2007-07-17, 00:13
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Kan du påvisa någon form av bevis som visar hela kärnan när resten rasat?
Inte hela, nej. Men Heiwas resonemang faller i sin egen orimlighet. Där finns en uppsjö med bilder som visar kärnan ett par hundra meter hög innan den trillar, detta borde inte vara möjligt med Heiwas resonemang. Han har nämligen aldrig pratat om att de skulle vara "hakarna" som håller uppe de "trusses" som varje våningsplan är byggt på, utan stålkonstruktionen i kärnan som utsattes för kontrollerad demolition. Jag vet inte hur många trusses det fanns på varje våningsplan, men det borde varit minst 150 stycken. Ta detta så har vi 600 hakar på varje våningsplan som måste adapteras, utan att någon har fattat misstanke! Det går inte! Och definitivt INTE under ett veckoslut som han också vill få oss att tro. Han för ett häpnandsväckande korkat resonemang som saknar motstycke i trådens historia, faktiskt.

Vidare skriver Heiwa detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Naturligtvis sugs kall luft in i tornen. Hur varmt är det därinne? Alla fönster är 'öppna'. Pà golvnivà är det säkert bara 20°C - kall luft sugs ju in där. Möbler, mattor, väggar brinner litet här och där.
Har du, med handen på hjärtat, läst något mer intelligensbefriande i denna tråden tidigare? Man tror inte det är sant när man läser det. Kall luft!?!?!?!?!?!?!?!?! Då vet jag det. Om en kompis till mig fattar eld så ska jag inte försöka kväva elden med mina kläder, jag bara tillsätter lite kall syre så gör det susen! Geez!
Citera
2007-07-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Har du, med handen på hjärtat, läst något mer intelligensbefriande i denna tråden tidigare? Man tror inte det är sant när man läser det. Kall luft!?!?!?!?!?!?!?!?! Då vet jag det. Om en kompis till mig fattar eld så ska jag inte försöka kväva elden med mina kläder, jag bara tillsätter lite kall syre så gör det susen! Geez!
Du kan även använda en blåsbälg. Det var ju därför den uppfanns, så att man kunde blåsa kall luft på elden och kyla ner den när man skulle bearbeta järn...
Citera
2007-07-17, 01:51
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Och du är den illaluktande, billiga horan som avundsjukt står och tittar på?

Hahaha.
Det svänger i tråden. Detta va ju faktiskt ganska kul.
Citera
2007-07-17, 08:34
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Tyvärr har du fel igen. Pelarna - the columns - bàde i ytterväggen som vi diskuterar och inne i kärnan (samma princip/system) är byggda av stàlplàt. Tjockleken pà dessa plàtar varierar betydligt - 6 mm uppe i toppen, 60 mm nere i botten. Anledningen är, jag upprepar, att belastningen pà pelaren är högre längst ner vid marken än högst upp i luften. Nederdelen màste vara starkare än toppen. Om ytterväggpelarens yttre form är samma i toppen och botten - 14"x14" - av estetiska skäl - det ser snyggt ut - màste plàttjockleken i pelarsidorna variera för att tryckspänningen i plàten skall vara samma (och förhindra plastisk kompression, mm).

Nej fel igen.

Tittar du inte på bilder?

så här ser en "column" ut
http://www.911myths.com/assets/images/spandrel1.jpg

Så här såg exteriören ut.
http://www.oilempire.us/graphics/WTC_on_fire9.jpg

En viss skillnad.

Sen åter till engelskan.

Del 1
The structural steel used in the exterior 14-inch by 14-inch columns that were spaced at 3 feet 4 inches on center around the entire periphery of each of the WTC towers was fabricated from various grades of high-strength steel...

Tydligt så står det här att Columns är 14" x 14", ingen annan siffra nämns och det är fasaden vi pratar om.

Del 2 handlar om
The cross-sectional shape of the columns can be seen in Figure B-1. These varied in length from 12 feet 6 inches to 38 feet, depending on the plate thickness and location.

Här handlar det om dom tvärgående balkar som var fästa vid dom 14"x14" Columns. Står ingenting om att dom 14"x14" columns skulle variera i tjocklek.
http://www.911myths.com/assets/images/spandrel2.jpg
Där ser vi både Dom lodrätt monterade Columns men framför allt så syns "cross-sectional columns som är horisontellt monterade.

Så du får gå tillbaka och göra om och göra rätt.
Citera
2007-07-17, 08:36
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Enbart Controlled Demolition gör jobbet. D.v.s. det var en konspiration.

Bara en foliehatt har missat att flygplan har flugit in i husen i över 800km/h.

Snacka om att inte vilja se sanningen.
Citera
2007-07-17, 08:46
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Och du är den illaluktande, billiga horan som avundsjukt står och tittar på? (moderator, det är ok med onödigt skitsnack som är OT och bara har för avsikt att förolämpa?)

Här har du tydligen använt hela din hjärna och tänkt ett bra tag. Grattis.

Citat:
Stål avleder värme bättre än järn?
Järn Fe är ett grundämne, stål innehåller järn.
Skriv om frågan, gör rätt!!!

Citat:
Du har hört talas om uttrycket "elda för kråkorna"? Vad kommer det sig av?
Och det tycker du stämmer på en kakelugn?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kakelugn
Kakelugnen är en murad, kakelklädd eldstad gjord för uppvärmning. Den har hög verkningsgrad och avger värmen under flera timmar, och kräver därför inte så mycket passning.

Så det kanske var läge att ta reda på vad som gällde om kakelugnar innan du spyr galla här?????
Men det är nog för mycket begärt av en foliehatt.
Citera
2007-07-17, 08:49
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Du kan även använda en blåsbälg. Det var ju därför den uppfanns, så att man kunde blåsa kall luft på elden och kyla ner den när man skulle bearbeta järn...

Jaså? Trodde det var dåtidens brandsläckare!
Citera
2007-07-17, 08:52
Medlem
portnoys avatar
Citat:

Stål avleder värme bättre än järn?

Där försvann det sista kornet av intellektuell respekt för jdon.
Citera
2007-07-17, 08:58
Medlem
ElGigantens avatar
Heiwa!

Du har missat detta:

Så du kan på röken se hur varmt det är?

Då vill jag att du avgör vilken av dessa 2 bränder som är varmast!!!

Bild 1
http://www.telegraph.co.uk/news/graphics/2004/08/09/db0901.jpg

Eller
Bild 2

http://www.chinadaily.com.cn/english/doc/2005-11/14/xin_1211021417306192163020.jpg

Gärna med en motiviering varför du svarat bild 1 eller 2.

Som ett bonus uppdrag kan du ta reda på hur en kakelugn fungerar.
Hittar du något i konstruktionen av en kakelugn som påvisar att om man leder in luft i en tänd kakelugn så kyler man kakelugnen, kan du gärna visa detta. För då har du lyckats bevisa något i teorin som inte fungerar i praktiken.[/quote]

Eftersom du skrev detta så är det en helt naturlig följdfråga.
Jag hävdar att Du inte har en aning om vilken temperatur det är genom att se på röken. Eftersom du inte vet vad som brinner.
Kan du dock detta som du påstår så borde det vara en "baggis" för dig att visa oss hur du gör.

Citat:
Det enda som brinner är tydligen innerväggar, möbler, mattor, mm. som framgàr av röken och värmen/hettan fràn dessa kan omöjligen hetta upp trossarna i taket sà att de börjar deformeras. Kall luft kommer in sà att det kan brinna men kyler även ner hela utrymmet.

Sen har du bekvämt lämnat min fråga om kakelugnen som tar in kall luft omsätter det till en effektiv förbränning genom att HÖJA temperaturen och sedan släppa ut röken.
Inte som du galet påstod.

Citat:
En kakelugn är helt stängd

Vilket är helt fel, igen.

Sen skall du nog ta och förklara din liknelse mellan eiffeltornet och WTC så här skrev du.

Citat:
Làt oss istället diskutera hur tvillingtornen WTC kollapsade. Dessa var precis likadant konstruerade som Eiffeltornet i Paris 1889! Du har väl sett Eiffeltornet? OK - WTC1,2 hade samma kvadartaform rätt upp till toppen men principen är densamma. Ju högre upp man kommer, desto lättare är konstruktionen! Vikten ovanpà màste ju bäras av konstruktionen under. Därför är den understa delen mycket starkare (och tyngre) än den översta. Det ser man tydligt pà Eiffeltornet och det var exakt samma system i WTC1,2. Sà om ett plan kapar Eiffeltornet i toppen ... och det sedan rasar ner ... kollapsar inte den starka underdelen - de fyra benen. Och samma borde ha hänt med WTC1,2s 47 ben = bärande pelare! Eller hur?

Var någonstans i texten refererar du till våningskonstruktionen?

Så massor av frågor som väntar på svar, men när du bakbundit dig själv med massa idiotiska påståenden som bevisligen är felaktiga, vill du inte fortsätta en diskussion längre.

Men tystnaden säger mer i detta fall än dina galna inlägg.
Citera
2007-07-17, 09:00
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Jag misstänker att du är ironisk då en blåsbälg snarare hade som uppgift att intensifiera en eld. Bara i Heiwas värld släcker man en eld med kallt syre. Kanske inte så konstigt att han inte längre "jobbar" som brandman.
Citera
2007-07-17, 09:06
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Där försvann det sista kornet av intellektuell respekt för jdon.

Vi skall nog inte förvänta oss allt för mycket från en som skrivit detta!

Citat:
Steven Jones tester är bland de mest relevanta jag sett de senaste åren iaf...

Den Steven Jones som hittat rester av Järn (Fe) i rasmassorna, och nu hävdar att det är bevis på att dom använt Thermite/Thermate! Inte illa av en person att hitta järn i rester av WTC.

Så det är den nivån vi skall hålla oss på tydligen.
Det är foliehattarna som skall ha ett öppet sätt att kritisera saker. Inte det dom själv skriver utan allt som har med USA och Bush och göra.
Citera
2007-07-17, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974

Varm rök väller ut fràn WCT2 tornets läsida. Vad kommer/sugs in i tornet pà lovartssidan? Kall frisk luft naturligtvis. Som jag nämnde i ett tidigare inlägg har jag släckt flera bränder och för att närma sig brandhärden kryper man naturligtvis pà golvet där den friska luften finns. Och sà kan man släcka brasan. Strax över brandhärden är det väldigt varmt men längre bort och ovanför branden är det mest rök.
FBI, FEMA, etc anger att hela vàningsplanet 6400 m² är ett eldshav men det ser vi ju att det är fel. Man ser làgor pà nàgra ställen.
NIST anger att 80% av de bärande pelarna är intakta och de klarar lätt att hàlla uppe tornet. Det brinner nàgonstans inne i tornet men den brandhärden verkar mycket begränsad och kan aldrig hetta upp 6400 m² tak ovanför. Vi ser att golven/taken runt om är i stort sett oskadade, dvs de stöttar ytterpelarna. Den kalla luften kyler väggpelare och golv/tak runt om. Inte en chans att förbindelserna där skall gà sönder, pga hetta.
Hur varmt är det inne i tornet. FBI, FEMA anger >600°C men det kan enbart vara mycket lokalt - kanske över 5-10 m² - där det verkligen brinner. Det är 3.6 meter takhöjd. Om det brinner pà golvnivà sà kan temperaturen under taket knappast vara mer än säg 200°C, vilket inte pàverkar stàltrussarna det minsta. Alla fönster är ju utslagna. Frisk, kall luft fläktar in fràn alla hàll, sà att röken fläktas ut. Röken verkar minska, dvs branden hàller pà att ta slut ... och tornet överlever. Och dà trycker konspiratörerna pà knappen för Controlled Demolition och PANG, PANG, PANG, ... .

NIST fick sedan i uppdrag att förklara hur tornen föll, pga brand, enorm hetta i de skadade omràdena men NIST kan inte förklara det. Det hade varit bättre med en förutsättningslös utredning om hur tornen föll, inte förutsätta att det var, pga hetta. NIST räknar sedan baklänges och kommer fram till att viss mängd hetta behövs över ett mycket stort omràde för att skada trussar och columns och simsalabim konfirmerar FEMA att precis sà var det! Men det är inte sà en undersökning skall gà till.

Fast det är enkelt att simulera det hela nere pà marken. Bygg en modell av vàningsplanet med pelare och 'öppna' fönster runt om och tutta pà därinne. Se hur röken väller ut och frisk luft sugs in och mät temperaturen överallt därinne. Det är en intelligent lösning. Tyvärr orkar FEMA och NIST inte ens tänka pà den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in