2007-12-07, 13:06
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du visar bara upp ett till väldigt fult ansikte....
Steven Jones (mannen som hittade FE (järn) i resterna av WTC, (vilken hjälte för "sanninngssökarna") ställde en fråga till NIST. Steven Jones vill ha fram ett exakt förlopp hur WTC 1 o 2 kolapsade. Detta kan inte NIST eller NÅGON annan svara på. Detta vet Steven Jones och nu när han fått släppa sina Thermite/thermate drömmar så måste han hitta något annat att tjäna pengar på. Frågan är omöjlig att svara på men svaret är inte den heta potatis som idioter till foliehattar vill ha det till.

Ta ett kilo socker sen släpper du det från 2 meters höjd ner på golvet. Gör detta test 100 grr. Hitta då sen den forskare som kan förklara varför mönster på golvet blir olika VARJE gång och be han sedan att räkna ut hur mönstret kommer att se ut den 101 gången du släpper sockret. Hittar du den forskaren så kommer jag ge dig rätt på vad du än skriver i denna tråd. JAG LOVAR.

Detta är exakt vad Steven Jones bett NIST om, endast i syfte att förvilla stackars foliehattar då hans drömmar om kontrollerade sprängningar har dött ut för länge sedan då karln inte ens hittade det unika ämnet för Thermate!!!!

Har Jones gett upp Thermiteidén? Vad har han nu för teori om varför tornen rasade?
Citera
2007-12-07, 13:58
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Gronabuddah är bara ännu en av alla dessa idioter som ploppar fram med jämna mellanrum i dessa trådar, och startare om på nytt med att dra precis ALLA vansinniga idiotiska sjuka påståenden de har snappat upp på någon lika korkad idiotisk och lögnaktig konspirationssida.

Alla dessa påståenden har redan motbevisats en massa gånger redan, bara här på FB, för att intge tala om resten av världens forum.

Dessa idioter som kommer med dessa idiotpåståenden visar klart och tydligt att det måste vara nåt fel på dem, då de inte verkar ha klarat att ta till sig ens det basalaste i grundskolan. Samt att lyckas tro på allt som sägs på konspiurationssidor, hur uppenbart korkat och felaktigt det än är, ja även om det är solklara lögner, och samtidigt misstror precis allt annat som inte kommer från dessa konspirationssidor.

Det som är skrämmande är när man tänker på att dessa (oftast unga okunniga naiva drömmare till killar) om några år kanske ska vara vuxna och kanske hamnar på nåt ställe ute i samhället där de har hand om folk. Dagis, lärare, kommunpolitiker eller liknande.

Man kan ju med bävan i halsen bara undra vad dessa nollor skulle bidra med då, eller ställa till med........

Det kan vara intressant att diskutera, men denna totalt idiotiska rundgång med samma galna lögnaktika påståenden om och om och om igen, av samma debattörer eller nya som ploppar upp, är bara för dumt.

Bäst kanske att tiga ihjäl idioterna så kanske de tröttnar när de inte får sina minuter i "rampljuset".......
Och jag börjar för min del fundera på vilken slags praktnolla du är, antagligen bara en i mängden där på Samhall. Varför kör du debattstilen som du gör? Är det för att sabotera hela klimatet som din enäggstvilling Elgiganten, eller är du så allmänt ute i verkliga livet också? När fick du ditt fula tryne ommöblerat sist egentligen? Det borde ske på daglig basis om du är likadan IRL menar jag.

Sen tycker jag även Majava bör rycka sig i kragen en aning. Du är för skärpt för att haka på samma stil som psykopatgubbarna E och Dr T. De är redan knullade, medan du kan hålla dig borta från det träsket om du vill.
Citera
2007-12-07, 15:38
Medlem
Äntligen, en komplett konspirationsidé

Jag har ju ibland efterlyst en komplett konspirationsteori, men aldrig fått något napp.
Nåväl, nu finns det i alla fall ett försök att redovisa.

Scenariot nedan är hittat på
http://www.alternet.org/columnists/story/42181/?page=1
Dit bör man inte gå om man är obekväm med intelligent och elak text!

