2007-08-21, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Heiwa:

Om ett okänt plan (ingen transponder) under 45 minuter flyger spikrakt mot Sthlm är svenska flygvapnet uppe ganska snabbt för att se vad det är för galning.

AB

Betvivlar det. Ryssland har helt olovligt flugit över Finland flera gånger utan att deras plan skjuts ner. I Sverige har ryska u-båtar gått på grund. Fattar inte hur du på fullt allvar kan tro att terroristerna som sänkte WTC är ett påhitt. Tror du sen att Pentagon sprängde sig själv eller? Du verkar ju inte ens begripa att hela attacken var ett nederlag för underrättelsetjänsten, USA och den fria världen där vi ingår.

Såvida man inte hade koll på det, men valde att blunda för det. En så kallad mörkläggning.

Det återstår att se.
Citera
2007-08-21, 10:49
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Heiwa:

Om ett okänt plan (ingen transponder) under 45 minuter flyger spikrakt mot Sthlm är svenska flygvapnet uppe ganska snabbt för att se vad det är för galning.

AB

Betvivlar det. Ryssland har helt olovligt flugit över Finland flera gånger utan att deras plan skjuts ner. I Sverige har ryska u-båtar gått på grund. Fattar inte hur du på fullt allvar kan tro att terroristerna som sänkte WTC är ett påhitt. Tror du sen att Pentagon sprängde sig själv eller? Du verkar ju inte ens begripa att hela attacken var ett nederlag för underrättelsetjänsten, USA och den fria världen där vi ingår.

Det pågår kränkningar av svenskt luftrum så gott som varje dag. Ibland skickas det upp plan, ibland inte. Heiwa vet nog detta men väljer att strunta i det eftersom det inte passar in i hans värld. Heiwa & Co tror att världen är som en hollywood film där varje stor händelse är planerad in i minsta detalj och inget lämnas åt slumpen. Tex noplane teorion som heiwa gillar, den är som tagen ur en film.
Citera
2007-08-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Såvida man inte hade koll på det, men valde att blunda för det. En så kallad mörkläggning.

Det återstår att se.

Vad är det som återstår att se? Enligt vem återstår det att se något?
Citera
2007-08-21, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Okey. Trevligt väder med andra ord. Men kolla på den här länken då. Här tar dom upp just idén om att det kan va missil på planet. Samt visar bilder med förklaringar till.
http://www.cosmicpenguin.com/911/bradm/911index/WTC.html

Det var soligt en dagen. Är det bevis för att muslimer inte kan ha guldringar på sig? När lastade man på missilen menar du? Helt otroligt att någon utanför arabvärlden kan tro på de här galna teorierna.
Citera
2007-08-21, 14:16
Bannlyst
Citat:
Vad är det som återstår att se? Enligt vem återstår det att se något?

Eftersom allt inte är klarlagt än?

Kan vi få fram Bush, som vittnar helt själv, och under ed, till att börja med.

Sen kan du plocka fram bevisen för att Bush och grabbarna visste inget om det här.

Sen återstår inget att se.
Citera
2007-08-21, 14:24
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Eftersom allt inte är klarlagt än?

Kan vi få fram Bush, som vittnar helt själv, och under ed, till att börja med.

Sen kan du plocka fram bevisen för att Bush och grabbarna visste inget om det här.

Sen återstår inget att se.

Men Xcore, även om Bush skulle vittna under ed så skulle ni inte tro på det han sade om det inte stärkte konspirationsteorierna eller hur?
Citera
2007-08-21, 14:27
Medlem
Pads avatar
Citat:

Så var vi tillbaka vid bevisbördan och möjligheten att bevisa frånvaron av något... Jag trodde vi klarat av den biten redan. Det är ni som påstår att Bush och hans polare skulle kunnat vara medskyldiga som har uppgiften att hinka in bevisen. Tills dess är det bara ogrundad tro ni pysslar med (vilket iofs är helt ok så länge man är tydlig med att det rör sig om just tro och inget annat).
Citera
2007-08-21, 14:33
Bannlyst
Vad jag ville ha sagt var bara att man skulle verkligen vilja se att det inte rörde sig om en mörkläggning.

