2007-10-20, 19:07
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Ja... Du tror ju också på en uppenbar kospiration om 19 kapare som orkestrerade hela opperationer från grottor i Tora Bora bergen. Världens mäktigaste försvar som konspirera om att det rådde förvirring under 1.5 timmar utan att få till en motattack. Det låter bara helt orimligt... Sen är ju inte dessa grottmänniskor ens efterlysta för 9.11. enligt FBI eftersom man inte kan knyta dem till händelsen. Vad är det du inte förstår?

Varför är det så orimligt? Det stod att man hade testat säkerheten på flygplatser i Metro här om dagen. Flera gånger så kunde man gå helt oupptäckt igenom kontrollerna med bomber i väsken. Allt ifrån stora till små. Visst säkerheten var mycket högre nu än vad den var för flera årsen.

Så det är inte så jävla konstigt att dessa herrar lyckades smuggla med sig ett par knivar ombord efter som säkerheten var usel. Ja det planerades i Tora Bora bergen...vad spelar det för roll? Om man hade planerat det i en toppmodern kontorsbyggnad skulle det blivit lättare då?
Citera
2007-10-20, 19:10
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Vilket av naturliga skäl får en större explosionskraft än ett flygplan som försöker nödlanda. Men det kan du omöjligt fatta eftersom du har gång på gång gett bevis på dina usla uträkningar och sammanfattningar.

Jag kan ingenting om hur bränslet betersig under en explosion. Det enda jag läst är Tries post som låter riktig. Men du säger att han ljuger och hänvisar till mitt sundaförnuft och krascher som inte ens liknar den vid WTC.
Citera
2007-10-20, 19:15
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Är det då så märkligt att bränsle, med hjälp av naturlagarna (du vet, Newton) söker sig neråt, dels av trycket från explosionen.

Någon annan kanske minns bättre än mig, men det har tidigare postats uträkningar här som handlar om bristen på syre gjorde det omöjligt att antända stora delar av bränslet vid träffögonblicket.

Så du menar alltså att flygbränslet sökte sig så långt som till källaren allt enligt Newton? Hur kan det söka sig ner dit? förklara vägen utan att spekulera om ventilationssystem och hisschakt, bevisa...

För att påminna dig så fanns det bara en hiss som gick från topp till tå och tillbaka... upp och ner, upp och ner... Det fanns inga andra raka spår dit ner, tornen var som bekant uppdelade i tre sktioner med olika hiss system och framförallt tätade för att förhindra brand från att sprida sig till andra sektioner om en sådan skulle bryta ut...

Syret har inget med träffögonblicket att göra, man kan inte minimera en explosion av den magnituden bara för att det skulle finnas mindre syre, sen är det bara löjligt att påstå att det var syre fattigt i byggnaderna. kom igen.
Citera
2007-10-20, 19:26
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Varför är det så orimligt? Det stod att man hade testat säkerheten på flygplatser i Metro här om dagen. Flera gånger så kunde man gå helt oupptäckt igenom kontrollerna med bomber i väsken. Allt ifrån stora till små. Visst säkerheten var mycket högre nu än vad den var för flera årsen.

Så det är inte så jävla konstigt att dessa herrar lyckades smuggla med sig ett par knivar ombord efter som säkerheten var usel. Ja det planerades i Tora Bora bergen...vad spelar det för roll? Om man hade planerat det i en toppmodern kontorsbyggnad skulle det blivit lättare då?

så du VET eller TROR du att det var Osama som planerade händelsen. trots att han inte kan knytas till händelsen enligt FBI? Den officiella teorin säger ju att det var orkestrerat av 19 araber med anknytningar till Osama och Al Quaida... Hur ska du ha det?

Totalt orimligt att ett försvar som USA inte lycka stoppa påstådda kapningar. det sker flera ggr per år att flygplan kommer ur kurs och innom några minuter så finns alltid stridsflyg i närheten. Denna dagen tog det 1.5 timmar. det förtsår ju vem som helst att det är orimligt. Framför allt att misstänkta kapade plan övht kunde närma sig Pentagon, eller rättare sagt Washington DC. Totalt orimligt.
Citera
2007-10-20, 19:29
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Jag kan ingenting om hur bränslet betersig under en explosion. Det enda jag läst är Tries post som låter riktig. Men du säger att han ljuger och hänvisar till mitt sundaförnuft och krascher som inte ens liknar den vid WTC.

Men det är ju av naturliga skäl en större kraft i en explosion där flygplanet pulveriseras inne i byggnaden än ett flygplan som försöker nödlanda. Kom igen!
Citera
2007-10-20, 19:31
Medlem
A-Band-Ands avatar
Paus. Jag lovar att återkomma och mata flocken. Hej så länge...
Citera
2007-10-20, 19:48
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
så du VET eller TROR du att det var Osama som planerade händelsen. trots att han inte kan knytas till händelsen enligt FBI? Den officiella teorin säger ju att det var orkestrerat av 19 araber med anknytningar till Osama och Al Quaida... Hur ska du ha det?

Totalt orimligt att ett försvar som USA inte lycka stoppa påstådda kapningar. det sker flera ggr per år att flygplan kommer ur kurs och innom några minuter så finns alltid stridsflyg i närheten. Denna dagen tog det 1.5 timmar. det förtsår ju vem som helst att det är orimligt. Framför allt att misstänkta kapade plan övht kunde närma sig Pentagon, eller rättare sagt Washington DC. Totalt orimligt.

Om jag skulle veta något sådant så tror jag att jag hade intressanta uppgifter att lämna till utredningen.

