2007-08-15, 06:21
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Precis - länkar finns i #39 och #59 i tràd
http://www.flashback.org/showthread.php?t=385395&page=4 .

Jag tycker Socialservices 6 reportage om hur man manipulerar live-sändningar är rätt hygglig. Och sedan den andra länken hur man verkligen gör det - bilden/videon delas upp i tre skikt, bakgrund, torn, förgrund, etc. Och sedan lägger man in 'planet' i torn-skiktet.
Det blev ju litet fel - bakgrunden med en bro hoppar fram och tillbaka, etc. Himlen fàr konstig färg, mm.
Men det är helt klart för mig - live-sändningarna är fejkade. Slutsats? Allt annat är fejkat, inkl. 1000-tals vittnen som skulle ha sett planet krascha i WTC2.

Räcker verkligen tre skikt? Om du vill att något skall passera framför och bakom div olika förmål i bilden så måste du dela upp den i lika många skikt. Hur går uppdelandet till förresten? Det är inte någon rgb split vi snackar om här utan beskärning i en rörlig bild i realtid.

Din slutsats är rolig vet du det? Men eftersom jag inte tror att sändningarna är fejkade så är allt annat sant. Allt enligt din egen logik.
Citera
2007-08-15, 06:29
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Precis - alla 'amatörfilmer' som dykt upp är fejkade - de är inte sà mànga. Studera länken jag gav tidigare.

Naturligvis var det massor av folk pà Manhattan som tittade pà branden i WTC1 och som noterade smällen i WTC2 men hur mànga sàg detta mystiska plan som flög in söderifràn ... och som befinner sig pà olika höjd, mm pà de olika filmerna? Gjorde dina släktingar det? Finns det nàgon som ser planet flyga in över Staten Island och Statue of Liberty, etc.? Vad säger flygledarna pà de tre flygplatserna runt Manhattan? Inte ett ljud? Varför finns det inga radarbilderupptagningar av detta plan när det passerar tre flygplatser (JFK, LaGuardia, Newark), etc. Mycket märkligt. Jo, för att radarbilderna visar enbart ett annat plan som cirklar runt över Manhattan och som filmats och noterats av mànga vittnen och som 9/11 Commission inte nämner alls.

http://www.911research.dsl.pipex.com/ggua175/structural/ anger vidare att ett plan inte kan göra det hàl vi senare ser i söderväggen pà WTC2. Sà hur uppstod det hàlet? Naturligtvis m.h.a. sprängmedel i väggen! Precis som i Pentagon.

Otroligt?

Otroligt är precis vad det är. Om det in din värld är så enkelt att köpa personers tystnad/falska vittnesmål mm hur vet vi då att du inte är köpt för att sprida förvirring på div forum och hemsidor på Internet? Ja jag är allvarlig och detta är absolut en allvarligt menad fråga.
Citera
2007-08-15, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Heiwa...?

Kan du vänligen specificera vad som skiljer kraschen i Amsterdam från den i Pentagon?
Du har tidigare tvärsäkert påstått att du kan se från Pentagon-fotografierna att skadorna inte kommer från ett plan. Kan du förklara skillnaderna mot Amsterdam-kraschen?

Amsterdam = massor av rester fràn flygplanet. Pentagon = inga rester av flygplanet.
Citera
2007-08-15, 08:28
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
En helt allvarligt menad fråga. Tror ni inte att Heiwa driver med oss?

Detta har jag trott (läs hoppats) en längre tid. Har postat om detta tidigare..
Citera
2007-08-15, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Otroligt är precis vad det är. Om det in din värld är så enkelt att köpa personers tystnad/falska vittnesmål mm hur vet vi då att du inte är köpt för att sprida förvirring på div forum och hemsidor på Internet? Ja jag är allvarlig och detta är absolut en allvarligt menad fråga.

Min erfarenhet gäller Estonia! All personal pà Sjöfartsverket, Statens Haverikommission, SSPA Marin AB, hela svenska rederinäringen och mànga 'experter' pà högskolor ställde upp pà den falska visirhistorien genom att hàlla tyst eller nicka med. Varför? Annars hade det fàtt sparken och andra problem, högskolorna hade inte fàtt nàgra pengar, etc. De behövdes inte köpas! De ställer upp frivilligt för att skydda sina jobb! Lättast sà. Samma med 9/11.

