2008-01-02, 17:36
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Varför påstår du då att bomber hörs gå av när tornen kollapsar? Dom borde höras innan.

Men det är ju det jag säger.

Citat:
Nej hur många som håller med dig om att det är en kontrollerad demolering.

Allt jag har sett och hört pekar på det. Har hört många experter och insatta uttala sig om det. Till och med din video på den riktiga demoleringen bekräftar många vittnens berättelser plus att det såg ju ut precis så.
Citera
2008-01-02, 17:36
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xism
kolla 34-35 min in, http://flimmr.se/2007/02/26/911-var-en-bluff/ !
ljud av människor som faller? LOL jag har aldrig hört en dummare teori!... det är en ren explosion, inget annat!

Nu har jag för tillfället datorhaveri och inget ljudkort i pcn så jag hör inget, men avser du Siegels film (911 Eyewitness) ur Sophia Shafquat's "911 Mysteries"? Han menar att Sofa lagt till ljud i efterhand. Här är hans sajt

/S
Citera
2008-01-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Ok... Det tog alltså förmodligen över ett halvår att förbereda B7 för sprängning.

Exakt, i ett halvårs tid höll man på och drog detonationssladdar, borrade hål i bärande element, placerade ut sprängmedel, planerade etc. Detta utan att någon märkte det.

Citat:
Att dom uttrymde den var väl inget konstigt eftersom dom skulle spränga den. Alla videor jag har sett bekräftar det. Om du har en video eller berättelse på en annan skyskrapa som kollapsat likt en kontrollerad demolition så skulle jag villja se/höra den !

Menar du att brandmännen visste om din (högst otroliga) sprängningsidé?

Att det inte finns några andra filmer med skyskrapor som kollapsar kan bero på att 9/11 mig veterligen var första gången som skyskrapor fick stora strukturskador (flygplan i tornens fall, rasmassor vad gäller WTC7) samt eldhärjades.

På de filmer som konspirationsanhängarna använder sig av ser man inte heller hela husraset. Husraset började på ena sidan, på penthouse-delen, här är detta tydligare,

http://www.youtube.com/watch?v=4k6GMddY-lQ
Citera
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ok... Det tog alltså förmodligen över ett halvår att förbereda B7 för sprängning.

För övrigt så tycker jag din video där bekräftar alla videor och vittnesbeskrivningar jag har sett och hört angående WTC 1, 2 och B7.

På vilket sätt? Vart är det öronbedövande ljudet innan WTC kollapsar?
http://www.youtube.com/watch?v=8OQWz7xlINA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=yfce_C8GzdE&feature=related

Citat:
Att dom uttrymde den var väl inget konstigt eftersom dom skulle spränga den. Alla videor jag har sett bekräftar det. Om du har en video eller berättelse på en annan skyskrapa som kollapsat likt en kontrollerad demolition så skulle jag villja se/höra den !

Så brandmännen som var säkra på en kollaps struntar du i? Under hur många kontrollerade rivningar så rasar vissa delar av huset in innan resten av huset kollapsar?

Citera
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Du och jag kan ju starta en insamling som går till den som bidrar till tillfångatagandet av Bin Laden utan att det har något med oss att göra.

Visst, men det betyder inte att den kommer att publiceras på en officiell polisiär sajt som alltså enligt dig inte tror att Bin Laden låg bakom.

Men det står ju till och med utskrivet i Moussaihäktningsordern:

Citat:
At all relevant times from in or about 1989 until the date of the filing of this Indictment, an international terrorist group existed which was dedicated to opposing non-Islamic governments with force and violence. This organization grew out of the "mekhtab al khidemat" (the "Services Office") organization which had maintained offices in various parts of the world, including Afghanistan, Pakistan (particularly in Peshawar), and the United States. The group was founded by Usama Bin Laden and Muhammad Atef, a/k/a "Abu Hafs al Masry," together with "Abu Ubaidah al Banshiri," and others. From in or about 1989 until the present, the group called itself "al Qaeda" ("the Base").
(...)

16. From in or about 1989 until the date of the filing of this Indictment, in the Eastern District of Virginia, the Southern District of New York, and elsewhere, the defendant, ZACARIAS MOUSSAOUI, a/k/a "Shaqil," a/k/a "Abu Khalid al Sahrawi," with other members and associates of al Qaeda and others known and unknown to the Grand Jury, unlawfully, wilfully and knowingly combined, conspired, confederated and agreed to kill and maim persons within the United States
(...)
1. At various times from at least as early as 1989, Usama Bin Laden, and others known and unknown, provided training camps and guesthouses in Afghanistan, including camps known as Khalden, Derunta, Khost, Siddiq, and Jihad Wal, for the use of al Qaeda and its affiliated groups.
(...)
15. Beginning in and about 1998, Ramzi Bin al-Shibh, Mohammed Atta (#11), Marwan al-Shehhi (#175), and Ziad Jarrah (#93), and others, formed and maintained an al Qaeda terrorist cell in Germany.

Hela häktningsordern finns att få tag i via FBIs site om man söker på "PENTTBOM".

