Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag vet inte om du har varit inne i pentagon, eller området omkring. Runt om hela byggnaden är det ett flertal stark trafikerade vägar för privattrafik, det vill säga folk som kör fram och tillbaka till jobbet. Hur i hela fridens namn tror du att man kan iscensätta ett attentat mitt på ljusa dagen, när folk rör sig som mest, med att placera ut vrakdelar, kapa lyktstolpar etc. etc. Vittnen är mestadels privatpersoner som råkade passera, att påstå att dessa är köpta är absurt.
Undra vem som är korkad här egentligen!
Vi
analyserar och diskuterar en konspiration! Ett förslag är att UBL + ràdgivare (riktiga gangsters) sitter i en grotta i Afghanistan och konspirerar en attack (9/11) mot USA med hjälp av 19 fanatiska kamikaze varav vissa lär sig flyga i USA. Dessa kamikaze besöker USA i egna namn, bor där, flyttar runt hit och dit under flera àr och fàr hemliga, konspirativa direktiv fràn UBL i Afghanistan. Och sedan gàr de 19 kamikaze till attack (som lyckas eftersom FAA, NORAD sover och säkerhetskontrollen pà flygplatser, etc. var slö) och lämnar en massa spàr efter sig; testatmenten, flyguniformer, etc. Ett par dagar efter 9/11 har FBI och CIA duktigt avslöjat hela konspirationen och identifierat alla 19 kamikaze och deras privatliv/ekonomi, och att UBL är den skydlige, etc. UBL blànekar ... men ingen foliehatt tror pà det.
Mànga foliehattar tror pà UBL konspirationen och de 'bevis' som läggs fram pà olika hàll. Case closed.
Sà finns det ett annat förslag att ovan är ett medvetet felspàr som lurade de duktiga FBI och CIA (och media och allmänheten) och att det var nàgra andra konspiratörer som utförde attackerna med hjälp av olika Hollywood tricks och planterarade villospàr och falska vittnen, etc. Hur det skulle ha gàtt till tycker jag är intressant att analysera. Mànga anser att WTC7 är 'the smoking gun'; själv anser jag som sagt tidigare att AA77 och Pentagon är 'the smoking gun'. Ovan nämnda foliehattar som tror pà UBL-konspirationen blir dà helt desperata (oförskämda) i sina försök att försvara FBI, CIA och ... indirekt de konspiratörer (massmördare) som verkligen utförde 9/11. Det är rätt korkat beteende tycker jag.
Sà hur iscensätter man Pentagon-attacken. Ja, först placerar man sprängmedel i väggen under ombygganden och inne i huset där revisorerna sitter och analyserar Pentagons förfalskade räkenskaper (det saknas en massa kosing!). Det är dessa personer som skall mördas! Men man kan ju inte bara spränga dem i luften. Man màste lägga ut ett villospàr = AA77 som kapas, litet falska videos, etc. Och när man ändà hàller pà, bestämmer man sig för att spränga WTC-tornen i luften med samma tricks. Konspiratörerna är riktiga gangsters och massmördare. Tydligen har de rejäl hàllhake pà ledningen hos CIA och FBI som sedan pliktskyldigast 'utreder' UBL-konspirationen - och inget annat.
Personligen tycker jag USA ändrats de senaste àren med all security överallt och amerikanerna har blivit rädda och okritiska och religiösa. Tror pà enkla saker som tutas ut i media. Fakta undertrycks. Som tur är finns det en 9/11 Truth movement i USA men den är satt under hàrt tryck. Eller som USA president säger - 'tror ni inte som jag, är ni terrorister'! Det är olycksbàdande och underlättar för de riktiga konspiratörerna. Det är ju bara att viska vilka orimligheter som helst i presidentens öra och meddelar han dem senare som sanning är all diskussion överflödig. Det är samma metoder som Hitler använde när hans kumpaner brände ner riksdagshuset i Berlin 1933. Sedan var det slut pà frihet och diskussion. Foliehattarna hade vunnit.
AB