2007-08-14, 19:44
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Men det är helt klart för mig - live-sändningarna är fejkade. Slutsats? Allt annat är fejkat, inkl. 1000-tals vittnen som skulle ha sett planet krascha i WTC2.
Trams, och det vet du. Tänk på vad ditt resonemang innebär. Till en början är det knappast 1000- tals vittnen, utan snarare 10.000- tals om inte fler. Vi talar om en mångmiljon stad där ALLA blicker var riktade upp i skyn. Inte bara från manhattan, utan Staten Island och New Jersey också, samt vissa delar av Brooklyn hade fri syn mot tornen.

OM nu attackerna var fejkade så måste även alla privatpersoners filmupptagningar också vara det. I efterhand måste de ha blivit retuscherade för att kunna synka medias filmupptagningar. Personligen känner jag tre personer (varav två släktingar) som på plats bevittnade händelserna. Jag kan inte för mitt liv förstå varför de ingår i en större konspiration, och vad de tjänar/har tjänat på det.

Avslutningsvis. Kan man över huvud taget fastställa något med din logik?
Citera
2007-08-14, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Gustave Eiffel´s konstruktion var som sagt ett fackverk, WTC 1 och 2 var en:

"The World Trade Center included many structural engineering innovations in skyscraper design and construction. The towers were designed as framed tube structures, with columns grouped around the perimeter and within the core"

Så glöm din liknelse med Gustave Eiffel´s torn, det håller inte, lika lite som dina övriga fantasier.

En 'column' är alltsà en pelare av nàgot slag, i WTCs fall av stàl, och dessa pelare har exakt samma funktion som en vertical stödbalk i ett fackverk, t.ex. Eiffeltornet. Och WTCs pelare var 'framed' dvs stöttade i sidled av 'spandrels', dvs av starka stàlbrickor som höll ihop alla ytterväggpelare (samma konstruktion i Eiffeletornet). WTC-pelarna stöttades även av golven som hängde pà pelarna. Golven bestod av 'trusses' - rena fackverkskonstruktioner av kraftig stàltràd (t.ex. dia 30 mm) + en tunn plàt + cement ovanpà, etc., etc. Även Eiffeltornet stöttades av diverse golv pà olika nivàer av liknande slag.

Bàda konstruktionerna skulle enbart klara sig egen vikt pga tyngdkraften + vindkrafter i sidled och hur det gàr till är lätt att räkna ut, dvs vart tar tyngdkrafterna och vindkrafterna vägen pà vägen ner till marken? Jo, de orsakar spänning i balkar och fackverk och dem kan man beräkna.

Naturligtvis kollapsar inte konstruktionerna som korthus om man tar bort en eler flera pelare av nàgot slag. Tyngdkraften tar andra vägar ner genom oskadade delar där spänningen ökar litet. WTC var en urstark fackverkskonstruktion med alla sina 'spandrels' i ytterväggarna. Man kunde plocka bort hela östra ytterväggen mellan t.ex. vàningar 78-82 utan att tornet kollapsade!!

Anledning? Jo, ytterväggen mellan vàningar 78-82 höll bara uppe 12% av hela vikten ovanför och plockade man bort den, leddes den belastningen ner till marken genom de tvà helt oskadade väggarna i norr och väst och den tredje delvis skadade väggen i söder, mha 1000-tals spandrels ovanför.

Fantasier? Motbevisa mig!
Citera
2007-08-14, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974

OM nu attackerna var fejkade så måste även alla privatpersoners filmupptagningar också vara det. I efterhand måste de ha blivit retuscherade för att kunna synka medias filmupptagningar. Personligen känner jag tre personer (varav två släktingar) som på plats bevittnade händelserna. Jag kan inte för mitt liv förstå varför de ingår i en större konspiration, och vad de tjänar/har tjänat på det.

Precis - alla 'amatörfilmer' som dykt upp är fejkade - de är inte sà mànga. Studera länken jag gav tidigare.

Naturligvis var det massor av folk pà Manhattan som tittade pà branden i WTC1 och som noterade smällen i WTC2 men hur mànga sàg detta mystiska plan som flög in söderifràn ... och som befinner sig pà olika höjd, mm pà de olika filmerna? Gjorde dina släktingar det? Finns det nàgon som ser planet flyga in över Staten Island och Statue of Liberty, etc.? Vad säger flygledarna pà de tre flygplatserna runt Manhattan? Inte ett ljud? Varför finns det inga radarbilderupptagningar av detta plan när det passerar tre flygplatser (JFK, LaGuardia, Newark), etc. Mycket märkligt. Jo, för att radarbilderna visar enbart ett annat plan som cirklar runt över Manhattan och som filmats och noterats av mànga vittnen och som 9/11 Commission inte nämner alls.

http://www.911research.dsl.pipex.com/ggua175/structural/ anger vidare att ett plan inte kan göra det hàl vi senare ser i söderväggen pà WTC2. Sà hur uppstod det hàlet? Naturligtvis m.h.a. sprängmedel i väggen! Precis som i Pentagon.

Otroligt?
Citera
2007-08-14, 20:46
Medlem
SLOBs avatar
Heiwa... min fråga ovan?

/S
Citera
2007-08-14, 20:55
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:

http://www.911research.dsl.pipex.com/ggua175/structural/ anger vidare att ett plan inte kan göra det hàl vi senare ser i söderväggen pà WTC2. Sà hur uppstod det hàlet? Naturligtvis m.h.a. sprängmedel i väggen! Precis som i Pentagon.

Otroligt?
Samma länk påstår att planet borde studsa mot tornet.
Citat:
If a Boeing 767-200 had hit the tower it would have exploded externally and bent the facade inward noticeably while depositing pieces of fuselage, wings, tail fins...etc in the streets below.
Citera
2007-08-14, 21:11
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
.
Men det är helt klart för mig - live-sändningarna är fejkade. Slutsats? Allt annat är fejkat, inkl. 1000-tals vittnen som skulle ha sett planet krascha i WTC2.
Hohohohohohohohohohoh Ahahahahahahahahaha. Sluta jag dör! Vilken tur att en liten farbror i Frankrike är klarsynt nog att se igenom hela den dimridå som resten av mänskligheten köpt rakt av.
Know what? Jag är hellre lyckligt manipulerad än lever i din paranioda värld.
Om inte annat så kan du sluta nu. Du kan omöjligen bli roligare än så här!

-Allt som säger emot mig är fejk och lögn. Att jag kan ha fel är fullständigt otänkbart. Vilket lysande ego du måste ha.

Aj min mage.

Citat:

Fantasier? Motbevisa mig!
Nej vet du vad. Just nu har jag skrattat så mycket så jag tror jag ger upp det. Den enda som kan motbevisa dig är du själv. Det är lite beklagligt att vi ger näring till dina illusioner men samtidigt är det så kul att se dig slingra dig.

Hohoho du som inte ens såg 9/11 live anser att du vet bättre än alla som var där eller såg direktsändningarna. Hohohoho. Aajjjajaj
Citera
2007-08-14, 21:27
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Jag tycker Socialservices 6 reportage om hur man manipulerar live-sändningar är rätt hygglig.

Jag tycker socialservies är rätt ohygglig när han manipulerar intervjuer så att dom stämmer överrens med hans teori.

Vi har varit med om det ifrån er sida förut och det är förbannat tråkigt.
Citera
2007-08-14, 22:20
Medlem
Flytande_argots avatar
En helt allvarligt menad fråga. Tror ni inte att Heiwa driver med oss?
Citera
2007-08-14, 22:37
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot

Vet faktiskt inte. Det kan tyckas verka så...men åt andra sidan har han ju sinn "flotta" hemsida och hans påstådda karriär som haveriutredare
Citera
2007-08-14, 22:37
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Helt allvarligt svar: Ibland fantiserar jag om att Heiwa och Död och Återfödd ingår i ett psykosocialt experiment inriktat på att studera det sociala spelet på internet. En dag släpps det en avhandling där vi får veta att alltihop sköts av en grupp kursare på Lunds universitet. Båda alias har skötts av olika personer utifrån de strikta regler experimentet föresatt och vi kan känna oss rejält bortgjorda.

Om så inte är fallet är jag helt övertygad om att Heiwa är fullständigt uppriktig. Det hade dock varit roligt om någon av FB:s andra konspiratörer gått ut och gett sin åsikt om NPL-teorin. Vad förhindrar dem från att vara emot NPL och mig samtidigt?
Citera
2007-08-14, 23:02
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Tänkte vi skulle vaska av Pentagon för att få lite liv i tråden. Heiwa, så här skrev du 13/7:

Din huvudlinje i Pentagonfallet synes vara en "no-plane"-variant kombinerad med bomb i huset. Anledningen skall vara att skadorna inte kan ha uppstått från ett plan. Utan att gå in på dina, och mina, obefintliga kunskaper och möjligheter att bedöma detta baserat på fotografier ber jag dig att förklara vad mer precist som skiljer dessa bilder och situation:
1) http://www.corrosion-doctors.org/Aircraft/el-al.htm
2) http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Bijlmer747crash.jpg
3) http://www.airdisaster.com/photos/elal1862/3.shtml
från dessa:
4) http://www.airdisaster.com/photos/aa77/2.shtml
5) http://www.airdisaster.com/photos/aa77/10.shtml
Speciellt vill jag be dig att förklara vad som skiljer (1-2) från (5), d.v.s. en 747:a som totaldemolerar ett 10-våningshus utanför Amsterdam och AA77 vid Pentagon.

Slutligen, en liten bonus från Wikipedias text om Amstedam-krashen: (http://en.wikipedia.org/wiki/Bijlmerramp)
Citat:
Rumors have persisted that the actual victim count must have been higher than 43. At very high temperatures such as those encountered after the crash of a jet loaded with fuel, about 1100 degrees Celsius bodies can be completely incinerated. Nearly a third of the bodies, of the 11 victims on the ground, in the 1988 Lockerbie disaster were never recovered.

Menar du på allvar att det är rimligt att fastställa dödsorsak på de som hamnade inne i det här molnet vid Pentagon:
http://www.airdisaster.com/photos/aa77/3.shtml
Heiwa...?

Kan du vänligen specificera vad som skiljer kraschen i Amsterdam från den i Pentagon?
Du har tidigare tvärsäkert påstått att du kan se från Pentagon-fotografierna att skadorna inte kommer från ett plan. Kan du förklara skillnaderna mot Amsterdam-kraschen?
Citera
2007-08-15, 03:11
Medlem
hm. är det någon som vill skriva en sammanfattning för en ny FB:are som inte orkar läsa 550 sidor text? vilket var händelseförloppet, enligt er, i wtc o pentagon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in