Du fàr lita pà mig att jag inte är köpt av nàgon. Fast hotad har jag blivit. Mycket otrevligt.
Citera
2007-08-15, 08:38
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Finns det nàgon som ser planet flyga in över Staten Island och Statue of Liberty, etc.? Vad säger flygledarna pà de tre flygplatserna runt Manhattan? Inte ett ljud? Varför finns det inga radarbilderupptagningar av detta plan när det passerar tre flygplatser (JFK, LaGuardia, Newark), etc. Mycket märkligt. Jo, för att radarbilderna visar enbart ett annat plan som cirklar runt över Manhattan och som filmats och noterats av mànga vittnen och som 9/11 Commission inte nämner alls.

Otroligt?

Det var säkert tusentals som såg UA175´s inflygning. Vad kan du om radar? På "vanliga" TMA-områdes radar så syntes den givetvis ej, eftersom den i sista skedet flög under dess täckning. Men flygledare på Newark såg den på sin närområdes-radar (där de bara ser "targets" ej transponder info etc.) hur den kom på låg höjd, i hög hastighet. De såg också med egna ögon kraschen.

Lögnare där.
Citera
2007-08-15, 08:48
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Amsterdam = massor av rester fràn flygplanet. Pentagon = inga rester av flygplanet.

Vardå? Jag ser inga rester. Och du har fortfarande inte svarat på min tidigare fråga.

/S
Citera
2007-08-15, 08:59
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Räcker verkligen tre skikt? Om du vill att något skall passera framför och bakom div olika förmål i bilden så måste du dela upp den i lika många skikt. Hur går uppdelandet till förresten? Det är inte någon rgb split vi snackar om här utan beskärning i en rörlig bild i realtid.

Om jag förtår det rätt så anser social worker att det är en stillbild av ett plan som är animerad och himlen är keyad.
Jag har ännu inte riktigt förtått hur detta förklarar perspektivsförändringar.

Den andra teorin som jag hittade i Heiwas senaste länk involverar ett 3D plan som (om jag förstår det rätt) har rotoscopats ut från en flysimulator.
Hur man löst problemet med att alla kameror filmar från olika vinklar fattar jag helt enkelt inte.
Citera
2007-08-15, 09:52
Medlem
Mera video..

Har tittat lite på en "relevant" länk från Heiwa, nämligen:

Redogörelse hur olika 'amatör'filmer/bilder tillverkats för a simulera ett flygplans krasch i WTC2. Själva planets rörelser kan lätt tillverkas med en simulator. Bilden/filmen bestàr sedan av tre skikt varav planet befinner sig pà ett, etc, etc.

http://www.911research.dsl.pipex.com/

Det är (som alla Heiwas länkar) ett exempel på "bad science"
Författaren vet uppenbarligen inte hur digital video används och fungerar.
Exempel:"This relatively short impact sequence was filmed at a high shutter speed. But the rest of Jules Naudet's recordings on that day were at a relatively low shutter speed, even though the ambient lighting conditions were good throughout the day and they wouldn’t necessitate a slower shutter speed for correct exposure."

Förf. skriver inte hur han vet att olika slutarhastighet har använts.
F.ö. är det så att moderna videokameror är så ljuskänsliga att dom utomhus i princip alltid kan köra med mycket korta slutarhastigheter på 1/1000 eller kortare.
Dock undviker man normalt detta, eftersom video-sekvenser som tagits med korta slutartider av tittaren tenderar att uppfattas som ryckiga eller "stroboskopiska".
Därför så är det abolut inget misstänkt med att använda längre slutartider trots att ljuset räcker för kortare.

På annan plats så visar författaren att han inte vet hur problemet med s.k. "non-square pixels" påverkar överföringen från (fr.a. NTSC) video till dator.

Jag menar att författarens visade inkompetens i området digital video gör att hela hans resonemang inte förtjänar någon tilltro.

Det finns ju en stor mängd web-sidor där "video-charlataner" försöker bevisa sina teser baserat på
  • Tekniskt undermåligt grundmaterial
  • Otillräckliga egna kunskaper i ämnet

Skit är det värt, tycker

/T
Citera
2007-08-15, 10:04
Bannlyst
Citat:
Precis - alla 'amatörfilmer' som dykt upp är fejkade - de är inte sà mànga. Studera länken jag gav tidigare.

