2007-12-02, 04:40
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Var det RAI, eller kanske ngn annan av den mängd kanaler som finns i Italien?
Jag tänker att kanske 4+ kan vara intresserade, dom har ju en viss förkärlek för program med lite "grumligt faktaunderlag"...

/T

Jag tror det var RAI som sände detta "grumliga faktaunderlag".

Citat:

"The building WTC 7 was with great probability demolished."

-- Jörg Schneider, Dr hc , Professor Emeritus, Structural Dynamics and Earthquake Engineering, Swiss Federal Institute of Technology. Former President, Joint Committee on Structural Safety, Swiss Federal Institute of Technology. Elected member of the Swiss Academy of Engineering Sciences. Former Vice President and honorary lifetime member of the International Association for Bridge and Structural Engineering. http://patriotsquestion911.com

Du kan kalla dessa forskare för "troll", "folie" eller vad fan du vill men faktum kvarstår.
Citera
2007-12-02, 10:19
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Du kan kalla dessa forskare för "troll", "folie" eller vad fan du vill men faktum
kvarstår.

Du pasta-skalle, är det troligt att resterande del av filmen, delen efter 30 sekunder är trovärdig???
Citera
2007-12-02, 11:14
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Du kan kalla dessa forskare för "troll", "folie" eller vad fan du vill men faktum kvarstår.

Har du någon forskare/professor som är expert inom området demolering som håller med dig?

Jag tycker fortfarande att det är konstigt att penthouset på wtc 7 rasade in först och inga bomber varken hörs eller syns om det nu var en CD.

Så om det inte ser ut som CD eller låter som en CD, så antar jag att det enda ni går på är att den föll lika fort som en CD. Om man då använder sig av erat resonemang så måste detta också vara en CD: http://www.youtube.com/watch?v=nerQhIyOwxM
Citera
2007-12-02, 11:40
Medlem
Majavas avatar
Citat:

Jag betvivlar inte att Jörg Schneider existerar, men den text du citerar finns inte på den sida du länkade till.
Citera
2007-12-02, 15:59
Medlem
Citat:

USA och världen har ett mycket stort antal personer med titeln "professor".

Det är inte alls att förvåna sig över att ett antal av dom av olika skäl kan tillskrivas citat av den typer du drar fram.
Och: i konstant brist på reella bevis för en konspiration (ni kan ju inte ens formulera en sammanhållen konspirationsteori!!) så är det ju det enda ni har att komma dragande med.

Man måste ju ha klart för sig att den intellektuella nivån i USA är beklämmande låg på många håll.
Vi talar ju om ett land som valt GW Bush till president!! 2 gånger!!!

/T
Citera
2007-12-02, 17:03
Medlem
Citat:
Italiensk har haft modet att sända denna film om WTC7:

http://www.youtube.com/watch?v=58h0LjdMry0

När får vi se STV uppvisa samma oberoende från Washington.

En världsomspännande konspiration men de bakom dem gör sånna misstag som att säga till massor med nyhetstationer att byggnad 7 har kollapsat en timme innan den gjort det. Hur tröga är de som du hävdar är bakom denna konspiration? Lika tröga som du? Det skulle förklara en hel del faktist ditt fula troll.
Citera
2007-12-02, 21:29
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Tydligen så har både du och dom idiotiska Italienarna fått bolognese i huvudet istället för en egen hjärna.

28 sekunder in i din film som du länkar till så säger dom att "inte ens 9/11 comission report tar upp wtc 7."

Filmen är en 1/2 minut gammal och redan börjar man med lögnerna.

The 9/11 comission report tar upp wtc 7 på följande sidor.

301, 310, 319 och 2 ggr på sidan 322.

Så varför skall resten av filmen vara OBEROENDE sten.b, mr svarslös?

Tja tar upp och tar upp. Ordet 7WTC figurerar ett antal gånger men utan hänvisning till dess kollaps eller orsak till densamma vad jag kunde se när jag snabbkollade nyss.
Citera
2007-12-02, 21:44
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
USA och världen har ett mycket stort antal personer med titeln "professor".

Det är inte alls att förvåna sig över att ett antal av dom av olika skäl kan tillskrivas citat av den typer du drar fram.
Och: i konstant brist på reella bevis för en konspiration (ni kan ju inte ens formulera en sammanhållen konspirationsteori!!) så är det ju det enda ni har att komma dragande med.

