Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Fast det beror ju på vad du avser, den holländske demoleringskillen Janko (eller vad han nu hette) tror ju att sjuan togs ner med sprängämnen, men däremot inte att ettan och tvåan gjorde det. Så EN expert har de ju faktiskt hittat, det måste man ge dem.
Men som sagt, även om mängden experter som tror på det ena eller det andra är en hygglig fingervisning om vad som verkar rimligt så är det ju ändå de hårda bevisen som skall plockas fram och granskas... Och där har ju sten.b som vanligt noll och intet att komma med.
Yes. Det har du helt rätt i. My bad. De har en (1) demoleringsexpert, som faktiskt förefaller vara expert på riktigt, som ger dem WTC7. Men jag tror att båda sidor är lite småsura över att han - mig veterligen - inte tagit direkt ställning. För det känns lite rumphugget att han ger båda sidor lite rätt, eller hur?
Samt att det fanns/finns en till expert i Mexico som timmarna efter 9/11 sade att det fanns tydliga tecken på kontrollerade demoleringar. Han ändrade ju sig iofs några dagar senare.
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag har då och då här på FB frågat efter hur olika debattörer tror att det kompletta scenariot kring 9/11 ser ut (enligt deras egen tro).
Jag har aldrig fått något svar på dessa frågor.
Hur ser det ut i ett större perspektiv?
Vilka kompletta teorier kring 9/11 finns presenterade world-wide?
Jag har letat, men hittar inget bra.
Det finns ju massor av påståenden av typen "Det var inte en Boeing som träffade pentagon" eller "Ingen chans att det var bränder som sänkte WTC1".
Men är det någon som ö.h.t. gör en ansats att "sy ihop" det hela till en heltäckande skildring?
Med heltäckande menar jag att man måste täcka in
-planering
-genomförande
-efterarbete
av allt det som hände kring 9/11
Det måste ju ha varit rejält mycket folk inblandat i det fall det var en konspriration, och här måste ju då finnas många intressanta berättelser.
Att bara stå och skråla "9/11 was an inside job" räcker inte riktigt till för mig.
/T
Vilket är bra frågor du ställer. Dock ligger det in konspirationens idé att ha en uppsjö av motsägelsefulla teorier som kan plockas fram vid behov och presenteras som fakta.
Att presentera en helt egen teori, där du presenterar planering, logistik mm, innebär att du utsätter dig för granskning. Och därmed kan det också visa sig att du har fel i dina fakta. Använder du enbart vaga hänvisningar som aldrig riktigt sätter fingret på hur konspirationen praktiskt gick till så kan du heller aldrig bli klandrad för att ha fel.