2007-10-18, 20:20
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Håll dig till ämnet och läggner argumentet fly-fyra-månader. Det är en stark indikation på att argument saknas. Kom igen, håll dig till argumenten.

Ja du kan väll till en början kolla vad jag quotade. Jag besvarade inte någon av dina frågor med "fly-fyra-månader argumentet". Det är bara nått pinsamt beteende som ni konspiratörer har.
Citera
2007-10-18, 20:23
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Skitdåligt försök till att ducka igen. Har du gått i skola hos sten.b? Tio enkla steg till självförnekelse.
Om det är sannolikt att de sprängdes har du säkert en modell som steg för steg förklarar hur det gick till eller hur?
Du menar väl inte att ni bland alla tusentals forskare ni påstått ni har på er sida inte har en enda som kan göra en modell över det mest sannolika förloppet? Naturlgitvis inte. Har finns inget att dölja. Seså fram med modellen bara. Något i stil med NIST borde ni väl kunnat producera på sex år?

Om du inte har det kan du gå hem igen. Vad du tror är inte samma sak som sanningen. Jag vet vad bevis och teori är. DU har en teori som du inte kan bevisa. Easy cake.
(Jag å andra sidan tror på flygande drakar som sprutar smältande ost. Det tycker jag också är jävligt sannolikt. )

Du vill verkligen bli av med mig va, jobbigt med en som kan se skillnad på teori och bevis va? Men oroa dig inte, när jag har hanterat den attakerande varg flocken som just nu pågår så kommer jag förmodligen lämna er i , låt oss säga - Fyra månader. Du kan hålla dig till fyra sekunder, underbart är kort.....

Här är något som tydligt ger en indikation och en smak av vad som sannolikt hände. Du har sett den förr, så jag räknar inte med att du kommer att ändra "teori" För det är just vad den officiella förklaringen är. En TEORI som saknar hårda bevis av vad som hände före och under rasen. 7:an kommer för alltid bli oförklarad av de offisiella.
http://www.youtube.com/watch?v=hBKe_WwRr6M
Citera
2007-10-18, 20:26
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Ja du kan väll till en början kolla vad jag quotade. Jag besvarade inte någon av dina frågor med "fly-fyra-månader argumentet". Det är bara nått pinsamt beteende som ni konspiratörer har.

Jag gav dig två svar, gjorde jag inte det?
Förök iaf att läsa trådarna. Jag vill fortfarande ha bildbeviset som du snackade om?
Citera
2007-10-18, 20:47
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Jag gav dig två svar, gjorde jag inte det?
Förök iaf att läsa trådarna. Jag vill fortfarande ha bildbeviset som du snackade om?

Ja visst! Konstigt att du inte har sett dom förut du som verkar så intresserad om hur tornen kunde rasa.

Här är en bild på de hängade våningarna:
http://www.debunking911.com/sag.ht1.jpg

och här kan man se hur den yttre fasaden dras innåt:
http://www.geocities.com/debunking911/sag.ht2.jpg
http://www.debunking911.com/bow2.jpg
Citera
2007-10-18, 21:09
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ja visst! Konstigt att du inte har sett dom förut du som verkar så intresserad om hur tornen kunde rasa.

Nu kommer en av tre saker att hända:

a) A-Band-And kommer att hävda att bilden inte alls föreställer detta utan något helt annat.

b) Bilden ser ut att föreställa detta men den är manipulerad och i verkligheten såg det inte alls ut så där.

c) A-Band-And försvinner i ett par månader.

Jag tycker det för övrigt är märkligt att alla dessa personer som hävdar att tornen sprängdes i en enorm konspiration inte kan hitta någon enda jävel som sitter inne med riktiga bevis. Om det var så att det var en jättekonspiration bakom detta så skulle det finnas så otroligt mycket bevis av alla de slag liggandes. Och då pratar vi RIKTIGA bevis. Om någon var med och apterade sprängämnen i tornen så skulle dessa personer med största sannolikhet dokumentera detta på något sätt, om inte annat av ren självbevarelsedrift. För om du jobbar åt några som är beredda att spränga tusentals personer i luften så är det rätt lätt att räkna ut att ditt eget liv inte är mycket värd och din enda försäkring är således att se till att du har bevis för vad som skett i händelse av att du skulle råka "försvinna".

Nä, Occams rakkniv är det som gäller.
Citera
2007-10-18, 22:03
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Väder och vind skiftar ständigt och är ytterst oberäknelig.

Precis. Väder är oberäknerligt. Skälet är inte att väder är magiskt eller består av oberäknerligerium, utan att det är så oerhört många parametrar inblandade. Precis som en över hundra våningar hög byggnad med innehåll som bryts sönder. Det var själva poängen.

Eller med NISTs egna ord från brevet din källa angav:

Citat:
Your letter suggests that NIST should have used computer models to analyze the collapse of the towers. NIST carried its analysis to the point where the buildings reached global instability. At this point, because of the magnitude of the deflections and the number of failures occurring, the computer models are not able to converge on a solution.

