Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Precis. Väder är oberäknerligt. Skälet är inte att väder är magiskt eller består av oberäknerligerium, utan att det är så oerhört många parametrar inblandade. Precis som en över hundra våningar hög byggnad med innehåll som bryts sönder. Det var själva poängen.
Eller med NISTs egna ord från brevet din källa angav:
Det är för många parametrar för att datormodellerna ska kunna ge något exakt svar, precis som vädermodeller för meteorologer.
/S
Din jämförelse med väder är helt irrelevant i sakfrågan och saknar poäng övht. Du kan inte jämföra något som är oberäkneligt med något som är, alltså för att göra det enkelt och logiskt så att du förstår. kolla här.:
En händelse som redan har hänt där man har bevis på vad som har hänt (vilket NIST inte har) så kan man mata in det i en modern apparatur och få ut en modell av det.
Ett väderfenomen som redan har passerat kan man mata in i en modern apparatur och få ut ett korrekt svar/modell av händelsen.
Vad jag försöker få sagt är att NIST bara har spekulerat och kan därför inte förklara någonting med hjälp av modern apparatur.
Förstår du eller ska jag behöva faxa det till dig?
. Kom igen nu slob. jag vet att du kan bättre.