Skulle vara intressant att träffa denna "ni". Verkar vara en ytterst väldefinierad och homogen grupp!
Så vitt jag vet behöver man inte komma med en egen korrekt och fullt bevisbar teori för att påvisa brister i en annan. Att påvisa brister i genomförande, uppsåt, resultat, resurser, val av personer, urval av publicerat material etc är kanske inte så svårt. Att påstå att man själv VET vad som döljer sig bakom eventuella luckor är ju svårare.
Att fylla dessa luckor (med en oberoende välfinansierad och juridiskt beväpnad grupp människor) anser jag vara målet med eventuell 911 skepticism snarare än att själv fylla dem.

Citat:
Man måste ju ha klart för sig att den intellektuella nivån i USA är beklämmande låg på många håll.
Vi talar ju om ett land som valt GW Bush till president!! 2 gånger!!!

Nu kanske inte detta är rätt tråd men det finns ju en hel del att invända mot hur de 2 senaste valen genomförts... Med detta inget invänt mot din antydan om intellektuell nivå på your average Joe.
Citera
2007-12-03, 00:29
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz
(med en oberoende välfinansierad och juridiskt beväpnad grupp människor)

Återigen dyker denna oberoende grupp upp. Kan du berätta vad du tycker krävs för att gruppen ska vara oberoende? Vem ska den finansieras av? Vilka ska den bestå av?
Citera
2007-12-03, 07:45
Medlem
Citat:
Skulle vara intressant att träffa denna "ni". Verkar vara en ytterst väldefinierad och homogen grupp!

Nej speciellt homogen är den gruppen nog inte, men det verkar finnas en sak som förenar den.
Det är oförmågan/oviljan att faktiskt formulera en sammanhållen idé till den konspiration som ledde fram till händelserna 9/11.

Det jag saknar är:
-En sammanhållen konspirationsidé
-Ett enda bevis (som skulle hålla i en domstol) för att 9/11 faktiskt var ett "inside job"

Konspirationstroende har tydligen insett att dom aldrig skall klara detta, och har nu retirerat till sin sista försvarslinje, som består i att citera folk med "fina titlar" som uttalar sig.

Den här debatten var roligare förr när konspirationstroende åtminstone försökte komma med några nya påhitt.
Nu har det s.a.s. "fjunat av"..

Aktuell fråga:
Finns de någon kandidat till presidentposten i USA som på något sätt driver frågan om 9/11?
Jag har inte hört om någon, men det brukar ju finnas ett antal kandidater i varje val som driver lite udda frågor.

Om "det folkliga" misstroendet med den "officiella förklaringen" är så stort som påstås av en del debattörer, så borde väl detta vara en bra grund för att driva kampanj!

/T
Citera
2007-12-03, 08:06
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Tja tar upp och tar upp. Ordet 7WTC figurerar ett antal gånger men utan hänvisning till dess kollaps eller orsak till densamma vad jag kunde se när jag snabbkollade nyss.
Men det är just det som är hela grejen.
En lögn är alltid en lögn, den "oberoende" italienska tv kanalen hade ju kunnat sagt att The 9/11 comission report inte tar upp raset av WTC 7. Men det gör man inte, man säger att den inte förekommer överhuvudtaget.

Men det mest skrämmande som alla foliehattar inte inser att detta INTE var kommissionens uppgift, wtc7 ligger bla på NIST bord och där finns det gått med undersökningar om wtc 7.

Det foliehattar gör är att man gör ett påstående som inte har någon grund.

Lika jävla korkat som om jag skulle klaga på att Rikspolis styrelsen minsann inte gjorde någon undersökning hur daggmaskarnas utbredning i värmland skadar TV böndernas chans att få synas 10 minuter extra i TV varje vecka.
Citera
2007-12-03, 19:15
Medlem
Citat:
Finns de någon kandidat till presidentposten i USA som på något sätt driver frågan om 9/11?
Jag har inte hört om någon, men det brukar ju finnas ett antal kandidater i varje val som driver lite udda frågor.

Vet ingen som driver frågan men Kucinich säger sig vilja se obesvarade frågor besvarade i alla fall. Källa. Gravel har också sagt sig vara öppen för undersökningar. Källa

Paul skulle säkerligen vara öppen för nya undersökningar. Om man läser mellan raderna så ser man att han är väldigt anti-New World Order över huvud taget och som alla andra med någorlunda öppna ögon så har han nog misstankar om att de tretton familjerna hade ett finger med i spelet för att iscensätta 9/11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in