2007-04-19, 00:58
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
brand som tar sönder stålet är en STOOOR Brand man ser tydligt. brand som inte tar sönder det är i storlek med den som var på 9-11.

ska jag förklara det fler gånger för dig?. du har väll bra betyg? varför har du så svårt att förstå saker? skolan gör väll en smart?
Ja, skolan gör en smart, och jag är utbildad inom universitet där källkritik är ett slagord. Dumdristighet sysslar jag inte med, men jag tröstar mig med att du är en särart.

Svara nu på mina frågor! Var i rapporten går det att läsa! Det var du som påstod det, inte jag och då ska du minsann backa upp det också!

Edit: Är det någon här som tror jag kommer få ett svar eller erkännande av ett misstag?
Citera
2007-04-19, 01:11
Bannlyst
Här har du brandmännen på deras radio hehe http://www.prisonplanet.com/firefighterstape.wma

Här står det mer: http://www.9-11commission.gov/report/911Report_Ch9.htm

och en sak till World trade kunde ta FLERA flygplan UTAN problem.

Frank A. DeMartini, Manager, WTC Construction and Project Management, discusses the fact that the WTC towers were designed to take multiple hits from airliners and not collapse, comparing it to poking a pencil through fly netting, DeMartini was adament that the towers would not collapse. DeMartini died in the towers on 9/11, this interview clip was taken from video shot in January 2001.
Citera
2007-04-19, 01:13
Bannlyst
erik jag har aldrig fel. ni som behöver kolla upp fakta bättre och lyssna på mig för JAG ÄR väldigt käll kritisk.

Och erik om du följt med här i tråden hade du sett att grabbarna inte kan svara på det mesta.

Vad är det som gör stora explosioner innan byggnaden kollapsar? NIST sa själva att branden i world trade inte kom från bensien så bensinen var inte i närheten av elden, pluss bensin och eld kan absolut inte göra såna explosioner långt ifrån. om du vet vilka jag snackar om? annars kan jag länka till dig
Citera
2007-04-19, 01:36
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Jag tror inte på vad jag ser. Hoppas detta ett skämt?

Har folk redan börjat sikta in sig på att vinna FB-awarden för årets idiot 2008?
Citera
2007-04-19, 01:37
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Jag tror inte på vad jag ser. Hoppas detta ett skämt?

Har folk redan börjat sikta in sig på att vinna FB-awarden för årets idiot 2008?
tanken slog mig just hehe. så arrogant och korkad kan ingen vara, mycket skratt retande

MVH
/HL
Citera
2007-04-19, 01:39
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
och en sak till World trade kunde ta FLERA flygplan UTAN problem.
Vad för plan? Cessnor? Segelflygplan?
Citera
2007-04-19, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Vad för plan? Cessnor? Segelflygplan?
Frank A. Demartini, on-site construction manager for the World Trade Center, spoke of the resilience of the towers in an interview recorded on January 25, 2001:
Citat:
The building was designed to have a fully loaded 707 crash into it. That was the largest plane at the time. I believe that the building probably could sustain multiple impacts of jetliners because this structure is like the mosquito netting on your screen door -- this intense grid -- and the jet plane is just a pencil puncturing that screen netting. It really does nothing to the screen netting.
Citera
2007-04-19, 02:10
Bannlyst
plast i gräset.vem e trög här? och varför?. en boeing 737 är i nästan samma storlek som en boeing 707? och den var byggt att klara att ta flera stycken 707. är det jag eller ni som inte kan tänka här?. och faktan kvarstår fortfarande att flygplanet gjorde minimall skada. eller ni vet inget om nist/fema rapporten? LOL

Oj så experter håller med mig att planet inte gjorde nån skada? jag undrar varför??

Thomas Eagar, an MIT professor of materials engineering who supports the official theory, says that the impact of the airplanes would not have been significant, because “the number of columns lost on the initial impact was not large and the loads were shifted to remaining columns in this highly redundant structure”

Professor Astaneh-Asl of University of California:said “‘The [plane] impact did nothing to this building,’ he said with admiration.” CNN News
Citera
2007-04-19, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Sedan påstod du att braden var liten. Detta stöds INTE av brandmän på plats som talar om large volumes of fire on the upper floors. Det vill säga att du hade fel igen. Vad DU tycker om brandens storlek skiter jag fullständigt i. Säger brandmännen på plats att branden var för stor att bekämpa så tror jag mer på de än dig, faktiskt!
Den initiala analysen som gjordes, baserad på vad som syntes utifrån och på TV, antog att det var omfattande bränder som skulle vara omöjliga att hantera p.g.a. det befintliga brandskyddet åtminstone delvis var ur funktion (skadade vattenledningar).

Men, de brandmän som faktiskt nådde upp till 78:e våningen i det södra tornet uppfattade situationen annorlunda:
"Chief Palmer could see only two pockets of fire, and called for a pair of engine companies to fight them." - Källa
Citera
2007-04-19, 02:13
Bannlyst
knäckta med fakta en gång till. snälla kolla upp saker innan ni skriver. 9-11 var ett jobb från insidan. och ni kan inte äns motbevisa det eller varför planet fick det till att kollapsa lol
Citera
2007-04-19, 02:15
Bannlyst
inget ändrar faktan att det inte finns några bevis som stödjer att kollapsen skulle börjat på grund av planet. och alla vet redan det inte va på grund av elden och att golvet inte kollapsa. så vaaar e bevisen för att det var planet???

ska berätta varför dom inte finns, för det går emot vetenskap hehe

Men det finns gott om bevis att bomber användes.

9-11 var ett jobb från insidan
Citera
2007-04-19, 02:18
Bannlyst
rakt på sak jdon. skönt att se en person med koll på vad som hände
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in