2009-06-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nej. Och jag tror inte heller jag skrev att NIST har fel?

Det finns ofta en argumentation att WTC7 är kollapsade mystiskt trots att inget plan träffade kåken. En del påstår också att rasmassorna från WTC2 inte kunde nå 7:an.
Bevisligen träffades 7:an av rasmassor, och som bilderna visar pratar vi inte lysrörsarmaturer och kaffekokare utan rätt tunga, kraftiga delar som utan tvekan ger en hel del i anslagsenergi när de möter ett stationärt föremål.
Vad jag vill visa med bilderna är alltså att rasmassorna från WTC träffar huset och därigenom orsakar de bränder som får härja obehindrat tills huset kollapsar.
Ett fullt logiskt resonemang utan några tveksamheter.
Vad ni/du måste bevisa är förekomsten av världens snabbaste demoleringsfirma som på lite mindre än fem timmar* apterar tysta osynliga sprängmedel i WTC7 samtidigt som det brinner okontrollerat. Och de senaste åtta åren har ni styrkt ert fall med ....absolut noll. Fortsätt så.

*Fem timmar är, om jag nu minns rätt, tiden från det att huset träffades till det kollapsade. Vill du ge den här demoleringsfirman längre tid på sig måste NWO alltså ha kunnat styra rasmassorna från WTC2 så att de garanterat träffade 7:an och orsakade skador så stora att alla ingenjörer och arkitekter i världen (utom en handfull) som sett händelseförloppet tycker det ser helt normalt ut.

Det senare argumentet är rörigt. Varför kan de inte ha placerat ut bomberna när som helst? Har du räknat på hur många ingenjörer som över huvudtaget sett händelseförloppet? Vet du hur många som tror att det är CD? Jag menar, alla som tror att det är CD skriver självklart inte upp sig bland de 700 arkitekter och ingenjörer på AE911truths hemsida. Det här är helt och hållet spekulation. INGEN tycker nog att det ser "helt normalt ut", det gör inte ens NIST. Att de förklarar det med något annat än CD är en annan femma, men de tycker inte att det ser "helt normalt ut". Ta bara Jowenko, europas ledande CD expert, som exempel. När han fick se bilderna, sa han att det var CD utan tvekan. Att det var ett team med experter som gjorde det. Ingen byggnad har någonsin kollapsat på det sättet tidigare, då det inte varit CD. Så att det såg "helt normalt ut" är väl en ganska "död häst" vid det här laget. Jag/vi måste alltså inte bevisa det du säger, du yrar.

Så till övre delen av ditt svar:
Det här var min fråga från början:
Citat:
Verkar det rimligt att en byggnad som inte ens blev träffad av något plan, faller ännu mer perfekt och i fritt fall under 2.3 sekunder?
Sedan verkar du ha förvrängt den lite grann. Jag pratade inte om vad som orsakade bränderna, inte heller om att ingen bråte träffade 7:an. Försök att svara på det JAG skriver om du vill göra ett inlägg. Men bra, då är vi iaf överens om att NIST säger att den rasade pga bränderna, verkade som om du försökte hävda något annat nämligen.

"Debunkers" brukar vara väldigt noga med att wtc1 och 2 föll pga planen som flög in och pga jetbränslet som gjorde att bränderna blev så kraftiga. Dessutom tycker de det är viktigt att nämna att brandskyddet försvann (I vilken utsträckning detta skedde kan man bara spekulera om).

När man då kommer till wtc7, som var den byggnad som föll mest perfekt, så kan man alltså inte använda något av dessa argument. Trots det så föll wtc7 på det sätt den gjorde och i fritt fall i 2,3 sekunder. Om du vill tycka att det är ett fullt logiskt resonemang att den gjorde detta pga några bränder, så är det helt ok för mig. Men var snäll och sluta förvränga mina påståenden. I detta inlägget skrev du t. ex inte en enda relevant mening.
Citera
2009-06-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
NIST säger att sjuan troligtvis hade kollapsat även utan de strukturella skadorna. Det är inte samma sak som att de strukturella skadorna inte var omfattande, och jag kan gott tänka mig att de fick huset att kollapsa snabbare än om de inte funnits där (både tiden fram till själva kollapsen och den faktiska falltiden), du kan ju fråga någon med fackkunskaper om hörnen är en viktig eller oviktig del av en byggnad vad gäller hållfasthet.