Naturligvis var det massor av folk pà Manhattan som tittade pà branden i WTC1 och som noterade smällen i WTC2 men hur mànga sàg detta mystiska plan som flög in söderifràn ... och som befinner sig pà olika höjd, mm pà de olika filmerna? Gjorde dina släktingar det? Finns det nàgon som ser planet flyga in över Staten Island och Statue of Liberty, etc.? Vad säger flygledarna pà de tre flygplatserna runt Manhattan? Inte ett ljud? Varför finns det inga radarbilderupptagningar av detta plan när det passerar tre flygplatser (JFK, LaGuardia, Newark), etc. Mycket märkligt. Jo, för att radarbilderna visar enbart ett annat plan som cirklar runt över Manhattan och som filmats och noterats av mànga vittnen och som 9/11 Commission inte nämner alls.

http://www.911research.dsl.pipex.com/ggua175/structural/ anger vidare att ett plan inte kan göra det hàl vi senare ser i söderväggen pà WTC2. Sà hur uppstod det hàlet? Naturligtvis m.h.a. sprängmedel i väggen! Precis som i Pentagon.

Otroligt?

Jag är fortfarande rätt säker på att regeringen är inblandade i 911, men kanske inte så här riktigt, utan politiskt.

Ett stort problem är med den här förklaringen är.........

1.Det ser väldigt äkta ut

2.Alldeles för många ögonvittnen. Skulle vi ta och räkna alla personer som såg planen köra in i tornen så blev det åtskilliga ögonvittnen både på nära håll och på avstånd. Att hota eller att köpa alla dom skulle vara i princip omöjligt och det snart skulle läcka ut. Tänk bara på alla turister som kom från andra länder till exempel. Ett alldeles för riskabelt och stort företag för vilken regering som helst.

Satt däremot Bush och gänget och rullade tummarna samtidigt som planen körde in i tornen och tänkte, - Sådär ja, nu kan vi sätta igång. Skulle jag se det som betydligt mindre otroligt.
Citera
2007-08-15, 10:07
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Har tittat lite på en "relevant" länk från Heiwa, nämligen:

Redogörelse hur olika 'amatör'filmer/bilder tillverkats för a simulera ett flygplans krasch i WTC2. Själva planets rörelser kan lätt tillverkas med en simulator. Bilden/filmen bestàr sedan av tre skikt varav planet befinner sig pà ett, etc, etc.

http://www.911research.dsl.pipex.com/

Det är (som alla Heiwas länkar) ett exempel på "bad science"
Författaren vet uppenbarligen inte hur digital video används och fungerar.
Exempel:"This relatively short impact sequence was filmed at a high shutter speed. But the rest of Jules Naudet's recordings on that day were at a relatively low shutter speed, even though the ambient lighting conditions were good throughout the day and they wouldn’t necessitate a slower shutter speed for correct exposure."

Förf. skriver inte hur han vet att olika slutarhastighet har använts.
F.ö. är det så att moderna videokameror är så ljuskänsliga att dom utomhus i princip alltid kan köra med mycket korta slutarhastigheter på 1/1000 eller kortare.
Dock undviker man normalt detta, eftersom video-sekvenser som tagits med korta slutartider av tittaren tenderar att uppfattas som ryckiga eller "stroboskopiska".
Därför så är det abolut inget misstänkt med att använda längre slutartider trots att ljuset räcker för kortare.

På annan plats så visar författaren att han inte vet hur problemet med s.k. "non-square pixels" påverkar överföringen från (fr.a. NTSC) video till dator.

Jag menar att författarens visade inkompetens i området digital video gör att hela hans resonemang inte förtjänar någon tilltro.

Det finns ju en stor mängd web-sidor där "video-charlataner" försöker bevisa sina teser baserat på
  • Tekniskt undermåligt grundmaterial
  • Otillräckliga egna kunskaper i ämnet

Skit är det värt, tycker

/T

Han har nog föga aning om skillnaden mellan interlaced, de-interlaced och progressiv video..
Citera
2007-08-15, 10:12
Bannlyst
Har inte haft koll på 911 på några år, men nu verkar det ju ha gått alldeles för långt. Menar ni att det nu hävdas att live-sändningarna var manipulerade i realtid?

Problemet med den här typen av långsökta teorier är att de inte kan tas på allvar och överskuggar det faktum att Bushregimen var och är fullständigt inkompetent och hade kunnat förhindra 911 om de bara ville det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in