Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jasså??? Inte!!!!
Så du vågar visa ditt fula ansikte här igen.
Du har fortfarande inte visat bilder eller länkar till mig om hur golvet var konstruerat. Du påstod att golvet var uppdelat, jag påstod att det var i ett stycke, jag visade länkar och bilder på ett golvplan i WTC 1 o 2.
Du svarade med 4 månaders tystnad.
Du skrev detta.
Vilket är så fel som det kan bli.
Sätter du fast ett sprängmedel på ett betongstycke och sprängmedlet har en sprängkraft på 1 ton. Resultatet kommer bli detsamma som om du tar en hammare och slår på betongstycket med en kraft på 1 ton. Ingen skillnad alls.
Och skulle det vara så att man sprängt tornen, varför kommer inte det stora dammolnet förrän husen rasat? Om det är som DU säger borde vi sett mest damm vid själva sprängningen då fortfarande husen stod upp. Men det finns INGEN video som visar detta!
Nu får vi se om du blir borta i 4 månader igen bara för du inte kan hitta bilder på golven som är enligt dig i flera sektioner.
1. Argumentet som du gjorde med hammaren och sprängämnen. vemt som helst fattar att man kan pulverisera betong på olika sätt! Men du glömmer medvetet en väldigt viktig faktor i ditt argument! TIDEN. jisses!
2. Jisses! är du blind människa? Hur ska du se damm före sprängning? dammet blir fullt synligt när processen sätter igång. OMG
Blueprints. Vill du att vi ska studera? samt se på klipp?
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/plans/table.html
http://video.google.com/videoplay?docid=-3135892053682639810
I filmen ser vi vid flera tillfällen där de armerar golven samt gjuter dem. Vi ser även golvelement som är i många olika sektioner som man sedan gjuter en platta på i olika sektioner för att skapa en viss tolerans för rörlighet. byggnaderna påverkades som bekant av extrem miljö. när man bygger för extrem miljö så måste man skapa en viss tolerans för rörlighet. Exakt 10:10 in på klippet ser du exempel av sektioner, de återkommer även fler ggr i filmen
Exakt 12:15 ser du att de bara gjuter golvet i sektioner. Jag har näligen gjutit golv och grundarbeten för att de ska klara rörlighet och sättningar i grunden. Ska jag fortsätta?
Sobb! du som är moderator borde se till att man vårdar språket, det är omoget att kalla okända människor för exempelvis ful? Men å andra sidan så tolkar jag liknande kommentarer som ren frustration och att man inte har något att komma med, mer än dåliga argumen dvs.
Jag är inte perfekt eller felfri, därför har en del av mina inlägg blivit raderade. Men å andra sidan så finns det som tur en del av oss som fortfarande har en inlärningsförmåga, jag antar att en del fortfarande är unga och torra bakom öronen här på forumet? Men men...