Är inte alls insatt i hur hanteringen av kapade plan sker i USA. Men det finns att läsa förklaringar till det som verkar konstigt här:
http://www.911myths.com/html/stand_down.html
Citera
2007-10-20, 19:49
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Men det är ju av naturliga skäl en större kraft i en explosion där flygplanet pulveriseras inne i byggnaden än ett flygplan som försöker nödlanda. Kom igen!

Pulveriserades? Knappast.
http://www.photolibrary.fema.gov/photodata/original/12390.jpg
Citera
2007-10-20, 20:16
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:

Totalt orimligt att ett försvar som USA inte lycka stoppa påstådda kapningar. det sker flera ggr per år att flygplan kommer ur kurs och innom några minuter så finns alltid stridsflyg i närheten.

Mig veterligen har det bara hänt i amerikanskt luftrum 1 gång innan 9/11 och det skall dessutom ha tagit betydligt längre tid än några minuter.
Motbevisa gärna att jag har fel här.
Citera
2007-10-20, 22:29
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Varg nr 2.

Ingen idé att bemöta ren frustration och okunskap. Du har redan bevisat ditt sanna jag. Jag kommer som följd av detta bevis härdan efter att ignorera den sämsta debattören jag någonsin skådat.
Så kan man ju också fly från debatten. Vilken tur att jag inte kommer att ignorera dig! Själv tycker jag att okunskap och frustration skall bemötas. Ofta och gärna. Åtminstone okunskap. Okunskap för att it´s bad for your brains. Frustration för att det är skojigt att läsa era svar.
Varför bevisar du inte vilken jubelidiot jag är? Jag förklarade för dig hur jag tolkar innebörden i "spekulation" och "bevis" genom att presentera en förhållandevis enkel modell. Är jag en idiot och du är den smartaste killen på FB så är det ju bara att överbevisa mig eller hur? Som idiot ser jag inte de uppenbara bristerna i mitt resonemang. Det måste vara skitlätt att krossa mig eller hur? Få mig att fly med svansen mellan benen!

Bara för att göra det riktigt lätt för dig så skippar vi drakarna. Du blir ju så upprörd av mina fantasier.

Spekulation = WTC 1&2+7 raserades av spängladdningar.
Bevis = Rester av sprängmedel. Odetonerade sprängladdningar. Foton av sprängladdningar. Vittnen som såg sprängladdningar apteras. Erkännanden från någon inblandad konspiratör. Demoleringsexperter som förklarar varför det måste vara sprängladdningar och inget annat. En motsvarande NIST-modell men en som förklarar varför de två planen inte räcker.

Fram tills dess att jag kan uppvisa något ur kategorin "bevis" har jag bara "spekulation" på hand. Så enkelt gör jag det för mig. Och utifrån det resonemanget kan jag än så långe inte anse er konspiration för sanning.
Förklara för mig vad i mitt resonemang som är felaktigt!

Edit: Oooh mitt tusende inlägg. Långt ifrån mitt bästa. Men ganska signifikativt om jag får säga det själv.
Citera
2007-10-20, 23:03
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Så du menar alltså att flygbränslet sökte sig så långt som till källaren allt enligt Newton? Hur kan det söka sig ner dit? förklara vägen utan att spekulera om ventilationssystem och hisschakt, bevisa...
Hur kommer det sig att personer i lobbyn brann när brandkåren kom till platsen? (kolla bröderna Naudets film 9/11)

Citat:
För att påminna dig så fanns det bara en hiss som gick från topp till tå och tillbaka... upp och ner, upp och ner... Det fanns inga andra raka spår dit ner, tornen var som bekant uppdelade i tre sktioner med olika hiss system och framförallt tätade för att förhindra brand från att sprida sig till andra sektioner om en sådan skulle bryta ut...
Det fanns fler än en. Jag har själv varit i tornen ett par gånger. Det fanns flera stycken som gick från lobbyn hela vägen upp. Utöver det fanns det (minns inte exakt antal, SLOB har tidigare postat hisschema) expresshissar som gick från källaren hela vägen upp.

Citat:
Syret har inget med träffögonblicket att göra, man kan inte minimera en explosion av den magnituden bara för att det skulle finnas mindre syre, sen är det bara löjligt att påstå att det var syre fattigt i byggnaderna. kom igen.
Ingen syre ingen eld. Har du en full bensindunk med litet hål så kan du slänga i en tändsticka och dunken kommer INTE exploder (nu rekommenderar jag inte att ni grå ut och provar det kids). Det är inte vätskan som brinner!

När ska du ha ett enda rätt i denna debatt egentligen? Du argumenterar som 10 åring ärligt talat!
Citera
2007-10-20, 23:21
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung

Spekulation = WTC 1&2+7 raserades av spängladdningar.
Bevis = Rester av sprängmedel. Odetonerade sprängladdningar. Foton av sprängladdningar. Vittnen som såg sprängladdningar apteras. Erkännanden från någon inblandad konspiratör. Demoleringsexperter som förklarar varför det måste vara sprängladdningar och inget annat. En motsvarande NIST-modell men en som förklarar varför de två planen inte räcker.

Just det du nämner som bevis har ju påvisats. Dessutom så skulle byggnaderna tåla att en boeing 747 flög in i dem. jag kom även att tänka på de kapade järn/stålbalkarna. Jag har fått dessa fakta mer och mindre objektiva filmer men kommer inte ihåg namnen på dessa. Tyvärr så är jag inte heller tillräckligt intresserad för att hitta källor eller ens skriva mer i denna tråden, så akta dig för frustrationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in