Citat:
Lienno: När en tredje byggnad som inte träffats av något plan faller ännu "bättre" och i fritt fall i 2,25 sekunder, då är det magi på hög nivå.

Citat:
Pad: Fast den tredje byggnaden var ju inte byggd som de två första, så varför skulle den inte i sig kunna falla snabbare? Allt beror väl ändå på skadorna i kombination med hur den är byggd?

Och menar du på fullt allvar att sjuan inte tagit stryk? Har du sett bilderna på hörnet som blivit helt upprivet av raset från det närmaste tornet? Och sen brann det ju också.

Alltså återigen, svara på mitt inlägg, inte på något annat och lägg inga ord i munnen på mig. Jag har inte sagt något om hur mycket stryk 7:an tagit pga bråten. Jag utgår ifrån att ni håller med NIST, för när man ifrågasätter NIST så börjar ni oftast lipa direkt. Vad du "gott kan tänka dig" är en annan sak. Spekulera på du bara, jag är glad att du ifrågasätter NIST.
Citera
2009-06-09, 17:42
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Alltså ungefär samma andel israeler bland offren i WTC som andelen i NY i stort. Bättre lycka nästa gång.

Men det är ju så snurrigt så jag ser inte ens meningen med att gå i svaromål.
Förstår jag dig rätt om du menar att bara för att New Yorks befolkning består av 0,28% judiska israeler så borde 0,28% av dödsoffren i tornen vara judiska israeler? Är det med det argumentet ni dräper "judemyten" eller finns det mer?

Resten av mitt inlägg då? Inga invändningar alls, ett ganska lyckosamt inlägg om jag får säga det själv. Din taktik att svara på mitt inlägg genom att klippa/klistra ett annat inlägg av en annan användare från en annan tråd fungerade väl sådär, men bättre lycka nästa gång.
Citera
2009-06-09, 18:13
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Men det är ju så snurrigt så jag ser inte ens meningen med att gå i svaromål.

Jo jag förstår att sanningen är snurrig för dig.
Men för att det skall bli klarare så kanske du skulle sluta att ljuga så förbannat. Men det kan ju också bero på att du inte är LÄSKUNNIG.

Du skrev:
Citat:
Men om vi ska lämna skrönornas värld och se hur det verkligen gick till. Den 12 sept. skrev Jerusalem Post om hur Israels utrikesminister mottagit en lista på 4000 israeliska judar som tros ha befunnit sig i eller kring tornen, tusentals befaras vara döda.

Vilket INTE är original texten. Utan den som Al Manar skriver.
Undrar varför du inte brytt dig i att ta reda på vad Jerusalem post skrev???
Sanningen!!!!

Jerusalem post:
"The Foreign Ministry in Jerusalem has so far received the names of 4,000 Israelis believed to have been in the areas of the World Trade Center and the Pentagon at the time of the attack."

Så ditt citat är kasst.
Skall bli intressant och se om du har ryggrad nog att kommentera FAKTA eller om det blir ytterligare en lögn.

Citat:
Förstår jag dig rätt om du menar att bara för att New Yorks befolkning består av 0,28% judiska israeler så borde 0,28% av dödsoffren i tornen vara judiska israeler? Är det med det argumentet ni dräper "judemyten" eller finns det mer?

Det står klart och tydligt att det är en sannolikhetskalkyl, INGET annat.
Vill du utan att belägga ett skit raljera över den så är det dig fritt, men du styrker inte din sak direkt.

Argumentet ligger i att DU och övriga foliehattar INTE kollar upp era sk. källor, utan sväljer lögner med hull och hår utan att tänka med knölen ni har ovan nacken.

Citat:
Resten av mitt inlägg då? Inga invändningar alls, ett ganska lyckosamt inlägg om jag får säga det själv.
Om dit mål var att sprida lögner så har du en klar ledning här, jag blir gärna sist i den tävlingen, var ditt mål att framföra FAKTA så får du gå och sätta dig på utvisningsbänken. 5 minuter misconduct.

Citat:
Din taktik att svara på mitt inlägg genom att klippa/klistra ett annat inlägg av en annan användare från en annan tråd fungerade väl sådär, men bättre lycka nästa gång.

Ja eftersom DU frågade så här.....

Citat:
Har du en länk till den förklaringen?