Så här ser det ut:
The specifics vary, but the basic gist of what They Say Happened goes something like this:

A group of power-hungry neocons, led by Dick Cheney, Paul Wolfowitz, Bush and others and organizationally represented by groups like the Project for a New American Century, seeks to bring about a "Pearl-Harbor-like event" that would accelerate a rightist revolution, laying the political foundation for invasions of Afghanistan and Iraq.

Your basic Reichstag fire scenario, logical enough so far. Except in this story, the Reichstag fire is an immensely complicated media hoax; the conspirators plot to topple the World Trade Center and pin a series of hijackings on a group of Sunni extremists with alleged ties to al-Qaeda. How do they topple the Trade Center? Well, they make use of NORAD's expertise in flying remote-control aircraft and actually fly two such remote control aircraft into the Towers (in another version of the story, they conspire with al-Qaeda terrorists to actually hijack the planes), then pass the planes off as commercial jetliners in the media. But it isn't the plane crashes that topple the buildings, but bombs planted in the Towers that do the trick.

For good measure -- apparently to lend credence to the hijacking story -- they then fake another hijacking/crash in the Pentagon, where there actually is no plane crash at all but instead a hole created by a cruise missile attack, fired by a mysterious "white jet" that after the attack circles the White House for some time, inspiring the attention of Secret Service agents who point at it curiously from the ground (apparently these White House Secret Service agents were not in on the plot, although FBI agents on scene at Ground Zero and in Shanksville and elsewhere were).

Lastly, again apparently to lend weight to the whole hijacking cover story, they burn a big hole in the ground in Pennsylvania and claim that a jet went down there, crashed by a bunch of brave fictional civilians who fictionally storm the fictional plane cabin. The real-life wife of one of the fictional heroes, Lisa Beamer, then writes a convincingly self-serving paean/memoir to her dead husband, again lending tremendous verisimilitude to the hijacking story. These guys are good!

Just imagine how this planning session between Bush, Rummy and Cheney must have gone:

BUSH: So, what's the plan again?

CHENEY: Well, we need to invade Iraq and Afghanistan. So what we've decided to do is crash a whole bunch of remote-controlled planes into Wall Street and the Pentagon, say they're real hijacked commercial planes, and blame it on the towelheads; then we'll just blow up the buildings ourselves to make sure they actually fall down.

RUMSFELD: Right! And we'll make sure that some of the hijackers are agents of Saddam Hussein! That way we'll have no problem getting the public to buy the invasion.

CHENEY: No, Don, we won't.

RUMSFELD: We won't?

CHENEY: No, that's too obvious. We'll make the hijackers al-Qaeda and then just /imply/ a connection to Iraq.

RUMSFELD: But if we're just making up the whole thing, why not just put Saddam's fingerprints on the attack?

CHENEY: (/sighing/) It just has to be this way, Don. Ups the ante, as it were. This way, we're not insulated if things go wrong in Iraq. Gives us incentive to get the invasion right the first time around.

BUSH: I'm a total idiot who can barely read, so I'll buy that. But I've got a question. Why do we need to crash planes into the Towers at all? Since everyone knows terrorists already tried to blow up that building complex from the ground up once, why don't we just blow it up like we plan to anyway, and blame the bombs on the terrorists?

RUMSFELD: Mr. President, you don't understand. It's much better to sneak into the buildings ourselves in the days before the attacks, plant the bombs, and then make it look like it was exploding planes that brought the buildings down. That way, we involve more people in the plot, stand a much greater chance of being exposed, and needlessly complicate everything!

CHENEY: Of course, just toppling the Twin Towers will never be enough. No one would give us the war mandate we need if we just blow up the Towers. Clearly, we also need to shoot a missile at a small corner of the Pentagon to create a mightily underpublicized additional symbol of international terrorism -- and then, obviously, we need to fake a plane crash in the middle of fucking nowhere somewhere in rural Pennsylvania.

RUMSFELD: Yeah, it goes without saying that the level of public outrage will not be sufficient without that crash in the middle of fucking nowhere.

