2007-04-14, 19:29
Bannlyst
KIM. om du går bak en sida ser du jag svara på det med ljuset. mitt minne svek mig inte ändå, hade rätt som jag sa att jag läst det va bomber, och det stämmer in bättre än vad skräp gör, med tanke på att det är bevisat där va bomber så är det inte så konstigt, saken som sitter under flygplanet är inget vanliga plan brukar ha heller.

På fullt allvar tror jag ni skojjar när ni frågar var i nist rapporten saker står, med tanke på så många gånger jag länkat get sidan och CITERAT direct ifrån deras rapport.

Just Minimal floor sagging är inte citerat men rapporten visar det som du SER om du går in i deras rapport. herregud

Allt som står efter Sida. nummer "text" är citerat från deras rapport.

Har fortfarande inte set nån källa till en utredning som motbevisar NIST

Kan ni ge mig den källan idag tack?. Och jag lämmnar inte nist nu, det säger allt om er om ni inte läst det och säger det inte stämmer och inte kan backa upp det som "inte" stämmer med en annan utredning och källa än nist

Hur gammla är ni grabbar?. Så hårt tror jag inte ni lider av propaganda så ni inte kan kolla upp nist egna rapport.

Eller just det americas politiska ledare skulle aldrig! kuna göra en sån sak, så hur skulle nist äns kuna komma fram till i deras egna rapport att byggnaden inte hade kunat kollapsa?. lol
Citera
2007-04-14, 19:32
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
KIM. om du går bak en sida ser du jag svara på det med ljuset. mitt minne svek mig inte ändå, hade rätt som jag sa att jag läst det va bomber, och det stämmer in bättre än vad skräp gör, med tanke på att det är bevisat där va bomber så är det inte så konstigt, saken som sitter under flygplanet är inget vanliga plan brukar ha heller.

På fullt allvar tror jag ni skojjar när ni frågar var i nist rapporten saker står, med tanke på så många gånger jag länkat get sidan och CITERAT direct ifrån deras rapport.

Just Minimal floor sagging är inte citerat men rapporten visar det som du SER om du går in i derad rapport. herregud

Har fortfarande inte set nån källa till en utredning som motbevisar NIST

Kan ni ge mig den källan idag tack?. Och jag lämmnar inte nist nu, det säger allt om er om ni inte läst det och säger det inte stämmer och inte kan backa upp det som "inte" stämmer med en annan utredning och källa än nist

Hur gammla är ni grabbar?. Så hårt tror jag inte ni lider av propaganda så ni inte kan kolla upp nist egna rapport.

Eller just det americas politiska ledare skulle aldrig! kuna göra en sån sak, så hur skulle nist äns kuna komma fram till i deras egna rapport att byggnaden inte hade kunat kollapsa?. lol

Vi har bemött dina argument. Om vi nu har fel, varför är du då totalt oförmögen att bemöta det vi skriver till dig? http://www.flashback.org/showpost.php?p=6839127&postcount=555. Var har jag fel?
Citera
2007-04-14, 19:51
Bannlyst
Majava. Du kanske inte har förstått det än men http://www.fema.gov/pdf/library/fema403_apc.pdf handlar om STÅL

Antar du inte läst den rapporten jag länka till precis som jag länkat 100 gånger. Borde ta och göra det, den är en par sidor lång bara.

Och jag väntar på en källa som motbevisar det nist säger. ni har inte get en sådan källa nej. vet du nog själv?

Om det e nån här som vet vad majava sitter och trycker på och inte vissar för världen så skulle jag vilja se den utredningen och källan idag tack
Citera
2007-04-14, 19:59
Medlem
Citat:
Om det e nån här som vet vad majava sitter och trycker på och inte vissar för världen så skulle jag vilja se den utredningen och källan idag tack

Du kommer ju ändå bara att avfärda den som skräp alternativt köpta forskare.
Citera
2007-04-14, 20:03
Bannlyst
Det är väldigt enkelt.

Stålet blev aldrig i 600C eller över, det krävs lite över 600 ett tag för det ska börja bli svagt.

Flygplanet gjorde minimal skada.

Golvet rasade inte.

temperaturerna va för svaga för att göra stålet svagt

Stålet MÅSTE bli svagt för det ska kuna rassa som det gjorde

Byggnaden hade inte kunat falla rakt ner genom luften utan något tog emot om inte HÖGA temperaturer och bomber tog bort allt

Fema har hittat kännetecken på thermite och bomber

Andra forskare som steven jones har hittat sådana resultat med

Nist har börjat fundera på om wtc7 kunde tagits ner med explotioner

Nist gjorde ingen utredning hur stålet eller byggnaden uppförde sig efter kollapsen börja

Nist hade en teori om HUR kollapsen kunde börja

Det är den teorin ni pratar om

Det är den teorin nist motbevisa i sen egen rapport jag länkat till med resultaten och faktan från platsen

Det mesta av stålet blev iväg skickat direct så ingen kunde göra tester på det

Thermite och bomber kommer upp i 5000C, det däremot skapar en kollaps på 10 sekunder av en byggnad som world trade
Citera
2007-04-14, 20:09
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
det däremot skapar en kollaps på 10 sekunder av en byggnad som world trade

Jag har ställt upprepade frågor om denna nya bomb med thermite och hur detta tiosekundersras skulle ha underlättats av dessa.