Och länken visar klart på att Al Manar inte skriver ut hela sanningen utan friserar siffrorna så dom skall passa in i myten.
Och du går på det....
Citera
2009-06-09, 18:42
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Förutom kontor i WTC hade Odigo även kontor i Herzliya

Exakt var i WTC byggnaderna hade Odigo kontor? Jag undrar eftersom de inte finns med några listor övre hyresgäster och själva förnekar att de skulle ha haft kontor i byggnaderna.
Citera
2009-06-09, 18:47
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jo jag förstår att sanningen är snurrig för dig.
Men för att det skall bli klarare så kanske du skulle sluta att ljuga så förbannat. Men det kan ju också bero på att du inte är LÄSKUNNIG.

Det är alltid lika fashinerande att posta ett inlägg i denna tråd, ni följer formulär 1a ser jag. Jag skriver ett inlägg som ett svar till CNN och riktar även en klar frågeställning till densamma och vad händer. Jo först basunerar SLOB ut att han inte orkar mer, sen kommer MonkeyPla och gör ett tafatt försök att gå i svaromål genom att klippa/klistra ett inlägg som förmodligen var ett svar på en annan frågeställning och tillslut kommer ElGiganten med de sedvanliga personpåhoppen och oförskämdheterna. CNN lyser dock med sin frånvaro.

Citat:

Du skrev:

Vilket INTE är original texten. Utan den som Al Manar skriver.
Undrar varför du inte brytt dig i att ta reda på vad Jerusalem post skrev???
Sanningen!!!!

Exakt, JAG skrev. Det var inte menat som ett citat. Vill man ha det ordagrant är det bara att söka upp orginalartikeln. Ska det vara så svårt att förstå.

Citat:
Jerusalem post:
"The Foreign Ministry in Jerusalem has so far received the names of 4,000 Israelis believed to have been in the areas of the World Trade Center and the Pentagon at the time of the attack."

Citat:
Så ditt citat är kasst.

Fast det var ju inget citat, du ska få ett tips till framtida debacler så du slipper göra bort dig igen, när jag vill citera någon använder jag mig av citat-knappen eller citat-tecknen.
Citat:
Skall bli intressant och se om du har ryggrad nog att kommentera FAKTA eller om det blir ytterligare en lögn.

Om du med fakta menar att några av dessa beräknat 4000 personerna också kan ha befunnit sig vid Pentagon så visst. Hur många israeliska judar tror du det jobbar på Pentagon? Hur många kan ha befunnit sig där? Vi kan räkna högt och säga att det var 1000 israeler vid Pentagon och det ändrar ändå inte mycket i sak för mitt inlägg. Pentagon blev också attackerat och dödstalen bland israelerna kvarstår.

Citat:

Det står klart och tydligt att det är en sannolikhetskalkyl, INGET annat.
Vill du utan att belägga ett skit raljera över den så är det dig fritt, men du styrker inte din sak direkt.

Men du styrker din genom att raljera dig sönder och samman? Den kalkylen är inte ett dugg sannolik, mer sannolikt är att judarna drogs till WTC värre än vad flugor dras till skit. Faktum är att en dog vid tornen.

Citat:
Argumentet ligger i att DU och övriga foliehattar INTE kollar upp era sk. källor, utan sväljer lögner med hull och hår utan att tänka med knölen ni har ovan nacken.

Vilka är det som ljuger, NY-times? Jerusalem Post?

Citat:
Om dit mål var att sprida lögner så har du en klar ledning här, jag blir gärna sist i den tävlingen, var ditt mål att framföra FAKTA så får du gå och sätta dig på utvisningsbänken. 5 minuter misconduct.

Vilkas lögner har jag spridit? Du skriver inte en mening utan att du kallar mig för lögnare eller att de källor jag använder är lögnaktiga, du kanske kan precisera dig lite?

Citat:
Ja eftersom DU frågade så här.....

Ja, men jag frågade alltså efter en länk som förklarade det jag skrev som en myt. Länken korrelerade väldigt dåligt till mitt inlägg.

Citat:

Och länken visar klart på att Al Manar inte skriver ut hela sanningen utan friserar siffrorna så dom skall passa in i myten.
Och du går på det....

