2008-01-08, 18:49
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Destroy the NWO

Att vi inte får se någon passagerarlista med arabernas namn visar bara att dom antagligen döljer något som med allt annat.

http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=40

Som sagt var , klantigt av USA att inte ange araberna på någon lista då dom skyller på dom.

Visa gärna listorna utan araber
Citera
2008-01-08, 18:53
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Vad du gör är cherry picking.

Nej, då har du inte förstått begreppet. Det är du som ägnar dig åt cherry picking när du å ena sidan tar upp Danny Dowenkos uttalande om WTC7, men å andra sidan ignorerar hans uttalande om WTC1 och 2.

Det Plast gör är att avslöja din rätt ohederliga quote mining.

Look into it.

/S
Citera
2008-01-08, 19:45
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Vad du gör är cherry picking. Gå en sida bak och läs länkarna jag skrev, dom visste att attackerna skulle komma och bevis material har blivit förstört och folk från myndigheterna har klagat över att dom inte har fåt intervjua en del misstänka terrorister. och america gör business med terrorister från saudiarabien, saudiarabien kan ha haft inblandning i 9-11.
Och vad du gör är att utelämna citat som inte passar ditt syfte.
Citera
2008-01-08, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Nej, då har du inte förstått begreppet. Det är du som ägnar dig åt cherry picking när du å ena sidan tar upp Danny Dowenkos uttalande om WTC7, men å andra sidan ignorerar hans uttalande om WTC1 och 2.

Det Plast gör är att avslöja din rätt ohederliga quote mining.

Look into it.

/S

Jag ignorerar inte hans uttlande om WTC1 och 2. Jag har inte hört att han har läst NIST rapporten om WTC1 och 2. är det i videon där han säger WTC7 måste varit en demolering där han säger att WTC1-2 inte ser ut som det? kan inte minnas tag sen jag såg den. om inte så länka till källan där han säger det tack.

Men det är sant att jag inte bryr mig vad han säger om WTC1 och 2. Jag är på läst i historia och i politken och saker kring 9-11, vet inte om han är det. och som sagt det räcker att WTC7 togs ner med bomber,vilket var precis vad som hände. jag är lessen att det inte bara är en grupp araber som är onda här i världen.

Americas nummer ett kollaps expert Raymond M. Downey som såg kollapsen och dog av den tyckte att det SÅG ut som att den togs ner med hjälp av bomber. Så att säga "det såg inte ut att vara en demolering på något sätt" är att överdriva, det ser inte ut som något annat än en demolering, och experter håller med. och nu pratar jag om hur det SÅG ut så svara inte "han läste aldrig NIST rapporten".

http://www.prisonplanet.com/articles/september2007/100907_wtc_bombed.htm

Och 911 kommissionen har ignorerat brandmän som har viljat berätta att dom hörde stora explosioner som dom trott varit bomber och varit förvånade över skadan i byggnaden på våningar långt under där planet träffa bara en liten stund efter att den träffa.

Citat:
Although the Marriot was a bad scene, the north tower looked like a war zone. When he entered the lobby, Cacchioli recalls elevator doors completely blown out and another scene of mass chaos with people running, screaming and being hit with debris.

“I remember thinking to myself, my God, how could this be happening so quickly if a plane hit way above. It didn’t make sense,” said Cacchioli.

As he made his way up along with men from Engine Co. 21, 22 and Ladder Co. 13, the doors opened on the 24th floor, a scene again that hardly made sense to the seasoned fireman, claiming the heavy dust and haze of smoke he encountered was unusual considering the location of the strike.

“Tommy Hedsal was with me and everybody else also gets out of the elevator when it stops on the 24th floor,” said Cacchioli, “There was a huge amount of smoke. Tommy and I had to go back down the elevator for tools and no sooner did the elevators close behind us, we heard this huge explosion that sounded like a bomb. It was such a loud noise, it knocked off the lights and stalled the elevator.

“I somehow got into the stairwell and there were more people there. When I began to try and direct down, another huge explosion like the first one hits. This one hits about two minutes later, although it’s hard to tell, but I’m thinking, ‘Oh. My God, these bastards put bombs in here like they did in 1993!’

“Then as soon as we get in the stairwell, I hear another huge explosion like the other two

Citat:
Cacchioli was called to testify privately, but walked out on several members of the committee before they finished, feeling like he was being interrogated and cross-examined rather than simply allowed to tell the truth about what occurred in the north tower on 9/11.