Citat:
Det är klart att det finns en sån insamling, dom tror ju, tillsammas med miljontals andra att Bin Laden ligger/låg bakom det här.

Vilka "dom"?

/S
Citera
2008-01-02, 17:42
Medlem
Citat:
Men det är ju det jag säger.

Allt jag har sett och hört pekar på det. Har hört många experter och insatta uttala sig om det. Till och med din video på den riktiga demoleringen bekräftar många vittnens berättelser plus att det såg ju ut precis så.

På filmen så föll ju huset ned på sitt eget fotavtryck. WTC-tornen orsakade ju stora skador i en rätt vid radie. Vilka "experter och insatta" har uttalat sig? Men självklart fanns det likheter, detta skriver även de här två KTH-professorerna

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article16180.ece
Citera
2008-01-02, 17:56
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Exakt, i ett halvårs tid höll man på och drog detonationssladdar, borrade hål i bärande element, placerade ut sprängmedel, planerade etc. Detta utan att någon märkte det.

Om det nu tog ett halvår så är det ju högst märkligt.

Citat:
Menar du att brandmännen visste om din (högst otroliga) sprängningsidé?

Jag vet inte... Brandmännen i din video påstår att det finns ingen chans osv...

Det enda jag vet säkert är att Silverstein visste om det !

Citat:
Att det inte finns några andra filmer med skyskrapor som kollapsar kan bero på att 9/11 mig veterligen var första gången som skyskrapor fick stora strukturskador (flygplan i tornens fall, rasmassor vad gäller WTC7) samt eldhärjades.

På de filmer som konspirationsanhängarna använder sig av ser man inte heller hela husraset. Husraset började på ena sidan, på penthouse-delen, här är detta tydligare,

Andra sidan, hur många hus har du sett stå kvar efter att blivit hårt bombade eller sprängda så det ser ut som ett dockhus ? Förmodligen har du sett det. Vilket bekräftar att ett hus kan stå kvar trots att stora delar fattas på det.
Citera
2008-01-02, 18:01
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Hur kan du veta att Silverstein visste att byggnaden alltså var apterad med sprängmedel?

/S
Citera
2008-01-02, 18:02
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Nu får du allt förklara dig!

(Har ingen aning om vad detta kan leda till..... )
Citera
2008-01-02, 18:02
Medlem
Citat:
Om det nu tog ett halvår så är det ju högst märkligt.

Ja, det låter faktiskt så märkligt att det är väldigt osannolikt...

Citat:
Andra sidan, hur många hus har du sett stå kvar efter att blivit hårt bombade eller sprängda så det ser ut som ett dockhus ? Förmodligen har du sett det. Vilket bekräftar att ett hus kan stå kvar trots att stora delar fattas på det.

Ja, det finns en del höga hus som brunnit länge, eller som varit utsatta för bomber. Men då rör det sig just om en sorts skada, och aldrig om flygplan. Självklart kan ett hus stå upp även om delar saknas. WTC-tornen stod ju kvar i drygt 45 minuter. Det som fick tornen att falla var ju att strukturen försvagades, och på ett så asymmetriskt sätt.[/quote]
Citera
2008-01-02, 18:04
Medlem
miloudots avatar
Citat:
På vilket sätt? Vart är det öronbedövande ljudet innan WTC kollapsar?
http://www.youtube.com/watch?v=8OQWz7xlINA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=yfce_C8GzdE&feature=related

Jag vette fan... Jag har sett videosar där man manipulerat ljudet osv... Jag litar inte helt och hållet på allt som finns där ute. Det är ju därför vi sitter i konspirationsforumet och myser

Citat:
Så brandmännen som var säkra på en kollaps struntar du i?

Som sagt, jag har sett mycket manipulerade video upptagningar...

Citat:
Under hur många kontrollerade rivningar så rasar vissa delar av huset in innan resten av huset kollapsar?

Förmodligen inte så många eftersom det skulle vara ett misslyckande.

Men kom igen, det brann i huset som råkade vara en viktig byggnad för information och var en stor guldreservoar varpå det sen rasar precis som det ser ut när en byggnad sprängs...

Det är fanimej fler frågetecken än uttropstecken hur man än vrider och vänder på det...
Citera
2008-01-02, 18:05
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Tjohooo. Jag tillhör den lilla bortklemade falang som slutade tro på en konspiration när vi läste motbevisen till LC, 9/11 mysteris osv osv. Personligen var det en enda fråga som jag aldrig fick svar på som gjorde att jag till slut bestämde mig för att det två plan smällde in i tornen. Kollapsen sker som en följd av enbart detta.
Frågan var, och är fortfarande, hur i helvete apterar man två skyskrapor med sprängmedel utan att någon överhucudtaget fattar misstankar? Logistiken bakom en i hemlighet apterad sprängning av den magnituden borde rimligtvis kräva hundratals arbetstimmar.
Du som fortfarande läser Ace Baker m fl kanske kan svara på frågan? Hur gick det till rent praktiskt?

Svar som "GWBs bror var chef för säkerhetsfirman för WTC". "De gjorde det när alla sov" osv är inte rätt svar. En kmed fakta underbyggd teori skulle vara kul att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in