CHENEY: And the Pentagon crash -- we'll have to do it in broad daylight and say it was a plane, even though it'll really be a cruise missile.

BUSH: Wait, why do we have to use a missile?

CHENEY: Because it's much easier to shoot a missile and say it was a plane. It's not easy to steer a real passenger plane into the Pentagon. Planes are hard to come by.

BUSH: But aren't we using two planes for the Twin Towers?

CHENEY: Mr. President, you're missing the point. With the Pentagon, we use a missile, and say it was a plane.

BUSH: Right, but I'm saying, why don't we just use a plane and say it was a plane? We'll be doing that with the Twin Towers, right?

CHENEY: Right, but in this case, we use a missile. (/Throws hands up in frustration/) Don, can you help me out here?

RUMSFELD: Mr. President, in Washington, we use a missile because it's sneakier that way. Using an actual plane would be too obvious, even though we'll be doing just that in New York.

BUSH: Oh, okay.

RUMSFELD: The other good thing about saying that it was a passenger jet is that that way, we have to invent a few hundred fictional victims and account for a nonexistent missing crew and plane. It's always better when you leave more cover story to invent, more legwork to do, and more possible holes to investigate. Doubt, legwork, and possible exposure -- you can't pull off any good conspiracy without them.

BUSH: You guys are brilliant! Because if there's one thing about Americans -- they won't let a president go to war without a damn good reason. How could we ever get the media, the corporate world, and our military to endorse an invasion of a secular Iraqi state unless we faked an attack against New York at the hands of a bunch of Saudi religious radicals? Why, they'd never buy it. Look at how hard it was to get us into Vietnam, Iraq the last time, Kosovo?

CHENEY: Like pulling teeth!

RUMSFELD: Well, I'm sold on the idea. Let's call the Joint Chiefs, the FAA, the New York and Washington DC fire departments, Rudy Giuliani, all three networks, the families of a thousand fictional airline victims, MI-5, the FBI, FEMA, the NYPD, Larry Eagleburger, Osama bin Laden, Noam Chomsky and the fifty thousand other people we'll need to pull this off. There isn't a moment to lose!

BUSH: Don't forget to call all of those Wall Street hotshots who donated $100 million to our last campaign. They'll be thrilled to know that we'll be targeting /them/ for execution as part of our thousand-tentacled modern-day bonehead Reichstag scheme! After all, if we're going to make martyrs -- why not make them out of our campaign paymasters? Shit, didn't the Merrill Lynch guys say they needed a refurbishing in their New York offices?

RUMSFELD: Oh, they'll get a refurbishing, all right. Just in time for the "Big Wedding"!

ALL THREE: (/cackling/) Mwah-hah-hah!

Det finns väl en del brister i denna teori, men jag har inte sett någon bättre.

/T
Citera
2007-12-07, 16:41
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Sen tycker jag även Majava bör rycka sig i kragen en aning. Du är för skärpt för att haka på samma stil som psykopatgubbarna E och Dr T. De är redan knullade, medan du kan hålla dig borta från det träsket om du vill.

Det är svårt att inte tröttna när man diskuterar med folk som verkar sakna grundläggande kunskaper i fysik och vägrar acceptera sådant som var faktum redan för 500 år sedan.

Och med 500 år menar jag inte en metafor för en lång tid, utan jag menar att man inte känner till fysikaliska samband som F=mv^2/2
Citera
2007-12-07, 17:52
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det är svårt att inte tröttna när man diskuterar med folk som verkar sakna grundläggande kunskaper i fysik och vägrar acceptera sådant som var faktum redan för 500 år sedan.

Och med 500 år menar jag inte en metafor för en lång tid, utan jag menar att man inte känner till fysikaliska samband som F=mv^2/2
Jag förstår vad du menar Majava, men med tiden lär du nog märka att det inte är så värst många där ute som vet vad formeln innebär. Många skulle säkert tro att det har att göra med Försvarets Materielverk
Citera
2007-12-07, 18:00
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Har Jones gett upp Thermiteidén? Vad har han nu för teori om varför tornen rasade?