Det är för många parametrar för att datormodellerna ska kunna ge något exakt svar, precis som vädermodeller för meteorologer.

/S
Citera
2007-10-18, 23:05
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:

Bilderna kommer från en icke officiel hemsida. Skärp dig. Jag vill ha bevis som kommer från officiella myndigheter som undersöker 9 11. Vem som helst kan skapa en hemsida med övertygande bevis och förvridna sanningar. Om man ska gå den vägen så kan man ju räkna Loose Change mm som hårda bevis, vilket det faktiskt inte är! Loose change pressenterar spekulationer och sannolikhetsteorier. Terorier som jag anser vara de mest sannolika. Försök iaf se skillnad på teori och hårda bevis.
Det var ett riktigt dåligt försök.
Citera
2007-10-18, 23:07
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Bilderna kommer från en icke officiel hemsida. Skärp dig. Jag vill ha bevis som kommer från officiella myndigheter som undersöker 9 11. Vem som helst kan skapa en hemsida med övertygande bevis och förvridna sanningar. Om man ska gå den vägen så kan man ju räkna Loose Change mm som hårda bevis, vilket det faktiskt inte är! Loose change pressenterar spekulationer och sannolikhetsteorier. Terorier som jag anser vara de mest sannolika. Försök iaf se skillnad på teori och hårda bevis.
Det var ett riktigt dåligt försök.
Ain't that the truth?
Citera
2007-10-18, 23:15
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Precis. Väder är oberäknerligt. Skälet är inte att väder är magiskt eller består av oberäknerligerium, utan att det är så oerhört många parametrar inblandade. Precis som en över hundra våningar hög byggnad med innehåll som bryts sönder. Det var själva poängen.

Eller med NISTs egna ord från brevet din källa angav:

Det är för många parametrar för att datormodellerna ska kunna ge något exakt svar, precis som vädermodeller för meteorologer.

/S

Din jämförelse med väder är helt irrelevant i sakfrågan och saknar poäng övht. Du kan inte jämföra något som är oberäkneligt med något som är, alltså för att göra det enkelt och logiskt så att du förstår. kolla här.:
En händelse som redan har hänt där man har bevis på vad som har hänt (vilket NIST inte har) så kan man mata in det i en modern apparatur och få ut en modell av det.
Ett väderfenomen som redan har passerat kan man mata in i en modern apparatur och få ut ett korrekt svar/modell av händelsen.

Vad jag försöker få sagt är att NIST bara har spekulerat och kan därför inte förklara någonting med hjälp av modern apparatur.

Förstår du eller ska jag behöva faxa det till dig?

. Kom igen nu slob. jag vet att du kan bättre.
Citera
2007-10-18, 23:16
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Ain't that the truth?

Med andra ord så är Debunking 911 helt oacceptabel som ett underlag för bevis
Citera
2007-10-18, 23:23
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Loose change pressenterar spekulationer och sannolikhetsteorier. Terorier som jag anser vara de mest sannolika.

Vilka datamodeller presenterar de då?

/S
Citera
2007-10-18, 23:26
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Nu kommer en av tre saker att hända:

a) A-Band-And kommer att hävda att bilden inte alls föreställer detta utan något helt annat.

b) Bilden ser ut att föreställa detta men den är manipulerad och i verkligheten såg det inte alls ut så där.

c) A-Band-And försvinner i ett par månader.

Jag tycker det för övrigt är märkligt att alla dessa personer som hävdar att tornen sprängdes i en enorm konspiration inte kan hitta någon enda jävel som sitter inne med riktiga bevis. Om det var så att det var en jättekonspiration bakom detta så skulle det finnas så otroligt mycket bevis av alla de slag liggandes. Och då pratar vi RIKTIGA bevis. Om någon var med och apterade sprängämnen i tornen så skulle dessa personer med största sannolikhet dokumentera detta på något sätt, om inte annat av ren självbevarelsedrift. För om du jobbar åt några som är beredda att spränga tusentals personer i luften så är det rätt lätt att räkna ut att ditt eget liv inte är mycket värd och din enda försäkring är således att se till att du har bevis för vad som skett i händelse av att du skulle råka "försvinna".

Nä, Occams rakkniv är det som gäller.

Ofan. ny varg i flocken. Du ser mitt svar på din furutspådda händelse ovan. Räcker det som svar? eller vill du att jag ska mangla dina spekulationer "OM" dittan och dattan skulle/borde ha hänt ifall det var en konspiration? "OM" jag hade varit mångmiljonär så hade jag inte suttit här. Förstår du vad som menas med "OM" Man kan säga "om" om allting, ex:
OM jag hade lämnat in rätt lottorad så HADE jag varit väldigt rik.. Jisses.

Herre gud, hur många är ni? det enda som ni verkar fokusera på är argument som fly-fyra-månader. Behöver jag säga vad man kan flukta genom ett sådant argument eller har ni varit uppmäsrsamma. Ni liknar tyvärr en bunt amatör experter som inte kan se skillnad på sannolikheter och bevis.
Ganska patetiskt och billigt måste jag erkänna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in