Al Manar ja, jag skiter i Al Manar. Vad i mitt inlägg är det som inte stämmer?
Citera
2009-06-09, 18:49
Medlem
Arthur Dents avatar
Fan också, denna fällan har jag gått i tidigare. Frågeställningen var alltså till CNN, nu för jag samma diskussion med tre personer varav ingen är CNN, ni får utse en talesman.
Citera
2009-06-09, 18:54
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Fan också, denna fällan har jag gått i tidigare. Frågeställningen var alltså till CNN, nu för jag samma diskussion med tre personer varav ingen är CNN, ni får utse en talesman.

Hahahahahaha. Först måste vi ha en valrörelse. Eller förresten, NWO riggar ju ändå alltid valen.
Citera
2009-06-09, 19:04
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Exakt var i WTC byggnaderna hade Odigo kontor? Jag undrar eftersom de inte finns med några listor övre hyresgäster och själva förnekar att de skulle ha haft kontor i byggnaderna.

Fel av mig, Odigo eller Comverse som de väl heter nu hade kontor fyra kvarter ifrån WTC.
Citera
2009-06-09, 19:11
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Fel av mig, Odigo eller Comverse som de väl heter nu hade kontor fyra kvarter ifrån WTC.

I princip har vi alltså kvar att de hade ett kontor på Manhattan. Hur agerade företaget utifrån den "varning" som alltså kan ha skickats? Höll det hemligt? Mörkade? Konspirerade judiskt så att ingen skulle få veta något?

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaretz
Odigo, the instant messaging service, says that two of its workers received messages two hours before the Twin Towers attack on September 11 predicting the attack would happen, and the company has been cooperating with Israeli and American law enforcement, including the FBI, in trying to find the original sender of the message predicting the attack.
http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=77744&contrassID=/has\

De läckte över hela jävla jorden, gjorde pressuttalanden och samarbetade med FBI.

Eller som 911 myths skriver skriver:

Citat:
And also, once you know the full story, another question comes to mind. If this is supposed to be a "warning", why send it to people in Israel who would be unaffected by the event? And not give them enough information to warn colleagues closer to the attacks, in New York? It doesn't make sense, and without knowing the message text, it certainly doesn't prove foreknowledge.
Senast redigerad av SLOB 2009-06-09 kl. 19:14.
Citera
2009-06-09, 19:22
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
I princip har vi alltså kvar att de hade ett kontor på Manhattan. Hur agerade företaget utifrån den "varning" som alltså kan ha skickats? Höll det hemligt? Mörkade? Konspirerade judiskt så att ingen skulle få veta något?

Nej.

http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=77744&contrassID=/has\

Eller som 911 myths skriver skriver:

Ja, Odigo hade alltså kontor fyra kvarter från WTC, och företaget agerade säkert korrekt. Det intressanta är väl om varningen skickades vidare till andra israeler och om det kan vara en del av förklaringen till varför så få dog. Och vad hände egentligen med hela den grejen, enligt Odigo möjligjorde de för FBI att spåra avsändaren eller avsändarna vilket så klart är det mest intressanta att få reda på. Vem/vilka var det? Lyckades de aldrig spåra upp dem? Det verkar inte sannolikt då Odigo gav dem all den information som behövdes. Spårade de dem men hemligstämplade resultatet? Antar att det inte var Bin Laden som var avsändare i så fall. Eller hittade de och offentligjorde avsändaren och jag missade hela alltet? Iofs inte helt osannolikt.
Citera
2009-06-09, 21:41
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Alltså återigen, svara på mitt inlägg, inte på något annat och lägg inga ord i munnen på mig. Jag har inte sagt något om hur mycket stryk 7:an tagit pga bråten. Jag utgår ifrån att ni håller med NIST, för när man ifrågasätter NIST så börjar ni oftast lipa direkt. Vad du "gott kan tänka dig" är en annan sak. Spekulera på du bara, jag är glad att du ifrågasätter NIST.

Det sista du citerade var inte ett svar till sig utan till Azzabrazza.

För övrigt ser jag inte hur mitt spekulerande skulle motsäga det NIST kommit fram till, de pratar om skadornas medverkan till kollapsen, jag spekulerade i kollapsens tid, blanda inte ihop de två sakerna.

För övrigt så ser jag gärna mer spekulation från alla parter, men man får ju vara tydlig med vad man tycker sig ha fakta bakom och vad man gissar (mer eller mindre kvalificerat). Tyvärr går det sällan bra att diskutera saker med foliehattar där de förväntas spekulera och svara på hypotetiska frågeställningar, jag har försökt flera gånger. Det blir bara tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in