2007-08-15, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Har inte haft koll på 911 på några år, men nu verkar det ju ha gått alldeles för långt. Menar ni att det nu hävdas att live-sändningarna var manipulerade i realtid?

Problemet med den här typen av långsökta teorier är att de inte kan tas på allvar och överskuggar det faktum att Bushregimen var och är fullständigt inkompetent och hade kunnat förhindra 911 om de bara ville det.

Sen är ju frågan om de verkligen ville det eftersom det gav dem den bästa ursäkten i världen för att sätta igång sitt krig mot terrorismen och göra lite som man behagade. Enligt vissa källor så hade de ganska bra koll på vad som hände både tiden före och just den dagen.

Men visst kan det vara som du säger också eftersom jag inte kan bevisa vad jag säger. Men otroligt är det absolut inte. Märkligare saker har hänt i världshistorien, många gånger.
Citera
2007-08-15, 10:30
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Har inte haft koll på 911 på några år, men nu verkar det ju ha gått alldeles för långt. Menar ni att det nu hävdas att live-sändningarna var manipulerade i realtid?

Problemet med den här typen av långsökta teorier är att de inte kan tas på allvar och överskuggar det faktum att Bushregimen var och är fullständigt inkompetent och hade kunnat förhindra 911 om de bara ville det.

Ja, tragiskt men sant.
Citera
2007-08-15, 10:42
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Min erfarenhet gäller Estonia! All personal pà Sjöfartsverket, Statens Haverikommission, SSPA Marin AB, hela svenska rederinäringen och mànga 'experter' pà högskolor ställde upp pà den falska visirhistorien genom att hàlla tyst eller nicka med. Varför? Annars hade det fàtt sparken och andra problem, högskolorna hade inte fàtt nàgra pengar, etc. De behövdes inte köpas! De ställer upp frivilligt för att skydda sina jobb! Lättast sà. Samma med 9/11.

Du fàr lita pà mig att jag inte är köpt av nàgon. Fast hotad har jag blivit. Mycket otrevligt.

Så för att du tycker att det har förekommit en mörkläggning vad det gäller estonia så måste samma gälla för 9/11. Hör du inte själv hur dumt det låter?

Varför skall jag lita på dig? Jag vill ha bevis. Bevis som jag avgör om de är hållbara eller inte enligt mina egna regler.
Citera
2007-08-15, 10:47
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore

Satt däremot Bush och gänget och rullade tummarna samtidigt som planen körde in i tornen och tänkte, - Sådär ja, nu kan vi sätta igång. Skulle jag se det som betydligt mindre otroligt.
Den teorin utesluter inte jag heller. Det tråkiga är att konspirationssidan inte vill hålla sig till rimliga teorier. Det är mycket roligare att visa upp en massa skojiga uträkningar för att visa hur duktig man är.
För allt jag vet så är hela konspiratinsrörelsen en konspiration i sig. Genom att fejka en massa tomtar som påstår underliga saker kan vi som tänker lite mer rationellt koncentrera oss på att bråka med dem. Conspiracy is a distraction.
Citera
2007-08-15, 11:00
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Den teorin utesluter inte jag heller. Det tråkiga är att konspirationssidan inte vill hålla sig till rimliga teorier. Det är mycket roligare att visa upp en massa skojiga uträkningar för att visa hur duktig man är.
För allt jag vet så är hela konspiratinsrörelsen en konspiration i sig. Genom att fejka en massa tomtar som påstår underliga saker kan vi som tänker lite mer rationellt koncentrera oss på att bråka med dem. Conspiracy is a distraction.

Du är inne på samma spår som jag. Både när det gäller 9/11 och konspirationer i allmänhet.

Teorin att fejka en massa tomtar tenderar att bli lika invecklad som de teorier foliehattarna lägger fram om man granskar den närmare. Så jag vet inte om den är särskilt hållbar den heller.
Citera
2007-08-15, 11:21
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Du är inne på samma spår som jag. Både när det gäller 9/11 och konspirationer i allmänhet.

Teorin att fejka en massa tomtar tenderar att bli lika invecklad som de teorier foliehattarna lägger fram om man granskar den närmare. Så jag vet inte om den är särskilt hållbar den heller.
Men den teorin är lika underlig som allt annat som kommer från den sidan. Så jag skäms inte det minsta över att fantisera ihop invecklade scenarion. Tväretom borde de omfamna mig som en like
Citera
2007-08-15, 11:29
Bannlyst
Citat:
Så för att du tycker att det har förekommit en mörkläggning vad det gäller estonia så måste samma gälla för 9/11. Hör du inte själv hur dumt det låter?

Varför skall jag lita på dig? Jag vill ha bevis. Bevis som jag avgör om de är hållbara eller inte enligt mina egna regler.

Se svar i Estoniatràden.
Citera
2007-08-15, 11:45
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Se svar i Estoniatràden.

Bra svar... Herreje.
Citera
2007-08-15, 11:53
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Se svar i Estoniatràden.

Varför? Kan du inte svara på en enkel fråga? Du säger att eftersom det enligt dig var en mörkläggning när det gäller estonia så är även 9/11 det eller har jag missuppfattat dig nu?
Citera
2007-08-15, 11:58
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Men den teorin är lika underlig som allt annat som kommer från den sidan. Så jag skäms inte det minsta över att fantisera ihop invecklade scenarion. Tväretom borde de omfamna mig som en like

De kan de inte göra för du skelar inte med ögonen eller gör du det? Fast nu blir jag förvirrad var det bra eller dåligt att skela?

Har någon av er som tror på konspirationen funderat på hur många människor som direkt och indirekt måste vara inblandade? Jag är nyfiken på hur det kommer sig att ingen har lyckats köpa/hota sig till sanningen från en av dessa.
Citera
2007-08-15, 12:26
Medlem
portnoys avatar
Citat:
De kan de inte göra för du skelar inte med ögonen eller gör du det? Fast nu blir jag förvirrad var det bra eller dåligt att skela?

Har någon av er som tror på konspirationen funderat på hur många människor som direkt och indirekt måste vara inblandade? Jag är nyfiken på hur det kommer sig att ingen har lyckats köpa/hota sig till sanningen från en av dessa.

Det är ytterst dåligt att skela.
Citera
2007-08-15, 12:28
Bannlyst
Citat:
Varför? Kan du inte svara på en enkel fråga? Du säger att eftersom det enligt dig var en mörkläggning när det gäller estonia så är även 9/11 det eller har jag missuppfattat dig nu?

Vad jag säger är att Estonia är en mörkläggning och varför/hur har jag förklarat i flera böcker pà min hemsida http://heiwaco.tripod.com .

Likheterna med 9/11 utredningen är förbluffande. Samma metoder som Estonia. Vart man än tittar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in