2007-05-06, 13:57
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag tror inte det är så lyckat att dumförklara vittnen som både såg och hörde explosioner. Dessutom "alla vetenskapsmän" säger inte att det inte var en kontrollerad sprängning av tornen, jag har sett åtskilliga som säger att det var en implosion av tornen.

Det är det ingen som har gjort. Men däremot är inte explosioner bevis för bomber. Synd att jag inte har kvar inlägget som Erik1974 postade för någon månad sedan med massa citat från diverse vittnen från svenska bränder som pratar om explosioner och "som om det var bomber i byggnaden".

Vilka vetenskapsmän med relevant utbildning (dvs. som vet vad de pratar om) har sagt att det var en kontrollerad rivning? Jag har sett massa teologer gör det, men jag vet inte om jag tycker de känns så trovärdiga...
Citera
2007-05-06, 13:58
Medlem
Citat:
Jag tror inte det är så lyckat att dumförklara vittnen som både såg och hörde explosioner. Dessutom "alla vetenskapsmän" säger inte att det inte var en kontrollerad sprängning av tornen, jag har sett åtskilliga som säger att det var en implosion av tornen.

Jag har inte dumförklarat någon. Självklart inträffade explosioner under 9/11. Men som sagt, att man hör en explosion betyder inte att man hör en bomb...Om man inte är paranoid och tror att en världsomspännande konspirationsmaffia styr världen
Citera
2007-05-06, 14:03
Medlem
En annan sak jag har märkt är att många som tror att USA anföll sig själva verkar ha svårt att tänka mer nyanserat och mångsidigt. Pratar man om bränderna i tornen säger man att temperaturerna var för låga för smälta stål. Tar man upp skadorna som blev av planen säger man istället att skadorna var för små för att fälla tornen. Få lägger ihop båda faktorerna, de strukturella skadorna och bränderna som försvagade stålet...Eller som Tom Wilkinson skriver

"While the ways the two towers fell were slightly different, the basic cause is similar for both - a large number of columns were destroyed on impact, and the remaining structure was gradually weakened by the heat of the fire."
Citera
2007-05-06, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det är det ingen som har gjort. Men däremot är inte explosioner bevis för bomber. Synd att jag inte har kvar inlägget som Erik1974 postade för någon månad sedan med massa citat från diverse vittnen från svenska bränder som pratar om explosioner och "som om det var bomber i byggnaden".

Vilka vetenskapsmän med relevant utbildning (dvs. som vet vad de pratar om) har sagt att det var en kontrollerad rivning? Jag har sett massa teologer gör det, men jag vet inte om jag tycker de känns så trovärdiga...

Självklart tycker du inte det.
Citera
2007-05-06, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Jag har inte dumförklarat någon. Självklart inträffade explosioner under 9/11. Men som sagt, att man hör en explosion betyder inte att man hör en bomb...Om man inte är paranoid och tror att en världsomspännande konspirationsmaffia styr världen

Vad var det som exploderade ett flertal gånger och som gav seismiska utslag precis innan tornet föll?

Pulvriserad betong hör inte heller till vanligheterna från en fallande byggnad.

Och vad var det som gav explosionsskador på bilarna som stod en bit från tornen?
Citera
2007-05-06, 14:13
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Självklart tycker du inte det.

Tycker du att teologer är rätt vetenskapsmän att uttala sig om hur byggnader bör eller inte bör bete sig vid brand?
Citera
2007-05-06, 14:15
Bannlyst
Citat:
Tycker du att teologer är rätt vetenskapsmän att uttala sig om hur byggnader bör eller inte bör bete sig vid brand?

Har sett både proffessorer och andra kunniga inom området uttala sig.
Citera
2007-05-06, 14:19
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Har sett både proffessorer och andra kunniga inom området uttala sig.

Vad spelar det för roll om det är professorer eller inte? Att man är professor gör inte att man är något slags universalgeni. Jag har haft föreläsningar med en av Sveriges bästa professorer i litteraturvetenskap, men jag kunde mer om konstruktionsteknik än hon INNAN jag började på universitet. Jag frågar igen: vilka andra kunniga inom området? Kan du länka eller ge exempel?
Citera
2007-05-06, 14:24
Medlem
babbiss avatar
Jag var övertygad, jag trodde att det var en terrorattack och att Al-Quida låg bakom dådet, tills jag som en dokumentär.
Kommer inte ihåg vad den heter, men efter att ha sett den var ja övertygad om att det var en konspiration.
Jag orkar inte dra upp alla "bevis" som kom fram i doumentären, men här är ett urval.

