2007-07-08, 11:32
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Du frågar efter bevis och har inte tagit del av dom vi presenterar. Jag avvaktar till du är mer insatt i frågan.
Också ett sätt att säga att man ger upp. Bevis är saker som kan hålla i en rättegång, eller kanske i en kommission t o m? Du har ju tjatat om hur ni vill se "oberoende" utredningar. Ja, ta fram riktiga bevis så kommer det säkert att hända.
Att ni inte får till stånd en utredning beror faktiskt inte på att världen konspirerar emot er. Det beror på att vilken normalt resonerande människa som helst ser att konspirationsidan mest är lite pinsamma som efter sex år fortfarande inte lyckats ta fram ett enda litet hållbart bevis som talar för sin sak.
Citera
2007-07-08, 16:14
Medlem
Tittat på video

Eftersom det är en regnig dag så har jag tittat lite på video...
Heiwa har en post i länktråden
"Tre (gamla) länkar om hur WTC1,2,7 förstörs med Controlled Demolition."

Dom är onödigt långa och med ytterst lite substans.
Det är också ibland svårt att riktigt förstå vad det är dom vill övertyga tittaren om...

Nummer 1 tycks driva tesen att det var helikoptrar som på något sätt var inblandade i komplotten, och fick tornen att rasa..
Troende får gärna förtydliga detta.

Nummer 2 hittar jag inget nytt eller ens intressant i....

Nummer 3 talar om s.k. "pyroklastiska flöden".
Speakern säger att pyroklastiska flöden är typiska för vulkaner och stora explosioner.
Han tycks sedan mena att dom damm-moln som syns vid tornens ras är pyroklastiska flöden.
Men där har videon fel!
Pyroklastiska flöden består av mycket het materia och rör sig typiskt med hastigheter på flera 100 km/h. Att hamna i ett sådant flöde är direkt dödligt. (Exempel: Pompei och Herculaneum).
Vad jag vet var det ingen på Manhattan som dog av något damm-moln.
Utbredningshastigheten för damm-molnen efter rasen är också mycket beskedlig jämfört med riktiga pyroklastika flöden.
Jag har inte heller sett några rapporter om att damm-molnen ö.h.t. skulle ha varit heta.

I videon visar man riktiga pyroklastiska flöden från vulkaner jämsides md damm-molnen efter tornen.
Bara för att det ytligt ser lika ut, så påstår upphovsmännen att det är lika.
Och det är ju klart; med konspirationstroendes krav på logik så är det ju så.

För oss andra är kanske beviskraven lite högre...

Jag väntar fortfarande på ett enda bevis på konspriration som skulle hålla i domstol.
Vilket är troendes bästa?

/T
Citera
2007-07-08, 16:24
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
I videon visar man riktiga pyroklastiska flöden från vulkaner jämsides md damm-molnen efter tornen.
Bara för att det ytligt ser lika ut, så påstår upphovsmännen att det är lika.
Och det är ju klart; med konspirationstroendes krav på logik så är det ju så.
/T

Debunking911 gör något likadant, rätt kul (en bit ner på sidan)

http://www.debunking911.com/thermite.htm

/S
Citera
2007-07-08, 17:17
Medlem
SLOBs avatar
Synpunkter på moderering tas via PM. OT borttaget.

/S
Citera
2007-07-08, 21:25
Medlem
Hej 2 frågor?

1:Om Bush låg bakom 911 skulle då ingen större amrikansk tidning lista ut det?
2:Skulle Bush verkligen våga detta och om det kom fram skulle det ju bli upplopp i NewYork kanske inbördeskrig i Usa, och Bush skulle kanske bli avrättad?
Citera
2007-07-08, 21:43
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SfinxBlackmage

1:Om Bush låg bakom 911 skulle då ingen större amrikansk tidning lista ut det?
Jag tror inte foliehattarna själva vet vilken som ligger bakom, i många fall (se flera inlägg här) så har dom sjunkit så djupt att dom försöker leta fram så mkt fel som möjligt, tex att se bomber som inte ens kunnat vara där. och enligt foliehattarna så är även media inblandat i detta, genom mörkläggningar, så för varje inlägg dom skriver ökar konspirationen lavinartat, från en person till 100.

Citat:
Ursprungligen postat av SfinxBlackmage
2:Skulle Bush verkligen våga detta och om det kom fram skulle det ju bli upplopp i NewYork kanske inbördeskrig i Usa, och Bush skulle kanske bli avrättad?
Dom verkar tro att Bush lät placera ut bomber, sköt ner plan (vilket inte visat sig stämma) osv osv , men istället för att koncentrera sig på intressanta frågor så håller dom fast vid totalt idiotiska frågor som "de fanns inga kapare på passagerarlistan" , de e nog de dummaste jag har hört, usa planerar den största attacken någonsin men faller på en sån skitsak.
däremot tror jag att usa kan ha haft förhandsinformation om att något skulle ske men inget gjordes åt det.

Hoppas du fick ut något av mitt svammel :=)
Citera
2007-07-09, 07:50
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jag har sett intervjuer med tre poliser som var på plats den där dagen vid macken. Om tre poliser sägar att planet passerade på en viss sida av macken. Så har jag svårt att ifrågasätta det.
Det roliga är att en av poliserna placerar sig själv lite fel. Men tackvare övervakningsfilmen från stället så räddas han trovärdighet lite. Jag fick känslan av att han försökte göra sig viktigare i händelsen. Det enda som störde mig när det kom fram at han stått vid den bakre pumpen är om i huvudtaget såg planet slå in i huset. Om jag minns rätt så var han den enda som säkert påstod sig sett det av vittnena vid macken. Men jag kan minnas fel.

Mm.. jag köper inte deras vittnesmål om de inte ens är säkra på var de själva befann sig! Och som det sagts många gånger tidigare; fysiska bevis (t.ex. lyktstolparna) går före vittnesmål.
Citera
2007-07-09, 09:20
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Mm.. jag köper inte deras vittnesmål om de inte ens är säkra på var de själva befann sig! Och som det sagts många gånger tidigare; fysiska bevis (t.ex. lyktstolparna) går före vittnesmål.

Återigen så kan man hänvisa till mackens övervakningskamera. Där ser man hur den ena polismannen hoppar in i bilen. Och det är ju fastställt vilken sida kameran sitter på stället.
Citera
2007-07-09, 09:44
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Återigen så kan man hänvisa till mackens övervakningskamera. Där ser man hur den ena polismannen hoppar in i bilen. Och det är ju fastställt vilken sida kameran sitter på stället.

Ja, i detta fallet var polismannen befann sig, men dock ej vilken sida 757:an passerade på. Där har vi bara andra vittnesuppgifter och kapade lyktstolpar. Jag väntar fortfarande med spänning på att alla andra avgörande videoklipp skall släppas!
Citera
2007-07-09, 09:50
Bannlyst
Explosionen i Pentagon

http://www.voltairenet.org/article139203.html#article139203

är en hygglig länk som behandlar explosionen i Pentagon. Notera skillnaden mellan explosion med shockvåg och normal förbränning av jetfuel, etc. Slutsatsen är att explosionen orsakas av en sprängladdning. Det finns inga spår efter en jetfuelbrand i Pentagon! Branden efter explosionen är en normal husbrand som startats av värmevågen från explosionen!
Efter smällen kan vi se hur diverse fragment landar pà marken framför videokamerorna och man undrar vad de består av. De borde ju ha samlats upp och analyserats! Litet senare ser vi hur en bil (sic) kör ut fràn Pentagon/platsen där smällen sker och försvinner till höger på gräsmattan. Man undrar vem som kör/smiter iväg där.
Det är naturligtvis inte president Bush som ligger bakom attentatet! Bush insats är att se till att utredningen av händelsen blir sà urusel och oklar att den ger upphov till konspirationsteorier (som vi diskuterar). Jag har hittills inte sett nàgra riktiga bevis att 19 araber làg bakom det hela.
Citera
2007-07-09, 10:03
Medlem
styrlunds avatar
...

Ordet foliehatt förkommer ofta här. Vad är motsatsen till det. Vad kallas dom som svalt den rådande sanningen som en hungrig fågelunge och slåss för att behålla just världsbilden? Trygghetsnarkoman?
Citera
2007-07-09, 10:07
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
http://www.voltairenet.org/article139203.html#article139203

är en hygglig länk som behandlar explosionen i Pentagon. Notera skillnaden mellan explosion med shockvåg och normal förbränning av jetfuel, etc. Slutsatsen är att explosionen orsakas av en sprängladdning. Det finns inga spår efter en jetfuelbrand i Pentagon! Branden efter explosionen är en normal husbrand som startats av värmevågen från explosionen!
Efter smällen kan vi se hur diverse fragment landar pà marken framför videokamerorna och man undrar vad de består av. De borde ju ha samlats upp och analyserats! Litet senare ser vi hur en bil (sic) kör ut fràn Pentagon/platsen där smällen sker och försvinner till höger på gräsmattan. Man undrar vem som kör/smiter iväg där.
Det är naturligtvis inte president Bush som ligger bakom attentatet! Bush insats är att se till att utredningen av händelsen blir sà urusel och oklar att den ger upphov till konspirationsteorier (som vi diskuterar). Jag har hittills inte sett nàgra riktiga bevis att 19 araber làg bakom det hela.

I och med att de analyserar videofilmen får man förmoda att du i varje fall tror att den är äkta och inte "photoshoppad" som så många andra av er tror.Två frågor får du då:

1. Vad för slags sprängmedel genererar att flera 1000 kvadratmeter stort eldmoln?

2. Vad hade varit riktiga bevis för att det var 19 araber?, om nu inte det rävker med att de finns på övervakningskameror, kan kopplas till UBL, har skrivit sitt testament, är kopplade till sina platser på planet av en flygvärdinna på ett av planet, kan kopplas till flygskolr runt om i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in