Jag är också nyfiken på om, och isf var det står att Jones inte stödjer thermate-hypotesen längre?
Citera
2007-12-07, 18:04
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du visar bara upp ett till väldigt fult ansikte....
Steven Jones (mannen som hittade FE (järn) i resterna av WTC, (vilken hjälte för "sanninngssökarna") ställde en fråga till NIST. Steven Jones vill ha fram ett exakt förlopp hur WTC 1 o 2 kolapsade. Detta kan inte NIST eller NÅGON annan svara på. Detta vet Steven Jones och nu när han fått släppa sina Thermite/thermate drömmar så måste han hitta något annat att tjäna pengar på. Frågan är omöjlig att svara på men svaret är inte den heta potatis som idioter till foliehattar vill ha det till.

Ta ett kilo socker sen släpper du det från 2 meters höjd ner på golvet. Gör detta test 100 grr. Hitta då sen den forskare som kan förklara varför mönster på golvet blir olika VARJE gång och be han sedan att räkna ut hur mönstret kommer att se ut den 101 gången du släpper sockret. Hittar du den forskaren så kommer jag ge dig rätt på vad du än skriver i denna tråd. JAG LOVAR.

Detta är exakt vad Steven Jones bett NIST om, endast i syfte att förvilla stackars foliehattar då hans drömmar om kontrollerade sprängningar har dött ut för länge sedan då karln inte ens hittade det unika ämnet för Thermate!!!!

Fel igen, jag HAR läst rapporterna. Du vet väl att det finns fler än en?? Nej just det det kan du ju inte veta, dom nämner inte detta i Loose Change filmerna så då kan det ju inte finnas fler!!!

Det finns fler rapporter om WTC 7 från NIST, detta är inte heller något som tas upp på behandlingshemmen för foliehattar heller va????!!!!

Sen till din källa som startade dina vilsna vägar med NIST här i tråden.

Kevin Ryan, filmen "A new standard for deception. The NIST WTC report" hinner kanppt börja innan den jävla idioten visar en bild på den nu mera berömda "Madrid skrapan" och gör jämförelsen med WTC. Jag är så jävla trött på denna jämförelse så jag vill bara spy över dom idioterna som drar upp den här. Hur dumma i huvudet kan ni bli??? Är det så fattigt med hjärnceller i era huvuden så ni går på detta???

Madrid skrapan var i huvudsak konstruerad av BETONG, WTC, stål till största delen i dom bärande delarna. Madrid skrapan hade en påbyggnad i stål och den RASADE.

Vad säger Kevin Ryans gamla arbetsgivare då?????

Ryan was working for UL and he was just fired. UL denies ever having certified the steel used to build the WTC. UL disagrees with Ryan's steel-fire analysis, and states that Ryan did not send his letter out as a representative of the company. This last point Ryan had made himself, earlier. UL also states that Ryan did not work in the UL division that does tests on fire-protection factors, and this assertion appears to be true

Så något mer än en idiot är han inte.

Har du fler "trovärdiga" källor som läser NIST rapporter åt dig??????

Dina inlägg är iaf underhållande
Citera
2007-12-07, 18:19
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tro mig, ElGiganten har läst det mesta av dessa rapporter.....

Sen spelar det ingen roll om de bara utredde fram till kollapsen, därför att det som är intressant är hur kollapsen kunde ske, alltså vad som startade det hela.

När kollapsen sen är ett faktum, så blir det ett oöverskådligt kaos som är omöjligt att överblicka. Enklet sagt, rasar det så rasar det. Vad som startade det hela och fick det att bli ett ras, är det som är det intressanta.

Dr Tinnitus

Lite styvt 10 000 sidor då mao. Impressive!

Jag håller med: "det som är intressant är hur kollapsen kunde ske" men jag sätter inte likhetstecken med att tornen rasar på det sätt de gjorde och en (vad jag kan se ansträngd) teori om hur rasen skulle starta.

För att inte prata om wtc7 då
Citera
2007-12-07, 19:12
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz
Lite styvt 10 000 sidor då mao. Impressive!