- Planen som sägs ha används vid terror attackerna flygs fortfarande idag.

- "Blackboxarna" som var i planen brann upp, dessa lådor är byggda för att inte gå sönder av någonting, men dessa gick alltså sönder. Men ett pass från den menande terroristen verkar ha flugit ur genom ett fönster och landat helt intakt på gatan nedanför WTC...

- Inga kroppar hittades, någonstans. Inte vid Pentagon, inte vid WCT.

- 10 utav 12 terrorister som sägs ha flugit planen lever fortfarande idag.

Så, det där var ett utdrag.
Någon annan som har sett dokumentären? Jag såg den iafl via video.google.com
Citera
2007-05-06, 14:26
Medlem
Citat:
Vad var det som exploderade ett flertal gånger och som gav seismiska utslag precis innan tornet föll?

Pulvriserad betong hör inte heller till vanligheterna från en fallande byggnad.

Och vad var det som gav explosionsskador på bilarna som stod en bit från tornen?

Jag har inte läst eller hört någonting om flera explosioner med seismiska utslag eller explosionsskador på bilar. NIST skriver följande

"5. Why were two distinct spikes—one for each tower—seen in seismic records before the towers collapsed? Isn't this indicative of an explosion occurring in each tower?

The seismic spikes for the collapse of the WTC Towers are the result of debris from the collapsing towers impacting the ground. The spikes began approximately 10 seconds after the times for the start of each building’s collapse and continued for approximately 15 seconds. There were no seismic signals that occurred prior to the initiation of the collapse of either tower. The seismic record contains no evidence that would indicate explosions occurring prior to the collapse of the towers."

Och andra källor tar upp rasande hissar som kraschade ned i entrévåningarna.

Var ser man pulveriserad betong?
Citera
2007-05-06, 14:27
Bannlyst
Lord helmet. du har ingen aning vad du pratar om.

1. NIST säger att planet inte gjorde stor skada i sin rapport
2. NIST har gjort ett shotgun test som visar att brand skyddet bara gick av där planet träffa
3. NIST hitta inga tillräcklig höga temperaturer
4. NIST justera och änrade värdena på sin data modell när deras andra modeller som använde sig av faktan från platsen inte kollapsa.
5. Där fanna inget i WTC som kunde explodera och göra så brandmän flög in i väggar nej. Folk som var inne i wtc7 har sagt dom kände explosioner oxå.

Citat:
Vilka håller på att göra detta? Amerikanska regeringen? Frimurarna? Judarna?

Testa att använda Google.se och sök på The north american union och Amero

Sen har det varit deras plan länge att ta över världen och ha en ledare med en arme. allt är fakta kolla upp det själv. The new world order, dom har pratat om det i media ett par gånger. vem styr bankerna i america? finns det nån lag på att man ska betalla skatt? Var går skatte pengarna? till en privat bank!. Banker från london fonda hitler, al-qaida är skapade/fondade/tränade av america. america låter fel att säga igentligen för globalisterna är inte bara politiker i america dom har makt i europa mer. vet du varför kennedy drog ut soldater från vietnam? testa söka på Gulf of tonkin. mycket man inte får reda på i skolan och av tvn

Operation northwoods där america planera att döda sin egen befolkning och skylla det på cuba för att få folket bakom sig att gå in där. dom disskuterar även om att kapa flygplan och skylla det på cuba. http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Northwoods
Citera
2007-05-06, 14:27
Bannlyst
Citat:
Vad spelar det för roll om det är professorer eller inte? Att man är professor gör inte att man är något slags universalgeni. Jag har haft föreläsningar med en av Sveriges bästa professorer i litteraturvetenskap, men jag kunde mer om konstruktionsteknik än hon INNAN jag började på universitet. Jag frågar igen: vilka andra kunniga inom området? Kan du länka eller ge exempel?

Tryck lite på länkarna på ett sånt här ställe så hittar man gott om kunnigt folk som hävdar att det rörde sig om en implosion av tornen. Det finns gott om länkar och kunniga personer.

Det är inte så att det bara skulle vara idioter som hävdar att det kan ha rört sig om något annat än vad regerigen påstår.

http://911blogger.com/node/8053
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in