“My story was never mentioned in the final report and I felt like I was being put on trial in a court room,” said Cacchioli. “I finally walked out. They were trying to twist my words and make the story fit only what they wanted to hear. All I wanted to do was tell the truth and when they wouldn’t let me do that, I walked out.

“It was a disgrace to everyone, the victims and the family members who lost loved ones. I don’t agree with the 9/11 Commission. The whole experience was terrible.”

inte hela historian, dom viktigaste delarna bara. läs hela här: http://www.prisonplanet.com/articles/july2005/200705twistedwords.htm
Citera
2008-01-08, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Och vad du gör är att utelämna citat som inte passar ditt syfte.

Du kanske missa länkarna jag skrev som visar att dom visste att attackerna skulle komma och att bevis material har blivit förstört och att folk från myndigheterna har klagat över att dom inte har fåt intervjua en del misstänka terrorister. och att america gör business med terrorister från saudiarabien, saudiarabien kan ha haft inblandning i 9-11.

Du är nog inte intresserad av sanningen för du pallar inte med den.
Citera
2008-01-08, 20:14
Medlem
Destroy the NWO.

Du är bara ännu en i raden av naiva drömmare, och sannolikt är du ung med. Det är väl den enda ursäkt som kanske kan godtas för dina ogrundade kunskapslösa och felaktiga åsikter.

Dr Tinnitus
Citera
2008-01-08, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Destroy the NWO.

Du är bara ännu en i raden av naiva drömmare, och sannolikt är du ung med. Det är väl den enda ursäkt som kanske kan godtas för dina ogrundade kunskapslösa och felaktiga åsikter.

Dr Tinnitus

Jag skriver bara fakta. hur kan fakta vara fel?. du har inte pekat ut något som jag skrivit. gillar du att gnälla?.

vad har jag fel i ? precis inget.

När myndigheterna förstör bevis material så är det inget konstigt med det visst. det är du som drömmer. du kommer vakna snart nog, när folket tar över.
Citera
2008-01-08, 20:41
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jag ignorerar inte hans uttlande om WTC1 och 2.

Jo. Om du använder honom som en expert som (du tycker) kan uttala sig trovärdigt om WTC7, så måste du också hantera att han uttalat sig om WTC1 och 2 (på ett för truthers ofördelaktigt sätt). Annars ägnar du dig åt quote mining.

Citat:
Jag har inte hört att han har läst NIST rapporten om WTC1 och 2.

Av det enkla skälet att Danny bara gett en oerhört ytlig kommentar om byggnaderna. Han har förmodligen inte läst NIST rapporten.

Citat:
är det i videon där han säger WTC7 måste varit en demolering där han säger att WTC1-2 inte ser ut som det? kan inte minnas tag sen jag såg den. om inte så länka till källan där han säger det tack.

http://www.youtube.com/watch?v=EkZMQAC95kI

Citat:
Men det är sant att jag inte bryr mig vad han säger om WTC1 och 2.

Quotemining alltså. Dessutom lyckas du med konststycket att säga emot dig själv i en och samma post. Grattis.
Citera
2008-01-08, 20:42
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Nej Majava, det där kan jag inte hålla med om, för det är inte sant. Du låter dessutom lite svävande på den punkten.

Tja, en seriös debatör lämnar källor till sina argument och flyr inte från diskussioner med 100 obesvarade frågor efter sig... Väldigt få vakthundar har gjort så, väldigt många foliehattar har gjort så.
Citera
2008-01-08, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Quotemining alltså. Dessutom lyckas du med konststycket att säga emot dig själv i en och samma post. Grattis.

Du gjorde precis cherry picking och ignorera allt jag skrev. läs gärna allt annat jag skrivit med.

911 var ett jobb från insidan, frågan är vilka som borde få fängelsestraff eller dödsstraff.
Citera
2008-01-08, 21:18
Medlem
Targenors avatar
Citat:

911 var ett jobb från insidan, frågan är vilka som borde få fängelsestraff eller dödsstraff.

Sen var de ju de där med hållbara bevis, inget korthus som faller när man tittar på de.
Citera
2008-01-08, 21:20
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Hmm vilka bevis har du för det påståendet?

Jag vill ha rena bevis, inte din åsikt om hur saker borde sett ut eller gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in