1.Det fanns tecken på att man visste om vad som komma skulle

2.Hur man utnyttjade läget direkt efter attacken var heller inget som gjorde en mindre misstänksam.

Vad jag skulle vilja se är........

1.Ovannämda vittnesmål av Bush
2.Alla dokument som kan styrka att man blev överraskad av attacken

Vad betyder det?

Alla korten på bordet.

Har man rent mjöl i påsen har man inget att frukta, eller hur?
Citera
2007-08-21, 14:44
Medlem
Pads avatar
Citat:
Vad jag ville ha sagt var bara att man skulle verkligen vilja se att det inte rörde sig om en mörkläggning.

Inte mer än i andra större händelser. Vi har ställt följdfrågor om det här som du uppvisat grava problem att besvara. Hur mycket du än påstår att det fanns saker som tydde på det så visar det sig vara korthus.

Det finns inga bevis, inga särskilt graverande indicer heller för den delen.

Citat:
2.Hur man utnyttjade läget direkt efter attacken var heller inget som gjorde en mindre misstänksam.

Så... bara för att Bush ser till att utnyttja en uppkommen situation maximalt för sin egen agenda så tror du att han är insyltad? Det håller inte ett smack, då skulle man ju kunna börja anklaga byggföretag för att ligga bakom orkaner, de får ju massor av nya kunder när hus blåser bort.

Det där guilt by association är ett fult debattknep, och utan mer konkret bevisning bör man vara ganska försiktig med det.

Citat:
Vad jag skulle vilja se är........

1.Ovannämda vittnesmål av Bush
2.Alla dokument som kan styrka att man blev överraskad av attacken

Vad betyder det?

Alla korten på bordet.

Har man rent mjöl i påsen har man inget att frukta, eller hur?

Frågan är kanske inte om han har något att frukta, har han något att vinna på det? Nej, jag tror inte det. De som bestämt sig för sin blinda konspirationstro kommer givetvis inte att övertygas av någon utfrågning, man kommer bara fortsätta hävda att han ljuger.

Vad som däremot kommer komma som ett brev på posten är krav på att göra likadant så fort något händer. Folk kommer förväntas ställa upp på foliehattarnas femton minuter i rampljuset och vara tillgängliga för att bemöta allsköns galna teorier.

Det finns officiella utredningar, tills dess att någon kan hitta KONKRETA fel med dessa så finns det ingen anledning att bry sig.
Citera
2007-08-21, 15:30
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Det finns tecken på att de "visste" att flera andra terrordåd skulle ske också - dåd som inte skedde. Det är alltid lätt att vara efterklok.

/S
Citera
2007-08-27, 13:24
Medlem
portnoys avatar
Oj, va länge det har varit tyst här nu...
Citera
2007-08-27, 14:19
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Oj, va länge det har varit tyst här nu...
Ja jag förväntade mig lite nya bevis i samband med rapporten om CIAs agerande eller icke-agerande som kom för någon vecka sedan-

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/08/19/AR2005081901526.html
http://news.google.com/news?hl=en&safe=off&q=cia+9/11&um=1&sa=N&tab=wn

Men det hände inte så mycket utav det. Att saker gick åt helvete är uppenbart. Men det är fortfarande inte bevisat om man rullade tummarna i spänd förväntan på att planen skulle krascha (eller energivapnen att avfyras) eller om man helt enkelt softade en gång för mycket.

Edit: Fick till min fasa se att Robert Fisk inte avfärdar konspirationen: http://news.independent.co.uk/fisk/article2893860.ece
R. Fisk brukar vara läsvärd även om han kan vara lite väl subjektiv ibland. han är ingen vän av västmakterna direkt. Och jag kan ha en liten liten förståelse för att hans ogillande av GWB får honom att se något fuffens med 9/11. Jag var inne på sammma spår en gång i tiden.
Robert Fisk får skriva vad han vill. Och även i det här ämnet uttrycker han sig oerhört bättre än många andra på konspirationssidan. Men glorian hamnade allt lite på sned nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in