Varsågod att svara. Med egna ord, inte copypastat.

Citat:
Det är väldigt enkelt.

Stålet blev aldrig i 600C eller över, det krävs lite över 600 ett tag för det ska börja bli svagt.

Du skryter ju hela tiden med att du citerar NIST direkt. Då bör du vara så familjär med materialet att det är en baggis för dig att berätta för oss vilka slutsatser NIST drog av de tester du nu syftar till. Berätta även om slutsatserna av färgtesterna (Du vet, 250 grader c).

Citat:
Fema har hittat kännetecken på thermite och bomber

Citera direkt ur FEMAs rapport var de talar om thermite (och bomber!).

Citat:
Det mesta av stålet blev iväg skickat direct så ingen kunde göra tester på det

Du har inte kommernterat det här:

Citat:
There has been some concern expressed by others that the work of the team has been hampered because debris was removed from the site and has subsequently been processed for recycling. This is not the case. The team has had full access to the scrap yards and to the site and has been able to obtain numerous samples. At this point there is no indication that having access to each piece of steel from the World Trade Center would make a significant difference to understanding the performance of the structures.

som postades tidigare i tråden:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=6832350&postcount=517

/S
Citera
2007-04-14, 20:11
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Vilket stål? Bevis för att det var stål och inte en annan metall? Före eller efter kollapsen? Det där får du allt förklara närmare.

Och jag hoppar in här och lägger till: Vilka sample avses och från vilken av byggnaderna kom de?

/S
Citera
2007-04-14, 20:24
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Men det stämmer ju inte alls efter som det vita seglar vidare över till byggnaden bredvid!

Saken som sitter under flygplanet? Jag ser ingenting...
Citera
2007-04-14, 20:31
Bannlyst
SLOB. Om du går in och läser i fema rapporten som du vägrar att göra så slipper du ge mig samma fråga över och över igen. den e 5 sidor lång

Dom hitta
"liquid eutectic mixture containing primarily iron, oxygen, and sulfur"

Känne tecken av Thermite och bomber

Dom hitta att stålet hade smält i höga temperaturer

Smält stål, Höga temperaturer, ämnen som är kännetecken för thermite, hmm.

The results of the examination are striking. They reveal a phenomenon never before observed in building fires: eutectic reactions, which caused "intergranular melting capable of turning a solid steel girder into Swiss cheese." The New York Times described this as "perhaps the deepest mystery uncovered in the investigation."

New york times har fel, det är inte mystiskt

Hur ett tiosekundersras skulle ha underlättats av dessa?. Var det värkligen en seriös fråga från dig?

Det kan inte vara för samma anledning jag redan sa ett inlägg bak?. 5000c SMÄLTER sönder stålet TOTALT. Gör det inte?, och jag tror nog explosionerna från Chape charges o bomberna underlättar det lite osså, tror inte du det?
Citera
2007-04-14, 20:33
Moderator
Citat:

Just Minimal floor sagging är inte citerat men rapporten visar det som du SER om du går in i deras rapport. herregud

Jaha, "Minimal" var inte citerar ur NIST rapporten utan en egen tolkning av vad NIST hittat, varför blev jag inte överraskad.

Allt hänger alltså på hur "Minimal" definieras.

Vill du se vad jag faktiskt hittade angående "Floor sagging" som ger ett verkligt mått på hur mycket det var?
http://www.valthornet.se/pict/floorsagging.jpg
Där ser man att golvet har sänkts nästan en hel våning. Hemsk ledsen men det kan inte kallas "minimal", om man nu inte jämför med hela tornets höjd förstås. Du har iofs gjort så tidigare när storleken på en händelse i WTC ska beskrivas.

Eller gör du så att du endast valt ut de delar av rapporten som visar golv som inte sjunkit ihop så mycket och sedan struntat i resten av undersökningen. Det finns nämligen golv som enligt analyser sjunkit mer än andra.
Citat:
Ursprungligen postat av NIST NCSTAR 1-6 sida 200
Floor 95-98 showed a significant vertical displacement (sag) in the north office area near the impact damage. The vertical deflection in the south office area was found to be insignificant for all floors.
Observera att detta är från datorsimuleringen.
Citera
2007-04-14, 20:35
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
SLOB. Om du går in och läser i fema rapporten som du vägrar att göra så slipper du ge mig samma fråga över och över igen. den e 5 sidor lång

Dom hitta
"liquid eutectic mixture containing primarily iron, oxygen, and sulfur"

Känne tecken av Thermite och bomber

Så FEMA skriver alltså inte att de hittade spår av thermite och bomber. Ett enkelt "ja" eller "nej" räcker.

/S
Citera
2007-04-14, 20:36
Medlem
Försöksdjurs avatar
Var skulle man ha placerat thermite då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem