Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Vad jag ville ha sagt var bara att man skulle verkligen vilja se att det inte rörde sig om en mörkläggning.
1.Det fanns tecken på att man visste om vad som komma skulle
Inte mer än i andra större händelser. Vi har ställt följdfrågor om det här som du uppvisat grava problem att besvara. Hur mycket du än påstår att det fanns saker som tydde på det så visar det sig vara korthus.
Det finns inga bevis, inga särskilt graverande indicer heller för den delen.
Citat:
2.Hur man utnyttjade läget direkt efter attacken var heller inget som gjorde en mindre misstänksam.
Så... bara för att Bush ser till att utnyttja en uppkommen situation maximalt för sin egen agenda så tror du att han är insyltad? Det håller inte ett smack, då skulle man ju kunna börja anklaga byggföretag för att ligga bakom orkaner, de får ju massor av nya kunder när hus blåser bort.
Det där guilt by association är ett fult debattknep, och utan mer konkret bevisning bör man vara ganska försiktig med det.
Citat:
Vad jag skulle vilja se är........
1.Ovannämda vittnesmål av Bush
2.Alla dokument som kan styrka att man blev överraskad av attacken
Vad betyder det?
Alla korten på bordet.
Har man rent mjöl i påsen har man inget att frukta, eller hur?
Frågan är kanske inte om han har något att frukta, har han något att vinna på det? Nej, jag tror inte det. De som bestämt sig för sin blinda konspirationstro kommer givetvis inte att övertygas av någon utfrågning, man kommer bara fortsätta hävda att han ljuger.
Vad som däremot kommer komma som ett brev på posten är krav på att göra likadant så fort något händer. Folk kommer förväntas ställa upp på foliehattarnas femton minuter i rampljuset och vara tillgängliga för att bemöta allsköns galna teorier.
Det finns officiella utredningar, tills dess att någon kan hitta KONKRETA fel med dessa så finns det ingen anledning att bry sig.