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-01-24 kl. 08:12.
Citera
2008-01-24, 08:27
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Yup, han menar att det var soft däruppe och att vem som helst gärna ställer sig på hundradevåningen och lite causal sådär tittar ner. Eller varför inte hoppa, nu när tillfälle ges?

Vad annat kan ha mena? Vi får ju tolka här, för han vågar ju inte själv svara vad det verkar, han hit-and-run postar ju bara.

/S
Men det vore ju förskräckligt? Nej, jag kan fan inte tro att någon påstår att de hundratal som hoppade gjorde det utan att först försökt på alla sätt att komma ner ur tornet.
Citera
2008-01-24, 10:17
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Men det vore ju förskräckligt? Nej, jag kan fan inte tro att någon påstår att de hundratal som hoppade gjorde det utan att först försökt på alla sätt att komma ner ur tornet.

Ja, eller om det är så att teorin är att det inte brinner, men att vägarna ner är stoppade. Då är ju frågan fortfarande varför de hoppar/ställer sig vid stupen.

Det blir ju lite fånigt när vi vakthundar hela tiden får spekulera över precis var i konspirationsteorin det hela passar in, men det är ju regel när man diskuterar med 911-truthers.

/S
Citera
2008-01-24, 11:17
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Det blir ju lite fånigt när vi vakthundar hela tiden får spekulera över precis var i konspirationsteorin det hela passar in, men det är ju regel när man diskuterar med 911-truthers.
Det hade ju i alla fall varit kul att se vad "Stop Lying" gått för om denne inte hade blivit avstängd så snabbt.

Aggressiv framtoning javisst, men inte ett dugg värre än nötterna Elis och Dr T.
Citera
2008-01-24, 12:16
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Det hade ju i alla fall varit kul att se vad "Stop Lying" gått för om denne inte hade blivit avstängd så snabbt.

Aggressiv framtoning javisst, men inte ett dugg värre än nötterna Elis och Dr T.

Med den väsentliga skillnaden att "Stop Lying" precis som "Destroy the NWO" var troll skapade av en tidigare avstängd användare.

Vilket får mig att fundera på om det inte ändå vore bra att deklarera när troll blir avstängda att det var just för att de var troll. I en sån här tråd kan det ju snabbt se ut som att man blivit tystad pga sina åsikter annars.
Citera
2008-01-24, 12:43
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Med den väsentliga skillnaden att "Stop Lying" precis som "Destroy the NWO" var troll skapade av en tidigare avstängd användare.

Vilket får mig att fundera på om det inte ändå vore bra att deklarera när troll blir avstängda att det var just för att de var troll. I en sån här tråd kan det ju snabbt se ut som att man blivit tystad pga sina åsikter annars.
Jag tog upp frågan i Feedback och fick svar från tobes att det var ett troll. Jag vet dock inte hur det avgörs, om det är IP-adress eller stilen på det skrivna. Vilken tidigare användare talar du om eftersom du hävdar att det är så?
Citera
2008-01-24, 12:57
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Jag tog upp frågan i Feedback och fick svar från tobes att det var ett troll. Jag vet dock inte hur det avgörs, om det är IP-adress eller stilen på det skrivna. Vilken tidigare användare talar du om eftersom du hävdar att det är så?

Jag hoppar in här och drar det lite snabbt, sen får det fortsätta antingen i Feedback eller via PM:

Användare som blir permanentbannade är inte välkomna tillbaks överhuvudtaget - det är själva principen bakom "permanent"...

Exakt hur vi tar reda på det eller vilka metoder som står till vårt förfogande berättar vi inte om, det vore direkt kontraproduktivt.

/S
som moderator
Citera
2008-01-24, 14:39
Bannlyst
Citat:

Då tar jag och förklarar det uppenbara.

Officiell konspirationsteori: Det blev så varmt så några hundra ton stål försvagades så mycket så det rasade ihop.

Bilderna: Märkligt att de som står och tittar ut inte blir kremerade på plats.

Och varför skulle jag inte sätta folk på ignore när de sitter och flamsar och tramsar om några hattar av aluminiumfolie eller påstår att man har sagt något man inte har, i syfte att bygga upp en strawman. Absurda konspirationsteorier? Ja, vad är den officiella teorin då? Det är den som är mest absurd av dem alla.

In addenum:
Moderatorn här är ju knappast objektiv
Citera
2008-01-24, 14:43
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Officiell konspirationsteori: Det blev så varmt så några hundra ton stål försvagades så mycket så det rasade ihop.

Och varför skulle jag inte sätta folk på ignore när de sitter och flamsar och tramsar om några hattar av aluminiumfolie eller påstår att man har sagt något man inte har, i syfte att bygga upp en strawman. Absurda konspirationsteorier? Ja, vad är den officiella teorin då? Det är den som är mest absurd av dem alla.

In addenum:

Du ser väl själv att det brinner?
Citera
2008-01-24, 14:56
Bannlyst
Skriv i google: How to melt steel

Åk till SSAB och fråga dom varför de använder så mycket dyr koks och massa el när man kan börja med lite kontorsmöbler och flygfotogen.

Om driftschefen tittar på dig och undrar om du inte är riktigt klok i huvet så säger du helt enkelt, ser du inte att det brinner.

Citera
2008-01-24, 15:24
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Check.

Citat:
Kan ju tyckas. Men påstår du att det inte finns en möjlighet att de har sökt sig till den enda plats de kunde finna som ger dem syre och svalka? De står alltså där för att njuta av utsikten och vinka tilll TV-kamerorna eller vad påstår du?

Citat:
Om du läser vad jag ocj SLOB skrev så ser du att vi spekulerar i vad du menar. Du menar att vi inte får göra det utan vackert skall hålla tyst tills du behagar svara?

Citat:
In addenum:
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-01-24 kl. 15:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in