Jag håller med: "det som är intressant är hur kollapsen kunde ske" men jag sätter inte likhetstecken med att tornen rasar på det sätt de gjorde och en (vad jag kan se ansträngd) teori om hur rasen skulle starta.

För att inte prata om wtc7 då

Tänkte bara höra vad du har för erfarenhet inom konstruktion eller liknande områden? Jag själv har ingen alls och kan verkligen inte göra mig en uppfattning om hur kollapsen borde ha sett ut om tornen kollapsade.
Citera
2007-12-07, 19:18
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar Majava, men med tiden lär du nog märka att det inte är så värst många där ute som vet vad formeln innebär. Många skulle säkert tro att det har att göra med Försvarets Materielverk

Nej, jag är plågsamt medveten om det. Man har ju en stilla önskan om att folk som är intresserade av att lära sig mer om varför det som hände 9/11 bryr sig om att försöka förstå grundläggande naturlagar men jag är väl bara naiv...
Citera
2007-12-07, 19:34
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
Nej? men därimot så tror jag det är ett faktum att byggnaden som fick en järnbalk i sej är verklighet.
Och det betyder vad?
Att tornen sprängdes?
Varför kan man hitta bildelar långt ifrån olycksplatser tror du?
eller sprängs dom också

Citat:
Tanka loose change final cut, borde fnnas ett inslag där. även om det finns lite otydliga grejer i filmen så finns det konkreta grejjer också..
Om du vill att man ska ta dig och dina teorier på allvar så borde du inte rekomendera en film, som skaparna klippt ihop precis hur dom vill.
tagit ord och saker ur sitt rätta ursprungt för att få det att se bra ut.

Citat:
Maan have i been asleep

Mjo tror man på LC gänget så har man nog sovit
Citera
2007-12-07, 22:19
Medlem
Citat:
Och jag börjar för min del fundera på vilken slags praktnolla du är, antagligen bara en i mängden där på Samhall. Varför kör du debattstilen som du gör? Är det för att sabotera hela klimatet som din enäggstvilling Elgiganten, eller är du så allmänt ute i verkliga livet också? När fick du ditt fula tryne ommöblerat sist egentligen? Det borde ske på daglig basis om du är likadan IRL menar jag.

Debattstilen jag kör mot revisionister konspirationsttroende och liknande gökar, har de själva förtjänat genom sina idiotiska påståenden och korkade uppföranden m.m. I vilka de tydligt visat att de inte vill veta av sanning och verklighet, och inte har minst kunskap om de saker eller ämnen de försöker påstå saker om. Att de dessutom sen påstår att de är objektiva och uppmanar oss andra att vi måste "se helheten" och "ha ett öppet sinne", det blir bara för mycket.

Kort sagt, jag behandlar idioter och korkskallar med överhängande banjovarning så som de förtjänar, och på samma sätt som de behandlar mig.

Tro det eller ej, men jag jobbar som arbetsledare på hög nivå på mycket stora projekt i mångmiljardklassen, och har gjort så i många år. Jag har ansvar för många personer som ingår i min arbetsgrupp. Jag har förstått att folk trivs med mig som deras arbetsledare, då många vill jobba just med mig. Likaså är jag omtyckt av mina överordnade.

Vad jobbar jag då med, jo att bygga och modifiera enorma stål och betongkonstruktioner, liksom allt tekniskt som finns på dessa konstruktioner. De största faktiskt större än tornen i WTC. Så jag har dagligen med ingenjörer och konstruktörer att göra, som är mycket erfarna i allt från stålkonstruktion, betongkonstruktion, brandsäkring av dessa m.m.

Och då är det inte särskilt svårt att se hur idiotiska påståenden som kommer från lika idiotiska konspirationstokar, liksom vilka korkskallar här på FB som blinda för vetenskap fakta och verklighet, sväljer den skiten med hull och hår.

Så, beter man sig som konspirationstroende som en idiot, så får man räkna med risken att bli kallad idiot. Då är det nog bara att gilla läget, eller att börja bete sig som folk och visa att man är vuxen.

Dr Tinnitus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in